eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Radomsko › Utrzymanie dróg o nawierzchni twardej ulepszonej na terenie Miasta Radomska w 2022r.- zamówienie podobne



Ogłoszenie z dnia 2022-03-22

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Utrzymanie dróg o nawierzchni twardej ulepszonej na terenie Miasta Radomska w 2022r.- zamówienie podobne

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Radomsko

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648238

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Tysiąclecia 5

1.5.2.) Miejscowość: Radomsko

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-500

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 044 685 45 10

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@radomsko.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.radomsko.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Utrzymanie dróg o nawierzchni twardej ulepszonej na terenie Miasta Radomska w 2022r.- zamówienie podobne

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-761bbe00-9f8c-11ec-baa2-b6d934483bfb

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00094549

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00020272/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Utrzymanie dróg o nawierzchni twardej ulepszonej na terenie miasta Radomska CPV 45233142- 6; CPV 45233200-1

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00080764/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

W myśl art. 213 ust. 1 ustawy zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Stosownie do treści art. 305 ust. 1 w zw. z 214 ust. 1 pkt 7 ustawy zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.
c.d.n. w sekcji IX

3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: ocds-148610-41c2a313-bd20-11eb-911f-9ad5f74c2a25

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PZP.271.1.5.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 587050,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie dróg o nawierzchni twardej ulepszonej na terenie Miasta Radomska w 2022 roku poprzez:
a) wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno – bitumicznych,
b) remonty cząstkowe nawierzchni asfaltowych:
- masą mineralno -bitumiczną,
- metodą powierzchniowego utrwalania- przy użyciu urządzenia typu PATCHER,
- masą z materiału złomowego przerobionego w recyklerze,
c) regulacja infrastruktury dróg (studzienek, włazów i kratek ściekowych),
d) frezowanie nawierzchni dróg.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i warunki realizacji zamówienia zawierają:
1) wzór umowy - stanowiący dodatek nr 3 do Informacji.
2) przedmiar robót – stanowiący dodatek nr 4 do Informacji,
3) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – stanowiąca dodatek nr 5 do Informacji,
3. Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy:
Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
Zamawiający wymaga, aby czynności polegające na faktycznym wykonywaniu robót budowlanych lub usług związanych z realizacją zamówienia o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę, podwykonawcę na podstawie stosunku pracy.
Rodzaj czynności ( związanych z realizacją zamówienia), co do których wykonania zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia: czynności pracownika budowlanego obejmującego cały zakres rzeczowy robót opisanych w  przedmiarze robót i Szczegółowej Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, tj. wykonującego czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych np. kierowców samochodów, operatorów sprzętu niezbędnego do należytego wykonywania robót budowlanych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób świadczących usługi w ramach prowadzącej działalności gospodarczej np. dostawców kruszywa.
Postanowienia dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia oraz kontroli spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz postanowienia dotyczące sankcji z tytułu niespełnienia wymagań określonych w art. 95 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U z. 2021r. Poz. 1129 ze zm. ) zwanej dalszej części ustawą, zostały określone we wzorze umowy.
Powyższe wymagania określają w szczególności:
1) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia;
2) sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób;
3) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań.
Na etapie realizacji umowy Wykonawca (Podwykonawca) zobowiązany będzie zgodnie z § 10 wzoru umowy złożyć stosowne dowody (oświadczenia lub dokumenty).
4. Zamawiający nie dopuszcza podziału niniejszego zamówienia na części.
Powyższe uzasadnione jest:
W myśl art. 213 ust. 1 ustawy zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Stosownie do treści art. 305 ust. 1 w zw. z 214 ust. 1 pkt 7 ustawy zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.
Zamówienie podstawowe zostało udzielone w wyniku przeprowadzenia postępowania w trybie podstawowym pn.: „Utrzymanie dróg o nawierzchni twardej ulepszonej na terenie Miasta Radomska w 2021r.” ( oznaczenie sprawy PZP.271.1.6.2021) firmie DROMOST Jerzy Łaska, Marcin Łaska, Monika Łaska Spółka Jawna, Lipie 12b, 97 – 500 Radomsko.
Zgodnie z ogłoszeniem o zamówieniu oraz Specyfikacją Warunków Zamówienia, Zamawiający przewidział możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego tj.: polegających na wykonaniu robót: nawierzchni z mieszanek mineralno – bitumicznych, remontów cząstkowych nawierzchni asfaltowych: masą mineralno -bitumiczną, metodą powierzchniowego utrwalania- przy użyciu urządzenia typu PATCHER, masą z materiału złomowego przerobionego w recyklerze, regulacji infrastruktury dróg (studzienek, włazów i kratek ściekowych), frezowania nawierzchni dróg oraz pozostałych robót ( czynności ) wyszczególnionych w § 6 tabeli nr 1 stanowiąca dodatek nr 8 do SWZ w postępowaniu PZP.271.1.6.2021, pod warunkiem, że wartość tych zamówień nie przekroczy łącznie wysokości 50 % wartości zamówienia podstawowego, a Zamawiający będzie dysponował środkami finansowymi na ich realizację, po negocjacjach z dotychczasowym Wykonawcą.
Niedokonanie podziału zamówienia na części uwarunkowane jest także tym, iż są to roboty tego samego rodzaju i ze względów ekonomicznych oraz dla zagwarantowania bezsporności udzielonej gwarancji na roboty, ich wykonanie powinno być realizowane przez jednego wykonawcę. Nie ograniczono udziału podwykonawców przy realizacji Zamówienia. Ze względu na wielkość zamówienia wskazać należy, że zamówienie jest skierowane do podmiotów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. W związku z powyższym, zachowując swobodę autonomicznego podejmowania decyzji przez Zamawiającego, stwierdzono że nie celowym byłoby podzielenie zamówienia na części a więc realizacja zamówienia powinna być udzielona jednemu wykonawcy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45232452-5 - Roboty odwadniające

