Ogłoszenie z dnia 2021-06-24
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00074547/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-06-07
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00092855 z dnia 2021-06-24 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup laptopów wraz z oprogramowaniem do Zespołu Szkół w Chocianowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Szkół w Chocianowie
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział zamówień
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000032514
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kolonialna 13
1.5.2.) Miejscowość: Chocianów
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-140
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.7.) Numer telefonu: 76 818 51 66
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: chzs@poczta.onet.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zschocianow.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
http://zschocianow.pl/bip/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
szkoła publiczna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup laptopów wraz z oprogramowaniem do Zespołu Szkół w Chocianowie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7518fcba-c78d-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00092855
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00009623/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup laptopów z oprogramowaniem do Zespołu Szkół w Chocianowie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
w ramach projektu pn.: „Akademia zawodowców w Powiecie Polkowickim” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Budżetu Państwa2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00074547/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: OA.5611.2.2021.ZSC
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: Zakup 14 laptopów wraz z oprogramowaniem do Zespołu Szkół w Chocianowie
4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne: art. 255 pkt 6 w związku z art. 99 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych – postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający opisał przedmiot zamówienia w sposób naruszający uczciwą konkurencję – naruszający art. 99 ust. 4 Pzp - wymogi i parametry przedmiotu zamówienia zostały określone przez zamawiającego w taki sposób, że wszyscy wykonawcy, którzy złożyli oferty, zaoferowali jeden konkretny produkt, tj. laptop ACER Travel Mate P215-53.
O powyższej wadzie zamawiający został poinformowany przez jednego z potencjalnych wykonawców. Wykonawca zawnioskował o zmianę w opisie przedmiotu zamówienia niektórych parametrów zamawianych laptopów z uwagi na fakt, że wskazują one na jeden konkretny produkt. Termin, w którym wykonawca złożył pismo, uniemożliwił zamawiającemu analizę SWZ i odniesienie się do wniosku wykonawcy (pismo wpłynęło przez ePuap w dniu 14.06.2021 r. o godz. 15:56 - po godz. pracy zamawiającego, w dniu poprzedzającym dzień składania ofert, tj. 15.06 godz. 12:00). Zgodnie z art. 284 ust. 2 Pzp Zamawiający jest obowiązany udzielić wykonawcy wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. Z uwagi na niedochowanie przez wykonawcę terminu jw., zamawiający nie miał obowiązku wydłużać terminu składania ofert.
W dniu 15.06.2021 r. modyfikacja treści SWZ oraz wydłużenie terminu składania ofert nie było już możliwe również z uwagi na fakt, że pierwsza oferta wpłynęła do zamawiającego o godz. 9:17.
Wyżej opisane zastrzeżenia co do opisu przedmiotu zamówienia – opis przedmiotu zamówienia, który doprowadził do uprzywilejowania produktu firmy Acer, zamawiający potwierdził po otwarciu ofert, gdzie zmiana SWZ nie była już możliwa.
Zamawiający, mając na uwadze zasadę zapewnienia zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców oraz zasadę przejrzystości postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zakwalifikował opisany wyżej stan faktyczny, jako niemożliwą do usunięcia wadę uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2021-06-24 Biuletyn Zamówień Publicznych | Ogłoszenie o wyniku postępowania - - Dostawy |
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa sprzętu komputerowego do Starostwa Powiatowego w Łobzie
- Zakup i dostawa komputerów, urządzeń wielofunkcyjnych oraz serwera dla Szpitala Wojewódzkiego im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży
- "Remont kapitalny i adaptacja zabytkowego budynku byłej szkoły przy ul. Bielskiej 17 w Skoczowie na potrzeby pomocy społecznej, polityki senioralnej" w podziale na 3 części:
- Dostawa wraz z montażem wyposażenia sal lekcyjnych w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 w Grójcu.
- Cyfryzacja usług medycznych poprzez modernizację infrastruktury teleinformatycznej w Zespole Opieki Zdrowotnej w Ropczycach
- Zakup pomocy i wyposażenia niezbędnych do prowadzenia zajęć w Zespole Szkół im. Heleny Babisz w Bystrzejowicach Pierwszych w ramach projektu UCZYMY (SIĘ) Z PASJĄ - WDROŻENIE PROGRAMÓW ROZWOJOWYCH
więcej: Urządzenia komputerowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.