eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bytom › Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej Specjalnej nr 2 przy ul. Arki Bo¿ka 21 w Bytomiu



Og³oszenie z dnia 2022-03-28


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej Specjalnej nr 2 przy ul. Arki Bo¿ka 21 w Bytomiu

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Bytom

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255269

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Parkowa 2

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bytom

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-902

1.5.4.) Województwo: ¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@um.bytom.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://www.bytom.pl/bip/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej Specjalnej nr 2 przy ul. Arki Bo¿ka 21 w Bytomiu

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-c21e6d71-ab50-11ec-80f8-1ad70aec7fa4

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00100273

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-03-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00025165/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.9 Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej Specjalnej nr 2 w Bytomiu przy ul. Arki Bo¿ka 21 w Bytomiu

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://umbytom.logintrade.net/rejestracja/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://umbytom.logintrade.net/rejestracja/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiaj±cy zaleca Wykonawcy posiadanie konta na platformie. Instrukcje dotycz±ce korzystania z platformy (rejestracji, wymagañ technicznych, zadawania pytañ do postêpowania, udzia³u w postêpowaniu, w tym sk³adania oferty) dostêpne s± pod wskazanym powy¿ej adresem w zak³adce instrukcje. Skuteczne przekazanie pytania przez u¿ytkownika niezalogowanego wymaga potwierdzenia informacji otrzymanej na skrzynkê mailow±.
2. Do po³±czenia u¿ywany jest szyfrowany protokó³ HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa siê przy pomocy protoko³u SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufno¶æ transmisji danych przesy³anych przez Internet.
3. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem platformy wynosi 150 MB. Wiêksze pliki zaleca siê skompresowaæ do jednego pliku archiwum (ZIP) w celu nieprzekroczenia ww. wielko¶ci. Zamawiaj±cy informuje, i¿ w oparciu o zapisy pkt 4 za³±cznika nr 2 do rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformacyjnych nie dopuszcza kompresji pliku archiwum w formacie RAR. W przypadku próby zastosowania formatu kompresji RAR nie bêdzie mo¿liwe jego z³o¿enie za pomoc± platformy.
4. Czas zapisany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS.
5. Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê poprzez pocztê elektroniczn±. Adres poczty elektronicznej zamawiaj±cego:
zamowienia@um.bytom.pl. Limit rozmiaru za³±czników przesy³anych poczt± elektroniczn± wynosi ³±cznie 19 MB. Jednocze¶nie Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e ofertê nale¿y z³o¿yæ wy³±cznie za po¶rednictwem platformy. Przekazanie korespondencji poprzez pocztê elektroniczn± wymaga na ¿±danie ka¿dej ze stron niezw³ocznego potwierdzenia faktu jej otrzymania.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Klauzula informacyjna
Zgodnie z art.13 ust.1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”,
Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Prezydent Miasta Bytomia 41-902 Bytom, ul. Parkowa 2
2) dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych w Gminie Bytom:
Inspektor IOD: Katarzyna Jurczyk-Kwiecieñ Urz±d Miejski w Bytomiu, ul.Parkowa 2 mail: pi@um.bytom.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art.6 ust.1 lit.c RODO w celu zwi±zanym z niniejszym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego (a w przypadku dokonania wyboru z³o¿onej oferty
jako najkorzystniejszej i zawarciu umowy, tak¿e w celu zwi±zanym z realizacj± zamówienia);
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia Prawo zamówieñ publicznych.
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane do czasu zniszczenia dokumentacji postêpowania zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa lub umow± o dofinansowanie, lecz nie krócej ni¿ przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy (zgodnie z art.78 ust.4 ustawy Prawo zamówieñ publicznych).
6) Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Prawo zamówieñ publicznych, zwi±zanych z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art.22 RODO.
8) Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art.15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych,
b) na podstawie art.16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
* skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowaniao udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ
integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników
c) na podstawie art.18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art.18 ust.2 RODO **;
** prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze
¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu
publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
cd. informacji wskazano poni¿ej

