eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsko-Biała › "Obsługa ratownicza Krytej Pływalni "Troclik" przy ul. gen. Kazimierza Sosnkowskiego 14 w Bielsku - Białej ".



Ogłoszenie z dnia 2022-02-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
"Obsługa ratownicza Krytej Pływalni „Troclik”
przy ul. gen. Kazimierza Sosnkowskiego 14 w Bielsku – Białej ”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: BIELSKO-BIALSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002402151

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Marii Konopnickiej 5

1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-300

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.7.) Numer telefonu: 33 822 18 75

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@bbosir.bielsko.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bbosir.bielsko.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/4196d087-af02-48c1-ad37-6fc5e31e8285

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

"Obsługa ratownicza Krytej Pływalni „Troclik”
przy ul. gen. Kazimierza Sosnkowskiego 14 w Bielsku – Białej ”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-05043591-4607-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00053122

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000664/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Obsługa ratownicza Krytej Pływalni „TROCLIK” przy ul.gen Kazimierza Sosnkowskiego 14 w Bielsku-Białej

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00272568/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP 340 -8/2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 420134,40 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi w zakresie obsługi ratowniczej Krytej Pływalni „TROCLIK”, zlokalizowanej w Bielsku-Białej, przy ul. gen. Kazimierza Sosnkowskiego 14, w której skład wchodzą:
 podświetlana niecka basenu pływackiego, o wymiarach 25 m x 12,5 m i głębokości od 1,35 m do 1,8 m, z 6-cioma torami o szerokości toru 2,08 m.
 podświetlana niecka basenu rekreacyjnego o wymiarach 12,5 x 6 m, i głębokości 0,4 do 1,1 m, z atrakcjami wodnymi: zespół masaży wodno-powietrznych (gejzer powietrzny, masaż ścienny), tryskacze brzegowe,
 dwie niecki jacuzzi,
 zjeżdżalnia wodna o długości 54 m, średnia rury 100 cm.
2. Usługi w zakresie ratownictwa musza być świadczone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, szczególnie zaś w zakresach określonych:
a) Ustawą z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych,
b) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego,
c) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne,
3. Świadczenie usług ratownictwa wodnego odbywać będzie się z uwzględnieniem poniższych warunków:
1) Dni i godziny świadczenia usługi:
Usługa obsługi ratowniczej odbywać powinna się w okresie od 01.01.2022r. do 31.12.2022r.
w następujących godzinach:
 od poniedziałku do piątku w godz. od 6 00 do 22 00
 w soboty, niedziele i święta w godz. od 7 00 do 22 00
2) W czasie otwarcia pływalni na jednej zmianie musi pracować 2 ratowników, pełniących dyżur
w wyznaczonych strefach hali basenowej (strefa 1 – basen sportowy; strefa 2 – basen rekreacyjny, jacuzzi, zjeżdżalnia). W celu należytego wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia odpowiedniej ilości osób.
4. Do obowiązków ratowników w szczególności należeć będzie:
a) Przed rozpoczęciem pracy na obiekcie Krytej Pływalni „TROCLIK” muszą zapoznać się
z Regulaminem Pływalni, Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego oraz Instrukcją Alarmową potwierdzając to własnoręcznym podpisem.
b) Zapewnienie stałej kontroli strefy mokrej oraz lustra wody na pływalni, stałego dozoru bezpiecznego korzystania ze zjeżdżalni oraz reagowanie na każdy sygnał wzywania pomocy oraz podejmowanie akcji ratowniczej.
c) Organizowanie pomocy i ratowanie osób, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia i zdrowia.
d) Udzielanie kwalifikowanej pierwszej pomocy przedlekarskiej w każdym zgłoszonym wypadku
z odnotowaniem w dzienniku pracy, a w razie konieczności wezwanie pogotowia ratunkowego
