eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Siemianowice Śląskie › Modernizacja budynków Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie - zadanie nr 1



Ogłoszenie z dnia 2021-05-19


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00059197 z dnia 2021-05-19

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja budynków Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie - zadanie nr 1

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Siemianowice Śląskie-Urząd Miasta Siemianowice Śląskie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255453

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Jana Pawła II 10

1.5.2.) Miejscowość: Siemianowice Śląskie

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-100

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.7.) Numer telefonu: (32) 76 05 483

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pz_modernizacja_budynkow1@um.siemianowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.siemianowice.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://umsiemianowice.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja budynków Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie - zadanie nr 1

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-444b3de8-8c86-11eb-86b1-a64936a8669f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00059197

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000760/22/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.42 Modernizacja budynków Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie - zadanie nr 1

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00022420/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZO.271.1.2021; ZP.rp.8.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa systemu wczesnego wykrywania i sygnalizacji pożaru w budynku przy ul. Dąbrowskiego 13.2) Zamówienie obejmuje w szczególności:a) sprawdzenie zgodności aktualnego stanu systemu z inwentaryzacją w projekcie technicznym,b) rozbudowa systemu sygnalizacji pożaru we wszystkich niechronionych pomieszczeniach obiektu – wykonania instalacji kablowej i montażu urządzeń w tym sygnalizatorów akustyczno - optycznych,c) zmiana podłączenia urządzenia transmisji alarmów (UTA) – sygnały uszkodzenia i pożaru z przekaźników centrali, d) zaprogramowanie systemu, uruchomienia (podłączenia) sterowań istotnych dla bezpieczeństwa pożarowego budynku zgodnie z dokumentacją projektową.e) sporządzenie dokumentacji odbiorowej, w tym dokumentacji powykonawczej.3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:a) Projekt budowlano - wykonawczy (Dodatek nr 3a do SWZ), b) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (Dodatek nr 4a do SWZ),c) Przedmiar robót (Dodatek nr 5a do SWZ),d) Projektowane postanowienia umowy (Dodatek nr 6a do SWZ),zwane dalej łącznie jako Dokumentacja.4)Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w Projektowanych postanowieniach umowy w odniesieniu do Części 1 (Dodatek nr 6a do SWZ).5) Na przedmiot zamówienia wybrany Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na okres zgodny z ofertą Wykonawcy, jednak nie krótszy niż 60 miesięcy, licząc od dnia następnego po dniu protokolarnego odbioru bez zastrzeżeń całości przedmiotu zamówienia - w odniesieniu do Części 1.6) Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych, tj.o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określono w SWZ wyłączniew odniesieniu do materiałów lub rozwiązań, których pochodzenie zostało określone przezZamawiającego przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródłalub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przezkonkretnego Wykonawcę. W sytuacji gdy zamawiający opisał przedmiot zamówienia przezwskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnegoprocesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnegoWykonawcę, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych.Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowaniepoziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więcposługiwanie się nazwami producentów czy produktów ma wyłącznie charakterprzykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczeniekonkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnieprodukty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej napoziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkto wskazanych parametrach lub lepszych. Pod pojęciem „parametry” rozumie sięfunkcjonalność, przeznaczenie, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwoi wytrzymałość. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określająminimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakimi muszą odpowiadać „produkty”,aby spełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzecjakościowy przedmiotu zamówienia. Przez zapis dotyczący minimalnych wymagańparametrów jakościowych Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólniedostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Materiały,rozwiązania proponowane w ofercie równoważnej nie muszą cechować się dokładnietakimi samymi parametrami jak te, które podane zostały w specyfikacji istotnychwarunków zamówienia. Uznaje się bowiem, że oferta równoważna to taka, któraprzedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowychtakich samych lub zbliżonych do tych, które zostały zakreślone w SWZ, lecz oznaczonychinnym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem, źródłem lub szczególnymprocesem, który charakteryzuje produkty usługi. Na Wykonawcy spoczywa obowiązekwykazania, iż oferowane dostawy (rozwiązania i materiały budowlane), usługi lub robotybudowlane spełniają wymagania Zamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymagazłożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub rozwiązaniaw postaci np. atestów, certyfikatów czy aprobat technicznych. W przypadku gdyWykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałówi urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiałyi urządzenia zaproponowane w dokumentacji. Dokumenty dotyczące równoważnościWykonawca powinien złożyć wraz z ofertą. W przypadku gdy Wykonawca nie złożyw ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie sięprzez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane wDokumentacji.7) Jeżeli w dokumentacji opisanej w pkt 3) powyżej znajdą się odniesienia do norm,ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o którychmowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązaniarównoważne opisywanym. Użycie w dokumentacji danej normy, oceny technicznej,specyfikacji technicznych i systemu referencji technicznej ma jedynie na celudoprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonegomateriału/urządzenia/produktu.8) Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp, tj. mających status zakładu pracy chronionej, spółdzielnie socjalne oraz innych wykonawców, których głównym celem lub głównym celem działalności ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób społecznie marginalizowanych.9)Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia nie uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 Pzp.10) Zamawiający nie określił w opisie przedmiotu zamówienia wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 1 Pzp.11)Zamawiający nie żąda od Wykonawcy etykiety oraz nie wskazuje mających zastosowanie wymagań określonej etykiety, o których mowa w art.104 Pzp.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych

