eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bia³ystok › ¦wiadczenie us³ug pogrzebowych na zlecenie Miejskiego O¶rodka Pomocy Rodzinie w Bia³ymstoku.

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych




Og³oszenie z dnia 2024-02-01


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie us³ug pogrzebowych na zlecenie Miejskiego O¶rodka Pomocy Rodzinie w Bia³ymstoku.

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: MIEJSKI O¦RODEK POMOCY RODZINIE W BIA£YMSTOKU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002333177

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Malmeda Icchoka 8

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bia³ystok

1.5.3.) Kod pocztowy: 15-440

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Bia³ostocki

1.5.7.) Numer telefonu: 85 879 79 50

1.5.8.) Numer faksu: 85 879 79 51

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mopr.bialystok.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://bipmopr.um.bialystok.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦wiadczenie us³ug pogrzebowych na zlecenie Miejskiego O¶rodka Pomocy Rodzinie w Bia³ymstoku.

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-28d698cd-c10a-11ee-9897-f6855eb846c0

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00087267

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-02-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00045629/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.3 Us³ugi pogrzebowe na rzecz Miejskiego O¶rodka Pomocy Rodzinie w Bia³ymstoku.

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://moprbialystok.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://moprbialystok.ezamawiajacy.p

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i organizacyjne sporz±dzania, wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej:
a) Zamawiaj±cy okre¶la dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako:
- dokumenty w formacie „pdf" zaleca siê podpisywaæ formatem PAdES,
- dopuszcza siê podpisanie dokumentów w formacie innym ni¿ „pdf", wtedy bêdzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W zwi±zku z tym Wykonawca bêdzie zobowi±zany za³±czyæ, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem, b) Zamawiaj±cy okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo- aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na Platformie Zakupowej tj.:
- sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s;
- komputer klasy PC lub MAC spe³niaj±cy wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania u¿ywanej przegl±darki internetowej;
- zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obs³uguj±ca TLS 1.2,
- zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy pliki w formacie .pdf.,
c) Zamawiaj±cy okre¶la dopuszczalne formaty przesy³anych danych, tj. plików o wielko¶ci do 2 GB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp,
doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar,
gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc,
d) Zamawiaj±cy okre¶la informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.:
- plik za³±czony przez Wykonawcê na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format
kodowania UTF8. Mo¿liwo¶æ otworzenia pliku dostêpna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiaj±cego po up³ywie terminu
otwarcia ofert,
e) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformê stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss)generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim ¼ród³em czasu.

2. Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów lub o¶wiadczeñ elektronicznych, podmiotowych ¶rodków dowodowych lub cyfrowego odwzorowania podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych informacji sporz±dzonych pierwotnie w postaci papierowej, przyjmuje siê datê z³o¿enia/wys³ania na Platformie.

3. W sytuacji awarii Platformy lub przerwy technicznej dzia³ania Platformy Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres sekretariat@mopr.bialystok.pl (nie dotyczy sk³adania ofert).

