eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rybnik › Realizacja I etapu zamierzenia budowlanego pn. Zagospodarowanie terenu byłego boiska Parys - Centrum Aktywności Lokalnej (CAL) w formule "zaprojektuj i wybuduj".

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-02-02


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Realizacja I etapu zamierzenia budowlanego pn. Zagospodarowanie terenu
byłego boiska Parys - Centrum Aktywności Lokalnej (CAL) w formule "zaprojektuj i wybuduj”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO RYBNIK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255430

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Bolesława Chrobrego 2

1.5.2.) Miejscowość: Rybnik

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-200

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki

1.5.7.) Numer telefonu: 324392302

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam_pub@um.rybnik.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rybnik.eu

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c77f90e0-8f6c-11ee-9fb5-3edbb70f45bd

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Realizacja I etapu zamierzenia budowlanego pn. Zagospodarowanie terenu
byłego boiska Parys - Centrum Aktywności Lokalnej (CAL) w formule "zaprojektuj i wybuduj”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c77f90e0-8f6c-11ee-9fb5-3edbb70f45bd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00088334

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00524402/32/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Zagospodarowanie terenu byłego boiska Parys - CAL w systemie "zaprojektuj i wybuduj".

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00576527

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.88.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 2556914 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 2421942,85 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest realizacja ww. zamierzenia budowlanego obejmującego w pierwszej kolejności opracowanie dokumentacji projektowej,
a następnie budowę na jej podstawie (oraz na podstawie uzyskanego pozwolenia na budowę) obiektu, opisanego szczegółowo w programie funkcjonalno-użytkowym.
1 Podstawa opracowania dokumentacji projektowej
Wytyczne charakteryzujące przedmiot zamówienia w zakresie zagospodarowania terenu, jak również układu funkcjonalnego w zakresie obiektów kubaturowych, zawarto w opracowaniu pn. koncepcja architektoniczna Centrum Aktywności Lokalnej na terenie dawnego boiska „Parys” z lipca 2022 r., stanowiącym załącznik do PFU / SWZ.
2 Zakres zamierzenia budowlanego realizowanego w ramach I etapu:
a) w części dotyczącej opracowania dokumentacji projektowej:
 dwa obiekty w konstrukcji drewnianej, o różnej funkcji, ale o tej samej powierzchni zabudowy wynoszącej 262,40 m2, tj. budynek opisany w koncepcji architektonicznej jako budynek nr 1 oraz budowla opisana w w/w koncepcji jako wiata,
 instalacje wewnętrzne (wody zimnej i ciepłej, kanalizacji sanitarnej, elektryczne i teletechniczne, ogrzewania, wentylacji mechanicznej),
 wykonanie instalacji OZE (należy zastosować odnawialne, niekopalne źródła energii obejmujące: energię promieniowania słonecznego – fotowoltaika oraz pompa ciepła),
 wyposażenie stałe i ruchome,
 przyłącza zewnętrzne (wody, kanalizacji sanitarnej, elektroenergetyczne),
 zagospodarowanie terenu o powierzchni 14.400 m2, w tym:
 nawierzchnie utwardzone (otoczenie budynków, place, ścieżki, stanowiska postojowe dla samochodów),
 nawierzchnie bezpieczne, poliuretanowe (placyki zabaw, kort tenisowy),
 nawierzchnia z trawy naturalnej (boisko do piłki nożnej),
 nawierzchnia asfaltowa (pumptrack),
 elementy rekreacyjne (ognisko, tężnia, kurtyna wodna),
 piłkochwyty (za liniami końcowymi boiska i kortu), z siatek polipropylenowych, bezwęzłowych, o oczkach odpowiednich do wielkości wykorzystywanych na tych obiektach piłek,
 elementy małej architektury (ławki, kosze na śmieci, stojaki na rowery) zgodne ze standardami UM Rybnika,
 zadaszenie części stanowisk postojowych z wykorzystaniem zadaszenia pod instalację paneli fotowoltaicznych,
 urządzenia zabawowe,
 zieleń ozdobna (zachowanie / pielęgnacja istniejącego drzewostanu,
pielęgnacja krzewów, nowe nasadzenia),
− partycypacyjne przygotowanie projektu/wykonanie zagospodarowania przestrzennego wokół CAL w Zamysłowie, tj. Wykonawca jest zobowiązany poddać konsultacjom społecznym realizację I etapu zamierzenia budowlanego pn. Zagospodarowanie terenu byłego boiska Parys - Centrum Aktywności Lokalnej (CAL) w formule "zaprojektuj i wybuduj” oraz projektu zagospodarowania terenu działki nr 1312/9 przy ul. Bratniej w Rybniku dz. Niedobczyce, które zostało opracowane w koncepcji architektonicznej Centrum Aktywności Lokalnej z lipca 2022 r. na terenie dawnego boiska Parys zgodnie z wytycznymi opisanymi w SWZ

