eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żyrzyn › Przebudowa i rozbudowa budynku remizy OSP na świetlicę wiejską w miejscowości Skrudki



Ogłoszenie z dnia 2024-01-26


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa i rozbudowa budynku remizy OSP na świetlicę wiejską w miejscowości Skrudki

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Żyrzyn

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431020115

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Powstania Styczniowego 10

1.5.2.) Miejscowość: Żyrzyn

1.5.3.) Kod pocztowy: 24-103

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski

1.5.7.) Numer telefonu: 818814226

1.5.8.) Numer faksu: 818814226

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugzyrzyn@post.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zyrzyn.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-57b5155b-94e9-11ee-ba3b-4e891c384685

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa i rozbudowa budynku remizy OSP na świetlicę wiejską w miejscowości Skrudki

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-57b5155b-94e9-11ee-ba3b-4e891c384685

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00071206

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00018354/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.11 Przebudowa i rozbudowa budynku remizy OSP na świetlicę wiejską w miejscowości Skrudki

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00537983

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: G.271.B.10.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1501298,06 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: „Przebudowa i rozbudowa budynku remizy OSP na świetlicę wiejską w miejscowości Skrudki”.
Lokalizacja
Miejscowość: Skrudki 46, gm. Żyrzyn, działka nr 271 obręb: 0015 Skrudki, jednostka ewidencyjna: 061411_2 Żyrzyn, pow. puławski, woj. Lubelskie
Zamówienie obejmuje m.in.:
a. Zakres prac budowlanych.:
− Zgłoszenie do urzędu rozpoczęcia prac budowlanych.
− Zabezpieczenie terenu budowy i organizacja placu budowy.
− Roboty wzmocnienia i izolacji fundamentów.
− Roboty rozbiórkowe i demontażowe.
− Roboty ogólnobudowlane przebudowy i rozbudowy.
− Roboty instalacyjne. Wykonanie wymiany instalacji elektrycznej (zasilającej oraz siłowej, oświetlenia podstawowego, awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego, gniazd jednofazowych230V, uziemienia połączeń wyrównawczych, odgromowej) oraz wymiany instalacji sanitarnej (wewnętrznych instalacji wodnych i kanalizacyjnych budynku, wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania budynku, wbudowanej kotłowni z pompą ciepła, instalacji wentylacji).
− Wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy 10,79 kW
− Roboty wykończeniowe.
− Ułożenie utwardzenia i opaski przy budynku.
− Odtworzenie zieleni oraz trawnika.
− Roboty porządkowe.
− Zgłoszenie do urzędów i instytucji zakończenia robót budowlanych niezbędne do użytkowania budynku.
b. Parametry techniczne budynku
− Powierzchnia użytkowa: 231,03m2
− Powierzchnia zabudowy: 281,80m2
− Wysokość projektowana: 6,81m
− Kubatura: 1465,36m3
− Liczba kondygnacji: 1.
c. Wyposażenie budynku przyszłej świetlicy wiejskiej należy dostarczyć i zainstalować zgodnie z dokumentacją projektową oraz wykazem wyposażenia zamieszczonym w zał. nr 11

1. Zamówienie należy wykonać w szczególności zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz innymi dokumentami stanowiącymi załącznik nr 11 do SWZ z uwzględnieniem zapisów SWZ i umowy (załącznik nr 9 do SWZ).
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają w szczególności:
1) dokumentacja projektowa,
2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.
3) pomocniczo przedmiar robót.
4) wykaz wyposażenia
3. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, normami i instrukcjami producentów stosowanych urządzeń i materiałów, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, pod nadzorem przedstawicieli Zamawiającego – Inspektora Nadzoru Inwestorskiego oraz samego Zamawiającego.
4. Przedmiot zamówienia należy wykonywać z udziałem osób posiadających odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie. (kierownicy robót branżowych)
5. Materiały dostarczone i użyte przez Wykonawcę powinny odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.).
6. Wykonanie przedmiotu zamówienia i oddanie do użytku musi być również zgodne z wszystkimi aktami prawnymi właściwymi dla przedmiotu zamówienia, z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami i wytycznymi.
7. Stosownie do treści art. 102 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że wymagania o których mowa w przywołanym przepisie Zamawiający określił w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącymi załącznik nr 11 do niniejszej specyfikacji.

