Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-05-23
Kowary: Utrzymanie i eksploatacja cmentarzy na terenie miasta Kowary
Numer ogłoszenia: 200058 - 2013; data zamieszczenia: 23.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Kowarach , ul. 1-go Maja 1a, 58-530 Kowary, woj. dolnośląskie, tel. 075 718-24-16.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.kowary.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie i eksploatacja cmentarzy na terenie miasta Kowary.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest utrzymanie i eksploatacja: a) Cmentarza Komunalnego położonego przy ul. Staszica, wraz z utrzymaniem kaplicy cmentarnej w Kowarach (działka nr 348; obręb 1; pow. 14 648 m2), b) Cmentarza Komunalnego położonego przy ul. Matejki, wraz z utrzymaniem kaplicy cmentarnej w Kowarach (działka nr 17,18, 20, 21, obręb 4; pow. 63 884 m2) w okresie 12 miesięcy od dnia podpisania umowy. Do obowiązków Wykonawcy w zakresie utrzymania i eksploatacji cmentarzy należeć będzie: 1. w odniesieniu do Cmentarzy Komunalnych przy ul. Staszica i ul. Matejki : 1.1. utrzymywanie kaplic zlokalizowanych na terenie cmentarzy; 1.2. posiadanie lokalu służącego do obsługi administracyjnej cmentarza i przyjmowaniu interesantów oraz przechowywania dokumentacji cmentarnej. Lokal ten winien być zlokalizowany w granicach administracyjnych Miasta Kowary i czynny w dni powszednie od godz. 8.00 do 16.00, 1.3. prowadzenie na bieżąco przeglądu drzewostanu, typowanie prac związanych z pielęgnacją i usunięciem drzew na terenie cmentarzy, informowanie Zamawiającego o zagrożeniach wynikających ze złego stanu drzewostanu; 1.4. w sezonie wiosenno - jesiennym przeprowadzanie w niezbędnym zakresie zabiegów pielęgnacyjnych krzewów, koszenie trawy (wymagana wysokość trawy - od 3 do 8 cm) przycinanie żywopłotów wraz z ich odchwaszczaniem oraz grabienie liści; 1.5. w sezonie zimowym - odśnieżanie oraz posypywanie piaskiem alejek, parkingów i dróg zlokalizowanych na terenie cmentarzy, 1.6. wyposażenie cmentarza przy ul. Staszica w kontenery na odpady w ilości nie mniejszej niż: a. kontener o pojemności 1100 l - 2 szt., b. kontener o pojemności 240 l - 3 szt., c. kontener o pojemności 50 l - 1 szt., d. kontener o pojemności 30 - 1 szt.; 1.7. wyposażenie cmentarza przy ul. Matejki w kontenery na odpady w ilości nie mniejszej niż: a. kontener o pojemności 1100 l - 1 szt., b. kontener o pojemności 240 - 3 szt., c. kontener o pojemności 110 l - 1 szt., d. kontener o pojemności 70 l - 1 szt., 1.8. utrzymanie czystości i porządku na obszarze cmentarzy oraz innych obiektów znajdujących się na terenie cmentarzy. 1.9. usuwanie dzikich składowisk śmieci w kwaterach na terenie cmentarzy oraz oczyszczanie terenu przyległego do cmentarzy; 1.10. ustawienie i opróżnianie przenośnych kabin WC - po 1 sztuce na każdym cmentarzu oraz ponoszenie kosztów z tym związanych; 1.11. ponoszenie stałych kosztów za zużycie energii elektrycznej, wody, odbiór ścieków i wywóz odpadów oraz z tytułu innych świadczeń wynikających z bieżącego utrzymania cmentarzy, w tym złożenie do właściwego organu deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi; 1.12. utrzymanie należytego stanu technicznego obiektów, urządzeń i instalacji znajdujących się na terenie cmentarzy poprzez: a. zapewnienie systematycznej konserwacji oraz wykonywanie drobnych napraw, b. prowadzenie ksiąg obiektów budowlanych oraz wykonywanie niezbędnych przeglądów i pomiarów; 1.13. przygotowanie cmentarzy do Święta Zmarłych poprzez: a. zapewnienie dodatkowych kontenerów na odpady i wywozu odpadów w dniach poprzedzających Święto Zmarłych oraz w dniach następnych po Święcie, b. utrzymanie w okresie Święta, z uwzględnieniem szczególnej staranności, porządku i czystości na terenie cmentarzy, c. zapewnienie przenośnych kabin WC - minimum po 1 dodatkowej sztuce na każdym cmentarzu, d. pełnienie w dniu Święta Zmarłych dyżurów przez pracowników Wykonawcy w godzinach od 7.00 do 18.00 1.14. prowadzenie księgi cmentarnej stosownie do przepisów ustawy z dnia 31.01.1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych oraz Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 01.08.2001 roku w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów oraz innej dokumentacji wymaganej przepisami prawa, w tym również prowadzenie księgi w wersji elektronicznej w przypadku wprowadzenia stosownego oprogramowania przez Zamawiającego. Do księgi cmentarnej należy wpisywać dane osób, których zwłoki zostały pochowane: a. nazwisko i imię, b. płeć, c. wiek, d. ostatnie miejsce zamieszkania, e. datę zgonu, f. miejsce zgonu, g. przyczynę zgonu, h. datę i numer akt zgonu, i. datę pochowania, j. dokładnie określone miejsce pochowania według planu zagospodarowania cmentarza, k. ewentualnie odnotowanie faktu wydobycia, daty i miejsca ponownego złożenia szczątków;; 1.15. koordynowanie oraz sprawowanie nadzoru w zakresie czynności wykonywanych przez podmioty gospodarcze świadczące usługi pogrzebowe na terenie cmentarzy; 1.16. porządkowanie istniejących miejsc pomiędzy grobami poprzez likwidację utrudnień w postaci np. łańcuchów, ławek; 1.17. pobieranie i ewidencjonowanie czynności wymienionych w zarządzeniu Burmistrza Miasta Kowary Nr 82/2003 z dnia 08.12.2003r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr 75/2003 Burmistrza Miasta Kowary z dnia 17.11.2003r. w sprawie ustalenia regulaminu cmentarzy komunalnych oraz opłat cmentarnych, oraz przekazywanie pobranych opłat na konto Gminy Kowary. Pobrane opłaty ewidencjonowane będą na podstawie wydanych przez Gminę kwitariuszy przychodowych. Uzyskane wpłaty z tytułu opłat cmentarnych przekazywane będą na konto Gminy do 7 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. 