eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żabno › Przebudowa, rozbudowa oraz modernizacja dróg gminnych wewnętrznych w Łęgu Tarnowskim (ul. Pasternik,ul. PCK),Niedomicach (ul.Szkolna), drogi nr K203540 w Odporyszowie oraz drogi nr K203529 w Sieradzy.



Ogłoszenie z dnia 2024-01-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Przebudowa, rozbudowa oraz modernizacja dróg gminnych wewnętrznych w Łęgu Tarnowskim (ul. Pasternik,ul. PCK),Niedomicach (ul.Szkolna), drogi nr K203540 w Odporyszowie oraz drogi nr K203529 w Sieradzy.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Żabno

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000529137

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Ul. Władysława Jagiełły 1

1.4.2.) Miejscowość: Żabno

1.4.3.) Kod pocztowy: 33-240

1.4.4.) Województwo: małopolskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@zabno.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zabno.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00026102

2.2.) Data ogłoszenia: 2024-01-10

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00575781

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 1)

Przed zmianą:
a) Część 1 – „Przebudowa drogi wewnętrznej ul. Pasternik dz. nr 1045
w miejscowości Łęg Tarnowski”.
Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę drogi wewnętrznej ul. Pasternik na odc. od
km 0+000,00 do km 0+620,28, przebudowę sieci gazowej, zabezpieczenie rurą ochronną
odcinka sieci wodociągowej oraz zabezpieczenie rurą ochronną kabla energetycznego,
w ramach których wykonane zostanie następujący zakres robót:
 Roboty przygotowawcze:
• Roboty wytyczeniowe
• Inwentaryzacja powykonawcza
• Nadzory gestorów sieci uzbrojenia terenu
 Roboty rozbiórkowe:
• Rozbiórka nawierzchni bitumicznej
• Rozbiórka nawierzchni betonowej
• Załadowanie i wywiezienie gruzu
 Roboty ziemne drogowe
• Wykopy wykonywane mechanicznie
• Wykopy wykonywane ręcznie
• Nasypy
• Rowy - profilowanie, czyszczenie, odmulanie
 Nawierzchnie i podbudowy
• Jezdnia/zjazdy
• Nawierzchnia pobocza z kruszywa łamanego
• Dowiązanie wysokościowe zjazdów kruszywem
 Organizacja ruchu
• Wykonanie w terenie, utrzymanie i późniejsza rozbiórka organizacji ruchu na placu budowy
• Docelowa organizacja ruchu
 Sieć wodociągowa
• Zabezpieczenie
 Sieć energetyczna
• Zabezpieczenie
 Sieć kanalizacji sanitarnej
• Regulacja pokryw studzienek
 Przebudowa odcinka sieci gazowej s/c Fi90PE 100 RC SDR17 TYP2 oraz Fi63PE 100 RC SDR11 TYP2

Ponadto szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia dla części 1 określają:
 Dokumentacja projektowa – Załącznik nr 5.1 do SWZ,
 STWiORB – Załącznik nr 6.1 do SWZ,
 Przedmiar robót– Załącznik nr 4.1 do SWZ
 Projektowane postanowienia umowy – Załącznik nr 7 do SWZ

3) Zamawiający oczekuje od Wykonawcy podania ceny za realizację każdej z części zamówienia, na które składa ofertę, jako ceny ryczałtowej, która obejmuje wykonanie wszystkich elementów zamówienia będących przedmiotem rysunku i tekstu dokumentów zamówienia, łącznie z podatkiem VAT obowiązującym w dniu złożenia oferty.
4) Zamawiający żąda przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą, przedstawienia przez niego Kosztorysu ofertowego uproszczonego, sporządzonego w oparciu o Dokumentację projektową, Przedmiary robót, STWiORB oraz ewentualną wizję lokalną, przeprowadzoną przez Wykonawcę.
5) Ponadto w ramach przedmiotu zamówienia (w zakresie każdej z części zamówienia) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienie do kierowania robotami osób
z uprawnieniami w specjalnościach niezbędnych do prawidłowego wykonania powierzonego zadania i prowadzenie w okresie realizacji dziennika budowy lub realizacji inwestycji (jeżeli takowy będzie wymagany) we współpracy z Inspektorem Nadzoru ustanowionym przez Zamawiającego,

Uwagi końcowe – dotyczące wszystkich części zamówienia:
– Wykonawca wykona roboty budowlane w oparciu o dokumentację graficzną i przedmiar robót, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót określonymi w STWiORB, z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz warunkami projektowanych postanowień umowy /Załącznik nr 7/,
– Do wykonania robót Wykonawca użyje wyłącznie materiałów własnych, posiadających wymagane atesty i certyfikaty, które będą wymagane przy odbiorze końcowym robót. Przy doborze materiałów należy kierować się wymaganiami sprecyzowanymi w dokumentacji technicznej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
– W czasie realizacji robót Wykonawca będzie usuwał i składował wszelkie urządzenia pomocnicze we własnym zakresie i na własny koszt,
– Wszelkie inne koszty realizacji przedmiotu zamówienia (koszty mediów – energia elektryczna, woda, opłaty, i inne), konieczne do poniesienia w celu prawidłowego wykonania zamówienia, do momentu jego bezusterkowego, protokolarnego przyjęcia przez Zamawiającego poniesie Wykonawca.
– Wykonawca zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność i zminimalizować uciążliwości związane z prowadzonymi pracami. Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty końcowego odbioru robót,
– Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie się z dokumentami zamówienia. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty,
– Jeżeli dokumenty zamówienia wskazywałyby w odniesieniu do jakichkolwiek materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od opisanych w dokumentach zamówienia, które traktować należy jako minimalne. W związku z powyższym materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Takie parametry uznane będą za kryteria stosowane w celu oceny równoważności, zgodnie z art. 99 ust. 6 ustawy Pzp. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
– Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności
– Wszystkie wymagania określone w dokumentach zamówienia stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.

