eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zgierz › USŁUGA POLEGAJĄCA NA ODBIORZE I UNIESZKODLIWIENIU ODPADÓW POKONSUMPCYJNYCH, MEDYCZNYCH, NIEBEZPIECZNYCH I INNYCH NIŻ NIEBEZPIECZNE POCHODZĄCE Z TERENÓW ADMINISTROWANYCH PRZEZ 31. WOG



Ogłoszenie z dnia 2022-02-02


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
USŁUGA POLEGAJĄCA NA ODBIORZE I UNIESZKODLIWIENIU ODPADÓW POKONSUMPCYJNYCH, MEDYCZNYCH, NIEBEZPIECZNYCH I INNYCH NIŻ NIEBEZPIECZNE POCHODZĄCE Z TERENÓW ADMINISTROWANYCH PRZEZ
31. WOG

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: 31 Wojskowy Oddział Gospodarczy

1.3.) Oddział zamawiającego: Sekcja Zamówień Publicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 101067256

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Konstantynowska 85

1.5.2.) Miejscowość: Zgierz

1.5.3.) Kod pocztowy: 95-100

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki

1.5.7.) Numer telefonu: 42 261 442 185

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 31wog.zp@ron.mil.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://31wog.wp.mil.pl/pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/31wog

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

USŁUGA POLEGAJĄCA NA ODBIORZE I UNIESZKODLIWIENIU ODPADÓW POKONSUMPCYJNYCH, MEDYCZNYCH, NIEBEZPIECZNYCH I INNYCH NIŻ NIEBEZPIECZNE POCHODZĄCE Z TERENÓW ADMINISTROWANYCH PRZEZ
31. WOG

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9f43572e-5730-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00044417

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00304109/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 22/ZP/22

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 505597,05 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

USŁUGA ODBIORU I UNIESZKODLIWIENIE ODPADÓW POKONSUMPCYJNYCH
1)Rodzaj, ilość, miejsce, częstotliwość oraz warunki odbioru odpadów pokonsumpcyjnych o kodzie 20 01 08 (zgodnie z obowiązującym katalogiem odpadów- Dz.U. 2020 poz.10) odpadów kat. III (produkty ubocznych pochodzenia zwierzęcego) powstałych w związku z żywieniem żołnierzy przedstawiono w tabeli w rozdziale III w SWZ.
Łączna ilość szacunkowa odpadów: 156 000 kg

2) Wykonawca usługi akceptuje fakt, że ilości odpadów są szacunkowe
i w trakcie realizacji umowy mogą ulec zmniejszeniu, przy czym Wykonawcy będzie należało się wynagrodzenie za faktyczną ilość odebranych odpadów. Zmniejszenie ilości odbioru odpadów może nastąpić w szczególności w przypadku rozformowania poszczególnych jednostek i zaprzestania przez nie działalności, o czym Zamawiający powiadomi Wykonawcę. Zmniejszenie ilości może być związane również w związku z pandemią koronawirusa COVID-19. Zwiększenie częstotliwości odbioru odpadów może nastąpić w przypadku działań mobilizacyjnych, ćwiczebnych i będzie regulowane w formie pisemnej.

3) Wykonawca musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi
do realizacji przedmiotu zamówienia.

4) Wykonawca w ramach zamówienia będzie dokonywał odbioru
i unieszkodliwiania odpadów, których przewóz musi odbywać się
w hermetycznie zamykanych pojemnikach o pojemności od 60 l do 120 l.

5) Wykonawca zapewni Zamawiającemu na czas obowiązywania umowy niezbędne ilości sprawnych technicznie, hermetycznie zamykanych, czystych, wymiennych pojemników, w celu zabezpieczenia przechowywania odpadów do kolejnego odbioru. Wykonawca będzie utrzymywał w czystości pojemniki zapewniając ich dezynfekcję we własnym zakresie po każdym użyciu.

6) Wykonawca opisze pojemniki określając ich pojemność w litrach oraz rodzaj odpadów (odpady kat. III – o kodzie 20 01 08).

7) Ilości odpadów będą oceniane na podstawie ważenia kolejnych partii odpadów. Wykonawca zabezpieczy wagę do ważenia odpadów przy przekazywaniu.