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art.17 ust.3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, których mowa w art.20 RODO,
c) na podstawie art.21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art.6 ust.1 lit. c RODO.
10) Jednocze¶nie Zamawiaj±cy przypomina o ci±¿±cym na Wykonawcy obowi±zku informacyjnym wynikaj±cym z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazane zostan± Zamawiaj±cemu w zwi±zku
z prowadzonym postêpowaniem i które Zamawiaj±cy po¶rednio pozyska od Wykonawcy bior±cego udzia³ w postêpowaniu, chyba ¿e ma zastosowanie co najmniej jedno z w³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
11) Skorzystanie przez osobê, której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia,
o którym mowa w art. 16 RODO, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp.
12) W postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: PA.271.1.9.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej Specjalnej nr 2 przy ul. A. Bo¿ka 21 w Bytomiu (pow. u¿ytkowa 4655m2), obejmuj±ca w szczególno¶ci: roboty dociepleniowe stropodachów, ¶cian fundamentowych, ¶cian zewnêtrznych z daszkami, ogniomurami oraz robotami towarzysz±cymi, wymianê stolarki okiennej i drzwiowej zewnêtrznej na energooszczêdn±, modernizacjê instalacji c.o. (spadek emisji gazów cieplnych - 111t), a tak¿e: obsadzenie wycieraczek wewnêtrznych, systemowych, dostawê i monta¿ balustrady, naprawê stopni betonowych zewnêtrznych i podestów, ok³adziny schodów z p³ytek schodowych mrozoodpornych.
Z uwagi na wykonywanie robót w czynnym budynku, Wykonawca zobowi±zany bêdzie prowadziæ roboty w sposób najmniej uci±¿liwy dla u¿ytkowników budynku,
w szczególno¶ci wg zasad opisanych w Projektowanych postanowieniach umownych.
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawieraj± za³±czniki do swz:
1) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych;
2) Dokumentacja projektowa;
3) Przedmiary robót;
4) Audyt energetyczny
5) Wyci±g z wyja¶nieñ do OPZ udzielonych w postêpowaniu PA.271.1.16.2020
3. Wykonawca zobowi±zany jest udzieliæ Zamawiaj±cemu na wykonane roboty budowlane, zastosowane materia³y i urz±dzenia co najmniej 60 miesiêcy gwarancji i rêkojmi, liczonych od dnia odbioru koñcowego robót.
4. Wykonawca zobowi±zany jest zatrudniaæ na podstawie umowy o pracê wszystkie osoby wykonuj±ce prace budowlane takie jak roboty rozbiórkowe, murarskie, tynkarskie, malarskie, dekarskie, instalacyjne, monta¿owe oraz pozosta³e roboty ogólnobudowlane wymienione w przedmiarze robót, do wykonania których nie s± wymagane uprawnienia. Powy¿sze stosuje siê odpowiednio do podwykonawców.
Okre¶lenie sposobu dokumentowania zatrudnienia tych osób, uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania oraz sankcji z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ okre¶lono w Projektowanych postanowieniach umownych.
5. Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez Wykonawcê kluczowej czê¶ci zamówienia. Wykonawca mo¿e powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcy. Wykonawca winien wskazaæ w ofercie czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom oraz podaæ nazwy ewentualnych podwykonawców, je¿eli s± ju¿ znani. Powierzenie wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialno¶ci za nale¿yte wykonanie tego zamówienia.
Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych.
6. Postêpowanie nie zosta³o podzielone na czê¶ci, poniewa¿ jego przedmiot ogranicza siê do wykonania zadania inwestycyjnego na jednym obiekcie. Przedmiot zamówienia jest jednolity, a jego podzia³ na czê¶ci wi±za³by siê z konieczno¶ci± rozdzielenia spójnej organizacyjnie ca³o¶ci, gdy¿ przedmiot zamówienia obejmuje koordynowanie wszystkich dzia³añ zwi±zanych z nadzorami inwestycyjnymi, niezbêdnymi w trakcie realizacji inwestycji. Podzia³ na czê¶ci stanowi³by zagro¿enie dla uzyskania efektu koñcowego
o wymaganej jako¶ci i spowodowa³by rozbicie odpowiedzialno¶ci z tytu³u gwarancji i rêkojmi na ró¿nych wykonawców. Ponadto wymaga³by koordynowania dzia³añ ró¿nych wykonawców realizuj±cych poszczególne czê¶ci zamówienia, a to mog³oby powa¿nie zagroziæ w³a¶ciwemu wykonaniu zamówienia. Jednocze¶nie Zamawiaj±cy wskazuje, ¿e warto¶æ zamówienia oszacowania zosta³a na poziomie nie przekraczaj±cym tzw. „progów unijnych”, a warunki zamówienia okre¶lone zosta³y na minimalnym poziomie. Zamówienie jest zatem w pe³ni dostêpne dla ma³ych i ¶rednich przedsiêbiorstw.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45261910-6 - Naprawa dachów