Po zmianie:
a) Część 1 – „Przebudowa drogi wewnętrznej ul. Pasternik dz. nr 1045
w miejscowości Łęg Tarnowski”.
Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę drogi wewnętrznej ul. Pasternik na odc. od
km 0+000,00 do km 0+620,28, przebudowę sieci gazowej, zabezpieczenie rurą ochronną
odcinka sieci wodociągowej oraz zabezpieczenie rurą ochronną kabla energetycznego,
w ramach których wykonane zostanie następujący zakres robót:
 Roboty przygotowawcze:
• Roboty wytyczeniowe
• Inwentaryzacja powykonawcza
• Nadzory gestorów sieci uzbrojenia terenu
 Roboty rozbiórkowe:
• Rozbiórka nawierzchni bitumicznej
• Rozbiórka nawierzchni betonowej
• Załadowanie i wywiezienie gruzu
 Roboty ziemne drogowe
• Wykopy wykonywane mechanicznie
• Wykopy wykonywane ręcznie
• Nasypy
• Rowy - profilowanie, czyszczenie, odmulanie
 Nawierzchnie i podbudowy
• Jezdnia/zjazdy
• Nawierzchnia pobocza z kruszywa łamanego
• Dowiązanie wysokościowe zjazdów kruszywem
 Organizacja ruchu
• Wykonanie w terenie, utrzymanie i późniejsza rozbiórka organizacji ruchu na placu budowy
• Docelowa organizacja ruchu
 Sieć wodociągowa
• Zabezpieczenie
 Sieć energetyczna
• Zabezpieczenie
 Sieć kanalizacji sanitarnej
• Regulacja pokryw studzienek
 Przebudowa odcinka sieci gazowej s/c Fi90PE 100 RC SDR17 TYP2 oraz Fi63PE 100 RC SDR11 TYP2

Ponadto szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia dla części 1 określają:
 Dokumentacja projektowa – Załącznik nr 5.1 do SWZ,
 STWiORB – Załącznik nr 6.1 do SWZ,
 Przedmiar robót– Załącznik nr 4.1 do SWZ
 Projektowane postanowienia umowy – Załącznik nr 7 do SWZ

3) Zamawiający oczekuje od Wykonawcy podania ceny za realizację każdej z części zamówienia, na które składa ofertę, jako ceny ryczałtowej, która obejmuje wykonanie wszystkich elementów zamówienia będących przedmiotem rysunku i tekstu dokumentów zamówienia, łącznie z podatkiem VAT obowiązującym w dniu złożenia oferty.
4) Zamawiający żąda przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą, przedstawienia przez niego Kosztorysu ofertowego uproszczonego, sporządzonego w oparciu o Dokumentację projektową, Przedmiary robót, STWiORB oraz ewentualną wizję lokalną, przeprowadzoną przez Wykonawcę.
5) Ponadto w ramach przedmiotu zamówienia (w zakresie każdej z części zamówienia) Wykonawca zobowiązany jest do:
a) zapewnienie do kierowania robotami osób z uprawnieniami w specjalnościach niezbędnych do prawidłowego wykonania powierzonego zadania i prowadzenie w okresie realizacji dziennika budowy lub realizacji inwestycji (jeżeli takowy będzie wymagany) we współpracy z Inspektorem Nadzoru ustanowionym przez Zamawiającego.
b) wykonania i zamontowania tablicy informacyjnej potwierdzającej współfinansowanie zadania (wzór tablicy przekaże Zamawiający)


Uwagi końcowe – dotyczące wszystkich części zamówienia:
– Wykonawca wykona roboty budowlane w oparciu o dokumentację graficzną i przedmiar robót, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót określonymi w STWiORB, z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz warunkami projektowanych postanowień umowy /Załącznik nr 7/,
– Do wykonania robót Wykonawca użyje wyłącznie materiałów własnych, posiadających wymagane atesty i certyfikaty, które będą wymagane przy odbiorze końcowym robót. Przy doborze materiałów należy kierować się wymaganiami sprecyzowanymi w dokumentacji technicznej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
– W czasie realizacji robót Wykonawca będzie usuwał i składował wszelkie urządzenia pomocnicze we własnym zakresie i na własny koszt,
– Wszelkie inne koszty realizacji przedmiotu zamówienia (koszty mediów – energia elektryczna, woda, opłaty, i inne), konieczne do poniesienia w celu prawidłowego wykonania zamówienia, do momentu jego bezusterkowego, protokolarnego przyjęcia przez Zamawiającego poniesie Wykonawca.
– Wykonawca zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność i zminimalizować uciążliwości związane z prowadzonymi pracami. Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty końcowego odbioru robót,
– Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie się z dokumentami zamówienia. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty,
– Jeżeli dokumenty zamówienia wskazywałyby w odniesieniu do jakichkolwiek materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od opisanych w dokumentach zamówienia, które traktować należy jako minimalne. W związku z powyższym materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Takie parametry uznane będą za kryteria stosowane w celu oceny równoważności, zgodnie z art. 99 ust. 6 ustawy Pzp. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
– Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności
– Wszystkie wymagania określone w dokumentach zamówienia stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 2)

Przed zmianą:
b) Część 2 – „Przebudowa drogi wewnętrznej ul. PCK dz. nr 1344 wraz z odwodnieniem
w miejscowości Łęg Tarnowski”
Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę drogi wewnętrznej ul. PCK na działce nr 1344 na odcinku od km 0+000,00 do km wraz z budową odwodnienia, przebudowę zjazdów do posesji, przebudowę odcinka gazociągu oraz zabezpieczenie istniejącego kabla elektrycznego, w ramach których wykonane zostanie następujący zakres robót:
 Roboty przygotowawcze
• Roboty wytyczeniowe
• Inwentaryzacja powykonawcza
• Nadzory gestorów sieci uzbrojenia terenu
 Roboty rozbiórkowe:
• Rozbiórka nawierzchni bitumicznej
• Rozbiórka nawierzchni betonowej
• Rozbiórka nawierzchni z betonowej kostki brukowej
• Rozbiórka krawężników, obrzeży
• Rozbiórka elementów istniejącego odwodnienia
• Załadowanie i wywiezienie gruzu
 Roboty ziemne drogowe
• Wykopy wykonywane mechanicznie
• Wykopy wykonywane ręcznie
• Nasypy
 Nawierzchnie i podbudowy
• Jezdnia/zjazdy
• Nawierzchnia pobocza z kruszywa łamanego
 Organizacja ruchu
• Wykonanie w terenie, utrzymanie i późniejsza rozbiórka organizacji ruchu na placu budowy
 Galanteria drogowa
• Opornik drogowy
• Krawężnik drogowy najazdowy na ławie betonowej z oporem
• Obrzeże
 Sieć wodociągowa
• Regulacja pokryw studzienek zaworowych
 Sieć energetyczna
• Zabezpieczenie
 Sieć kanalizacji sanitarnej
• Regulacja pokryw studzienek
 Odwodnienie
• Studzienki ściekowe uliczne
• Studnie rewizyjne i chłonne
• Przykanaliki i kolektor główny kanalizacji deszczowej
• Instalacja drenarska
 Przebudowa odcinka sieci gazowej s/c Fi63PE 100 RC SDR11 TYP2