8) Waga musi spełniać wymagania metrologiczne wymagane przy obrocie towarowym oraz posiadać deklaracje zgodności lub tabliczkę znamionową
z pierwotną lub wtórną legalizacją wagi ważną przez cały okres obowiązywania umowy.

9) Przekazanie odpadów odbywać się będzie przez upoważnioną osobę
na podstawie wystawionego Dokumentu Handlowego przy przewozie ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego kategorii III. Dokument Handlowy musi być zgodny ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 16.06.2020 r. zmieniającym rozporządzenie
w sprawie wzoru dokumentu handlowego stosowanego przy przewozie, wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego i produktów pochodnych.(Dz.U.2020 poz. 1090) Dokument Handlowy będzie podstawą do wystawienia faktury VAT.

10) Wykonawca zobowiązuje się postępować z odpadami w sposób zgodny
z powszechnie obowiązującymi przepisami, a w szczególności z:
 Rozporządzeniem (WE) nr 1069/2009 Parlamentu Europejskiego I Rady z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającym przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego nieprzeznaczonych
do spożycia przez ludzi (Dz. Urz. WE L 300/1 z 14.11.2009 r z późn. zm.);
 Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. 2021 r. poz. 779 z późn. zm.)
 Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2021 poz. 1973 z późn. zm.)

11) Sposób wyceny realizacji usługi:
Wartość realizacji przedmiotu zamówienia będzie obejmowała wszystkie koszty wykonania przedmiotu usługi łącznie z kosztami osobowymi Wykonawcy, kosztami transportu, załadunku, zapewnienia pojemników
i utrzymania ich w czystości itp.
Szczegółowe wymagania zawarto w projektowanym postanowieniu umowy stanowiącym załącznik Nr 1 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.5.5.) Wartość części: 286416,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

USŁUGA ODBIORU I UTYLIZACJI ODPADÓW MEDYCZNYCH
1) Rodzaje, ilości, miejsca i częstotliwość odbioru odpadów medycznych przedstawiono w tabelach w rozdziale III w SWZ (zadanie nr 2)
1) Wykonawca usługi akceptuje fakt, że ilości są szacunkowe i w trakcie realizacji umowy mogą ulec zmniejszeniu, nie mogą być jednak większe niż określone w w/w tabeli.

2) Dokładna ilość odbieranych odpadów medycznych zostanie każdorazowo określona w trakcie ich odbioru w wyniku ważenia przez Wykonawcę.

3) Waga musi spełniać wymagania metrologiczne wymagane przy obrocie towarowym oraz posiadać deklaracje zgodności lub tabliczkę znamionową
z pierwotną lub wtórna legalizacją wagi ważną przez cały okres obowiązywania umowy.

4) Każdorazowe przekazanie odpadów odbywać się będzie na podstawie Karty Przekazania Odpadu w systemie BDO

5) Wykonawca musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do realizacji przedmiotu zamówienia.

6) Wykonawca usługi będzie unieszkodliwiał zakaźne odpady medyczne zgodnie
z zasadą bliskości, o której mowa w Ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. - art. 20 (tekst jednolity Dz. U. 2021 r. poz. 779 z późn. zm.)

7) Usługi w zakresie odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych odbywać się będą zgodnie z:
- Ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (tekst jednolity Dz. U. 2021 r. poz. 779 z późn. zm.) ;
- Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r (Dz.U.2017 poz. 1975) w sprawie szczegółowego postępowania z odpadami medycznymi;
-Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach (tekst jednolity Dz. U. 2021 poz. 888 z późn. zm.) oraz obowiązującymi aktami wykonawczymi.
- Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 7 października 2016 r
w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz.U.2016, poz. 1742).