45321000-3 - Izolacja cieplna

45410000-4 - Tynkowanie

45420000-7 - Roboty w zakresie zak³adania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie

45442110-1 - Malowanie budynków

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 371 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: wg kryteriów oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 75

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rêkojmi

4.3.6.) Waga: 13

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

jako¶æ, w tym do parametry techniczne, w³a¶ciwo¶ci estetyczne i funkcjonalne takie jak dostêpno¶æ dla osób niepe³nosprawnych lub uwzglêdnianie potrzeb u¿ytkowników

4.3.5.) Nazwa kryterium: jako¶æ

4.3.6.) Waga: 12

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunek udzia³u w postêpowaniu dotycz±cy zdolno¶ci technicznej lub zawodowej jn.:
1) DO¦WIADCZENIE WYKONAWCY
Wykonawca winien wykazaæ, ¿e nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¶li okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy w tym okresie, wykona³ w sposób nale¿yty oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczy³ co najmniej jedn± robotê budowlan± obejmuj±c± ocieplenie ¶cian/ -y i/lub stropu/-ów, o warto¶ci – w ramach jednej umowy – co najmniej 500 000,00 z³ brutto
W przypadku gdy warto¶æ roboty wyra¿ona zosta³a w walucie innej ni¿ PLN, Wykonawca winien dokonaæ przeliczenia warto¶ci zgodnie z ¶rednim kursem Narodowego Banku Polskiego z dnia og³oszenia nin. postêpowania. W przypadku braku ¶redniego kursu NBP z dnia og³oszenia nin. postêpowania nale¿y dokonaæ przeliczenia podanych kwot
z waluty obcej na ich równowarto¶æ w z³otych polskich po ¶rednim kursie NBP ostatnio obowi±zuj±cym przed dniem og³oszenia nin. postêpowania z podaniem daty kursu.
W przypadku gdy warto¶æ robót obejmowa³a tak¿e inne elementy ni¿ wymienione w ww. warunku w wykazie robót Wykonawca bêdzie zobowi±zany podaæ warto¶æ robót wymienionych w warunku udzia³u w postêpowaniu.

W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek zostanie spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców potwierdzi spe³nienie ³±cznie wszystkich elementów warunku (tzn. potencja³y Wykonawców nie sumuj± siê).

Dowodami, o których mowa powy¿ej s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne dokumenty.

Zgodnie z tre¶ci± art. 117 ust. 3 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonuj± roboty, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane – vide: cz. XV pkt 4 ppkt 4) SWZ.

2) KWALIFIKACJE ZAWODOWE OSÓB SKIEROWANYCH DO REALIZACJI
ZAMÓWIENIA

Wykonawca winien wykazaæ, i¿ dysponuje lub bêdzie dysponowa³ co najmniej jedn± osob±, któr± skieruje do realizacji zamówienia, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci:
a) konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ – osoba ta bêdzie pe³niæ funkcje kierownika budowy;
b) instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ cieplnych bez ograniczeñ;
c) instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych bez ograniczeñ.

Wskazane uprawnienia budowlane winny byæ zgodne z ustaw± Prawo budowlane.
Zamawiaj±cy dopuszcza odpowiadaj±ce ww. uprawnieniom, wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie uprzednio obowi±zuj±cych przepisów prawa, które
w zakresie objêtym zamówieniem pozwalaæ bêd± na pe³nienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalno¶ciach.
W przypadku Wykonawców spoza RP, Zamawiaj±cy dopuszcza odpowiadaj±ce ww. uprawnieniom, uprawnienia, kwalifikacje, które w zakresie objêtym zamówieniem pozwalaæ bêd± na pe³nienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
w ww. specjalno¶ciach, zgodnie z ustaw± o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwa cz³onkowskich Unii Europejskiej.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia potencja³y Wykonawców sumuj± siê.
W zwi±zku z warunkiem szczegó³owym dotycz±cym kwalifikacji zawodowych Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawców wskazania w ofercie (w Wykazie osób) imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych tych osób.
Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
2) za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie
w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
3) o¶wiadczenia Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3, 4, 5 i 6 ustawy oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, odno¶nie do naruszenia obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków i op³at lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i op³atach lokalnych (Dz.U. z 2019 r. poz.1170)
2. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów okre¶lonych w ppkt 1) i 2) sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie naruszy³ obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków, op³at lub sk³adek na
ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne. Dokument lub dokumenty, o których mowa powy¿ej winny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
3. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej, lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w cz. VI pkt 3 SWZ, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Zdanie drugie w pkt 2 stosuje siê.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym up³yn±³ termin sk³adania oferta je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz
z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty
UWAGA:
Zgodnie z tre¶ci± § 9 ust.3 rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, pracy i technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy, je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, Wykaz winien dotyczyæ robót, w których wykonaniu Wykonawca bezpo¶rednio uczestniczy³.