i pomoc pracownikowi Zamawiającego w sporządzenie protokołu powypadkowego.
e) Nadzorowanie przez wytypowanych imiennie w dzienniku pracy kierowników zmiany, właściwego wypełniania przepisów obowiązujących służby ratownicze na pływalniach w zakresach określonych odpowiednimi przepisami prawa.
f) Dopilnowanie opuszczenia niecek basenowych i innych urządzeń przez wszystkich kąpiących się po godzinach funkcjonowania (otwarcia) pływalni oraz sprawdzenie stanu i kompletności sprzętu ratowniczego.
g) Codziennie, przed uruchomieniem zjeżdżalni wodnej, obowiązkowe sprawdzenie stanu technicznego zjeżdżalni /wewnątrz i na zewnątrz/, jeden raz w tygodniu czyszczenie zjeżdżalni wodnej. W przypadku zauważonych nieprawidłowości lub uszkodzeń, zgłoszenie powyższego faktu kierownikowi/gospodarzowi obiektu lub pełniącemu zmianę konserwatorowi z wpisem do dziennika pracy ratowników.
h) Kontrola przestrzegania instrukcji korzystania z sauny przez użytkowników w czasie jej pracy.
i) Nadzór nad przestrzeganiem regulaminu pływalni, harmonogramu zajęć, zaleceń
oraz stosowanie odpowiednich procedur postępowania w przypadku ich łamania
lub nieprzestrzegania.
j) Każde zdarzenie lub przypadek złamania regulaminu (np. prowadzenia nauki/doskonalenia pływania, rekreacji ruchowej w wodzie) winien być odnotowany w dzienniku pracy ratowników. Informacja powinna również zawierać opis podjętych przez ratownika czynności wobec zaistniałego zdarzenia lub osoby naruszającej regulamin.
k) Sygnalizowanie za pomocą urządzeń alarmowych wszelkich przekroczeń porządku obowiązującego na hali basenowej, oraz pomaganie w akcji ewakuacyjnej na obiekcie zgodnie z procedurą.
l) Kontrola stanu sanitarnego osób wchodzących do hali basenowej, a w szczególności mycia się pod natryskiem z użyciem środków myjących oraz zdezynfekowania stóp.
m) Sprawdzenie przed uruchomieniem pływalni stanu technicznego urządzeń i sprzętu ratowniczego, będącego na wyposażeniu hali basenowej, a w przypadku zauważonych nieprawidłowości lub uszkodzeń, zgłoszenie powyższego faktu kierownikowi lub dyżurującemu konserwatorowi pełniącemu dyżur i dokonanie wpisu w dzienniku pracy ratowników.
n) Udzielanie pomocy w organizowaniu imprez sportowych i zawodów.
o) Udzielanie klientom wyczerpujących informacji na temat Regulaminu Pływalni, obsługi
i działania urządzeń typu : sauna, zjeżdżalnia itp.
p) Likwidowanie zanieczyszczeń powstałych na wodzie i wokół niecki w trakcie pełnienia dyżurów ratowniczych.
q) Współpracowanie z działem technicznym w zakresie bezpieczeństwa i prawidłowego funkcjonowania urządzeń znajdujących się w hali basenowej.
r) Do obowiązków ratowników podległych Wykonawcy należy ponadto zapobieganie wszelkim szkodom materialnym wyrządzanym przez użytkowników krytej pływalni. W sytuacji zaistnienia takich szkód, fakt ten musi być natychmiast zgłoszony do Zamawiającego i kierownika obiektu.
s) Dbania o dobre imię Zamawiającego oraz Wykonawcy.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości dni i godzin obsługi ratowniczej oraz termin rozpoczęcia i zakończenia świadczenia usług np. w przypadkach związanych ze zmianą w okresie funkcjonowania obiektów. Wykonawcy z tego tytułu nie przysługują żadne roszczenia finansowe lub prawne. Zamawiający gwarantuje ,iż zmniejszenie wynagrodzenia w tym przypadku nie będzie większe niż 50% wartości zamówienia.
6. Terminy (w tym dni i godziny) określone w rozdziale VII ust. 1 SWZ mogą ulec przesunięciu / zmniejszeniu w przypadku wystąpienia:
a) działania siły wyższej, mającej bezpośredni wpływ na terminowość świadczenia usługi,
b) działania niekorzystnych warunków atmosferycznych mających wpływ na terminowość świadczenia usługi,
c) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.
7. Zamawiający przewiduje przerwę technologiczną na przełomie sierpnia i września 2022r., trwającą nie dłużej niż 4 tygodnie. W tym okresie Wykonawca nie będzie świadczył usług ratowniczych na obiekcie. Za dni postojowe, w których świadczenie usług ratowniczych nie będzie następowało, Wykonawca nie otrzyma wynagrodzenia.