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiaj±cy informuje, i¿ administratorem danych osobowych jest Miejski O¶rodek Pomocy Rodzinie w Bia³ymstoku ul. Malmeda Icchoka 8, 15-440 Bia³ystok (nr tel. 85 879 79 50, email: sekretariat@mopr.bialystok.pl).
2. W sprawach zwi±zanych z danymi Wykonawcy mo¿na kontaktowaæ siê z inspektorem ochrony danych osobowych: kontakt pod nr telefonu: 85 879 79 84 lub pod adresem mail:iod@mopr.bialystok.pl.
3. Zamawiaj±cy przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób
gwarantuj±cy zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
4. Dane osobowe Wykonawcy przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.
5. Odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania
w oparciu o art. 74 ustawy PZP.
6. Odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± tak¿e upowa¿nieni pracownicy Zamawiaj±cego oraz spó³ka Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. z siedzib± w warszawie (02 -672) przy ul. Domalewskiej 49, wpisan± do Rejestru Przedsiêbiorców Krajowego Rejestru S±dowego, prowadzonego przez S±d Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie XIII Wydzia³ Gospodarczy Krajowego Rejestru S±dowego pod numerem KRS:0000041441, REGON 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako w³a¶ciciel Platformy Zakupowej, na której Zamawiaj±cy prowadzi postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, dzia³aj±c± pod adresem https://moprbialystok.ezamawiajacy.pl. 6. Dane osobowe Wykonawcy bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata.
7. Wykonawca posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych dotycz±cych Wykonawcy (w przypadku, gdy skorzystanie z
tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku , Wykonawca mo¿e zostaæ zobowi±zany do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie
zamówienia),
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych Wykonawcy (skorzystanie z prawa do sprostowania nie
mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników),
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania
postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego),
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, ¿e przetwarzanie danych
osobowych dotycz±cych wykonawcy narusza przepisy RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Dane osobowe pozyskane w zwi±zku z prowadzeniem niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia mog± zostaæ przekazane podmiotom ¶wiadcz±cym us³ugi doradcze, w tym us³ugi prawne, i konsultingowe.
2. Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotycz±ce danych osobowych nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany.
3. Dane osobowe mog± byæ przekazywane do organów publicznych i urzêdów pañstwowych lub innych podmiotów upowa¿nionych
na podstawie przepisów prawa lub wykonuj±cych zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania w³adzy
publicznej, w szczególno¶ci do podmiotów prowadz±cych dzia³alno¶æ kontroln± wobec Zamawiaj±cego. Dane osobowe s± przekazywane do podmiotów przetwarzaj±cych dane w imieniu administratora danych osobowych.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.26.1.3.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie kompleksowych us³ug pogrzebowych w stosunku do osób zmar³ych na terenie miasta Bia³egostoku, którym Zamawiaj±cy jest zobowi±zany zapewniæ sprawienie pogrzebu, stosownie do art. 17 ust. 1 pkt. 15 i art. 44 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy spo³ecznej (Dz. U. z 2023r. poz. 901 ze zm.) oraz Zarz±dzenia Nr 49/24 Prezydenta Miasta Bia³egostoku z dnia 17.01.2024 r. w sprawie ustalenia sposobu sprawienia pogrzebu przez Miasto Bia³ystok.

Sprawienie pogrzebu powinno odbywaæ siê z poszanowaniem godno¶ci osób zmar³ych i ich rodzin, z uwzglêdnieniem zasad bezpieczeñstwa i re¿imu sanitarnego, zgodnie z przyjêtymi w tym zakresie normami i zwyczajami oraz obowi±zuj±cymi przepisami, w szczególno¶ci okre¶lonymi w ustawie z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmar³ych (Dz. U z 2023 r. poz. 887 ze zm.), wraz z aktami wykonawczymi.

2. W ramach realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowi±zany bêdzie dokonaæ pochowania:
a) zw³ok osoby zmar³ej – pogrzeb z kremacj± zw³ok. Zamawiajacy dopuszcza pogrzeb tradycyjny, je¿eli zmar³y uprzednio wyrazi³ wolê pochowania w sposób tradycyjny,
b) zw³ok dziecka martwo urodzonego, bez wzglêdu na czas trwania ci±¿y,
c) zbiorowego pochowania zw³ok dzieci martwo urodzonych, bez wzglêdu na czas trwania ci±¿y, sprawianych nie czê¶ciej ni¿
d) szcz±tków ludzkich.