Rozwiązania równoważne
8. Jeżeli dokumentacja opisująca przedmiot zamówienia, w tym dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę - Zamawiający, zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego.
9. Pod pojęciem „minimalne parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach technicznych, eksploatacyjnych, użytkowych, jakościowych i funkcjonalnych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. Oznacza to że, wskazaniom tym towarzyszą wyrazy „lub równoważny”.
10. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) w sytuacji gdyby w dokumentach opisującym przedmiot zamówienia, w tym w dokumentacji projektowej lub STWiORB, zawarto odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne".
11. Na każde żądanie Zamawiającego, w tym przed rozpoczęciem stosowania materiałów i urządzeń przewidzianych do zastosowania przy realizacji niniejszego zamówienia, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dokumenty potwierdzające ich dopuszczenie do obrotu i stosowania w budownictwie.

12. Kryteria stosowane w celu oceny równoważności Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne z opisanymi przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że zaproponowane przez niego materiały i/lub urządzenia spełniają (są równoważne) wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest podać w ofercie nazwy (typy, rodzaje) i producentów przyjętych do wyceny i zastosowania przy realizacji zamówienia oferowanych produktów i/lub systemów oraz przedłożyć odpowiednie dokumenty (w języku polskim) opisujące parametry techniczne oraz producenta, wymagane przepisami certyfikaty i inne dokumenty, pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszym SWZ. Zastosowane materiały i urządzenia winny być dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane.
13. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
14. W przypadku, niewskazania przez Wykonawcę w ofercie rozwiązania równoważnego Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z rozwiązaniami wskazanymi w SWZ i jej załącznikach.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

39290000-1 - Wyposażenie różne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:

Podstawą prawną unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia jest art. 255 ust. 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, który stanowi: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Uzasadnienie faktyczne:
Decyzja o unieważnieniu postępowania została podjęta w wyniku stwierdzenia przez Zamawiającego niemożliwej do usunięcia wady postępowania uniemożliwiającej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Odnosząc się do stanu faktycznego będącego podstawą unieważnienia postępowania wskazać należy, że wada spowodowana była poprzez dokonanie przez Zamawiającego błędnej kwalifikację żądanych w postępowaniu środków dowodowych. Mianowicie z treści rozdziału VIII SWZ (Przedmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe) wynika jednoznacznie, że Zamawiający nie żądał złożenia przedmiotowych środków dowodowych, przy czym w odniesieniu do podmiotowych środków wskazał, że w celu potwierdzenia spełniania przez oferowane dostawy wymagań określonych przez zamawiającego będzie żądał złożenia załącznika nr 10, w którym zostały zawarte informacje dotyczące producenta, modelu/typu oferowanych urządzeń (wyposażenia) oraz ich podstawowych parametrów potwierdzające wszystkie minimalne parametry określone w dokumencie – wykaz wyposażenia (znajdującym się w zał. nr 11 do SWZ). Podmiotowe środki dowodowe zostały zdefiniowane przez ustawodawcę w art. 7 pkt. 17 ustawy Pzp, i są to środki służące potwierdzeniu braku podstaw wykluczenia, spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, z wyjątkiem oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1. Innymi słowy podmiotowe środki dowodowe to dokumenty, które odnoszą się do sytuacji wykonawcy i skupiają się na nim, jako podmiocie postępowania. Natomiast przedmiotowe środki dowodowe, które zdefiniowane zostały w art.7 pkt. 20 ustawy Pzp, służą potwierdzeniu zgodności oferowanych dostaw, usług lub robót budowlanych z wymaganiami, cechami lub kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia lub opisie kryteriów oceny ofert, lub wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia. Innymi słowy przedmiotowe środki dowodowe to wszystkie dokumenty, które odnoszą się do przedmiotu zamówienia.
W odniesieniu do powyższych wyjaśnień, bezspornie należy uznać, iż dokument (przygotowany jako zał. nr 10) żądany przez Zamawiającego od wykonawcy najwyżej ocenionego nie jest podmiotowym środkiem dowodowym, lecz przedmiotowym i należało zakwalifikować go w treści SWZ do rozdziału VIII ust. 1.
Mając na uwadze opisane wyżej okoliczności faktyczne i prawne uznać bezspornie należy, iż unieważnienie postępowania zgodnie z dyspozycją art.255 ust 6 ustawy Pzp, na obecnym etapie jest konieczne i w pełni uzasadnione, a także, że pomiędzy wadą a niemożnością zawarcia ważnej umowy istnieje związek przyczynowy.
Zamawiający całe uzasadnienie faktyczne unieważnienia postępowania zamieścił w zawiadomieniu o unieważnieniu z dnia 25.01.2024 r., które zamieścił na stronie internetowej prowadzonego postępowania.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 12

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 11

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1467649,28 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2221993,68 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.