eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubasz › Udzielenie Gminie Lubasz kredytu długoterminowego w wysokości 2.774.000,00 zł



Ogłoszenie z dnia 2021-06-16


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00084768 z dnia 2021-06-16

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie Gminie Lubasz kredytu długoterminowego w wysokości 2.774.000,00 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lubasz

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791106

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Bolesława Chrobrego 37

1.5.2.) Miejscowość: Lubasz

1.5.3.) Kod pocztowy: 64-720

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski

1.5.7.) Numer telefonu: 672556012

1.5.8.) Numer faksu: 672556462

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: lubasz@wokiss.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.lubasz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://bip.lubasz.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie Gminie Lubasz kredytu długoterminowego w wysokości 2.774.000,00 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-36d437e8-a728-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00084768

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00005065/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Udzielenie Gminie Lubasz kredytu długoterminowego w wysokości 2.774.000,00 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00041253/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RG.V.271.1.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 299318,17 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Lubasz kredytu bankowego w wysokości 2.774.000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lubasz w 2021 roku oraz spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.
2. Kredyt:
1) Kredyt udzielony zostanie na okres od dnia zawarcia umowy kredytu do dnia 31.12.2035 roku. Spłata kredytu następować będzie w złotych polskich: kapitał w okresach kwartalnych, w terminach określonych w harmonogramie spłat podanych w umowie kredytowej. Kredyt będzie płatny na podstawie noty (informacji) dostarczonej przez Wykonawcę (Bank) Zamawiającemu (Kredytobiorcy) na 3 dni przed upływem płatności raty. W przypadku gdy termin spłaty kapitału lub odsetek od kredytu przypada na dzień wolny od pracy, spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym po tym terminie.
a) Pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty I transzy kredytu i kończy się w dniu 30.06.2021 r.
b) Kolejne kwartalne okresy obrachunkowe liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu i są równe z kwartałami kalendarzowymi.
c) Ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym spłatę całkowitą kredytu.
d) Okres karencji w spłacie kapitału: I rata kapitałowa płatna 30.06.2021 r.
e) Przewidywane daty uruchomienia kredytu: I rata - kwota 1.200.000,00 zł – do 5 dni od daty podpisania umowy kredytu, II rata - suma 1.574.000,00 zł do dnia 15.07.2021 roku - daty mogą ulec zmianie.
Zamawiający zastrzega, że kwota kredytu może ulec obniżeniu, w miarę zmiany (zmniejszenia) potrzeb kredytowych Zamawiającego.
2) Uruchomienie i spłata kredytu będzie następować w prognozowanych terminach wskazanych w SWZ.
3) Zamawiający może dokonać zmiany terminu spłaty kredytu / rat kredytu w ramach czasowych określonych w niniejszym punkcie bez ponoszenia dodatkowych kosztów na podstawie pisemnego powiadomienia Banku (Wykonawcy) najpóźniej na 30 dni przed zamierzonym terminem spłaty po wyrażeniu zgody przez Bank (Wykonawcę) i zawarciu aneksu do umowy. Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmienionych zasadach określonych w umowie. Po każdorazowym przesunięciu terminu raty kapitałowej bank dokona stosownego przeliczenia tabeli spłaty rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści powiadomienia przez Zamawiającego. Z tytułu wyżej wymienionych czynności opisanych w niniejszym punkcie bank (Wykonawca) nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat ani prowizji.
4) Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy i
prowadzić go będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji niniejszej umowy kredytowej.
5) Uruchomienie kredytu nastąpi w oparciu o pisemną dyspozycję, która zostanie złożona Wykonawcy za pośrednictwem faksu lub na adres e-mail wskazany w umowie. Uruchomienie kredytu musi nastąpić nie później niż w ciągu 5 dni po dniu, w którym zostanie złożona dyspozycja o uruchomienie kredytu bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu i przekaże środki finansowe na rachunek bankowy o nr 26 8951 0009 1300 2176 2000 0010 prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Czarnkowie Oddział w Lubaszu. Zamawiający dopuszcza aby podstawę uruchomienia środków stanowiła pisemna dyspozycja wypłaty środków składana przez Zamawiającego na wzorze wybranego Wykonawcy przedmiotowego zamówienia. Ostateczne wykorzystanie kredytu nastąpi do dnia 30.10.2021 r.