3. Przedmiot zamówienia obejmuje nastêpuj±cy zakres czynno¶ci sk³adaj±cych siê na wykonanie kompleksowej us³ugi pogrzebowej, tzn. przygotowanie do pogrzebu oraz pochowanie zw³ok osoby zmar³ej, w tym dzieci:

a) odbiór i przewóz zw³ok na terenie Miasta Bia³egostoku z miejsca zgonu lub innego miejsca, w którym siê one znajduj±, do ch³odni, do miejsca kremacji, a nastepnie do miejsca pochówku, samochodem zarejestrowanym jako pojazd specjalny, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, nale¿±cym do Wykonawcy, w warunkach zapewniaj±cych odpowiednie sanitarne i techniczne bezpieczeñstwo przewozu, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, w tym Rozporz±dzeniem Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007r. w sprawie wydawania pozwoleñ i za¶wiadczeñ na przewóz zw³ok i szcz±tków ludzkich (Dz. U. 2007r. Nr 249, poz. 1866),
b) przechowywanie zw³ok w ch³odni, od czasu (dnia) zlecenia pogrzebu przez Zamawiaj±cego, do chwili pochówku. Koszty zwi±zane z przechowaniem osoby zmar³ej w ch³odni Wykonawcy od dnia odbioru zlecenia, do czasu pochówku ponosi Wykonawca,
c) zakupienie i dostarczenie trumny wraz z nó¿kami i akcesoriami (poduszeczka, materacyk, kapka, itp.) lub trumny kremacyjnej i urny na prochy,
d) przygotowanie zw³ok do pochowania, w tym umycie, ubranie i u³o¿enie w trumnie – chyba, ¿e nie pozwala na to stan zw³ok,
e) umieszczenie prochów w urnie – w przypadku pogrzebu z kremacj± zw³ok,
f) zapewnienie ubrania i obuwia, stosownie do wieku zmar³ego. W szczególnych przypadkach, takich jak chowanie osób zmar³ych na choroby zaka¼ne, szcz±tków ludzkich, itp. – zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami sanitarnymi:
- w przypadku kobiety: sukienka b±d¼ kostium, bielizna, rajstopy, buty,
- w przypadku mê¿czyzny: garnitur, koszula, krawat, bielizna, skarpety, buty,
- zakupienie pokrowca na zw³oki w przypadku stanu rozk³adu zw³ok,
g) obs³ugê pogrzebu,
h) kremacjê,
i) zapewnienie ceremonii pogrzebowej na cmentarzu, zgodnie z wyznaniem zmar³ego, je¿eli jest ono znane,
j) wykopanie i zasypanie grobu ziemnego w miejscu udostêpnionym przez cmentarz pod grób ziemny pojedynczy lub grób urnowy,
k) zapewnienie miejsca do z³o¿enia urny/trumny na cmentarzu oraz zakup i ustawienie tabliczki nagrobkowej oraz w przypadku takiej potrzeby metalowego lub wykonanego z innego trwa³ego materia³u symbolu religijnego, w miejscu przechowywania zw³ok/urny z prochami,
l) inne czynno¶ci wynikajace z okolicznosci pochówku, zlecone przez Zamawiaj±cego, rozliczane na podstawie cennika Wykonawcy.

4. Przedmiot zamówienia obejmuje nastêpuj±cy zakres czynno¶ci sk³adaj±cych siê na wykonanie kompleksowej us³ugi pogrzebowej dzieciom martwo urodzonym, bez wzglêdu na czas trwania ci±¿y, w tym w ramach zbiorowych pogrzebów dzieci martwo urodzonych, o których mowa w pkt 4.2. lit.c:
a) odbiór zw³ok i ich transport do ch³odni, samochodem Wykonawcy w warunkach zapewniaj±cych odpowiednie sanitarne i techniczne bezpieczeñstwo przewozu, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, z miejsca przechowywania, wskazanego przez Zamawiaj±cego,
b) u³o¿enie zw³ok w trumnie,
c) pokrycie kosztów przechowywania zw³ok w ch³odni,
d) transport zw³ok na terenie Miasta Bia³egostoku, z miejsca przechowywania na cmentarz miejski prowadzony przez Miasto Bia³ystok,
e) zakupienie trumny wraz z akcesoriami,
f) zakupienie i ustawienie tabliczki nagrobkowej oraz metalowego lub wykonanego z innego, trwa³ego materia³u symboli religijnego,
g) zapewnienie pos³ugi religijnej na cmentarzu miejskim,
h) wykopanie i zasypanie grobu ziemnego w miejscu udostêpnionym na cmentarzu miejskim pod grób ziemny pojedynczy,
i) inne czynno¶ci wynikaj±ce z okoliczno¶ci pochówku, zlecone przez Zamawiaj±cego, rozliczane na podstawie cennika Wykonawcy.

