Ogłoszenie z dnia 2023-01-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00011538/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-01-05
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej dla których organizatorem jest Gmina Narewka
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Narewka
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659562
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Białowieska 1
1.5.2.) Miejscowość: Narewka
1.5.3.) Kod pocztowy: 17-220
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ug.narewka.wrotapodlasia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/narewka
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/narewka1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej dla których organizatorem jest Gmina Narewka2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2864e420-8cc5-11ed-94da-6ae0fe5e7159
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00037727
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00009366/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Świadczenie usług w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej dla których organizatorem jest Gmina Narewka
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00011538
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 262200,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi w ramach zadania pod nazwą: „Świadczenie usług w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej dla których organizatorem jest Gmina Narewka”.
2. Szczegółowy opis zamówienia określa:
1) Opis przedmiotu zamówienia (zwany w niniejszej SWZ – OPZ) stanowiący jednocześnie projektowane istotne postanowienia umowy (zwane w niniejszej SWZ – IPU),
który stanowi załącznik do SWZ
3. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w OPZ/IPU.
4.5.3.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający dokonując wstępnej analizy ofert stwierdził, że w Istotnych postanowieniach umowy w §15 ust. 2 oraz 3 zawarte były błędy, na skutek czego ww. wzór stał się zniekształcony, nieprecyzyjny oraz stojący w sprzeczności z art. 19 ust 1 pkt. 1, art. 50 ust. 1 pkt 2 lit. c oraz art. 52 ust. 2 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym z dnia 16 grudnia 2010 r. (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1343).Wzór służący do obliczenia kwoty rekompensaty wypłacanej przez Organizatora, z tytułu realizacji usług, będących przedmiotem umowy, w swojej formule pozbawiał możliwości wypłaty dla Operatora „rozsądnego zysku” który przysługuje operatorowi na mocy art. 52 ust. 2 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym.
Błędnie skonstruowany wzór służący do obliczenia należnej kwoty rekompensaty dla operatora skutkuje naruszeniem przepisów art. 16 oraz 17 ust. 2 ustawy Pzp tj. zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, ponieważ prezentuje sposób sprzeczny z obowiązującym aktem prawnym (ustawy o publicznym transporcie zbiorowym) wyliczenie należnej rekompensaty.
Uwzględniając zaistniały stan faktyczny należy stwierdzić, że:
postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą zidentyfikowaną na etapie badania i oceny ofert, tj. obciążającą postępowanie w sposób nieodwracalny - po terminie składania ofert,
powyższa wada uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego (vide. art. 457 ust. 1 ustawy Pzp); unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia z powołaniem się na art. 255 pkt 6) w zakresie nieusuwalnej wady postępowania i wpływu na umowę w sprawie zamówienia publicznego należy ocenić biorąc pod uwagę konieczność odniesienia jej skutków do istotnych elementów postępowania o udzielenie zamówienia, wpływających na przestrzeganie podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych, tj. przejrzystości, uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców, związanych z wyborem najkorzystniejszej oferty.
Nie jest możliwe w toku badania i oceny ofert dokonywanie zmian w opisie przedmiotu zamówienia. Zgodnie z wyrokiem KIO z dnia 20 czerwca 2012 r. sygn.. Akt: KIO 1184/12): „nie jest możliwe w toku badania i oceny ofert dokonywanie zmian warunków zarówno podmiotowych jak i przedmiotowych, nawet gdyby były one obiektywne niezasadne z uwagi na ich np. racjonalność, czy trwale przeszkody uniemożliwiające potwierdzenie spełnienia takiego warunku. W takim przypadku Zamawiający co najwyżej może rozważyć unieważnienie postępowania.”
Nieprecyzyjnie opisany przedmiot zamówienia ma wpływ na wynik przedmiotowego postępowania, gdyż każdy z potencjalnych wykonawców powinien pozyskać informacje o istotnym znaczeniu dla przygotowania oferty i jej obligatoryjnych elementach. Tak sporządzony opis przedmiotu zamówienia, mógł mieć wpływ na sporządzenie oferty, oraz prawidłowe skalkulowanie ceny oferty.
Powyższe oznacza, że przedmiotowe postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego i konieczne jest jego unieważnienie na podstawie art. 255 pkt 6) ustawy Pzp. Dopuszczalność usunięcia wady postępowania powoduje wyłączenie możliwość unieważnienia postępowania.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 223560,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 596160,00 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług w zakresie lokalnego transportu zbiorowego na terenie Gminy Andrespol i Miasta Łodzi Regularna obsługa linii autobusowej nr 201
- USŁUGA TRANSPORTOWA NA PRZEWÓZ UCZESTNIKÓW KLUBU SENIORA w ramach projektu "CUŚ DOBREGO 2 " Zadanie 10. Klub Seniora Gmina Rawa Mazowiecka
- Zakup biletów miesięcznych dla uczniów dojeżdżających do szkół na terenie Gminy Damnica w roku szkolnym 2024/2025
- Przewóz pasażerów w komunikacji miejskiej
- Wykonywanie usług przewozowych w komunikacji miejskiej Radomia na liniach nr 1, 2 i 6.
- Wykonywanie usług przewozowych w komunikacji miejskiej Radomia na liniach nr 5 i 26.
więcej: (1) Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.