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: DROMOST Spółka jawna J. Łaska, M. Łaska, M. Łaska

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 590329384

7.3.3) Ulica: Lipie 12B

7.3.4) Miejscowość: Radomsko

7.3.5) Kod pocztowy: 97-500

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-03-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 724500,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

c.d. z sekcji III pkt. 3.1.1.) Zamówienie podstawowe zostało udzielone w wyniku przeprowadzenia postępowania w trybie podstawowym pn.: „ Utrzymanie dróg o nawierzchni nieulepszonej na terenie Miasta Radomska 2021r.”(oznaczenie sprawy PZP.271.1.4.2021) Wykonawcy PHU RAD-BUD Zimoch Włodzimierz ul. I. Krasickiego 107, 97-500 Radomsko.
Zgodnie z ogłoszeniem o zamówieniu oraz Specyfikacją Warunków Zamówienia Zamawiający przewidział możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 305 pkt. 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego tj.: polegających na wykonaniu robót:
równanie i profilowanie nawierzchni dróg o nawierzchni nieulepszonej, remonty nawierzchni dróg o nawierzchni nieulepszonej, regulacja infrastruktury dróg (studzienek, włazów i kratek ściekowych) oraz pozostałych robót (czynności) wyszczególnionych w § 6 tabela 1 wzoru umowy stanowiącego dodatek nr 7 do Specyfikacji Warunków Zamówienia w postępowaniu PZP.271.1.4.2021, pod warunkiem, że wartość tych zamówień nie przekroczy łącznie wysokości
50 % wartości zamówienia podstawowego, a Zamawiający będzie dysponował środkami finansowym na ich realizację, po negocjacjach z dotychczasowym Wykonawcą.
Wartość szacunkowa zadania podstawowego została ustalona na kwotę 798.350,00 zł netto, wartość przewidzianych zamówień podobnych ustalono na nie więcej niż 50% zamówienia podstawowego tj. kwotę 399.175,00 zł netto.
Wartość szacunkową przedmiotowego zamówienia podobnego ustalono na kwotę 399 004,00 zł netto, co w oparciu o średni kurs złotego do euro, ustalony Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 3 grudnia 2021r. (Dz. U. z 2021r. poz. 1177), gdzie 1 euro = 4,4536 PLN stanowi równowartość 89 591,34 euro, tj. poniżej progów unijnych.
W związku z powyższym celem dalszej realizacji utrzymania dróg o nawierzchni nieulepszonej, zasadnym jest udzielenie przedmiotowego zamówienia, o którym mowa w art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp Wykonawcy zamówienia podstawowego tj. PHU RAD-BUD Zimoch Włodzimierz ul. I. Krasickiego 107, 97-500 Radomsko.
do sekcji VI : postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki- nie składa się ofert, a negocjacje przeprowadza się z jednym
Wykonawcą

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.