eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gać › Wykonanie robót budowlanych - zadania realizowane ne terenie działki ewidencyjnej nr 3255 w miejscowości Gać

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-03-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wykonanie robót budowlanych - zadania realizowane ne terenie działki ewidencyjnej nr 3255 w miejscowości Gać

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GAĆ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 650900648

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 275

1.5.2.) Miejscowość: Gać

1.5.3.) Kod pocztowy: 37-207

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski

1.5.7.) Numer telefonu: (16) 641-14-29

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug_gac@onet.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gac.biuletyn.net

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie robót budowlanych - zadania realizowane ne terenie działki ewidencyjnej nr 3255 w miejscowości Gać

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d0cacd63-8822-11ec-94c8-de8df8ed9da1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00082599

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00030390/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Montaż obiektów małej architektury na terenie Uniwersytetu Ludowego w Gaci

1.1.7 Utwardzenie kostką brukową terenu działki nr ewid. 3255 w miejscowości Gać

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00049423/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RGO.271.1.2022.JS

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 272673,45 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1 – obejmuje realizację zadania inwestycyjnego pn. „Montaż obiektów małej architektury na terenie Uniwersytetu Ludowego w Gaci polegający na montażu ławek, ustawieniu altany ogrodowej oraz wykonaniu utwardzenia terenu działki budowlanej”. Roboty budowlane zlokalizowane zostaną na działce nr ewid. 3255 położonej w miejscowości Gać gmina Gać i polegać będą na montażu ławek, ustawieniu altany ogrodowej, wykonaniu utwardzenia terenu działki budowlanej. Na bazie istniejącego ukształtowania terenu powstanie powierzchnia utwardzona w układzie schodkowym. Pomiędzy zlokalizowane zostaną ścieżki wyłożone kostką kamienną. Na utwardzonej powierzchni w układzie schodkowym zamontowane zostanie 12 sztuk ławek w dwóch rzędach po 6 w każdym. Zgodnie z założeniami projektowymi powierzchnia utwardzona w układzie schodkowym będzie posiadała dwa poziomy wysokościowe. Na tym obszarze wyznaczyć należy również miejsce na niską zieleń. Pozostałe istniejące tereny zielone zostały przeznaczone na miejsca wypoczynku i rekreacji. Miejsce przy istniejącej studni zostało przeznaczone na niewielki plac. Przewiduje się w tym miejscu montaż dwóch półokrągłych ławek ogrodowych. Istniejącą studnię należy obudować konstrukcją drewnianą z ozdobnym zadaszeniem w formie altany ogrodowej. Wokół budynku stodoły zaprojektowano powierzchnię utwardzoną, umożliwiającą swobodny dostęp do zaprojektowanych w tym miejscu elementów architektury ogrodowej. Teren objęty inwestycją posiada utwardzony ciąg pieszy od południowo-wschodniej strony działki. Zadanie obejmuje wyrównanie terenu wokół budynku stodoły oraz istniejącej studni. Teren pomiędzy studnią a budynkiem stodoły ma być ukształtowany w układzie schodkowym. Przed istniejącym budynkiem stodoły zostanie wykonana scena. Podłogę sceny należy ułożyć z desek kompozytowych na legarach z przytwierdzeniem do wykonanego podłoża betonowego. Przewidziane do przeprowadzenia prace mają doprowadzić do osiągnięcia rezultatu opisanego w Zał. nr 9 do SWZ.
Przewiduje się do wykonania między innymi:
a. Przygotowanie terenu - roboty ziemne: wykopy oraz przekopy wykonane na okład koparkami podsiębiernymi; roboty ziemne z przewozem gruntu taczkami; fundament z bloczków betonowych na zaprawie cementowej; płyty fundamentowe żelbetowe;
b. Ścieżka: podkłady z ubitych materiałów sypkich na podłożu gruntowym; podbudowy z kruszyw –tłuczeń warstwa dolna; podkłady betonowe na podłożu gruntowym; nawierzchnia z kostki kamiennej na podsypce cementowo-piaskowej;
c. Scena: obrzeża betonowe na podsypce cementowo-piaskowej – wypełnienie spoin zaprawą cementową; podkłady z ubitych materiałów sypkich na podłożu gruntowym; podkłady betonowe na podłożu gruntowym; montaż podłogi z desek kompozytowych na legarach z przytwierdzeniem do wykonanego podłoża betonowego;
d. Altana z ławkami: montaż altany ogrodowej z ławkami 2 sztuki;
e. Miejsca siedzące: schody żelbetowe; stopnie betonowe zewnętrzne i wewnętrzne na gotowym podłożu – wykonanie podłoża betonowego pod zamocowanie ławek; montaż ławek 12 sztuk w dwóch rzędach po 6 w każdym na podłożu betonowym z zastosowaniem legarów;
f. Roboty wykończeniowe: humusowanie skarp z obsianiem; dowiezienie i rozplantowanie ziemi i obsianie trawą.
Zamówienie, którego realizacja stanowi Część 1 niniejszego postępowania jest współfinansowane z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