2) wykazu osób skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami .

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Oferta winna sk³adaæ siê z:
1) formularza oferty
2) o¶wiadczenia o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nieniu warunku udzia³u w postêpowaniu,
3) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru potwierdzaj±cego, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy
jest umocowana do jego reprezentowania – o ile ofertê sk³ada osoba prowadz±ca dzia³alno¶æ gospodarcz± lub podmiot wpisany do ww. rejestrów
oraz je¿eli dotyczy:
4) w przypadku sk³adania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spó³ka cywilna) - o¶wiadczenie, z którego winno wynikaæ, które roboty wykonaj± poszczególni Wykonawcy
5) w przypadku sk³adania oferty przez Wykonawcê, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby - dokument potwierdzaj±c± udostepnienie potencja³u podmiotów trzecich np. pisemne zobowi±zanie
6) pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, je¿eli w imieniu Wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentu, o którym mowa w ppkt 3);
7) dokumentu ustanawiaj±cego pe³nomocnika Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wykonawca winien wnie¶æ wadium w wysoko¶ci: 10.000,00 z³
2. Wadium winno byæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert i winno byæ utrzymywane nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust.1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone - wed³ug wyboru Wykonawcy - w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu,
2) gwarancjach bankowych
3) gwarancjach ubezpieczeniowych
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci.


4. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego:
GETIN NOBLE Bank S.A. Oddzia³ w Bytomiu
nr konta 11 1560 0013 2008 2928 1000 0146
z wpisaniem na dowodzie wp³aty has³a:
„Termomodernizacja SPS nr 2 w Bytomiu – wadium”

UWAGA: Skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu nastêpuje z chwil± uznania ¶rodków pieniê¿nych na rachunku bankowym Zamawiaj±cego, przed up³ywem terminu sk³adania ofert (tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako termin sk³adania ofert).

