Ogłoszenie z dnia 2023-02-02
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Adaptacja pomieszczeń w hali 14 (bud. C) na potrzeby uruchomienia stanowiska do prowadzenia eksperymentów redukcji rud żelaza za pomocą wodoru wraz z instalacją doprowadzenia gazów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Metalurgii Żelaza
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000026867
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Karola Miarki 12-14
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: 322345205
1.5.8.) Numer faksu: 322345300
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: imz@imz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.imz.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://lukasiewiczimz.ezamawiajacy.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
instytut działający w Sieci Badawczej Łukasiewicz
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
działalność badawczo-rozwojowa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Adaptacja pomieszczeń w hali 14 (bud. C) na potrzeby uruchomienia stanowiska do prowadzenia eksperymentów redukcji rud żelaza za pomocą wodoru wraz z instalacją doprowadzenia gazów2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5231d019-a221-11ed-9236-36fed59ea7dd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00078898
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Uzasadnienie prawne :
„Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: […]
Ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie może zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.”
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający przeprowadził postępowanie w trybie podstawowym nr ZP-429 na realizację przedmiotowych prac budowlanych.
W postępowaniu na adaptację laboratorium w terminie składania ofert oferty złożyło 3 Wykonawców: STEEL-TECH Services Sp. z o.o., JS INVEST Group Sp. z o.o., Firma A.S. Michał Świderek.
Po odstąpieniu od podpisania umowy przez dwóch Wykonawców oraz odrzuceniu przez Zamawiającego oferty ostatniego Wykonawcy, postępowanie zostało unieważnione.
Z uwagi na ograniczoną ilość znaków kontynuacja w sekcji IX Informacje dodatkowe.
3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: DZ/270/ZP-429/2022
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: DZ/270/ZP-450/2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 295507,24 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Przedmiotem inwestycji jest w szczególności:
W obrębie pomieszczeń:
- obudowa ścian wewnętrznych,
- montaż sufitów podwieszonych,
- zabezpieczenie konstrukcji stalowej do wymaganej odporności ogniowej,
- montaż ślusarki drzwiowej wewnętrznej,
- instalacje elektryczne,
- instalacje sanitarne (wod-kan, co, wentylacja),
Poza obrębem pomieszczeń:
- wiata wolnostojąca przeznaczoną dla butli wodoru
W ramach zagospodarowania terenu:
- nawierzchnia utwardzona od strony północno – wschodniej obiektu, przeznaczona na wiatę dla butli wodoru, o wymiarach 1,9x2,1m
- przekrój nawierzchni (P1) :
- wylewka betonowa wykonana w spadku -
- płyta betonowa ze zbrojeniem 15,0cm rozproszonym (1kg/m3)
- podsypka cementowo – piaskowa 1:4 5,0cm
- podbudowa pomocnicza z kruszywa 20,0cm łamanego 0-31,5mm stabilizowanego mechanicznie
- warstwa odcinająca / mrozoochronna 30,0cm z pospółki, zagęszczona mechanicznie
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 459383,50 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 459383,50 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 459383,50 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: STEEL-TECH SERVICES SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6351858237
7.3.3) Ulica: PSZCZYŃSKA
7.3.4) Miejscowość: WYRY
7.3.5) Kod pocztowy: 43-175
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
STEEL-TECH SERVICES SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
STEEL-TECH SERVICES SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-01-19
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 459383,50 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 105 dni
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
z programu Horyzont Europa (HE) pn. „Maximise H2 Enrichment in Direct Reduction Shaft Furnaces”, który rozpoczął się w czerwcu 2022r. Dodatkowo pozytywnie również został rozpatrzony wniosek na kolejny projekt pt.”Upgrading of low-quality iron ores and mill scale with low carbon technologies“. W obu powyższych pracach jest planowane prowadzenie badań z wykorzystaniem stanowiska do prowadzenia eksperymentów redukcji rud żelaza za pomocą wodoru wraz z instalacją doprowadzenia gazów.
Terminy wynikające z harmonogramów obu projektów wymuszają maksymalne przyspieszenie prac związanych z przebudową pomieszczeń, aby jak najszybciej zainstalować stanowisko
i rozpocząć badania. Pomieszczenie przeznaczone dla stanowiska do badań nad redukcją wodorem musi być dostosowane zarówno do samego stanowiska, jak i do bezpiecznej pracy
z wodorem, dlatego konieczna jest pilne wykonanie przebudowy.
Badania nad redukcją wodoru przewidziane w ramach podpisanej umowy powinny rozpocząć się w czerwcu 2022 roku. Uzyskane wyniki badań miały być przekazywane i na bieżąco konsultowane z pozostałymi uczestnikami projektu, co na dzień dzisiejszy jest niemożliwe. Wywiązanie się z podjętej współpracy w ramach wielopodmiotowego konsorcjum międzynarodowego naukowo-przemysłowego jest niezbędne dla kontynuacji współpracy w przyszłości. Należy nadmienić, że planowane do realizacji projekty, z zastosowaniem przedmiotowego laboratorium, wpisują się w szeroko rozumiane działania na rzecz ochrony środowiska, w tym ograniczenia emisji CO2.
Zamawiający nie mógł przewidzieć, że w ramach postępowania nr ZP-429 z żadnym z trzech Wykonawców, którzy złożyli oferty, nie uda się zawrzeć umowy. Postępowanie to trwało od kwietnia do października 2022r. czyli niemal siedem miesięcy, co w konsekwencji uniemożliwiło realizację badań zaplanowanych w ramach podpisanych już umów.
Mając na uwadze potrzebę realizacji niezmiernie ważnych dla Instytutu projektów europejskich oraz z uwagi na wiążące Instytut terminy wykonania prac przewidzianych w umowach projektowych, Zamawiający nie ma już możliwości dotrzymać terminów określonych dla kolejnych trybów udzielenia zamówienia.
INNE PRZETARGI Z GLIWIC
- Sukcesywne dostawy artykułów sypkich i przypraw dla Działu Żywienia Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach
- Remont i modernizacja sali gimnastycznej w SP nr 7 (GBO 2024)
- Szkoła Podstawowa nr 13 w Gliwicach - modernizacja placu zabaw "
- Usługa wzorcowania/kalibracji wyposażenia dla Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach
- Sukcesywna dostawa odzieży oraz obuwia profilaktycznego i operacyjnego dla Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach
- Kompleksowa modernizacja sanitariatów wraz z wymiennikownią c.o./c.w.u.- zamówienie w częściach.
więcej: przetargi w Gliwicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- MODERNIZACJA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W MIEJSCOWOŚCI TURZNO
- Przebudowa i adaptacja pomieszczeń na Biuro Obsługi Interesanta i Biuro Podawcze w budynku Sądu Rejonowego w Jaśle
- Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Grabów - etap I
- "Budowa świetlicy oraz rozbudowa i przebudowa dwóch budynków Ochotniczych Straży Pożarnych na terenie Gminy Kobiele Wielkie"
- Modernizacja drogi powiatowej nr 1517 K Żegiestów - Szczawnik - Muszyna: ul. Zazamcze w km 1+605 - 2+023
- Zmiana sposobu użytkowania oraz przebudowa części szkoły na przedszkole w Rudnej Wielkiej
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.