Ponadto szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia dla części 2 określają:
 Dokumentacja graficzna – Załącznik nr 5.2 do SWZ,
 STWiORB – Załącznik nr 6.2 do SWZ,
 Przedmiar robót– Załącznik nr 4.2 do SWZ
 Projektowane postanowienia umowy – Załącznik nr 7 do SWZ

3) Zamawiający oczekuje od Wykonawcy podania ceny za realizację każdej z części zamówienia, na które składa ofertę, jako ceny ryczałtowej, która obejmuje wykonanie wszystkich elementów zamówienia będących przedmiotem rysunku i tekstu dokumentów zamówienia, łącznie z podatkiem VAT obowiązującym w dniu złożenia oferty.
4) Zamawiający żąda przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą, przedstawienia przez niego Kosztorysu ofertowego uproszczonego, sporządzonego w oparciu o Dokumentację projektową, Przedmiary robót, STWiORB oraz ewentualną wizję lokalną, przeprowadzoną przez Wykonawcę.
5) Ponadto w ramach przedmiotu zamówienia (w zakresie każdej z części zamówienia) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienie do kierowania robotami osób
z uprawnieniami w specjalnościach niezbędnych do prawidłowego wykonania powierzonego zadania i prowadzenie w okresie realizacji dziennika budowy lub realizacji inwestycji (jeżeli takowy będzie wymagany) we współpracy z Inspektorem Nadzoru ustanowionym przez Zamawiającego,

Uwagi końcowe – dotyczące wszystkich części zamówienia:
– Wykonawca wykona roboty budowlane w oparciu o dokumentację graficzną i przedmiar robót, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót określonymi w STWiORB, z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz warunkami projektowanych postanowień umowy /Załącznik nr 7/,
– Do wykonania robót Wykonawca użyje wyłącznie materiałów własnych, posiadających wymagane atesty i certyfikaty, które będą wymagane przy odbiorze końcowym robót. Przy doborze materiałów należy kierować się wymaganiami sprecyzowanymi w dokumentacji technicznej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
– W czasie realizacji robót Wykonawca będzie usuwał i składował wszelkie urządzenia pomocnicze we własnym zakresie i na własny koszt,
– Wszelkie inne koszty realizacji przedmiotu zamówienia (koszty mediów – energia elektryczna, woda, opłaty, i inne), konieczne do poniesienia w celu prawidłowego wykonania zamówienia, do momentu jego bezusterkowego, protokolarnego przyjęcia przez Zamawiającego poniesie Wykonawca.
– Wykonawca zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność i zminimalizować uciążliwości związane z prowadzonymi pracami. Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty końcowego odbioru robót,
– Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie się z dokumentami zamówienia. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty,
– Jeżeli dokumenty zamówienia wskazywałyby w odniesieniu do jakichkolwiek materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od opisanych w dokumentach zamówienia, które traktować należy jako minimalne. W związku z powyższym materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Takie parametry uznane będą za kryteria stosowane w celu oceny równoważności, zgodnie z art. 99 ust. 6 ustawy Pzp. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
– Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności
– Wszystkie wymagania określone w dokumentach zamówienia stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.

Po zmianie:
b) Część 2 – „Przebudowa drogi wewnętrznej ul. PCK dz. nr 1344 wraz z odwodnieniem
w miejscowości Łęg Tarnowski”
Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę drogi wewnętrznej ul. PCK na działce nr 1344 na odcinku od km 0+000,00 do km wraz z budową odwodnienia, przebudowę zjazdów do posesji, przebudowę odcinka gazociągu oraz zabezpieczenie istniejącego kabla elektrycznego, w ramach których wykonane zostanie następujący zakres robót:
 Roboty przygotowawcze
• Roboty wytyczeniowe
• Inwentaryzacja powykonawcza
• Nadzory gestorów sieci uzbrojenia terenu
 Roboty rozbiórkowe:
• Rozbiórka nawierzchni bitumicznej
• Rozbiórka nawierzchni betonowej
• Rozbiórka nawierzchni z betonowej kostki brukowej
• Rozbiórka krawężników, obrzeży
• Rozbiórka elementów istniejącego odwodnienia
• Załadowanie i wywiezienie gruzu
 Roboty ziemne drogowe
• Wykopy wykonywane mechanicznie
• Wykopy wykonywane ręcznie
• Nasypy
 Nawierzchnie i podbudowy
• Jezdnia/zjazdy
• Nawierzchnia pobocza z kruszywa łamanego
 Organizacja ruchu
• Wykonanie w terenie, utrzymanie i późniejsza rozbiórka organizacji ruchu na placu budowy
 Galanteria drogowa
• Opornik drogowy
• Krawężnik drogowy najazdowy na ławie betonowej z oporem
• Obrzeże
 Sieć wodociągowa
• Regulacja pokryw studzienek zaworowych
 Sieć energetyczna
• Zabezpieczenie
 Sieć kanalizacji sanitarnej
• Regulacja pokryw studzienek
 Odwodnienie
• Studzienki ściekowe uliczne
• Studnie rewizyjne i chłonne
• Przykanaliki i kolektor główny kanalizacji deszczowej
• Instalacja drenarska
 Przebudowa odcinka sieci gazowej s/c Fi63PE 100 RC SDR11 TYP2

