eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Głogów › Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Miejskiej Głogów na rok 2023

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-01-25

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Miejskiej Głogów na rok 2023

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Głogów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647297

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 10

1.5.2.) Miejscowość: Głogów

1.5.3.) Kod pocztowy: 67-200

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@glogow.um.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.glogow.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Miejskiej Głogów na rok 2023

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-da315afb-9c8e-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00056444

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zgodnie z art 214 ust. 1 pkt 5) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Pzp (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Szczegółowe uzasadnienie zawarto w informacjach dodatkowych.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BZP.271.2.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 285659,97 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Miejskiej Głogów na rok 2023

4.5.3.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Taurin Sprzedaż Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6762337735

7.3.3) Ulica: Lwowska 23

7.3.4) Miejscowość: Katowice

7.3.5) Kod pocztowy: 40-389

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-26

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 351361,76 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-12-31

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Na podstawie art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty m.in. w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną.


W dniu 11.10.2022r. - postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn.: Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb odbiorców końcowych energii elektrycznej zrzeszonych w ramach grupy zakupowej utworzonej na podstawie pełnomocnictw udzielonych Gminie Miejskiej Lubin, zostało unieważnione, ponieważ nie złożono żadnej oferty.
Następnie na podstawie Pełnomocnictwa z dnia 03.11.2022r.
Gmina Lubin zgłosiła udział we wspólnym przeprowadzeniu negocjacji z dotychczasowy dostawcą energii elektrycznej, tj. Energa – Obrót S.A. z s. w Gdańsku. Energa – Obrót nie przystąpiła, w wyznaczonym przez Gminę Miejską Lubin terminie, do negocjacji.

Z dniem 31.12.2022r. przestanie obowiązywać bieżąca umowa szczegółowa dot. dostawy energii elektrycznej (odbiorcy końcowi energii elektrycznej) -Dostawa energii na potrzeby grupy zakupowej utworzonej na podstawie Porozumienia w zakresie wspólnego przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia publicznego.


W związku z zaistniałą sytuacją, Gmina pismem z dnia 22.11.2022 r. poinformowała Operatora Systemu Dystrybucyjnego - Tauron Dystrybucja S.A., że dotychczas obowiązująca umowa na dostawę energii elektrycznej zawarta z Energa – Obrót S.A. z s. w Gdańsku wygasa z dniem 31 grudnia 2022 r. oraz że nie będzie kontynuowana, ani też nie została zawarta kolejna umowa z żadnym innym dostawcą energii elektrycznej. Jednoczenie Gmina zwróciła się do TAURON Sprzedaż GZE Sp. z o.o. tj. rezerwowego sprzedawcy energii elektrycznej, wskazanego w treści pełnomocnictwa do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy, udzielonego Energa – Obrót S.A. z s. w Gdańsku o przygotowanie umów na tzw. rezerwową sprzedaż energii elektrycznej.
Posiadanie umów ze sprzedawcą energii elektrycznej było konieczne do złożenia Oświadczenia składanego przez odbiorców uprawnionych, o których mowa w art. 2 pkt 2 lit. b-e ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 rok.

W odpowiedzi na powyższe Tauron Dystrybucja poinformował Gminę, że zawarł dla Gminy Miejskiej Głogów Umowę rezerwową sprzedaży energii elektrycznej ze Sprzedawcą rezerwowym tj., TAURON Sprzedaż Sp. z o.o., z s. ul. Lwowska 23, 40-389 Katowice.
W związku z powyższym, mamy do czynienia z wyjątkową sytuacją gdy zachodzi pilna potrzeba udzielenia zamówienia, która nie wynikała z przyczyn leżących po stronie zamawiającego i której nie mógł on przewidzieć, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.

Umowa z Wykonawcą rezerwowym została zawarta na czas nieokreślony. Zamawiający będzie podejmował próby mające na celu wyłonienie Wykonawcy w trybie art. 132 ustawy Pzp jednakże do tego momentu świadczenie dostaw będzie wykonywał sprzedawca rezerwowy. Szacowany okres realizacji dostaw sprzedawcy rezerwowego – około 12 miesięcy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.