6) Wydłużenie okresu kredytowania poza ostatni z terminów określonych w umowie kredytowej może nastąpić po wyrażeniu zgody przez Wykonawcę i zawarciu aneksu do umowy i po podjęciu stosownej uchwały przez Radę Gminy Lubasz, jeśli termin ten wykraczałby poza 2035 rok. Bank dokona wydłużenia okresu kredytowania pod warunkiem przeprowadzenia analizy sytuacji ekonomiczno - finansowej Zamawiającego oraz pod warunkiem posiadania przez Zamawiającego bieżącej i perspektywicznej zdolności kredytowej. Zmiana wysokości i terminu spłaty kredytu/raty kredytu nie spowoduje w żadnym z lat okresu kredytowania przekroczenia aktualnie obowiązujących dopuszczalnych wskaźników zadłużenia/obsługi zadłużenia Zamawiającego.
7) Koszt kredytu:
a) Koszt kredytu naliczany będzie za każdy dzień korzystania z kredytu licząc od dnia jego udzielenia w okresach kwartalnych, a przy naliczaniu odsetek przyjmuje się rzeczywisty rok kalendarzowy 365/366 dni, a za miesiąc kalendarzowy rzeczywistą liczbę dni w danym miesiącu. Odsetki płatne są po zakończeniu kwartału w terminie 10 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego od Wykonawcy obciążeniowej noty (informacji) o ich wysokości. Zamawiający alternatywnie wyraża zgodę aby powiadomienia o odsetkach były wysyłane elektronicznie na adres mailowy: lubasz@wokiss.pl.
b) Sposób ustalenia wysokości stopy procentowej: stopa procentowa (%) dla danego okresu zależna od wielkości wykorzystanego kredytu, a ustalona w oparciu o stawkę bazową WIBOR 3M dla depozytów międzybankowych właściwa dla danego okresu rozliczeniowego i niezmiennej w całym okresie kredytowania marży Wykonawcy/banku. Przy naliczaniu odsetek za dany miesiąc kalendarzowy będzie przyjmowana stawka WIBOR 3M (Warsaw Interbank Offered Rate - warszawska średnia stopa procentowa oferowana dla pożyczek na polskim, międzybankowym rynku pieniężnym), powiększonej o stałą marżę Wykonawcy (Banku) wyrażoną w punktach %. Stawka bazowa WIBOR 3M byłaby ustalana na okres 3 miesięcy w wysokości stawki WIBOR 3M z ostatniego dnia roboczego kwartału i mająca zastosowanie do określania wysokości oprocentowania od 1-go dnia następnego kwartału. O wysokości stawki bazowej (WIBOR 3M) stanowiącej podstawę obliczenia oprocentowania kredytu w danym miesiącu oraz o kwocie naliczonych odsetek za dany miesiąc, Zamawiający będzie powiadamiany pisemnie przez Wykonawcę w terminie do 20 dnia tego miesiąca. Zamawiający alternatywnie wyraża zgodę aby powiadomienia o stopie procentowej były wysyłane elektronicznie na adres mailowy: lubasz@wokiss.pl i wpływały na pocztę elektroniczną Zamawiającego nie później niż na 3 dni przed upływem płatności raty.
c) Oprocentowanie kredytu liczone wg zmiennej stawki WIBOR 3M obowiązującej na każdy pierwszy dzień okresu faktycznego, zgodnie z zapisami pkt b) SWZ. Ostatnia rata odsetek jest płatna w okresie spłaty kredytu określonym w Rozdziale III ust. 3 pkt 1 łącznie z ostatnią rata kapitałową.
d) Zmiana wysokości oprocentowania odsetek w okresie kredytowania dopuszczalna jest w przypadku jedynie zmiany stawki WIBOR 3M. Stosownie do art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305) kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna.
e) Marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania.
f) Zamawiający określa jako możliwą formę zabezpieczenia kredytu weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. Koszty zabezpieczenia kredytu ponosi Zamawiający. Kontrasygnata Skarbnika zostanie złożona wyłącznie na deklaracji wekslowej.
g) Dopuszcza się możliwość uruchomienia mniejszej kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu.
h) Wysokość prowizji Wykonawcy za uruchomienie rzeczywistej sumy kredytu nie może być wyższa niż 1% wartości kredytu – kwota kredytu 2.774.000,00 zł.
i) Zamawiający zastrzega, iż w związku z udzieleniem i spłatą kredytu nie będzie ponosił żadnych narzutów i opłat, poza opłatami określonymi powyżej, tj. Wykonawca (Bank) nie będzie pobierał prowizji rekompensacyjnej od kwoty kredytu spłaconej przed terminem, prowizji za gotowość od kwoty niewykorzystanego kredytu, itp. (Wykonawca/bank nie będzie pobierał w związku z realizacją niniejszego zamówienia jakichkolwiek dodatkowych opłat lub prowizji poza określonymi w treści oferty i SWZ).

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 299318,17 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 309731,65 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 299318,17 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Czarnkowie

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7630014728

7.3.3) Ulica: Kościuszki 5

7.3.4) Miejscowość: Czarnków

7.3.5) Kod pocztowy: 64-700

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-06-14

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 299318,17 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2035-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

2021-06-16 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.