Ogłoszenie z dnia 2022-03-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00093069/01 - Modyfikacja z dnia 2022-03-21
- 2022/BZP 00093038/01 - Wynik z dnia 2022-03-21
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup energii elektrycznej dla Gminy Jabłonna i jej jednostek organizacyjnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Jabłonna
1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Jabłonna
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019773
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jabłonna-Majatek 22
1.5.2.) Miejscowość: Jabłonna-Majątek
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-114
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@jablonna.lubelskie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugjablonna.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup energii elektrycznej dla Gminy Jabłonna i jej jednostek organizacyjnych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e8e4115a-a919-11ec-baa2-b6d934483bfb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00093038
2.6.) Wersja ogłoszenia: 02
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002674/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Zakup energii elektrycznej dla Gminy Jabłonna i jej jednostek organizacyjnych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 2 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
W poprzednio ogłoszonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na tożsamy przedmiot zamówienia, które było ogłoszone w trybie podstawowym wariant II nie została złożona ani jedna oferta. Mając na uwadze powyższe, Zamawiający zdecydował o udzieleniu zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki w oparciu o art. 305 pkt. 2 pzp.
3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: ocds-148610-9a9d263a-6d64-11ec-ae77-fe331fedffdc
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IRO.271.11.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 302940,80 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Zakup energii elektrycznej dla Gminy Jabłonna i jej jednostek organizacyjnych.
2. W ramach niniejszego zamówienia Zamawiający przewiduje dwa zadania tj.:
1) Zadanie nr 1 – zakup energii elektrycznej do obiektów wymienionych w załączniku nr 1 do SWZ – oświetlenie drogowe:
Szacunkowe roczne zapotrzebowanie energii elektrycznej wynosi: 291 061 kWh,
w tym energia w grupie taryfowej:
C11 - 192337,00 kWh
C12a- strefa szczytowa - 10531,00 kWh
C12a - strefa pozaszczytowa - 31594,00 kWh
C12b - strefa dzienna - 18 866,00 kWh
C12b - strefa nocna 37 733,00 kWh
2) Zadanie nr 2 – zakup energii elektrycznej do obiektów wymienionych w załączniku nr 2 do SWZ – pozostałe obiekty, szkoły i budynki OSP:
Szacunkowe roczne zapotrzebowanie energii elektrycznej wynosi: 162 104 kWh,
w tym energia rozliczana w grupie taryfowej:
C11 – 38248,00 kWh
G11 - 417,00 kWh
C12a strefa szczytowa – 26 187,00 kWh
C12a strefa pozaszczytowa - 97 252,00 kWh
Całkowite szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczna dla zadania nr 1 i nr 2 wynosi 453 165 kWh (na rok).
Prognozowane zużycie energii elektrycznej dla Zadania nr 1 i nr 2 ma charakter orientacyjny, służący do porównania ofert i w żadnym wypadku nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii w podanej ilości. Sprzedawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu niepobrania przez Zamawiającego przewidywanej ilości energii. Ewentualna zmiana przewidywanego szacunkowego zużycia nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego, poza rozliczeniem za faktycznie zużytą ilość energii wg cen określonych w ofercie.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w szczególności wskazanie poszczególnych punktów odbioru energii, zawarty jest w tabeli stanowiącej załącznik do niniejszego OPZ oraz późniejszej umowy.
4. Zamawiający oświadcza, iż prognoza zużycia energii wskazana powyżej oraz w tabeli stanowi jedynie przybliżoną wartość, która w trakcie wykonywania Umowy może ulec zmniejszeniu w stosunku do prognoz dotyczących poszczególnych punktów odbioru. Faktyczne zużycie energii uzależnione będzie wyłącznie od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych, z tym że niezależnie od wielkości zużycia Wykonawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w postępowaniu ceny energii.
5. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zgłoszenia wskazanemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej, składania oświadczeń woli oraz ustalania w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych informacji w zakresie umowy sprzedaży energii elektrycznej, reprezentowania Zamawiającego przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych z zawarciem umowy o świadczenie usług dystrybucji.
6. Obecnym sprzedawcą energii jest PGE Obrót S.A. (umowa sprzedaży rezerwowej)
7. W trakcie trwania zamówienia na wniosek Zamawiającego możliwe jest zwiększenie ilości obiektów wymienionych enumeratywnie w tabeli. Przewiduje się, że liczba nowych obiektów nie może przekroczyć 20% ilości obiektów wskazanych w tabeli 2.
8. Energia elektryczna powinna spełniać jakościowe standardy obsługi zgodne z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy. W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów obsługi, zamawiającemu na jego pisemny wniosek przysługuje prawo bonifikaty według stawek określonych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 6 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 503 z późn. zm.) lub w każdym później wydanym akcie prawnym określającym te stawki. Parametry jakościowe energii elektrycznej w części dystrybucyjnej reguluje Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. Nr 93, poz. 623 z późn. zm.) lub każdy później wydany akt prawny po uchyleniu tego rozporządzenia.
9. Informacje dodatkowe:
1) okres rozliczeniowy zgodny z okresami rozliczeniowymi stosowanymi przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD) działającego na danym terenie i zatwierdzonymi w taryfie (OSD),
2) obecnie obowiązująca umowa na dostawę energii zawarta jest umową na czas nieokreślony z dostawcą rezerwowym
10. Zamawiający nie wyraża zgody na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną.
11. Umowy sprzedaży energii elektrycznej będą podpisane odrębnie przez każdego Odbiorcę Końcowego (jednostkę organizacyjną). Rozliczenia muszą być prowadzone odrębnie dla każdej jednostki organizacyjnej.
12. Zamawiający ze względu na brak cech charakterystycznych (indywidualnych) dla przedmiotu zamówienia, którym jest prąd (energia elektryczna) nie opisuje cech produktu (dostawy).
13. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć, po podpisaniu umowy, umowę z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego PGE Dystrybucja S.A. na podstawie której można prowadzić sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej tego OSD do wszystkich obiektów Zamawiającego.
TERMINY WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Przedmiot zamówienia należy wykonać w terminie od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2022r.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
09000000-3 - Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii
09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
65310000-9 - Przesył energii elektrycznej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 404051,81 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 404051,81 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 404051,81 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PGE Obrot S.A.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8130268082
7.3.3) Ulica: 8 Marca
7.3.4) Miejscowość: Rzeszów
7.3.5) Kod pocztowy: 35-959
7.3.6.) Województwo: podkarpackie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-02-16
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 404051,81 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2022-12-31PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa energii elektrycznej na rzecz Zespołu Państwowych Szkół Mu-zycznych im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
- DOSTAWA TRANSPORTEM SAMOCHODOWYM 800 Mg MIAŁU WĘGLOWEGO loco KOCZAŁA
- "Dostawa energii elektrycznej dla Biur Powiatowych ARiMR w województwie małopolskim"
- Dostawa energii elektrycznej do mieszkaniowego zasobu gminy Siemianowice Śląskie
- Dostawa energii elektrycznej do Szpital Lipno Sp. z o.o. w Lipnie
- Dostawa i montaż pomp ciepła z wykonaniem dolnego źródła zasilania w ramach inwestycji: Modernizacja infrastruktury społecznej w Pow. Sokólskim cz3 Przebudowa, rozbudowa i doposażenie SPZOZ w Sokółce
więcej: Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.