Ponadto szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia dla części 2 określają:
 Dokumentacja graficzna – Załącznik nr 5.2 do SWZ,
 STWiORB – Załącznik nr 6.2 do SWZ,
 Przedmiar robót– Załącznik nr 4.2 do SWZ
 Projektowane postanowienia umowy – Załącznik nr 7 do SWZ

3) Zamawiający oczekuje od Wykonawcy podania ceny za realizację każdej z części zamówienia, na które składa ofertę, jako ceny ryczałtowej, która obejmuje wykonanie wszystkich elementów zamówienia będących przedmiotem rysunku i tekstu dokumentów zamówienia, łącznie z podatkiem VAT obowiązującym w dniu złożenia oferty.
4) Zamawiający żąda przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą, przedstawienia przez niego Kosztorysu ofertowego uproszczonego, sporządzonego w oparciu o Dokumentację projektową, Przedmiary robót, STWiORB oraz ewentualną wizję lokalną, przeprowadzoną przez Wykonawcę.
5) Ponadto w ramach przedmiotu zamówienia (w zakresie każdej z części zamówienia) Wykonawca zobowiązany jest do:
a) zapewnienie do kierowania robotami osób z uprawnieniami w specjalnościach niezbędnych do prawidłowego wykonania powierzonego zadania i prowadzenie w okresie realizacji dziennika budowy lub realizacji inwestycji (jeżeli takowy będzie wymagany) we współpracy z Inspektorem Nadzoru ustanowionym przez Zamawiającego.
b) wykonania i zamontowania tablicy informacyjnej potwierdzającej współfinansowanie zadania (wzór tablicy przekaże Zamawiający)

Uwagi końcowe – dotyczące wszystkich części zamówienia:
– Wykonawca wykona roboty budowlane w oparciu o dokumentację graficzną i przedmiar robót, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót określonymi w STWiORB, z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz warunkami projektowanych postanowień umowy /Załącznik nr 7/,
– Do wykonania robót Wykonawca użyje wyłącznie materiałów własnych, posiadających wymagane atesty i certyfikaty, które będą wymagane przy odbiorze końcowym robót. Przy doborze materiałów należy kierować się wymaganiami sprecyzowanymi w dokumentacji technicznej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
– W czasie realizacji robót Wykonawca będzie usuwał i składował wszelkie urządzenia pomocnicze we własnym zakresie i na własny koszt,
– Wszelkie inne koszty realizacji przedmiotu zamówienia (koszty mediów – energia elektryczna, woda, opłaty, i inne), konieczne do poniesienia w celu prawidłowego wykonania zamówienia, do momentu jego bezusterkowego, protokolarnego przyjęcia przez Zamawiającego poniesie Wykonawca.
– Wykonawca zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność i zminimalizować uciążliwości związane z prowadzonymi pracami. Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty końcowego odbioru robót,
– Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie się z dokumentami zamówienia. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty,
– Jeżeli dokumenty zamówienia wskazywałyby w odniesieniu do jakichkolwiek materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od opisanych w dokumentach zamówienia, które traktować należy jako minimalne. W związku z powyższym materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Takie parametry uznane będą za kryteria stosowane w celu oceny równoważności, zgodnie z art. 99 ust. 6 ustawy Pzp. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
– Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności
– Wszystkie wymagania określone w dokumentach zamówienia stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 3)

Przed zmianą:
c) Część 3 – „Rozbudowa drogi wewnętrznej ul. Szkolna w Niedomicach wraz z niezbędną infrastrukturą”
Przedmiot zamówienia obejmuje rozbudowę drogi wewnętrznej ul. Szkolnej na odcinku od km 0+000,00 do km 0+164,71 (760; 769/7; 770/1; 770/2), przebudowę i rozbudowę instalacji kanalizacji deszczowej (760), zabezpieczenie sieci elektroenergetycznej nN i sN (760; 769/7; 770/1; 770/2), rozbudowa zjazdu publicznego w odcinku ref. 110 w km 1+540,00 drogi wojewódzkiej nr 973, w ramach których wykonane zostanie następujący zakres robót:
 Roboty przygotowawcze
• Roboty wytyczeniowe
• Inwentaryzacja powykonawcza
• Nadzory gestorów sieci
• Usunięcie drzew i karczowanie pni
 Roboty rozbiórkowe
• Rozbiórka nawierzchni
• Rozbiórka kanalizacji deszczowej
 Roboty ziemne
• Wykopy wykonywane mechanicznie
• Wykopy wykonywane ręcznie
• Formowanie nasypu drogowego
• Humusowanie i obsianie skarp nasypu drogowego
 Nawierzchnie, podbudowy
• Jezdnia
• Zjazdy w ciągu chodnika
• Chodnik
 Roboty remontowe
 Rozbiórka i odtworzenie nawierzchni istniejącego chodnika przy regulacji wysokościowej do nowej geometrii
• Chodnik
 Galanteria drogowa
• Opornik drogowy
• Krawężnik drogowy najazdowy na ławie betonowej z oporem
• Krawężnik drogowy stojący na ławie betonowej z oporem
• Obrzeże
• Ściek przykrawężnikowy
 Organizacja ruchu
• Tymczasowa
• Docelowa
 Odwodnienie
• Regulacja pokryw studzienek istniejących
• Czyszczenie istniejącej kanalizacji deszczowej
• Studzienki ściekowe uliczne
• Studnie rewizyjne
• Przykanaliki i kolektor główny kanalizacji deszczowej
 Zabezpiecznie sieci energetycznej SN i nN

