Ogłoszenie z dnia 2024-01-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00578347/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-12-29
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Pielęgnacja zieleni miejskiej z utrzymaniem czystości w części I, II i III
oraz zimowym oczyszczaniem (w części I i II)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO SIEDLCE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711581765
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Skwer Niepodległości 2
1.5.2.) Miejscowość: Siedlce
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-110
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL925 - Siedlecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: rzp@um.siedlce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.siedlce.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miasto-siedlce.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pielęgnacja zieleni miejskiej z utrzymaniem czystości w części I, II i IIIoraz zimowym oczyszczaniem (w części I i II)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9d31ef9e-a61a-11ee-948d-82b0c04ef850
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00026351
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00036429/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.12 Pielęgnacja zieleni miejskiej z utrzymaniem czystości w części I, II i III oraz zimowym oczyszczaniem (w części I i II)
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00578347
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: F.271.52.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pielęgnacja zieleni miejskiej wraz z utrzymaniem czystości i zimowym oczyszczaniem na skwerach i zieleńcach w Siedlcach.Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia, odrębny dla I części, określa Opis Przedmiotu Zamówienia, stanowiący załącznik nr 5 do SWZ
4.5.3.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
77312100-1 - Usługi odchwaszczania
77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
77342000-9 - Przycinanie żywopłotów
90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.5.) Wartość części: 42600,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pielęgnacja zieleni miejskiej wraz z utrzymaniem czystości w ciągach zieleni ulicznej w Siedlcach.Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia, odrębny dla części II, określa Opis Przedmiotu Zamówienia, stanowiący załącznik nr 5 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
77312100-1 - Usługi odchwaszczania
77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
77342000-9 - Przycinanie żywopłotów
90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.5.) Wartość części: 219400,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pielęgnacja zieleni miejskiej wraz z utrzymaniem czystości i zimowym oczyszczaniem w Starym Parku (wpisanym do rejestru zabytków pod nr A-276)o powierzchni 33.787,52 m2 usytuowanym między ul. Bolesława Prusa
a ul. Generała Józefa Bema oraz na terenach zielonych przy ul. Wiszniewskiego w Siedlcach.
Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia, odrębny dla części III, określa Opis Przedmiotu Zamówienia, stanowiący załącznik nr 5 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
77312100-1 - Usługi odchwaszczania
77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
77342000-9 - Przycinanie żywopłotów
90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.5.) Wartość części: 305500,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W toku badania i oceny ofert zwrócono uwagę na znaczącą różnicę cen w złożonych przez wykonawców ofertach za wykonanie tego samego przedmiotu zamówienia. Skłoniło to Zamawiającego do ponownej analizy dokumentacji przetargowej.
Postępowanie zostało podzielone na 3 części, tj. :
Część I: Pielęgnacja zieleni miejskiej wraz z utrzymaniem czystości i zimowym oczyszczaniem na skwerach i zieleńcach w Siedlcach,
Część II: Pielęgnacja zieleni miejskiej wraz z utrzymaniem czystości w ciągach zieleni ulicznej w Siedlcach,
Część III: Pielęgnacja zieleni miejskiej wraz z utrzymaniem czystości i zimowym oczyszczaniem w Starym Parku (wpisanym do rejestru zabytków pod nr A-276) o powierzchni 33.787,52 m2 usytuowanym między ul. Bolesława Prusa a ul. Generała Józefa Bema oraz na terenach zielonych przy ul. Wiszniewskiego w Siedlcach.
Na tej podstawie przygotowano również Formularz ofertowy, który wymagał od Wykonawcy dodatkowo przedstawienia cen za wykonanie poszczególnych części.
Zgodnie z Rozdziałem 21 SWZ „Sposób obliczenia ceny” cena oferty winna uwzględniać zakres prac, o którym mowa w Opisie Przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 5 do SWZ) oraz projektowanych postanowieniach umowy (Załącznik nr 4 do SWZ).
Zamawiający dokonał jednak błędnego opisu ww. załączników dołączając do poszczególnych części zamówienia załączniki dotyczące innej części postępowania, tj. w cz. I znalazły się załączniki dotyczące części III, w części II znalazły się załączniki dotyczące części I a w części III znalazły się załączniki dotyczące części II.
Zaistniała w postępowaniu wada wprowadziła Wykonawców w błąd co do sposobu obliczenia ceny uniemożliwiając prawidłowe wpisanie ceny za daną część zamówienia w odpowiednią rubrykę Formularza ofertowego. Wada postępowania spowodowała, że złożone oferty są nieporównywalne.
Zamawiający zauważył również, że w Formularz ofertowy nie zawiera informacji dotyczącej „Terminu wykonania zlecenia interwencyjnego” co stanowiło kryterium, oceny ofert.
Z uwagi na to, że po otwarciu ofert Zamawiający nie jest uprawniony do zmiany treści SWZ ani tworzenia zasad interpretacji jej zapisów to na obecnym etapie postępowania nie może wyeliminować ww. błędów. Zamawiający nie jest też w stanie stwierdzić, w jaki sposób poszczególni Wykonawcy interpretowali zapisy SWZ oraz nie może zwrócić się do nich z wnioskiem o wyjaśnienie treści ofert, celem wskazania przyjętego sposobu kalkulacji, ponieważ działanie takie stanowiłoby negocjowanie treści oferty i mogłoby prowadzić do manipulowania wyjaśnieniami celem zmiany rankingu ofert.
