Ogłoszenie z dnia 2023-02-08
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Zimowe utrzymanie dróg i ulic gminnych na terenie Miasta i Gminy Wschowa”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wschowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050787
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Wschowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 67-400
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wschowa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminawschowa.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zimowe utrzymanie dróg i ulic gminnych na terenie Miasta i Gminy Wschowa”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b63579cc-95aa-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00086133
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00035568/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 „Zimowe utrzymanie dróg i ulic gminnych na terenie Miasta i Gminy Wschowa”
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00035663
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 305 pkt. 1) w zw. z
art.214 ust. 1 pkt. 11) ustawy Pzp. ponieważ zostały spełnione przesłanki ustawowe określone
art.
214 ust. 1 pkt. 11), tj.zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 4 i
art. 5 ust. 1 pkt 1, osobie prawnej oraz spełnione są łącznie następujące warunki ( warunki wymieniono w dalszej części ogłoszenia w: INFORMACJE DODATKOWE).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RZP.271.2.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 230431,75 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg i ulic gminnych na terenie Miasta i Gminy Wschowa, w okresach zimowych wskazanych w ust. 2, od dnia 01 lutego 2023r. do 31 stycznia 2024r.(12 miesięcy).
Jednocześnie zamawiający informuję, że zgodnie z przepisami ustawy Pzp umowa w sprawie realizacji zamówienia może być zawarta po upływie 14 dni od dnia opublikowania w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o zamiarze udzielenia zamówienia.
2. Ustala się następujące okresy zimowe w trakcie trwania umowy:
a) Sezon zimowy 2023 - od dnia 01 lutego 2023r. od godz. 000
do 31 marca 2023 r. do godz. 2400 (W przypadku przedłużającej się zimy Zamawiający zastrzega możliwość wydłużenia wskazanego okresu zimowego maksymalnie o 30 dni kalendarzowych);
b) Sezon zimowy 2023/2024 - od dnia 15 grudnia 2023 r. od godz. 000 do 31 stycznia 2024r. do godz. 2400 (Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszego rozpoczęcia usługi zimowego utrzymania dróg w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych uzasadniających konieczność rozpoczęcia świadczenia usługi przed 15 grudnia 2023 r.).
3. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
90620000-9 Usługi odśnieżania
90630000-2 Usługi usuwania oblodzeni
4. Przedmiot zamówienia polega na zwalczaniu i likwidacji śliskości pośniegowej, gołoledzi oraz odśnieżania i obejmuje łącznie 120,00 km dróg i ulic na terenie Miasta i Gminy Wschowa, w tym:
− drogi i ulice gminne położone w obrębie miasta Wschowa wykazane w załączniku nr 1 do Zaproszenia – o długości 30,33 km,
− drogi i ulice gminne położone w obrębie miasta Wschowa wykazane w załączniku nr 1A do Zaproszenia – o długości 4,072 km,
− drogi i ulice gminne zamiejskie na terenie gminy Wschowa wykazane w załączniku nr 2 do Zaproszenia – o długości 59,02 km,
− drogi i ulice gminne zamiejskie na terenie gminy Wschowa wykazane w załączniku nr 2A do Zaproszenia –o długości 26,575 km.
5. Zasady wykonania przedmiotu zamówienia ujętego w wykazie nr 1 i nr 1A określa tabela –„Standard 2”, którą przedstawia § 1 ust. 10 projektowanych postanowień umowy.
6. Zasady wykonania przedmiotu zamówienia ujętego w wykazie nr 2 i nr 2A określa tabela – „Standard 6”, którą przedstawia § 1 ust. 11 projektowanych postanowień umowy.
7. Do zakresu zamówienia po stronie Wykonawcy należy:
a) usługa sprzętu i transportu wraz z obsługą oraz materiałami pędnymi i eksploatacyjnymi niezbędnymi przy zimowym utrzymaniu dróg i ulic,
b) zarządzanie zimowym utrzymaniem dróg i ulic gminnych, również w dni wolne od pracy i święta, a w przypadku niewystępowania warunków zimowych pozostawanie w gotowości ze sprzętem i jego obsługą, mieszanką piaskowo-solną, materiałami pędnymi,
c) zakup i przygotowanie mieszanki materiałów uszorstniających (mieszanka piaskowo-solna 20:1 na drogi miejskie i 4:1 na drogi zamiejskie).
8. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wykonania końcowego pozimowego oczyszczania ulic, które winno nastąpić nie później niż do 30 kwietnia 2023r. Końcowe oczyszczanie ulic miejskich obejmuje również miejsca parkingowe w Płatnej Strefie Parkowania we Wschowie.
9. Wykonywanie przedmiotu zamówienia polega na:
9.1. Pozostawaniu w gotowości do wykonania przedmiotu zamówienia, rozumianej jako całodobową gotowość do świadczenia usług zimowego utrzymania dróg przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (wliczając dni powszednie, niedziele i święta), oraz utrzymanie sprzętu w gotowości do świadczenia usług (określonych jednostek sprzętowych) potrzebnego dla wykonania prac objętych zakresem zimowego utrzymania dróg oraz utrzymanie sprzętu w gotowości do świadczenia usług (określonych jednostek sprzętowych) potrzebnego dla wykonania prac objętych zakresem zimowego utrzymania dróg, a także zapewnienie łączności telefonicznej (umożliwiającej rozmowę telefoniczną, wysyłanie/odbieranie sms) oraz kontaktu drogą elektroniczną (wiadomość e-mail) pomiędzy koordynatorem zimowego utrzymania dróg i ulic po stronie Wykonawcy i Zamawiającym.
