eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Odolanów › Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000,00 złotych dla Gminy i Miasta Odolanów



Ogłoszenie z dnia 2022-01-26


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000,00 złotych dla Gminy i Miasta Odolanów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA I MIASTO ODOLANÓW

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250855127

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 11

1.5.2.) Miejscowość: Odolanów

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-430

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.7.) Numer telefonu: 733-15-81

1.5.8.) Numer faksu: 733-38-92

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@odolanow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.odolanow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://www.bip.odolanow.pl/redir,przetargi

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000,00 złotych dla Gminy i Miasta Odolanów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-faac8385-59c2-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00035753

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00310566/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.32.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 401480,20 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiot zamówienia obejmuje udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000,00 zł przeznaczonego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań oraz finansowanie wydatków majątkowych. Dopuszcza się możliwość zmiany przeznaczenia kredytu.
Waluta kredytu: polski złoty
Okres kredytowania od dnia podpisania umowy do 30 listopad 2032 roku.
Termin postawienia środków do dyspozycji Zamawiającego maksymalnie 5 dni roboczych od podpisania umowy.
Wypłata kredytu nastąpi w czterech transzach.
Ostateczny termin wykorzystania kredytu 31 grudnia 2021 roku.
Spłata kredytu nastąpi w 9 ratach rocznych płatnych w ostatnim dniu roboczym miesiąca listopada (3 raty po 100.000,00 zł, 6 rat po 200.000,00 zł):
- pierwsza rata kredytu płatna w ostatnim dniu roboczym miesiąca listopada 2024 roku,
- ostatnia rata kredytu płatna w ostatnim dniu roboczym listopada 2032 roku.
Karencja spłaty kredytu do 29 listopada 2024 roku.
Zamawiający nie przewiduje dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia kredytu.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Zamawiający zastrzega możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat i prowizji. Zamawiający wykorzysta co najmniej 25 % kredytu.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania przesunięcia terminu spłaty poszczególnych rat kredytowych w całym okresie objętym umową, po uprzednim zawiadomieniu Wykonawcy o takim zamiarze, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów wynikających ze zmiany harmonogramu spłaty kredytu.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wydłużenia okresu spłaty kredytu po uprzednim złożeniu stosownego wniosku do banku, pod warunkiem posiadania zdolności do spłaty kredytu w okresie wydłużonego kredytowania.
Spłata kapitału nastąpi do 30 listopada 2032 roku.
Zabezpieczenie: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.
Umowa kredytowa będzie kontrasygnowana przez Skarbnika Gminy i Miasta Odolanów. Zamawiający nie dopuszcza możliwości notarialnego oświadczenia o poddaniu się egzekucji i poniesienia z tego tytułu kosztu.
2) Koszt kredytu:
a) oprocentowanie kredytu:
Zmienne, obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego według stawki oprocentowania depozytów międzybankowych - WIBOR 1M. Należne odsetki naliczane będą na każdy dzień korzystania z kredytu, licząc od dnia jego udzielenia. Spłata odsetek od kredytu dokonywana będzie każdorazowo po spłacie części kredytu na podstawie wystawionych przez bank not obciążeniowych (informacji) w złotych /PLN/ według zmiennej stopy procentowej ustalonej wg stawki WIBOR 1M dla międzybankowych depozytów jednomiesięcznych zwiększonej o stałą marżę banku podaną w formularzu ofertowym. W przypadku braku notowań stawki WIBOR 1M dla danego dnia, do wyliczenia stopy procentowej będzie stosować się odpowiednio notowania z dnia poprzedzającego, w którym było prowadzone notowanie danej stawki WIBOR.
Do obliczenia oprocentowania ustalona stawka WIBOR 1M zostanie powiększona o stałą w okresie kredytowania marżę Wykonawcy.
b) Datą naliczania i wypłaty odsetek jest ostatni dzień roboczy miesiąca począwszy od stycznia 2022 roku. Dopuszcza się przyjęcie kalendarza rzeczywistego tj. liczącego 365 dni na potrzeby obliczenia odsetek w umowie kredytowej.
W okresie karencji spłaty kredytu spłaty odsetek będą dokonywane miesięcznie w ostatnim dniu roboczym miesiąca.
c) Wykonawca w przedstawionej ofercie winien zaoferować kompletną, jednoznaczną cenę uwzględniającą wszelkie koszty niezbędne do wykonania zamówienia oraz ewentualne upusty oferowane przez Wykonawcę.
d) Cena ofertowa musi obejmować wszystkie koszty wykonania w całości przedmiotu zamówienia opisanego w SWZ i realizacji przyszłego świadczenia umownego tj. Wykonawca zobowiązany jest do nienaliczania prowizji od udzielonego kredytu oraz żadnych innych dodatkowych opłat i prowizji związanych z wykonywaniem umowy np. za uruchomienie kredytu, obsługę kredytu, wcześniejszą spłatę rat kredytu itp.).
e) Niespłacenie w terminie kredytu lub jego części spowoduje, że od następnego dnia nie spłacona kwota staje się zadłużeniem przeterminowanym. W przypadku opóźnienia w spłacie kredytu lub jego części bank pobierze odsetki od niespłaconej kwoty za okres od dnia, w którym powinna nastąpić spłata do dnia poprzedzającego dokonanie spłaty, według stopy procentowej przewidzianej dla kredytów przeterminowanych określonej w uchwale zarządu banku obowiązującej w okresach, za które oprocentowanie jest naliczane i podawane do wiadomości klientom, udostępnione w lokalach oddziałów, niezależnie od innych form powiadomienia. Każdorazowa zmiana wysokości stopy procentowej zadłużenia przeterminowanego wymaga pisemnego powiadomienia Zamawiającego.
3) Informacje uzupełniające:
a) Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań, w tym w szczególności wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędu Skarbowego. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego o wydanie zaświadczeń potwierdzających nie zaleganie ze składkami, które zostaną udostępnione na wniosek wybranego Wykonawcy przed podpisaniem umowy.
b) Na rachunkach bankowych Zamawiającego nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
c) Nie prowadzono wobec Zamawiającego, za pośrednictwem komornika sądowego, działań windykacyjnych zadłużenia.
d) U Zamawiającego nie był prowadzony program naprawczy w rozumieniu ustawy o finansach publicznych.
e) Dotychczas nie wystąpiła sytuacja, w której Burmistrz Gminy i Miasta Odolanów nie otrzymałby absolutorium.
f) Zamawiający nie zawierał umów i nie posiada zobowiązań z tytułu: umów leasingowych, umów partnerstwa publiczno - prywatnego, umów z odroczonym terminem płatności dłuższym niż 1 rok, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowego sposobu klasyfikacji tytułów dłużnych zaliczanych do państwowego długu publicznego, w tym do długu Skarbu Państwa.
g) Zamawiający nie udzielał żadnych poręczeń i gwarancji.
h) Zamawiający nie korzysta z transakcji wykupu wierzytelności.
i) Upoważnienie Burmistrza do zaciągnięcia kredytu, będącego przedmiotem niniejszego zamówienia, zawarte jest w treści uchwały budżetowej.
4) Załączniki
Dokumenty dotyczące sytuacji finansowej Zamawiającego dostępne są pod adresem:
www.bip.odolanow.pl

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 311259,91 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 311259,91 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 311259,91 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Dobrzycy z siedzibą w Dobrzycy

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 000505898

7.3.3) Ulica: Nowa 2

7.3.4) Miejscowość: Dobrzyca

7.3.5) Kod pocztowy: 63-330

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 311259,91 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2032-11-30

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.