b) w części dotyczącej wykonania robót:
 budowa dwóch obiektów o konstrukcji drewnianej, o różnej funkcji, ale o tej samej powierzchni zabudowy wynoszącej 262,40 m2, tj. budynku opisanego w koncepcji architektonicznej jako budynek nr 1 oraz budowli opisanej w w/w koncepcji jako wiata,
 wykonanie instalacji OZE (należy zastosować odnawialne, niekopalne źródła energii obejmujące: energię promieniowania słonecznego – fotowoltaika oraz pompa ciepła)
 wykonanie instalacji wewnętrznych w budynkach,
 wykonanie przyłącza wodociągowego i elektroenergetycznego,
 zabudowanie szczelnego, bezodpływowego zbiornika na nieczystości ciekłe (jako pierwszy etap budowy przyłącza kanalizacji sanitarnej),
 wykonanie nawierzchni utwardzonej w najbliższym otoczeniu budynków,
 wykonanie zadaszenia części stanowisk postojowych z wykorzystaniem zadaszenia pod instalację paneli fotowoltaicznych,
 wyplantowanie terenu i założenie trawnika w najbliższym otoczeniu budynków,
 dostawa i montaż koszy na śmieci (zestaw do segregacji odpadów).
 partycypacyjnego przygotowania projektu/wykonania zagospodarowania przestrzennego wokół CAL w Zamysłowie (zgodnie z wytycznymi dotyczącymi konsultacji społecznych opisanymi powyżej) .
3. Podstawowe obowiązki Wykonawcy realizującego przedmiot umowy:
a) uzyskanie materiałów wyjściowych do projektowania, w tym w szczególności mapy do celów projektowych, wyników badań podłoża gruntowego, warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej, kanalizacyjnej
i elektroenergetycznej,
b) opracowanie i uzgodnienie z rzeczoznawcami do spraw wymagań higieniczno-sanitarnych oraz zabezpieczeń przeciwpożarowych projektu budowlanego w zakresie projektu zagospodarowania działki i projektu architektoniczno-budowlanego, stanowiącego podstawę złożenia wniosku
o wydanie pozwolenia na budowę do organu administracji architektoniczno-budowlanej,
c) partycypacyjnego przygotowania projektu/wykonania zagospodarowania przestrzennego wokół CAL w Zamysłowie (zgodnie z opisem w pkt. 2.2a)
d) opracowanie projektu budowlanego w zakresie projektu technicznego,
e) ustanowienie kierownika budowy,
f) wykonanie prac objętych przedmiotem zamówienia,
g) przygotowanie dokumentacji odbiorowej, w tym geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, protokołów z badań, pomiarów i prób szczelności wykonanych instalacji, protokołów z odbioru przyłączy, wyników badania wody, protokołu skuteczności wentylacji mechanicznej,
h) w przypadku wystąpienia zmian na budowie w sposób nieistotnie odbiegający od zatwierdzonego projektu zagospodarowania działki lub projektu architektoniczno-budowlanego, opracowanie na kopii opieczętowanych rzutów z projektu budowlanego stosownych rysunków wraz z opisem, dotyczących tego odstąpienia, zgodnie z ustawą Prawo budowlane art. 36a pkt 6,
i) zgłoszenie gotowości do odbioru przedmiotu zamówienia.