45211320-8 - Roboty budowlane w zakresie altan

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg

45237000-7 - Roboty budowlane w zakresie scen

4.5.5.) Wartość części: 211177,23 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2 - obejmuje realizację zadania inwestycyjnego pn. „Utwardzenie terenu działki nr ewid. 3255 w Gaci”. Przewidziane do przeprowadzenia prace mają doprowadzić do osiągnięcia rezultatu opisanego w Zał. nr 10 do SWZ.
Przewiduje się do wykonania między innymi:
a. Roboty ziemne: roboty pomiarowe przy powierzchniowych robotach ziemnych (wytyczenie obrysu parkingu); koryta wykonywane na całej szerokości jezdni i chodników; rowki pod krawężniki i ławy krawężnikowe; obrzeża betonowe – podsypka cementowo-piaskowa, wypełnienie spoin zaprawą cementową;
b. Podbudowy: warstwy odsączające (mechaniczne zagęszczenie); podbudowy z kruszyw – tłuczeń warstwa dolna; podbudowy z kruszyw – tłuczeń warstwa górna;
c. Nawierzchnie: krawężniki wraz z wykonaniem ław; nawierzchnie z kostki brukowej betonowej, na podsypce cementowo-piaskowej
d. Roboty rozbiórkowe: rozebranie nawierzchni z płyt drogowych betonowych z wypełnieniem spoin piaskiem; roboty ziemne poprzeczne na przerzut z wbudowaniem ziemi w nasyp.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg

4.5.5.) Wartość części: 61496,22 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W SWZ zamawiający postanowił, że cena za wykonanie przedmiotu zamówienia będzie ceną kosztorysową. Cena wynikać miała z kosztorysu ofertowego sporządzonego na podstawie przedmiaru robót, który wykonawca musiał włączyć do oferty jako jej integralną część. Wynagrodzenie kosztorysowe oznaczało, że załączony przedmiar robót był dla wykonawców wiążący, a ceny wprowadzone do poszczególnych pozycji kosztorysowych powinny obejmować koszty wszystkich następujących po sobie faz niezbędnych do wykonania robót. Zamawiający decydując się na wynagrodzenie kosztorysowe winien przestrzegać w toku prowadzonego postępowania zasad rządzących tą właśnie formą. W świetle przyjętego rozwiązania wykonawcy nie mogą mieć swobody w zakresie interpretacji i zmiany przedmiaru robót stanowiącego podstawę sporządzenia kosztorysu
ofertowego. Sporządzony przez zamawiającego i zawarty w Zał. nr 9 do SWZ przedmiar robót właściwy dla Części 1 przedmiotowego postępowania zawierał elementy bez wskazania jednostki miary oraz ilości jaką powinna zostać wyceniona przez wykonawcę w ofercie. Wszystkie przewidziane elementy i pozycje w przedmiarze mają odzwierciedlenie w dokumentacji technicznej zawartej w dokumentach zamówienia, stanowią opis przedmiotu zamówienia i są niezbędne do realizacji inwestycji w zakresie zamierzonym i oczekiwanym przez zamawiającego - ich późniejsze wykonanie miało doprowadzić do osiągnięcia rezultatu opisanego w Zał. nr 9 do SWZ. Zamawiający zobowiązany był doprecyzować przedmiot zamówienia i jednoznacznie dookreślić w przedmiarze robót rodzaje prac, jednostki i ilości wiążące jednolicie wszystkich wykonawców. Załączenie niekompletnego przedmiaru spowodowało nie wycenianie wadliwych pozycji przez wykonawców, pozostawianie pustych lub nieuwzględnianie w ogóle w kosztorysach ofertowych. Zaniechanie zamawiającego stanowi naruszenie istotne w tym zakresie, że może mieć wpływ na wynik postępowania. Zaistniała rozbieżność pomiędzy opisem przedmiotu zamówienia a przedmiarem wpłynęła na treść złożonych ofert. Sposób przygotowania przedmiaru niezbędnego do skalkulowania ceny oferty nie dawał wykonawcom pewności co do zakresu prac, jaki należało objąć kalkulacją. Niedokonanie koniecznych poprawek w dokumentacji przez zamawiającego – po wszczęciu postępowania a przed złożeniem ofert - spowodowało, iż poszczególni wykonawcy sporządzili wyceny według swego uznania czego efektem jest ujęcie różnych zakresów rzeczowych w kosztorysach ofertowych - w elemencie Przygotowanie terenu – roboty ziemne, co w konsekwencji powoduje, że oferty wykonawców należy uznać za nieporównywalne na etapie ich oceny. Wynagrodzenie kosztorysowe obliguje, iż musi zachodzić pełna zgodność kosztorysu ofertowego w zakresie opisu wszystkich pozycji oraz tożsamość w ilości jednostek przedmiaru. Przyjęty przez zamawiającego ścisły związek kosztorysu ofertowego z wynagrodzeniem musi być oparty na jasnych, precyzyjnych, równych i zrozumiałych dla wszystkich oferentów regułach. W związku ze stwierdzoną nieusuwalną wadą postępowania nie jest możliwe dokonanie porównania złożonych ofert prowadzące do wyboru oferty najkorzystniejszej z zachowaniem zasad przyświecających systemowi zamówień publicznych opisanych w art. 16 ustawy Pzp. Zgodnie z art. 239 ust. 1 ustawy Pzp zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w dokumentach zamówienia. Przeprowadzenie tej czynności w sposób niebudzący wątpliwości, z poszanowaniem zasady uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców, proporcjonalności i przejrzystości w prowadzonym postępowaniu stało się niemożliwe. Należy również stwierdzić, że wskazana wada mogła mieć rzeczywisty wpływ na wynik postępowania. Jest to uchybienie proceduralne, które nie może zostać skorygowane przez zamawiającego w toku postępowania.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W przedmiotowym postępowaniu do upływu terminu składania ofert tj. do dnia 22.02.2022 r., do godz. 10:00 wpłynęły dwie oferty. Oferta nr 1 po zastosowaniu postępowania wyjaśniającego została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 8 w zw. z art. 224 ust. 6 ustawy Pzp. Po dokonaniu wstępnego badania i oceny oferty nr 2 złożonej przez Sikora Sylwia MATBUD z siedzibą: ul. Grunwaldzka 40; 36-040 Boguchwała stwierdzono, iż nie podlega odrzuceniu. Cena oferty tj. 176 020,38 zł przekracza kwotę 76 000,00 zł brutto, która została podana przez Zamawiającego przed terminem otwarcia ofert. Mając na uwadze zaistniałą sytuację Zamawiający unieważnia postępowanie, ponieważ nie istnieje możliwość zwiększenia kwoty na sfinansowanie zamówienia do ceny oferty.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 176020,38 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 176020,38 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.