eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krosno › "Konserwacja i renowacja renesansowego Pałacu Biskupiego"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-01-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Konserwacja i renowacja renesansowego Pałacu Biskupiego”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Podkarpackie w Krośnie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000630630

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: J. Piłsudskiego, 16

1.5.2.) Miejscowość: Krosno

1.5.3.) Kod pocztowy: 38-400

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@muzeum.krosno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.krosno.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4cb39e52-a648-11ee-948d-82b0c04ef850

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


wojewódzka samorządowa instytucja kultury posiadająca osobowość prawną

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


kultura

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Konserwacja i renowacja renesansowego Pałacu Biskupiego”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4cb39e52-a648-11ee-948d-82b0c04ef850

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00032320

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00580540

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: MPK.261.3.2023.AG

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia obejmuje:
a. Renowację elewacji w zabytkowym budynku Muzeum Podkarpackiego w Krośnie (A-52) na działkach o nr ew. 2184/1 i 2184/2, obręb Śródmieście, w Krośnie, przy ul. J. Piłsudskiego 16 – miejscowe wzmocnienie i gruntowanie podłoża, restauracja lub wymiana tynków, naprawa i uzupełnienie profili ciągnionych gzymsów, malowanie i impregnacja powierzchni tynkowych, parapety zewnętrzne, obróbki blacharskie, rury spustowe, renowacja stolarki okiennej wzmocnienie kamiennej przypory,
b. Konserwacja kamiennego cokołu i detali architektonicznych – oczyszczenie powierzchni kamienia z zabrudzeń i nawarstwień biologicznych, uzupełnienie ubytków kamienia (flekowanie, kitowanie), uzupełnienie lub wymiana spoinowania,
c. Konserwacja kartuszy z herbami i rzeźby Chrystusa Króla,
d. Konserwacja elementów stalowych bramy, elementy stalowe wystroju architektonicznego.
Z dokumentacji projektowej wyłączono:
- Remont więźby dachowej , wymianę pokrycia dachu – zadanie zostało zrealizowane

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45212313-3 - Roboty budowlane w zakresie muzeów

45262512-3 - Kamieniarskie roboty wykończeniowe

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45262690-4 - Remont starych budynków

45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań

45324000-4 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej

45442100-8 - Roboty malarskie

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z art. 256 ustawy Pzp, zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia przed terminem składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.
Jak wskazuje się w doktrynie „przewidziana w art. 256 PZP możliwość unieważnienia postępowania jest uprawnieniem zamawiającego, dającym mu znacznie większą elastyczność działania niż pod rządem PZP2004. W doktrynie wskazuje się, przepis ten „ma przeciwdziałać pozyskiwaniu nieodpowiednich lub niepożądanych świadczeń. Urzeczywistnia więc zasady celowości i efektywności wydatków publicznych (...). Rozwiązanie to umożliwia zamknięcie postępowania, gdy okoliczności zmienią się do tego stopnia, że prowadzenie postępowania i zawarcie umowy na warunkach zamówienia stracą dla zamawiającego sens” (tak H. Nowak, M. Winiarz (red.), Prawo, s. 771)” [w: Komentarz do ustawy Pzp, red. Jaworska 2023, źródło: legalis).
Podobne stanowisko przedstawia Urząd Zamówień Publicznych w swoim komentarzu, gdzie dodatkowo wskazuje się, że „Inaczej niż według art. 255 pkt 5 Pzp, zmiana okoliczności objęta art. 256 Pzp może być przewidywalna. W grę wchodzi zatem wystąpienie okoliczności, które zamawiający mógł przewidzieć przy dołożeniu należytej staranności. Poza tym stwierdzenie braku potrzeby prowadzenia postępowania nie musi być uzasadnione interesem publicznym. Liczy się również indywidualny interes zamawiającego, zwłaszcza związany z pojawieniem się możliwości bardziej efektywnego wydatkowania środków finansowych”.
W niniejszej sprawie zaistniały tego rodzaju okoliczności.
W Rozdziale I pkt 2 SWZ, Zamawiający wskazał, że zamówienie jest finansowe ze środków m.in. Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Po wszczęciu postępowania okazało się, że w ramach warunków ww. Programu przewiduje się m.in. wyznaczenie terminu składania ofert na okres nie krótszy niż 30 dni, jak również obowiązuje zasada, zgodnie z którą wypłata dofinansowania z Programu na podstawie promesy, w przypadku zadań inwestycyjnych realizowanych w okresie nie dłuższym niż 12 miesięcy, następuje po zakończeniu realizacji zadania inwestycyjnego. Ponadto okazało się, że realizacja zadania w ramach ww. Programu wymagać będzie weryfikacji przygotowanego dotychczasowego przedmiaru robót.
Stopień i charakter zaistniałych okoliczności powodują, że postępowanie w obecnym kształcie straciło sens, a jego dalsze prowadzenie na dotychczasowych warunkach, nie będzie służyć urzeczywistnieniu zasady celowości i efektywności wydatków publicznych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.