8. Inne uwarunkowania:
1) Ratownicy wykonujący zamówienie nie będą podejmować żadnej działalności gospodarczej
w miejscu i czasie świadczenia usług na rzecz Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.
2) Wykonawca zapewni odzież dla ratowników tj. koszulki z napisem „RATOWNIK”, spodenki kąpielowe w aktualnie obowiązującym kolorze zgodnie z przepisami oraz identyfikatory.
3) Wykonawca zapewnia podstawowy sprzęt ratowniczy, zgodnie z przepisami.
4) Wykonawca samodzielnie prowadzi stosowną dokumentację tj. dziennik pracy ratowników
z wpisami dotyczącymi przebiegu pracy na każdej zmianie. Zamawiający w dzienniku pracy ratowników ma prawo wpisywać wszelkie uwagi oraz istotne wydarzenia związane z realizacją przedmiotu umowy.

5) Wykonawca zapewnia podstawową opiekę przedmedyczną na terenie Krytej Pływalni „Troclik”.
6) Wykonawca zaplanuje pracę zatrudnionych przez siebie ratowników poprzez przygotowywanie grafików zmian (plan dyżurów).
7) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób przebywających
na pływalni w szczególności w strefie mokrej w czasie pełnienia obowiązków ratowniczych, organizując we właściwy sposób pracę załogi ratowniczej a także odpowiada za pracę ratowników, którym powierzy wykonanie usługi. W przypadku zgłoszenia jakichkolwiek roszczeń przez osoby trzecie, tytułem nieprawidłowej realizacji umowy przez ratowników, którym Wykonawca powierzył wykonanie usługi, Wykonawca zobowiązuje się we własnym zakresie do pokrycia wynikających roszczeń.
8) Osoby wykonujące umówione usługi z ramienia Wykonawcy, będą je wykonywać zgodnie
z obowiązującymi przepisami i będą posiadać aktualne uprawnienia do pracy w charakterze ratownika, aktualne badania lekarskie potwierdzające zdolność do wykonywania pracy
na stanowisku ratownika wodnego oraz będą przeszkolone w zakresie przepisów BHP i p.poż. oraz kwalifikowanej pierwszej pomocy.
9) Wykonawca bierze pełną odpowiedzialność za zabezpieczenie pływalni w sytuacji absencji zatrudnianych ratowników bez względu na przyczynę ich absencji.
10)Wykonawca zobowiązany jest własnym staraniem i na własny koszt do bieżącego uzupełniania apteczki w sprzęt medyczny, leki, artykuły sanitarne wymagane Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne.

4.5.3.) Główny kod CPV: 75250000-3 - Usługi straży pożarnej oraz ratownicze

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71317200-5 - Usługi w zakresie ochrony zdrowia i bezpieczeństwa

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 419999,88 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 427200,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 427200,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Beskidzkie Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5471751814

7.3.3) Ulica: ul. 1 Maja 47

7.3.4) Miejscowość: Bielsko-Biała

7.3.5) Kod pocztowy: 43-300

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-01-26

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 391600,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2022-02-01 do 2022-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.