Ponadto szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia dla części 3 określają:
 Dokumentacja graficzna – Załącznik nr 5.3 do SWZ,
 STWiORB – Załącznik nr 6.3 do SWZ,
 Przedmiar robót– Załącznik nr 4.3 do SWZ
 Projektowane postanowienia umowy – Załącznik nr 7 do SWZ
3) Zamawiający oczekuje od Wykonawcy podania ceny za realizację każdej z części zamówienia, na które składa ofertę, jako ceny ryczałtowej, która obejmuje wykonanie wszystkich elementów zamówienia będących przedmiotem rysunku i tekstu dokumentów zamówienia, łącznie z podatkiem VAT obowiązującym w dniu złożenia oferty.
4) Zamawiający żąda przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą, przedstawienia przez niego Kosztorysu ofertowego uproszczonego, sporządzonego w oparciu o Dokumentację projektową, Przedmiary robót, STWiORB oraz ewentualną wizję lokalną, przeprowadzoną przez Wykonawcę.
5) Ponadto w ramach przedmiotu zamówienia (w zakresie każdej z części zamówienia) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienie do kierowania robotami osób
z uprawnieniami w specjalnościach niezbędnych do prawidłowego wykonania powierzonego zadania i prowadzenie w okresie realizacji dziennika budowy lub realizacji inwestycji (jeżeli takowy będzie wymagany) we współpracy z Inspektorem Nadzoru ustanowionym przez Zamawiającego,

Uwagi końcowe – dotyczące wszystkich części zamówienia:
– Wykonawca wykona roboty budowlane w oparciu o dokumentację graficzną i przedmiar robót, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót określonymi w STWiORB, z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz warunkami projektowanych postanowień umowy /Załącznik nr 7/,
– Do wykonania robót Wykonawca użyje wyłącznie materiałów własnych, posiadających wymagane atesty i certyfikaty, które będą wymagane przy odbiorze końcowym robót. Przy doborze materiałów należy kierować się wymaganiami sprecyzowanymi w dokumentacji technicznej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
– W czasie realizacji robót Wykonawca będzie usuwał i składował wszelkie urządzenia pomocnicze we własnym zakresie i na własny koszt,
– Wszelkie inne koszty realizacji przedmiotu zamówienia (koszty mediów – energia elektryczna, woda, opłaty, i inne), konieczne do poniesienia w celu prawidłowego wykonania zamówienia, do momentu jego bezusterkowego, protokolarnego przyjęcia przez Zamawiającego poniesie Wykonawca.
– Wykonawca zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność i zminimalizować uciążliwości związane z prowadzonymi pracami. Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty końcowego odbioru robót,
– Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie się z dokumentami zamówienia. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty,
– Jeżeli dokumenty zamówienia wskazywałyby w odniesieniu do jakichkolwiek materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od opisanych w dokumentach zamówienia, które traktować należy jako minimalne. W związku z powyższym materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Takie parametry uznane będą za kryteria stosowane w celu oceny równoważności, zgodnie z art. 99 ust. 6 ustawy Pzp. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
– Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności
– Wszystkie wymagania określone w dokumentach zamówienia stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.

Po zmianie:
c) Część 3 – „Rozbudowa drogi wewnętrznej ul. Szkolna w Niedomicach wraz z niezbędną infrastrukturą”
Przedmiot zamówienia obejmuje rozbudowę drogi wewnętrznej ul. Szkolnej na odcinku od km 0+000,00 do km 0+164,71 (760; 769/7; 770/1; 770/2), przebudowę i rozbudowę instalacji kanalizacji deszczowej (760), zabezpieczenie sieci elektroenergetycznej nN i sN (760; 769/7; 770/1; 770/2), rozbudowa zjazdu publicznego w odcinku ref. 110 w km 1+540,00 drogi wojewódzkiej nr 973, w ramach których wykonane zostanie następujący zakres robót:
 Roboty przygotowawcze
• Roboty wytyczeniowe
• Inwentaryzacja powykonawcza
• Nadzory gestorów sieci
• Usunięcie drzew i karczowanie pni
 Roboty rozbiórkowe
• Rozbiórka nawierzchni
• Rozbiórka kanalizacji deszczowej
 Roboty ziemne
• Wykopy wykonywane mechanicznie
• Wykopy wykonywane ręcznie
• Formowanie nasypu drogowego
• Humusowanie i obsianie skarp nasypu drogowego
 Nawierzchnie, podbudowy
• Jezdnia
• Zjazdy w ciągu chodnika
• Chodnik
 Roboty remontowe
 Rozbiórka i odtworzenie nawierzchni istniejącego chodnika przy regulacji wysokościowej do nowej geometrii
• Chodnik
 Galanteria drogowa
• Opornik drogowy
• Krawężnik drogowy najazdowy na ławie betonowej z oporem
• Krawężnik drogowy stojący na ławie betonowej z oporem
• Obrzeże
• Ściek przykrawężnikowy
 Organizacja ruchu
• Tymczasowa
• Docelowa
 Odwodnienie
• Regulacja pokryw studzienek istniejących
• Czyszczenie istniejącej kanalizacji deszczowej
• Studzienki ściekowe uliczne
• Studnie rewizyjne
• Przykanaliki i kolektor główny kanalizacji deszczowej
 Zabezpiecznie sieci energetycznej SN i nN

Ponadto szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia dla części 3 określają:
 Dokumentacja graficzna – Załącznik nr 5.3 do SWZ,
 STWiORB – Załącznik nr 6.3 do SWZ,
 Przedmiar robót– Załącznik nr 4.3 do SWZ
 Projektowane postanowienia umowy – Załącznik nr 7 do SWZ
3) Zamawiający oczekuje od Wykonawcy podania ceny za realizację każdej z części zamówienia, na które składa ofertę, jako ceny ryczałtowej, która obejmuje wykonanie wszystkich elementów zamówienia będących przedmiotem rysunku i tekstu dokumentów zamówienia, łącznie z podatkiem VAT obowiązującym w dniu złożenia oferty.
4) Zamawiający żąda przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą, przedstawienia przez niego Kosztorysu ofertowego uproszczonego, sporządzonego w oparciu o Dokumentację projektową, Przedmiary robót, STWiORB oraz ewentualną wizję lokalną, przeprowadzoną przez Wykonawcę.
5) Ponadto w ramach przedmiotu zamówienia (w zakresie każdej z części zamówienia) Wykonawca zobowiązany jest do:
a) zapewnienie do kierowania robotami osób z uprawnieniami w specjalnościach niezbędnych do prawidłowego wykonania powierzonego zadania i prowadzenie w okresie realizacji dziennika budowy lub realizacji inwestycji (jeżeli takowy będzie wymagany) we współpracy z Inspektorem Nadzoru ustanowionym przez Zamawiającego.
b) wykonania i zamontowania tablicy informacyjnej potwierdzającej współfinansowanie zadania (wzór tablicy przekaże Zamawiający)