5. Wadium wnoszone w formie innej ni¿ pieni±dz winno byæ przekazane Zamawiaj±cemu
w oryginale, w postaci elektronicznej.
6. Wadium wnoszone w formie innej ni¿ pieni±dz winno:
1) byæ wystawione na Gminê Bytom reprezentowan± przez Prezydenta z siedzib± w Urzêdzie Miejskim w Bytomiu, ul. Parkowa 2, 41-902 Bytom
2) zawieraæ w swej tre¶ci o¶wiadczenie gwaranta (porêczyciela), w którym zobowi±zuje siê on do bezwarunkowej wyp³aty kwoty wadium na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z przes³anek wymienionych w art. 98 ust. 6 ustawy Prawo zamówieñ publicznych
3) mieæ okres wa¿no¶ci nie krótszy ni¿ okres zwi±zania ofert±
4) zawieraæ informacjê, jakiego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego dotyczy (tytu³ postêpowania lub numer sprawy lub numer i data og³oszenia
o zamówieniu).
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniós³ wadium, lub wniós³ w sposób nieprawid³owy lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3) ustawy Prawo zamówieñ publicznych, podlega odrzuceniu.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców
(np. konsorcjum) o¶wiadczenie dot. wykluczenia oraz spe³nienia warunków udzia³u w postepowaniu sk³ada ka¿dy z Wykonawców, w którym ka¿dy z Wykonawców potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunku udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nienie warunku udzia³u w postêpowaniu.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spó³ka cywilna) zobowi±zani s± z³o¿yæ:
- o¶wiadczenie, z którego winno wynikaæ, które roboty wykonaj± poszczególni Wykonawcy
- dokument ustanawiaj±cy pe³nomocnika Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Strony umowy dopuszczaj± wprowadzenie do umowy nastêpuj±cych zmian:
1) zast±pienia dotychczasowego Wykonawcy nowym Wykonawc±:
a) w wyniku sukcesji, wstêpuj±c w prawa i obowi±zki Wykonawcy, w nastêpstwie przejêcia, po³±czenia, podzia³u, przekszta³cenia, upad³o¶ci, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiêbiorstwa, o ile nowy Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie poci±ga to za sob± innych istotnych zmian umowy, a tak¿e nie ma na celu unikniêcia stosowania przepisów ustawy,
b) w wyniku przejêcia przez Zamawiaj±cego zobowi±zañ Wykonawcy wzglêdem jego podwykonawców, w przypadku, którym mowa w art. 465 ust.1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych;
2) dotycz±cych realizacji, przez Wykonawcê, dodatkowych robót budowlanych, których nie uwzglêdniono w zamówieniu podstawowym, o ile sta³y siê one niezbêdne i zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki:
a) zmiana Wykonawcy nie mo¿e zostaæ dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególno¶ci dotycz±cych zamienno¶ci lub interoperacyjno¶ci wyposa¿enia, us³ug lub instalacji zamówionych w ramach zamówienia podstawowego;
b) zmiana Wykonawcy spowodowa³aby istotn± niedogodno¶æ lub znaczne zwiêkszenie kosztów dla Zamawiaj±cego;
c) wzrost ceny spowodowany ka¿da kolejn± zmian± nie przekracza 50% warto¶ci pierwotnej umowy, z wyj±tkiem nale¿ycie uzasadnionych przypadków;
Wprowadzanie kolejnych zmian z tego tytu³u nie mo¿e nastêpowaæ w celu ominiêcia stosowania przepisów ustawy Prawo zamówieñ publicznych;
3) je¿eli konieczno¶æ zmiany umowy spowodowana jest okoliczno¶ciami, których Zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ, o ile zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy, a wzrost ceny spowodowany ka¿da kolejn± zmian± nie przekracza 50% warto¶ci pierwotnej umowy. Wprowadzanie kolejnych zmian z tego tytu³u nie mo¿e nastêpowaæ w celu ominiêcia stosowania przepisów ustawy Prawo zamówieñ publicznych;
4) postanowieñ umowy których ³±czna warto¶æ jest mniejsza ni¿ progi unijne oraz jest ni¿sza ni¿ 15% warto¶ci pierwotnej umowy, a zmiany te nie powoduj± zmiany ogólnego charakteru umowy;
5) zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy, je¿eli dochowanie terminu okre¶lonego w umowie jest niemo¿liwe z uwagi na:
a) przyczyny za które odpowiedzialno¶æ ponosi Zamawiaj±cy, w szczególno¶ci bêd±ce nastêpstwem zw³oki Zamawiaj±cego w wykonaniu jego zobowi±zañ wynikaj±cych z umowy lub przepisów powszechnie obowi±zuj±cego prawa, co uniemo¿liwia terminowe wykonanie umowy przez Wykonawcê (np. nieterminowe: przekazanie terenu budowy, odebranie etapu robót),
b) wyst±pienie warunków atmosferycznych odbiegaj±cych od typowych dla danej pory roku uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeñ, dokonanie odbiorów (powodzie, d³ugotrwa³e ci±g³e opady atmosferyczne, klêski ¿ywio³owe i inne nietypowe dla danej pory roku anomalie pogodowe);
c) wstrzymanie robót przez uprawniony organ/instytucjê lub przez Zamawiaj±cego z przyczyn nie le¿±cych po stronie Wykonawcy, o ile takie dzia³anie powoduje, ¿e nie jest mo¿liwe wykonanie umowy w dotychczas ustalonym terminie;
d) wyst±pienie si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie/wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami; przez si³ê wy¿sz± rozumie siê zdarzenie zewnêtrzne – o charakterze przypadkowym lub naturalnym - niezale¿ne od Stron umowy, którego Strony nie mog³y przewidzieæ przed zawarciem umowy oraz którego Strony nie mog³y unikn±æ ani któremu nie mog³y zapobiec przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci np.: powód¼, po¿ar i inne klêski ¿ywio³owe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, dzia³ania wojenne, nag³e za³amania warunków atmosferycznych, nag³e przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie, ska¿enia;
cd. podano w Informacjach dodatkowych

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-04-12 11:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem Platformy dostêpnej pod adresem: https://umbytom.logintrade.net/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-12 11:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-05-11