5. Pochówek powinien odbyæ siê niezw³ocznie, w terminie wskazanym przez Wykonawcê na Formularzu oferty, stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SWZ, i nie pó¼niej ni¿ do 4 dni roboczych od daty otrzymania od Zamawiaj±cego zlecenia wykonania us³ugi pogrzebowej.

Termin wykonania us³ugi pogrzebowej zaoferowany przez Wykonawcê w Formularzu oferty stanowi kryterium oceny ofert oraz bêdzie wi±¿±cy dla Wykonawcy na etapie realizacji zamówienia.

6. Zabranie zw³ok powinno nast±piæ w terminie wskazanym przez Wykonawcê na Formularzu oferty, stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SWZ, i nie pó¼niej ni¿ w ci±gu maksymalnie 4 godzin od czasu zg³oszenia przez Zamawiaj±cego, je¿eli zw³oki osoby zmar³ej nie s± przechowywane w bezp³atnej ch³odni.
Termin odbioru zw³ok zaoferowany przez Wykonawcê w Formularzu oferty stanowi kryterium oceny ofert oraz bêdzie wi±¿±cy dla Wykonawcy na etapie realizacji zamówienia.

7. Szczegó³owy sposób realizacji przedmiotu zamówienia, okre¶la wzór umowy, stanowi±cy za³±cznik nr 9 do SWZ.

4.8. Wymagania ogólne:

1) ze wzglêdu na szczególny charakter zamówienia wymagane jest ¶wiadczenia us³ug ca³odobowo i w dni wolne od pracy,

2) przewidywana maksymalna ilo¶æ pogrzebów w okresie realizacji zamówienia okre¶lona zosta³a w Formularzu cenowym, którego wzór stanowi za³±cznik nr 2 do niniejszej SWZ.

Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ zmniejszenia przedmiotu zamówienia, tj. zmniejszenia ilo¶ci przewidywanych pogrzebów, w granicach 30%, z prawem proporcjonalnego zmniejszenia wynagrodzenia z tytu³u realizacji przedmiotu umowy. Zamawiaj±cy nie bêdzie ponosi³ ujemnych skutków finansowych spowodowanych takim zmniejszeniem, a Wykonawcy z tego tytu³u nie przys³uguje wynagrodzenie za realizacjê umowy w ca³o¶ci oraz ¿adne roszczenie cywilnoprawne wobec Zamawiaj±cego,
3) miejscem pochówku osób zmar³ych bêdzie cmentarz miejski prowadzony przez Miasto Bia³ystok lub inny cmentarz na terenie Bia³egostoku, wskazany przez Zamawiaj±cego w wydanym zleceniu, na terenie Bia³egostoku,

4) Wykonawca zobowi±zany bêdzie do dope³nienia wszystkich formalno¶ci na cmentarzu, zwi±zanych w wykonaniem zleconej us³ugi pogrzebowej, na podstawie pisemnego upowa¿nienia udzielonego Wykonawcy przez Zamawiaj±cego w wydanym zleceniu,

5) Wykonawca zobowi±zany bêdzie ¶ledziæ i respektowaæ umieszczane na stronach internetowych G³ównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia, wytyczne i zalecenia dotycz±ce stanu epidemii lub zagro¿enia epidemicznego, je¿eli takie bêd± mia³y miejsce w czasie realizacji przedmiotu umowy, w tym zasady bezpiecznego postêpowania, a tak¿e aktualne przepisy prawa.