Uwagi końcowe – dotyczące wszystkich części zamówienia:
– Wykonawca wykona roboty budowlane w oparciu o dokumentację graficzną i przedmiar robót, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót określonymi w STWiORB, z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz warunkami projektowanych postanowień umowy /Załącznik nr 7/,
– Do wykonania robót Wykonawca użyje wyłącznie materiałów własnych, posiadających wymagane atesty i certyfikaty, które będą wymagane przy odbiorze końcowym robót. Przy doborze materiałów należy kierować się wymaganiami sprecyzowanymi w dokumentacji technicznej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
– W czasie realizacji robót Wykonawca będzie usuwał i składował wszelkie urządzenia pomocnicze we własnym zakresie i na własny koszt,
– Wszelkie inne koszty realizacji przedmiotu zamówienia (koszty mediów – energia elektryczna, woda, opłaty, i inne), konieczne do poniesienia w celu prawidłowego wykonania zamówienia, do momentu jego bezusterkowego, protokolarnego przyjęcia przez Zamawiającego poniesie Wykonawca.
– Wykonawca zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność i zminimalizować uciążliwości związane z prowadzonymi pracami. Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty końcowego odbioru robót,
– Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie się z dokumentami zamówienia. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty,
– Jeżeli dokumenty zamówienia wskazywałyby w odniesieniu do jakichkolwiek materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od opisanych w dokumentach zamówienia, które traktować należy jako minimalne. W związku z powyższym materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Takie parametry uznane będą za kryteria stosowane w celu oceny równoważności, zgodnie z art. 99 ust. 6 ustawy Pzp. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
– Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności
– Wszystkie wymagania określone w dokumentach zamówienia stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 4)

Przed zmianą:
d) Część 4 – „Modernizacja – remont ulicy Jana Wnęka na dz. nr 395/2 w Odporyszowie”
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie remontu jezdni drogi gminnej oraz poboczy,
w ramach którego wykonane zostanie następujący zakres robót:
 Roboty przygotowawcze
• Roboty wytyczeniowe
• Inwentaryzacja powykonawcza
 Roboty rozbiórkowe
• Rozbiórka nawierzchni bitumicznej
• Załadowanie i wywiezienie gruzu
 Roboty ziemne drogowe- Pod warstwy konstrukcyjne jezdni i pobocza
• Wykopy wykonywane mechanicznie
• Wykopy wykonywane ręcznie
 Nawierzchnie podbudowy
• Podbudowy
• Nawierzchnie jezdni
• Nawierzchnie na zjazdach
• Nawierzchnia pobocza z kruszywa łamanego
 Organizacja ruchu
• Wykonanie w terenie, utrzymanie i późniejsza rozbiórka organizacji ruchu na placu budowy
 Regulacja uzbrojenia podziemnego
• Sieci uzbrojenia terenu

Ponadto szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia dla części 4 określają:
 Dokumentacja graficzna – Załącznik nr 5.4 do SWZ,
 STWiORB – Załącznik nr 6.4 do SWZ,
 Przedmiar robót– Załącznik nr 4.4 do SWZ
 Projektowane postanowienia umowy – Załącznik nr 7 do SWZ

3) Zamawiający oczekuje od Wykonawcy podania ceny za realizację każdej z części zamówienia, na które składa ofertę, jako ceny ryczałtowej, która obejmuje wykonanie wszystkich elementów zamówienia będących przedmiotem rysunku i tekstu dokumentów zamówienia, łącznie z podatkiem VAT obowiązującym w dniu złożenia oferty.
4) Zamawiający żąda przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą, przedstawienia przez niego Kosztorysu ofertowego uproszczonego, sporządzonego w oparciu o Dokumentację projektową, Przedmiary robót, STWiORB oraz ewentualną wizję lokalną, przeprowadzoną przez Wykonawcę.
5) Ponadto w ramach przedmiotu zamówienia (w zakresie każdej z części zamówienia) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienie do kierowania robotami osób
z uprawnieniami w specjalnościach niezbędnych do prawidłowego wykonania powierzonego zadania i prowadzenie w okresie realizacji dziennika budowy lub realizacji inwestycji (jeżeli takowy będzie wymagany) we współpracy z Inspektorem Nadzoru ustanowionym przez Zamawiającego,

Uwagi końcowe – dotyczące wszystkich części zamówienia:
– Wykonawca wykona roboty budowlane w oparciu o dokumentację graficzną i przedmiar robót, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót określonymi w STWiORB, z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz warunkami projektowanych postanowień umowy /Załącznik nr 7/,
– Do wykonania robót Wykonawca użyje wyłącznie materiałów własnych, posiadających wymagane atesty i certyfikaty, które będą wymagane przy odbiorze końcowym robót. Przy doborze materiałów należy kierować się wymaganiami sprecyzowanymi w dokumentacji technicznej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
– W czasie realizacji robót Wykonawca będzie usuwał i składował wszelkie urządzenia pomocnicze we własnym zakresie i na własny koszt,
– Wszelkie inne koszty realizacji przedmiotu zamówienia (koszty mediów – energia elektryczna, woda, opłaty, i inne), konieczne do poniesienia w celu prawidłowego wykonania zamówienia, do momentu jego bezusterkowego, protokolarnego przyjęcia przez Zamawiającego poniesie Wykonawca.
– Wykonawca zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność i zminimalizować uciążliwości związane z prowadzonymi pracami. Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty końcowego odbioru robót,
– Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie się z dokumentami zamówienia. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty,
– Jeżeli dokumenty zamówienia wskazywałyby w odniesieniu do jakichkolwiek materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od opisanych w dokumentach zamówienia, które traktować należy jako minimalne. W związku z powyższym materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Takie parametry uznane będą za kryteria stosowane w celu oceny równoważności, zgodnie z art. 99 ust. 6 ustawy Pzp. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
– Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności
– Wszystkie wymagania określone w dokumentach zamówienia stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.