4. W związku z wymaganiami ustawy Prawo ochrony środowiska oraz zapisami „Programu Ochrony Powietrza dla stref województwa śląskiego, w których stwierdzone zostały ponadnormatywne poziomy substancji w powietrzu”, Zamawiający informuje, że w trakcie prowadzenia prac budowlanych będzie wymagał zastosowania technologii wykonania robót, które ograniczają do minimum pylenie stosowanych materiałów budowlanych oraz są nieuciążliwe dla środowiska. Szczególnie dla Zamawiającego jest ważne, by w trakcie prowadzenia prac budowlanych były zachowane zasady:
1) zraszania wodą terenu budowy w okresach suszy.
2) stosowania zabezpieczeń pylistych materiałów sypkich przed rozwiewaniem (przykrycie plandekami, zraszanie).
3) transportu materiałów sypkich samochodami wyposażonymi w plandeki ograniczające pylenie przewożonych materiałów.
4) stosowania gotowych mieszanek budowlanych przygotowywanych
w wytwórniach.
Ponadto, Zamawiający będzie prowadził monitoring pojazdów opuszczających plac budowy pod kątem ograniczenia zanieczyszczenia dróg. W przypadku stwierdzenia uchybień, które zagrażają środowisku naturalnemu i są niezgodne
z przepisami polskiego prawa i powyższymi zapisami, Zamawiający wstrzyma prowadzenie robót.
Przypomina się również, że:
1) Wykonawca jest zobowiązany do używania sprzętu i maszyn, które są zgodne z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi ich użytkowania.
2) organizacja placu budowy i prowadzenie prac budowlanych nie mogą zagrażać środowisku naturalnemu.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował taborem samochodów ciężarowych przystosowanych do obioru odpadów typu gruz oraz przywozu materiałów budowlanych.
5. Termin usunięcia wad: do 14 dni liczone od powiadomienia Wykonawcy przez Zamawiającego o wadzie.
6. Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia minimum 60 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty, zastosowane materiały i zabudowane urządzenia, licząc od dnia odbioru końcowego (w przypadku zaoferowania krótszego okresu gwarancji, oferta zostanie odrzucona zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, ponieważ jej treść będzie niezgodna z warunkami zamówienia). Przyjmuje się, że okres rękojmi odpowiada okresowi gwarancji i rozpoczyna się od daty odbioru końcowego i przekazania w użytkowanie całego przedmiotu umowy.
7. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
8. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie
z art. 100 ust. 1. ustawy Pzp, zgodnie z założeniami koncepcji architektonicznej, stanowiącej podstawę realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia, obiekt będzie dostępny i przystosowany do użytkowania przez osoby z niepełnosprawnościami poprzez:
- zastosowanie dojść utwardzonych o szerokości min. 1.5 m,
- zapewnienie stanowisk postojowych o szerokości 3.6 m i długości 5.0 m,
- w przypadku wystąpienia pochylni zastosowanie normowych spadków,
- zapewnienie co najmniej jednego wejścia do budynku, które zapewni dostęp do całego budynku,
- drzwi o szerokości min. 90 cm z progami max 2 cm,
- zapewnienie pomieszczenia sanitarno-higienicznego o funkcji przystosowanej dla niepełnosprawnych.
9. Zamawiający poniżej określa czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy
o pracę, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy:
1) wykonanie robót ogólnobudowlanych,
2) wykonanie robót instalacyjnych,
3) wykonanie robót wykończeniowych.
W odniesieniu do Wykonawców mających siedzibę poza granicami Polski Zamawiający dopuszcza zatrudnienie pracowników na podstawie równoważnych regulacji prawnych kraju macierzystego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45211350-7 - Roboty budowlane w zakresie budynków wielofunkcyjnych

71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych

71222000-0 - Usługi architektoniczne w zakresie przestrzeni

71300000-1 - Usługi inżynieryjne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie zostało unieważnione, ponieważ wszystkie złożone oferty przewyższają kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Podstawa prawna unieważnienia: art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 4025563,55 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5246319,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.