6) Wykonawca, któremu udzielone zostanie zamówienie zobowi±zany bêdzie realizowaæ przedmiot zamówienia zgodnie z wymaganiami w zakresie elektromobilno¶ci, o których mowa w ustawie z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilno¶ci i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 875 ze zm).

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 98371000-4 - Us³ugi pogrzebowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: 1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶ci udzielania zamówieñ, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, o warto¶ci do 30 % warto¶ci zamówienia podstawowego. Zamówienia te polegaæ bêd± na powtórzeniu us³ug podobnych do us³ug stanowi±cych przedmiot niniejszego zamówienia.

2. Zakresem us³ug stanowi±cych przedmiot zamówieñ, o których mowa w pkt 1. bêd± us³ugi pogrzebowe, których poszczególne rodzaje zosta³y wskazane w za³±czniku nr 2 do SWZ.

3. Zamówienia, o których mowa w pkt 1. bêd± udzielane w przypadku wyst±pienia konieczno¶ci zlecenia wiêkszej ilo¶ci pogrzebów.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert opisany zosta³ w pkt 19 SWZ.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania us³ugi pogrzebowej

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin odbioru zw³ok

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. W postêpowaniu mog± braæ udzia³ Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy PZP dotycz±ce:

1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym – Zamawiaj±cy nie stawia szczegó³owych wymagañ w zakresie opisu spe³nienia tego warunku udzia³u w postêpowaniu,

2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów – Zamawiaj±cy nie stawia szczegó³owych wymagañ w zakresie opisu spe³nienia tego warunku udzia³u w postêpowaniu,

3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiaj±cy nie stawia szczegó³owych wymagañ w zakresie opisu spe³nienia tego warunku udzia³u w postêpowaniu,

4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:

 Zamawiaj±cy uzna powy¿szy warunek w zakresie potencja³u technicznego za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ urz±dzeniami technicznymi, tj.:

a) minimum jednym samochodem przystosowanym do przewozu zw³ok, spe³niaj±cym wymagania techniczne i sanitarne okre¶lone w Rozporz±dzeniu Ministra Zdrowia w sprawie wydawania pozwoleñ i za¶wiadczeñ na przewóz zw³ok i szcz±tków ludzkich z dnia 27 grudnia 2007 r. (Dz. U. z 2007 nr 249 poz. 1866),

b) minimum jedn± ch³odni± przystosowan± do przechowywania zw³ok, spe³niaj±c± wymagania okre¶lone w Rozporz±dzeniu Ministra Zdrowia z dnia 23 marca 2011 r. w sprawie sposobu przechowywania zw³ok i szcz±tków (Dz. U. z 2011 r. nr 75 poz. 405 ze zm.).

2. Zamawiaj±cy dokona oceny spe³nienia przez Wykonawców wy¿ej wymienionych warunków na podstawie danych i informacji zawartych w ¿±danym do za³±czenia do oferty – o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy PZP (zgodnie z wzorem, stanowi±cymi za³±cznik nr 3 do SWZ), oraz w przypadku Wykonawcy, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, na podstawie dokumentów i o¶wiadczeñ, o których mowa w pkt. 13 SWZ, z³o¿onych na wezwanie Zamawiaj±cego potwierdzaj±cych powy¿sze o¶wiadczenia.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) o¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 1689 ze zm.), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – wg. wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 7 do SWZ,

b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.,

c) o¶wiadczenie w zakresie braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. z 2023 r. poz. 1497 ze zm.) - wg wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 4 do SWZ,

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) wykaz urz±dzeñ technicznych dostêpnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami - wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 6 do SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