Po zmianie:
d) Część 4 – „Modernizacja – remont ulicy Jana Wnęka na dz. nr 395/2 w Odporyszowie”
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie remontu jezdni drogi gminnej oraz poboczy,
w ramach którego wykonane zostanie następujący zakres robót:
 Roboty przygotowawcze
• Roboty wytyczeniowe
• Inwentaryzacja powykonawcza
 Roboty rozbiórkowe
• Rozbiórka nawierzchni bitumicznej
• Załadowanie i wywiezienie gruzu
 Roboty ziemne drogowe- Pod warstwy konstrukcyjne jezdni i pobocza
• Wykopy wykonywane mechanicznie
• Wykopy wykonywane ręcznie
 Nawierzchnie podbudowy
• Podbudowy
• Nawierzchnie jezdni
• Nawierzchnie na zjazdach
• Nawierzchnia pobocza z kruszywa łamanego
 Organizacja ruchu
• Wykonanie w terenie, utrzymanie i późniejsza rozbiórka organizacji ruchu na placu budowy
 Regulacja uzbrojenia podziemnego
• Sieci uzbrojenia terenu

Ponadto szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia dla części 4 określają:
 Dokumentacja graficzna – Załącznik nr 5.4 do SWZ,
 STWiORB – Załącznik nr 6.4 do SWZ,
 Przedmiar robót– Załącznik nr 4.4 do SWZ
 Projektowane postanowienia umowy – Załącznik nr 7 do SWZ

3) Zamawiający oczekuje od Wykonawcy podania ceny za realizację każdej z części zamówienia, na które składa ofertę, jako ceny ryczałtowej, która obejmuje wykonanie wszystkich elementów zamówienia będących przedmiotem rysunku i tekstu dokumentów zamówienia, łącznie z podatkiem VAT obowiązującym w dniu złożenia oferty.
4) Zamawiający żąda przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą, przedstawienia przez niego Kosztorysu ofertowego uproszczonego, sporządzonego w oparciu o Dokumentację projektową, Przedmiary robót, STWiORB oraz ewentualną wizję lokalną, przeprowadzoną przez Wykonawcę.
5) Ponadto w ramach przedmiotu zamówienia (w zakresie każdej z części zamówienia) Wykonawca zobowiązany jest do:
a) zapewnienie do kierowania robotami osób z uprawnieniami w specjalnościach niezbędnych do prawidłowego wykonania powierzonego zadania i prowadzenie w okresie realizacji dziennika budowy lub realizacji inwestycji (jeżeli takowy będzie wymagany) we współpracy z Inspektorem Nadzoru ustanowionym przez Zamawiającego.
b) wykonania i zamontowania tablicy informacyjnej potwierdzającej współfinansowanie zadania (wzór tablicy przekaże Zamawiający)


Uwagi końcowe – dotyczące wszystkich części zamówienia:
– Wykonawca wykona roboty budowlane w oparciu o dokumentację graficzną i przedmiar robót, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót określonymi w STWiORB, z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz warunkami projektowanych postanowień umowy /Załącznik nr 7/,
– Do wykonania robót Wykonawca użyje wyłącznie materiałów własnych, posiadających wymagane atesty i certyfikaty, które będą wymagane przy odbiorze końcowym robót. Przy doborze materiałów należy kierować się wymaganiami sprecyzowanymi w dokumentacji technicznej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
– W czasie realizacji robót Wykonawca będzie usuwał i składował wszelkie urządzenia pomocnicze we własnym zakresie i na własny koszt,
– Wszelkie inne koszty realizacji przedmiotu zamówienia (koszty mediów – energia elektryczna, woda, opłaty, i inne), konieczne do poniesienia w celu prawidłowego wykonania zamówienia, do momentu jego bezusterkowego, protokolarnego przyjęcia przez Zamawiającego poniesie Wykonawca.
– Wykonawca zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność i zminimalizować uciążliwości związane z prowadzonymi pracami. Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty końcowego odbioru robót,
– Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie się z dokumentami zamówienia. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty,
– Jeżeli dokumenty zamówienia wskazywałyby w odniesieniu do jakichkolwiek materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od opisanych w dokumentach zamówienia, które traktować należy jako minimalne. W związku z powyższym materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Takie parametry uznane będą za kryteria stosowane w celu oceny równoważności, zgodnie z art. 99 ust. 6 ustawy Pzp. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
– Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności
– Wszystkie wymagania określone w dokumentach zamówienia stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 5)

Przed zmianą:
e) Część 5 – „Rozbudowa drogi gminnej nr 203529 wraz z budową ścianki szczelnej oraz pozostałą infrastrukturą techniczną na dz. nr 1161; 608 w m. Sieradza gmina Żabno”
Przedmiot zamówienia obejmuje:
 Rozbudowę drogi gminnej numer 203529 w m. Sieradza polegającą na:
o budowie barieroporęczy stalowej H1W4a BW + BHR1120
o budowie pobocza drogowego z tłucznia łamanego
 budowie ścianki szczelnej stalowej typu GU18N
 remoncie przepustu rurowego pod drogą gminną,

Ponadto szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia dla części 4 określają:
 Dokumentacja graficzna – Załącznik nr 5.5 do SWZ,
 STWiORB – Załącznik nr 6.5 do SWZ,
 Przedmiar robót– Załącznik nr 4.5 do SWZ
 Projektowane postanowienia umowy – Załącznik nr 7 do SWZ

3) Zamawiający oczekuje od Wykonawcy podania ceny za realizację każdej z części zamówienia, na które składa ofertę, jako ceny ryczałtowej, która obejmuje wykonanie wszystkich elementów zamówienia będących przedmiotem rysunku i tekstu dokumentów zamówienia, łącznie z podatkiem VAT obowiązującym w dniu złożenia oferty.
4) Zamawiający żąda przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą, przedstawienia przez niego Kosztorysu ofertowego uproszczonego, sporządzonego w oparciu o Dokumentację projektową, Przedmiary robót, STWiORB oraz ewentualną wizję lokalną, przeprowadzoną przez Wykonawcę.
5) Ponadto w ramach przedmiotu zamówienia (w zakresie każdej z części zamówienia) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienie do kierowania robotami osób
z uprawnieniami w specjalnościach niezbędnych do prawidłowego wykonania powierzonego zadania i prowadzenie w okresie realizacji dziennika budowy lub realizacji inwestycji (jeżeli takowy będzie wymagany) we współpracy z Inspektorem Nadzoru ustanowionym przez Zamawiającego,