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Projekt dofinansowany z Rz±dowego Funduszu Polski £ad:
Program Inwestycji Strategicznych.
cd. informacji nt. zmian umowy: e)opó¼nienia organów administracji publicznej w wydaniu decyzji administracyjnych, uzgodnieñ lub innych aktów administracyjnych, których wydanie jest niezbêdne dla dalszego wykonywania robót przez Wykonawcê, a opó¼nienie organów nie wynika z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy;
f) opó¼nienia w uzyskaniu wymaganych uzgodnieñ, opinii, aprobat od podmiotów trzecich, które to opó¼nienie powsta³o z przyczyn niele¿±cych po stronie Wykonawcy, a powoduje brak mo¿liwo¶ci wykonywania robót, co ma wp³yw na termin wykonania umowy;
g) potrzebê przeprowadzenia dodatkowych badañ lub ekspertyz, warunkuj±cych wykonanie przedmiotu umowy, których nie mo¿na by³o przewidzieæ przed zawarciem umowy;
h) wyst±pienie niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów w stosunku do danych wynikaj±cych z dokumentacji projektowej /technicznej, co spowodowa³o wstrzymanie wykonania robót budowlanych, zmianê dokumentacji projektowej/ technicznej lub wykonanie robót dodatkowych lub zamiennych. Powy¿sze stosuje siê odpowiednio do niewybuchów, niewypa³ów, wykopalisk, badañ i znalezisk archeologicznych, urz±dzeñ i obiektów podziemnych (fundamenty, bunkry, ¶ciany szczelne itp.) koliduj±cych z robotami i uniemo¿liwiaj±cymi ich prowadzenie;
i) wyst±pienia awarii na terenie budowy, za któr± odpowiedzialno¶ci nie ponosi Wykonawca, skutkuj±cej konieczno¶ci± wstrzymania wykonania robót,
j) konieczno¶æ wykonania robót niezwi±zanych bezpo¶rednio z przedmiotem umowy i nieprzewidywalnych, których niewykonanie uniemo¿liwia lub utrudnia prawid³owe wykonania przedmiotu umowy,
k) konieczno¶æ wykonania robót zamiennych, których wykonanie ma na celu prawid³owe zrealizowanie przedmiotu umowy, a konieczno¶æ ich wykonania wynika w szczególno¶ci z:
ka) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu umowy, je¿eli zmiany te s± korzystne dla Zamawiaj±cego;
kb) aktualizacji rozwi±zañ projektowych z uwagi na postêp technologiczny;
kc) zmiany przepisów Prawa Budowlanego w zakresie wykonania przedmiotu umowy;
l) opó¼nienia innych inwestycji lub robót budowlanych prowadzonych przez Zamawiaj±cego lub innych zamawiaj±cych, które to inwestycje lub roboty koliduj± z wykonaniem robót objêtych umow±, co uniemo¿liwia Wykonawcy terminowe wykonanie umowy;
m) zmiany po up³ywie sk³adania ofert powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa, które mia³y wp³yw na mo¿liwo¶æ wykonania umowy w terminie w niej ustalonym,
n) wyst±pienie braków w dostêpno¶ci materia³ów budowlanych, opó¼nienia w dostawie materia³ów budowlanych oraz innych towarów niezbêdnych do prawid³owej realizacji przedmiotu umowy.
o) braku mo¿liwo¶ci wykonywania umowy z uwagi na okoliczno¶ci zwi±zane z zapobieganiem, przeciwdzia³aniem i zwalczaniem COVID-19 lub innych chorób zaka¼nych oraz wywo³ywanych nimi sytuacji kryzysowych (Wykonawca zobowi±zany jest do poinformowania o wp³ywie ww. okoliczno¶ci na termin wykonania zamówienia wraz z do³±czeniem stosownych dokumentów na ich potwierdzenie),
p) konieczno¶ci wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
q) zawieszenia przez Zamawiaj±cego wykonywania robót z przyczyn technicznych.
Termin umowy mo¿e ulec zmianie o czas, w jakim wy¿ej wskazane okoliczno¶ci wp³ynê³y na termin wykonania umowy przez Wykonawcê, to jest uniemo¿liwienie Wykonawcy terminowej realizacji przedmiotu umowy.
Zmiany wprowadzane na podstawie ww. przes³anek mog± wprowadzaæ zmianê zakresu przedmiotu umowy i wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy okre¶lonego w umowie.
6) zmiany § 10 ust. 1 Umowy w zakresie wskazanych podwykonawców, rezygnacji z podwykonawców, zmiany wskazanego zakresu podwykonawstwa, wykonanie przedmiotu umowy przy pomocy podwykonawców, (...)
Z uwagi na ograniczenie pola ilo¶ci± znaków cd. zmian postanowieñ umownych dostêpna jest w Projektowanych postanowieniach umownych stanowi±cych za³±cznik do SWZ.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.