Zamawiający nie posiada zatem żadnej możliwości naprawienia stwierdzonej wady postępowania, wada ta jest trwała, uniemożliwia dokonanie oceny ofert oraz wyklucza wybór wykonawcy i zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Powyższe przesądza o zaistnieniu przesłanki unieważnienia postępowania, o której mowa w art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.
Zgodnie ze stanowiskiem KIO w wyroku o sygn. akt KIO 2176/19, w której Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że „niejednoznaczny opis przedmiotu zamówienia, który nie pozwala na złożenie porównywalnych ofert, stanowi wystarczającą podstawę do unieważnienia postępowania. Na tym etapie postępowania (po złożeniu ofert) wadliwości tej nie można usunąć”.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W toku badania i oceny ofert zwrócono uwagę na znaczącą różnicę cen w złożonych przez wykonawców ofertach za wykonanie tego samego przedmiotu zamówienia. Skłoniło to Zamawiającego do ponownej analizy dokumentacji przetargowej.
Postępowanie zostało podzielone na 3 części, tj. :
Część I: Pielęgnacja zieleni miejskiej wraz z utrzymaniem czystości i zimowym oczyszczaniem na skwerach i zieleńcach w Siedlcach,
Część II: Pielęgnacja zieleni miejskiej wraz z utrzymaniem czystości w ciągach zieleni ulicznej w Siedlcach,
Część III: Pielęgnacja zieleni miejskiej wraz z utrzymaniem czystości i zimowym oczyszczaniem w Starym Parku (wpisanym do rejestru zabytków pod nr A-276) o powierzchni 33.787,52 m2 usytuowanym między ul. Bolesława Prusa a ul. Generała Józefa Bema oraz na terenach zielonych przy ul. Wiszniewskiego w Siedlcach.
Na tej podstawie przygotowano również Formularz ofertowy, który wymagał od Wykonawcy dodatkowo przedstawienia cen za wykonanie poszczególnych części.
Zgodnie z Rozdziałem 21 SWZ „Sposób obliczenia ceny” cena oferty winna uwzględniać zakres prac, o którym mowa w Opisie Przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 5 do SWZ) oraz projektowanych postanowieniach umowy (Załącznik nr 4 do SWZ).
Zamawiający dokonał jednak błędnego opisu ww. załączników dołączając do poszczególnych części zamówienia załączniki dotyczące innej części postępowania, tj. w cz. I znalazły się załączniki dotyczące części III, w części II znalazły się załączniki dotyczące części I a w części III znalazły się załączniki dotyczące części II.
Zaistniała w postępowaniu wada wprowadziła Wykonawców w błąd co do sposobu obliczenia ceny uniemożliwiając prawidłowe wpisanie ceny za daną część zamówienia w odpowiednią rubrykę Formularza ofertowego. Wada postępowania spowodowała, że złożone oferty są nieporównywalne.
Zamawiający zauważył również, że w Formularz ofertowy nie zawiera informacji dotyczącej „Terminu wykonania zlecenia interwencyjnego” co stanowiło kryterium, oceny ofert.
Z uwagi na to, że po otwarciu ofert Zamawiający nie jest uprawniony do zmiany treści SWZ ani tworzenia zasad interpretacji jej zapisów to na obecnym etapie postępowania nie może wyeliminować ww. błędów. Zamawiający nie jest też w stanie stwierdzić, w jaki sposób poszczególni Wykonawcy interpretowali zapisy SWZ oraz nie może zwrócić się do nich z wnioskiem o wyjaśnienie treści ofert, celem wskazania przyjętego sposobu kalkulacji, ponieważ działanie takie stanowiłoby negocjowanie treści oferty i mogłoby prowadzić do manipulowania wyjaśnieniami celem zmiany rankingu ofert.
Zamawiający nie posiada zatem żadnej możliwości naprawienia stwierdzonej wady postępowania, wada ta jest trwała, uniemożliwia dokonanie oceny ofert oraz wyklucza wybór wykonawcy i zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Powyższe przesądza o zaistnieniu przesłanki unieważnienia postępowania, o której mowa w art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.
Zgodnie ze stanowiskiem KIO w wyroku o sygn. akt KIO 2176/19, w której Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że „niejednoznaczny opis przedmiotu zamówienia, który nie pozwala na złożenie porównywalnych ofert, stanowi wystarczającą podstawę do unieważnienia postępowania. Na tym etapie postępowania (po złożeniu ofert) wadliwości tej nie można usunąć”.
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W toku badania i oceny ofert zwrócono uwagę na znaczącą różnicę cen w złożonych przez wykonawców ofertach za wykonanie tego samego przedmiotu zamówienia. Skłoniło to Zamawiającego do ponownej analizy dokumentacji przetargowej.