1.18 utrzymywanie w należytym stanie technicznym i sanitarno - epidemiologicznym oraz dokonywanie nakładów połączonych ze zwykłym używaniem rzeczy tj. prosektorium przy ul. Matejki, oraz pobieranie opłat związanych z funkcjonowaniem prosektorium. 1.19.sporządzanie i przekazywanie Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań dotyczących realizacji bieżących zadań, w tym ponoszonych kosztów za zużytą energię elektryczną, wywóz odpadów, odbiór ścieków oraz innych świadczeń wynikających z bieżącego utrzymania cmentarzy; 1.20. sporządzanie i przedstawianie Zamawiającemu kwartalnej informacji o wszelkich pracach nie objętych przedmiotem zamówienia, a koniecznych do wykonania na terenie cmentarzy (m.in. pracach remontowych) 1.21. wzywanie osób do opuszczenia terenu cmentarza w przypadku stwierdzenia zakłócania porządku. 1.22. wywieszenie do publicznej wiadomości na bramie głównej Cmentarza Komunalnego tablicy informacyjnej zawierającej: a. aktualny cennik opłat wymienionych b. godziny otwarcia i zamknięcia cmentarza, c. regulamin cmentarza, d. adres biura zarządcy wraz z telefonem kontaktowym; 1.23. ścisłe stosowanie i przestrzeganie przepisów: a. ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U. Nr 23, poz. 295 z 2000 r. z późn. zm.), b. rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001 r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz. U. Nr 90, poz. 1013 z 2001 r. z późn. zm.), c. rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (Dz. U. Nr 153, poz. 1783 z 2001 r.) i innych obowiązujących przepisów. 1.24. standardy świadczonych w ramach niniejszego zamówienia usług określają ustawa z dnia 31.01.1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych i aktach wykonawczych do tej ustawy..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.37.11.11 - Usługi utrzymania cmentarzy .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Złożą oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykonali należycie w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem niniejszego zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem usłudze będącej przedmiotem niniejszego zamówienia, przez co Zamawiający rozumie wykonywanie usługi utrzymania i eksploatacji cmentarza, nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy z podaniem przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających należyte wykonanie tych zadań.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Złożą oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Złożą oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
posiadają opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 50.000,00 zł wraz z dowodem uiszczenia należnych składek.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) pełnomocnictwo wystawione dla osoby składającej ofertę podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku składania oferty przez pełnomocnika, b) w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, do oferty należy dołączyć dokument ustanawiający przez wykonawców wspólnego pełnomocnika, c) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów w zakresie wiedzy i doświadczenia oraz osób zdolnych do wykonania zamówienia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, w sytuacji określonej w art. 26 ust. 2b ustawy, w przypadku kiedy Wykonawca powoła się na wiedzę i doświadczenie innego podmiotu, oświadczenie tego podmiotu zawierać winno zobowiązanie do udziału w wykonywaniu części udzielanego zamówienia w zakresie udostępnionego Wykonawcy potencjału.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany zawartej umowy o udzielenie zamówienia publicznego na realizację przedmiotowego zadania w zakresie terminu zakończenia świadczenia usługi w przypadku: - zmiany przedstawicieli stron z przyczyn niezależnych od stron (siły wyższe, zdarzenia losowe, itp.),
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kowary.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Kowarach, 58-530 Kowary, ul. 1 Maja 1a, pok. nr 5 budynek A..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.06.2013 godzina 09:45, miejsce: Urząd Miejski w Kowarach, 58-530 Kowary, ul. 1 Maja 1a, pok. nr 1-2 (Biuro Obsługi Klienta - budynek A)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z KOWAR
- Remont mostu na potoku Janówka
- Wykonanie instalacji w kotłowni wraz z wymianą kotła centralnego ogrzewania na kocioł gazowy w leśniczówce Przesieka
więcej: przetargi w Kowarach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Administrowanie i utrzymanie Cmentarzy Komunalnych w Świnoujściu w roku 2024
- Administrowanie i utrzymanie cmentarza komunalnego przy ulicy Kościerskiej w Chojnicach
- Utrzymanie terenów zieleni miejskiej Nowego Sącza.
- Utrzymanie cmentarzy komunalnych na terenie miasta Nowego Sącza.
więcej: Usługi utrzymania cmentarzy »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.