Uwagi końcowe – dotyczące wszystkich części zamówienia:
– Wykonawca wykona roboty budowlane w oparciu o dokumentację graficzną i przedmiar robót, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót określonymi w STWiORB, z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz warunkami projektowanych postanowień umowy /Załącznik nr 7/,
– Do wykonania robót Wykonawca użyje wyłącznie materiałów własnych, posiadających wymagane atesty i certyfikaty, które będą wymagane przy odbiorze końcowym robót. Przy doborze materiałów należy kierować się wymaganiami sprecyzowanymi w dokumentacji technicznej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
– W czasie realizacji robót Wykonawca będzie usuwał i składował wszelkie urządzenia pomocnicze we własnym zakresie i na własny koszt,
– Wszelkie inne koszty realizacji przedmiotu zamówienia (koszty mediów – energia elektryczna, woda, opłaty, i inne), konieczne do poniesienia w celu prawidłowego wykonania zamówienia, do momentu jego bezusterkowego, protokolarnego przyjęcia przez Zamawiającego poniesie Wykonawca.
– Wykonawca zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność i zminimalizować uciążliwości związane z prowadzonymi pracami. Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty końcowego odbioru robót,
– Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie się z dokumentami zamówienia. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty,
– Jeżeli dokumenty zamówienia wskazywałyby w odniesieniu do jakichkolwiek materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od opisanych w dokumentach zamówienia, które traktować należy jako minimalne. W związku z powyższym materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Takie parametry uznane będą za kryteria stosowane w celu oceny równoważności, zgodnie z art. 99 ust. 6 ustawy Pzp. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
– Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności
– Wszystkie wymagania określone w dokumentach zamówienia stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.

Po zmianie:
e) Część 5 – „Rozbudowa drogi gminnej nr 203529 wraz z budową ścianki szczelnej oraz pozostałą infrastrukturą techniczną na dz. nr 1161; 608 w m. Sieradza gmina Żabno”
Przedmiot zamówienia obejmuje:
 Rozbudowę drogi gminnej numer 203529 w m. Sieradza polegającą na:
o budowie barieroporęczy stalowej H1W4a BW + BHR1120
o budowie pobocza drogowego z tłucznia łamanego
 budowie ścianki szczelnej stalowej typu GU18N
 remoncie przepustu rurowego pod drogą gminną,

Ponadto szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia dla części 4 określają:
 Dokumentacja graficzna – Załącznik nr 5.5 do SWZ,
 STWiORB – Załącznik nr 6.5 do SWZ,
 Przedmiar robót– Załącznik nr 4.5 do SWZ
 Projektowane postanowienia umowy – Załącznik nr 7 do SWZ

3) Zamawiający oczekuje od Wykonawcy podania ceny za realizację każdej z części zamówienia, na które składa ofertę, jako ceny ryczałtowej, która obejmuje wykonanie wszystkich elementów zamówienia będących przedmiotem rysunku i tekstu dokumentów zamówienia, łącznie z podatkiem VAT obowiązującym w dniu złożenia oferty.
4) Zamawiający żąda przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą, przedstawienia przez niego Kosztorysu ofertowego uproszczonego, sporządzonego w oparciu o Dokumentację projektową, Przedmiary robót, STWiORB oraz ewentualną wizję lokalną, przeprowadzoną przez Wykonawcę.
5) Ponadto w ramach przedmiotu zamówienia (w zakresie każdej z części zamówienia) Wykonawca zobowiązany jest do:
a) zapewnienie do kierowania robotami osób z uprawnieniami w specjalnościach niezbędnych do prawidłowego wykonania powierzonego zadania i prowadzenie w okresie realizacji dziennika budowy lub realizacji inwestycji (jeżeli takowy będzie wymagany) we współpracy z Inspektorem Nadzoru ustanowionym przez Zamawiającego.
b) wykonania i zamontowania tablicy informacyjnej potwierdzającej współfinansowanie zadania (wzór tablicy przekaże Zamawiający)

Uwagi końcowe – dotyczące wszystkich części zamówienia:
– Wykonawca wykona roboty budowlane w oparciu o dokumentację graficzną i przedmiar robót, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót określonymi w STWiORB, z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz warunkami projektowanych postanowień umowy /Załącznik nr 7/,
– Do wykonania robót Wykonawca użyje wyłącznie materiałów własnych, posiadających wymagane atesty i certyfikaty, które będą wymagane przy odbiorze końcowym robót. Przy doborze materiałów należy kierować się wymaganiami sprecyzowanymi w dokumentacji technicznej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
– W czasie realizacji robót Wykonawca będzie usuwał i składował wszelkie urządzenia pomocnicze we własnym zakresie i na własny koszt,
– Wszelkie inne koszty realizacji przedmiotu zamówienia (koszty mediów – energia elektryczna, woda, opłaty, i inne), konieczne do poniesienia w celu prawidłowego wykonania zamówienia, do momentu jego bezusterkowego, protokolarnego przyjęcia przez Zamawiającego poniesie Wykonawca.
– Wykonawca zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność i zminimalizować uciążliwości związane z prowadzonymi pracami. Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty końcowego odbioru robót,
– Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie się z dokumentami zamówienia. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty,
– Jeżeli dokumenty zamówienia wskazywałyby w odniesieniu do jakichkolwiek materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od opisanych w dokumentach zamówienia, które traktować należy jako minimalne. W związku z powyższym materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Takie parametry uznane będą za kryteria stosowane w celu oceny równoważności, zgodnie z art. 99 ust. 6 ustawy Pzp. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
– Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności
– Wszystkie wymagania określone w dokumentach zamówienia stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.