Postępowanie zostało podzielone na 3 części, tj. :
Część I: Pielęgnacja zieleni miejskiej wraz z utrzymaniem czystości i zimowym oczyszczaniem na skwerach i zieleńcach w Siedlcach,
Część II: Pielęgnacja zieleni miejskiej wraz z utrzymaniem czystości w ciągach zieleni ulicznej w Siedlcach,
Część III: Pielęgnacja zieleni miejskiej wraz z utrzymaniem czystości i zimowym oczyszczaniem w Starym Parku (wpisanym do rejestru zabytków pod nr A-276) o powierzchni 33.787,52 m2 usytuowanym między ul. Bolesława Prusa a ul. Generała Józefa Bema oraz na terenach zielonych przy ul. Wiszniewskiego w Siedlcach.
Na tej podstawie przygotowano również Formularz ofertowy, który wymagał od Wykonawcy dodatkowo przedstawienia cen za wykonanie poszczególnych części.
Zgodnie z Rozdziałem 21 SWZ „Sposób obliczenia ceny” cena oferty winna uwzględniać zakres prac, o którym mowa w Opisie Przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 5 do SWZ) oraz projektowanych postanowieniach umowy (Załącznik nr 4 do SWZ).
Zamawiający dokonał jednak błędnego opisu ww. załączników dołączając do poszczególnych części zamówienia załączniki dotyczące innej części postępowania, tj. w cz. I znalazły się załączniki dotyczące części III, w części II znalazły się załączniki dotyczące części I a w części III znalazły się załączniki dotyczące części II.
Zaistniała w postępowaniu wada wprowadziła Wykonawców w błąd co do sposobu obliczenia ceny uniemożliwiając prawidłowe wpisanie ceny za daną część zamówienia w odpowiednią rubrykę Formularza ofertowego. Wada postępowania spowodowała, że złożone oferty są nieporównywalne.
Zamawiający zauważył również, że w Formularz ofertowy nie zawiera informacji dotyczącej „Terminu wykonania zlecenia interwencyjnego” co stanowiło kryterium, oceny ofert.
Z uwagi na to, że po otwarciu ofert Zamawiający nie jest uprawniony do zmiany treści SWZ ani tworzenia zasad interpretacji jej zapisów to na obecnym etapie postępowania nie może wyeliminować ww. błędów. Zamawiający nie jest też w stanie stwierdzić, w jaki sposób poszczególni Wykonawcy interpretowali zapisy SWZ oraz nie może zwrócić się do nich z wnioskiem o wyjaśnienie treści ofert, celem wskazania przyjętego sposobu kalkulacji, ponieważ działanie takie stanowiłoby negocjowanie treści oferty i mogłoby prowadzić do manipulowania wyjaśnieniami celem zmiany rankingu ofert.
Zamawiający nie posiada zatem żadnej możliwości naprawienia stwierdzonej wady postępowania, wada ta jest trwała, uniemożliwia dokonanie oceny ofert oraz wyklucza wybór wykonawcy i zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Powyższe przesądza o zaistnieniu przesłanki unieważnienia postępowania, o której mowa w art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.
Zgodnie ze stanowiskiem KIO w wyroku o sygn. akt KIO 2176/19, w której Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że „niejednoznaczny opis przedmiotu zamówienia, który nie pozwala na złożenie porównywalnych ofert, stanowi wystarczającą podstawę do unieważnienia postępowania. Na tym etapie postępowania (po złożeniu ofert) wadliwości tej nie można usunąć”.
INNE PRZETARGI Z SIEDLEC
- Dostawa materiałów zużywalnych do badań dla Zakładu Higieny Weterynaryjnej w Warszawie.
- Usługa nadzoru inwestorskiego nad remontem budynku Sądu Rejonowego w Sokołowie Podlaskim
- Dostawa sprzętu specjalistycznego dla potrzeb Pracowni Elektrofizjologii oraz Pracowni Hemodynamiki na okres 12 miesięcy.
- Dostawa środków czyszczących i polerujących
- Przechowywanie zwłok i szczątków ludzkich oraz wynajem pomieszczeń do wykonywania lekarskich sekcji/oględzin zwłok na zlecenie prokuratur okręgu siedleckiego.
- Czynności techniczne wspomagające administrowanie Targowiskiem Miejskim w Siedlcach przy ulicy 11 Listopada 42
więcej: przetargi w Siedlcach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utrzymanie terenów zielonych w pasach drogowych na terenie miasta Włocławek z podziałem na 2 zadania
- Pielęgnacja zieleni na terenach stanowiących własność Gminy Miasto Szczecin, zarządzanych przez Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych
- Świadczenie usług utrzymania czystości na rzecz Sądu Rejonowego w Chorzowie
- Wykonanie inwestycji pn:.Część 1 - Zmiana zagospodarowania terenu pasa drogi ul. Filtrowej na odcinku od pl. Narutowicza do ul. Raszyńskiej Część 2 Realizacja projektu z Budżetu Obywatelskiego (...)
- Przebudowa ul. 3 Maja
- Świadczenie usług pielęgnacji zieleni na terenie dzielnicy Ochota
więcej: Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.