8) Sposób wyceny realizacji usługi:
Wartość realizacji przedmiotu zamówienia będzie obejmowała wszystkie koszty wykonania przedmiotu usługi łącznie z kosztami osobowymi Wykonawcy, kosztami transportu, załadunku, zapewnienia worków niezbędnych do bezpiecznego transportu itp.
Szczegółowe wymagania zawarto w projektowanym postanowieniu umowy stanowiącej załącznik Nr 2 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.5.5.) Wartość części: 41100,18 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

USŁUGA ODBIORU I UNIESZKODLIWIENIE ODPADÓW NIEBEZPIECZNYCH
I INNYCH NIŻ NIEBEZPIECZNE Z TERENÓW ADMINISTROWANYCH PRZEZ
31 WOJSKOWY ODDZIAŁ GOSPODARCZY W ZGIERZU
1. Rodzaje ilości, miejsca i częstotliwość odbioru odpadów niebezpiecznych
i innych niż niebezpieczne pokazuje tabela w rozdziale III w SWZ (zadanie nr 3).
1) Wykonawca usługi akceptuje fakt, że podane ilości odpadów są szacunkowe i w trakcie realizacji umowy mogą ulec zmniejszeniu, natomiast nie mogą być większe niż określono w w/w tabeli. Przewidywana częstotliwość odbioru odpadów od Zamawiającego będzie nie większa niż 1 do 2 odbiorów w ciągu roku z danego miejsca wyszczególnionego w kol. 4 w/w tabeli.
Zamawiający nie jest w stanie określić szacunkowej ilości odpadów przypadającej na jeden odbiór.
Zamawiający będzie zgłaszał Wykonawcy odbiory odpadów łącząc kilka rodzajów odpadów z kilku miejsc na terenie danego kompleksu wojskowego
w ilościach zapewniających ograniczenie kosztów transportowych
dla Wykonawcy.

2) Załadunek odpadów w trakcie ich odbioru należy do obowiązków Wykonawcy.

3) Wykonawca musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi
do realizacji przedmiotu zamówienia.

4) Ilość odebranych odpadów zostanie określona na podstawie ważenia przez Wykonawcę z zastrzeżeniem, że ilość odebranych odpadów nie może przekroczyć ilości określonej w zleceniu e-mail lub fax uzyskanym
od Zamawiającego. Wagę do ważenia odpadów przy przekazywaniu zabezpieczy Wykonawca. Waga musi spełniać wymagania metrologiczne wymagane przy obrocie towarowym oraz posiadać deklaracje zgodności lub tabliczkę znamionową z pierwotną lub wtórną legalizacją wagi ważną przez cały okres obowiązywania umowy.

5) Każdorazowe przekazanie odpadów odbywać się będzie na podstawie Karty Przekazania Odpadów.

6) Odbiór, transport i utylizacja odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne będą się odbywać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w szczególności:
Ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (tekst jednolity Dz. U. 2021 r.
poz. 779 z późn. zm.) oraz obowiązującymi aktami wykonawczymi.
 Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska –
(tekst jednolity Dz. U. z 2021 poz. 1973 z późn zm.)
 Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016 r. w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz.U.2016, poz. 1742).

7) Sposób wyceny realizacji usługi:
Wartość realizacji przedmiotu zamówienia będzie obejmowała wszystkie koszty wykonania przedmiotu usługi łącznie z kosztami osobowymi Wykonawcy, kosztami transportu, załadunku, zapewnienie wymaganych pojemników, bezpiecznego zgodnego z obowiązującymi przepisami transportu odpadów itp.

Szczegółowe wymagania zawarto w projektowanym postanowieniu umowy na zad. nr 3 stanowiącej załącznik Nr 3 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.5.5.) Wartość części: 218528,64 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zmówienia na podstawie art. 255 pkt. 1 Wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 0,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 42970,71 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 42970,17 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 42970,17 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: "ECO-ABC" Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 1130021751

7.3.3) Ulica: Przemysłowa 7

7.3.4) Miejscowość: Bełchatów

7.3.5) Kod pocztowy: 97-400

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-01-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 42970,17 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2022-12-31

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 192508,19 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 407829,17 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 192508,19 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: REMONDIS Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7280132515

7.3.3) Ulica: Zawodzie 18

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 02-981

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Zakład Usług Komunalnych EKO-GAB s.c. G. Kropidłowski, D. Piąstka, Kowale Pańskie-Kolonia 11a, 62-704 Kowale Pańskie-Kolonia


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-01-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 192508,19 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2022-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.