45317000-2 - Inne instalacje elektryczne

4.5.5.) Wartość części: 71419,47 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie konstrukcji wsporczych na potrzeby urządzeń klimatyzacyjnych na dachu budynku przy ul. Jana Pawła II 10.2) Zamówienie obejmuje w szczególności:a) Rozebranie fragmentu dachu nad pomieszczeniem nr 3.04,b) Zamontowanie elementów konstrukcyjnych zgodnie z projektem konstrukcji,c) wykonanie/odtworzenie warstwy dachu wraz z nowym pokryciem,d) naprawienie pomieszczenia,3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:a) Projekt budowlano - wykonawczy (Dodatek nr 3b do SWZ), b) Specyfikacja Techniczna Wykonania i odbioru robót budowlanych (Dodatek nr 4b do SWZ),c) Przedmiar robót (Dodatek nr 5b do SWZ),d) Projektowane postanowienia umowy (Dodatek nr 6b do SWZzwane dalej łącznie jako Dokumentacja.4) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w Projektowanych postanowieniach umowy w odniesieniu do Części 2 (Dodatek nr 6b do SWZ).5) Na przedmiot zamówienia wybrany Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na okres zgodny z ofertą Wykonawcy, jednak nie krótszy niż 60 miesięcy, licząc od dnia następnego po dniu protokolarnego odbioru bez zastrzeżeń całości przedmiotu zamówienia - w odniesieniu do Części 2.6) Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych, tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określono w SWZ wyłącznie w odniesieniu do materiałów lub rozwiązań, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę. W sytuacji gdy zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów czy produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakimi muszą odpowiadać „produkty”, aby spełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Przez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Materiały, rozwiązania proponowane w ofercie równoważnej nie muszą cechować się dokładnie takimi samymi parametrami jak te, które podane zostały w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Uznaje się bowiem, że oferta równoważna to taka, która przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały zakreślone w SWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem, źródłem lub szczególnym procesem, który charakteryzuje produkty usługi. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane dostawy (rozwiązania i materiały budowlane), usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub rozwiązania w postaci np. atestów, certyfikatów czy aprobat technicznych. W przypadku gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w dokumentacji. Dokumenty dotyczące równoważności Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą. W przypadku gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w Dokumentacji.7) Jeżeli w dokumentacji opisanej w pkt 3) powyżej znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Użycie w dokumentacji danej normy, oceny technicznej, specyfikacji technicznych i systemu referencji technicznej ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego materiału/urządzenia/produktu.8) Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp, tj. mających status zakładu pracy chronionej, spółdzielnie socjalne oraz innych wykonawców, których głównym celem lub głównym celem działalności ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób społecznie marginalizowanych.9) Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 Pzp.10) Zamawiający nie określił w opisie przedmiotu zamówienia wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 1 Pzp.11) Zamawiający nie żąda od Wykonawcy etykiety oraz nie wskazuje mających zastosowanie wymagań określonej etykiety, o których mowa w art. 104 Pzp.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45262400-5 - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

4.5.5.) Wartość części: 4835,76 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 89544

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 115358,83

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 89544

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: KABE Systemy Alarmowe Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 635-16-61-517

7.3.3) Ulica: Waryńskiego 63

7.3.4) Miejscowość: Mikołów

7.3.5) Kod pocztowy: 43-190

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-05-07

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 89544,00

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający działając na podstawie art. 255 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019, z późn.zm.) - dalej zwaną również "Pzp", unieważnił postępowanie pn.: "Modernizacja budynków Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie - zadanie nr 1" - w odniesieniu do Części 2, ponieważ wszystkie oferty złożone w niniejszej części postępowania podlegają odrzuceniu.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 41820

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 41820

2021-05-19 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Roboty budowlane

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.