9.2. Odpowiednim oznakowaniu sprzętu biorącego udział w akcji oraz jego utrzymaniu w ciągłej sprawności technicznej.
9.3. „Akcji Zima”, przez co należy rozumieć czynne zimowe utrzymanie dróg i ulic wykazanych w załącznikach nr 1, 1A, 2 i 2A, do Umowy, zgodnie ze standardami.
9.4. O rozpoczęciu „Akcji Zima”, rozumianej jako czynne utrzymanie dróg i ulic decyduje Wykonawca. Jednakże, Wykonawca zobowiązany jest do informowania każdorazowo Zamawiającego o podjęciu „Akcji Zima” z podaniem godz. wyjazdu jednostek sprzętu, co należy odnotować w rejestrze ZUD „Zimowego utrzymania dróg”, będącego podstawą wystawienia faktury.
9.5. Zwalczaniu i likwidacji śliskości pośniegowej oraz gołoledzi materiałami uszorstniającymi w następujących miejscach:
a) w obrębie skrzyżowań z drogami twardymi,
b) w obrębie skrzyżowań z liniami kolejowymi,
c) w obrębie przystanków autobusowych,
d) w obrębie niebezpiecznych łuków drogowych,
e) na wzniesieniach i spadkach o pochyleniu powyżej 4%,
f) inne, według zaleceń Zamawiającego.
9.6. Zwalczaniu i likwidacji śliskości pośniegowej oraz gołoledzi przy zastosowaniu mieszanki piaskowo-solnej w proporcji 20:1 na drogi miejskie oraz 4:1 na drogi zamiejskie.
9.7. Odśnieżaniu dróg i ulic, w zakres którego wchodzą:
a) odśnieżanie nawierzchni jezdni dróg i ulic,
b) oczyszczenie nawierzchni jezdni z piasku, śniegu i lodu, ze szczególnym uwzględnieniem ścieków i wpustów ulicznych,
c) oczyszczanie przejść dla pieszych i przejazdów kolejowych z piasku, śniegu i lodu.
9.8. Zapewnieniu łączności przewodowej i bezprzewodowej pomiędzy osobami biorącymi udział w akcji zimowego utrzymania dróg i ulic, a koordynatorem akcji ze strony Wykonawcy oraz Zamawiającym.
9.9. Zakres zamówienia nie obejmuje oczyszczania z piasku, śniegu i lodu miejsc parkingowych w „Płatnej Strefie Parkowania” we Wschowie, z zastrzeżeniem zapisów ust.8 powyżej.
10. Rozpoczęcie wykonywania przedmiotu zamówienia:
10.1.Wykonywanie przedmiotu zamówienia należy rozpocząć w chwili wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych („Akcja Zima”), powodujących konieczność:
a) odśnieżania,
b) likwidacji gołoledzi,
c) likwidacji śliskości pośniegowej.
11. Do zakresu zamówienia należy dostawa (zakup) materiałów, surowców, przedmiotów i urządzeń technicznych niezbędnych do realizacji zamówienia.
12. Wykonawca winien przez cały okres realizacji umowy dysponować bazą dla sprzętu i materiałów niezbędnych do jej realizacji.
13. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki:
-Wykaz dróg i ulic na terenie m. Wschowy (Załączniki nr 1 i nr 1 A do Zaproszenia);
- Wykaz dróg zamiejskich na terenie gm. Wschowa (Załączniki nr 2 i nr 2A do Zaproszenia);
- Projektowane postanowienia (Załącznik nr 3 do Zaproszenia).
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ZUK WSCHOWA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 520701616
7.3.3) Ulica: Daszyńskiego
7.3.4) Miejscowość: Wschowa
7.3.5) Kod pocztowy: 67-400
7.3.6.) Województwo: lubuskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-02-01
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 240764,40 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2023-02-01 do 2024-01-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
wolnej ręki:
(...) a)zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi
jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania
sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna
kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b)ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c)w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa sprzątania i utrzymania czystości w budynkach oraz na terenach przyległych do budynków Sądu Rejonowego w Gorzowie Wlkp.
- Utrzymanie czystości i porządku na nieruchomościach zarządzanych przez Miejski Zarząd Budynków w Kielcach oraz w budynku biurowym Miejskiego Zarządu Budynków w okresie od 01.07.2024r. do 31.12.2024r.
- Sprzątanie i utrzymanie właściwego stanu sanitarno - porządkowego w częściach przezn. do wspólnego użytku w budynkach Gminy Miasto Koszalin będących w administrowaniu i zarządzaniu ZBM w Koszalinie
- Oczyszczanie miasta Namysłów oraz zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Namysłów
- Sprzątanie pomieszczeń i terenów zewnętrznych Prokuratury Okręgowej w Sieradzu i podległych prokuratur rejonowych
- Bieżące utrzymanie obiektu Centrum przesiadkowego wraz z fizycznym pełnieniem ochrony osób i mienia
więcej: Usługi odśnieżania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.