W terminie sk³adania ofert okre¶lonym w pkt 17.1. SWZ Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ:

a) wype³niony i podpisany Formularz oferty (sporz±dzony wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SWZ),

b) wype³niony i podpisany Formularz cenowy (sporz±dzony wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 do SWZ),

c) o¶wiadczenie umo¿liwiaj±ce dokonanie oceny ofert w kryterium „termin wykonania us³ugi pogrzebowej” - na Formularzu oferty,

d) o¶wiadczenie umo¿liwiaj±ce dokonanie oceny ofert w kryterium „termin odbioru zw³ok” - na Formularzu oferty,

e) Pe³nomocnictwo - w przypadku, gdy:
- umocowanie osoby sk³adaj±cej ofertê nie wynika z dokumentów rejestrowych - Wykonawca, który sk³ada ofertê za po¶rednictwem pe³nomocnika, powinien do³±czyæ do oferty dokument pe³nomocnictwa obejmuj±cy swym zakresem umocowanie do z³o¿enia oferty lub do z³o¿enia oferty i podpisania umowy,
- Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia - Wykonawcy zobowi±zani s± do ustanowienia pe³nomocnika. Dokument pe³nomocnictwa, z tre¶ci którego bêdzie wynika³o umocowanie do reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia tych Wykonawców nale¿y za³±czyæ do oferty.
Pe³nomocnictwo powinno byæ za³±czone do oferty i powinno zawieraæ w szczególno¶ci wskazanie:
- postêpowania o udzielenie zamówienia, którego dotyczy,
- wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy, z okre¶leniem adresu siedziby,
- ustanowionego pe³nomocnika oraz zakresu jego umocowania.
Wymagana forma: - Pe³nomocnictwo powinno zostaæ z³o¿one w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Dopuszcza siê równie¿ przed³o¿enie elektronicznej kopii dokumentu po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza.

f) o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP (wg. wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 [a i b] do SWZ) jako w³asne o¶wiadczenie Wykonawcy, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,

g) o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, dla ka¿dego z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,

h) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które dostawy czy us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy – je¿eli dotyczy (wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do SWZ),

i) o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, dla Podwykonawcy, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego Podwykonawcy pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,

j) zobowi±zanie podmiotu trzeciego albo inny dokument s³u¿±cy wykazaniu udostêpnienia Wykonawcy potencja³u przez podmiot trzeci zgodnie z pkt 13.2 SWZ, je¿eli Wykonawca wykazuj±c spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów (wzór zobowi±zania o oddaniu Wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi za³±cznik nr 8 do SWZ),

k) o¶wiadczenie w zakresie braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. z 2023 r. poz. 1497 ze zm.) - wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 4 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia przy uwzglêdnieniu poni¿szych warunków:

a) ¿aden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z postêpowania,

b) w odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane,

c) w przypadku, o którym mowa w pkt 12.4 lit. b SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy PZP, do³±cz± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy – je¿eli dotyczy. Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ,

d) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia bêd± ponosiæ odpowiedzialno¶æ solidarn± za wykonanie umowy,

e) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia zobowi±zani s± do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,

f) Zamawiaj±cy mo¿e w ramach odpowiedzialno¶ci solidarnej ¿±daæ wykonania umowy w ca³o¶ci przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia ³±cznie lub ka¿dego z osobna.

2. W przypadku oferty Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum):
a) w Formularzu oferty nale¿y wskazaæ firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
b) oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by wi±za³a prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Osoba podpisuj±ca ofertê musi posiadaæ umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikaæ z tre¶ci pe³nomocnictwa za³±czonego do oferty – tre¶æ pe³nomocnictwa powinna dok³adnie okre¶laæ zakres umocowania;
c) o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. Dokumenty te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
d) dokument, o których mowa w pkt 13.1.3 lit. c SWZ zbowi±zany bêdzie z³o¿yæ ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian oraz warunków ich wprowadzenia zawarty jest w §
16 wzoru umowy, stanowi±cego za³±cznik nr 9 do SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-02-09 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Platforma pod adresem: https://moprbialystok.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-09 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-03-09

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.