eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kępno › "Przebudowa drogi powiatowej nr 5681P w miejscowości Mnichowice w gm. Bralin "



Ogłoszenie z dnia 2022-01-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
„Przebudowa drogi powiatowej nr 5681P w miejscowości Mnichowice w gm. Bralin ”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Powiat Kępiński

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854671

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Kościuszki 5

1.4.2.) Miejscowość: Kępno

1.4.3.) Kod pocztowy: 63-600

1.4.4.) Województwo: wielkopolskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.4.7.) Numer telefonu: 0627828900

1.4.8.) Numer faksu: 0627828901

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@powiatkepno.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.powiatkepno.pl/

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00025710

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-01-19

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu,

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2021/BZP 00335479/02

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 02

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmianą:
1. Zgodnie z art. 455 ustawy Pzp. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
2. Dopuszczalne są zmiany zawartej umowy:
1) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy:
a) wystąpienie niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających dochowanie wymogów technicznych i technologicznych a mianowicie: wystąpienia opadów deszczu nawalnego, potwierdzonego pisemnie przez inspektora nadzoru, powodującego całkowite zalanie wykopów lub robót ziemnych, niskie temperatury poniżej minus 5 stopni w ciągu doby powodujące wstrzymanie lub przerwanie prowadzenia prac, opady śniegu powyżej 15 cm grubości pokrywy, a także skażeń uniemożliwiających kontynuowanie umowy na przewidzianych w niej warunkach, w okresie dłuższym niż 5 następujących po sobie dni kalendarzowych, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o tyle dni, przez ile występowały opisane warunki atmosferyczne powodujące ich wstrzymanie z tym, że każda okoliczność wymaga pisemnego potwierdzenia przez inspektora nadzoru (nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w okresie realizacji robót, które Wykonawca winien wziąć pod uwagę przy składaniu oferty –cykl pór roku).
b) wystąpienie okoliczności siły wyższej – jako siłę wyższą należy rozumieć nadzwyczajne wydarzenia i okoliczności, nieprzewidywalne, niezależne od dobrej woli i intencji którejkolwiek ze stron umowy, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiły po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski żywiołowe, epidemie, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej,
c) wystąpienie wykopalisk archeologicznych uniemożliwiających powadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów,
c) zmiana będąca następstwem działania organów administracji, w szczególności przekroczenie określonych przez prawo terminów wydawania przez te organy decyzji, zezwoleń, itp.
d) żądanie wstrzymania robót skierowane do Wykonawcy przez Zamawiającego, inspektora nadzoru inwestorskiego lub wydania zakazu prowadzenia prac przez organ administracji publicznej o ile żądanie lub wydanie zakazów nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność
e) udzielenie w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych, związanych z realizacją zamówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia realizacji przedmiotu umowy
( powodujących konieczność jego wydłużenia),
2)Zmiana sposobu i zakresu wykonywania robót:
a) wystąpienie odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych;
b) wykonanie rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych w dokumentacji projektowej np: wykonanie robót zamiennych, konieczność zastosowania innych rozwiązań materiałowych lub technicznych, niewykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia jeżeli będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy i uzyskania założonego efektu rzeczowego,
c) zmiana podyktowana koniecznością wykonania robót wynikających z zaleceń organów uprawnionych np. nadzoru budowlanego,
3) Zmiany osobowe:
a) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, wymienionych w § 4 ust. 3 umowy, na inne osoby posiadające co najmniej równoważne kwalifikacje, które wymagane były przez Zamawiającego w ogłoszeniu i specyfikacji warunków zamówienia.
b) zmiana osób na stanowisku inspektora nadzoru wymienionych w § 4 ust. 3 umowy
pozostały zakres zmian umowy zawiera SWZ

Po zmianie:
2. Dopuszczalne są zmiany zawartej umowy:
1) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy:
a) wystąpienie niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających dochowanie wymogów technicznych i technologicznych a mianowicie: wystąpienia opadów deszczu nawalnego, potwierdzonego pisemnie przez inspektora nadzoru, powodującego całkowite zalanie wykopów lub robót ziemnych, niskie temperatury poniżej minus 5 stopni w ciągu doby powodujące wstrzymanie lub przerwanie prowadzenia prac, opady śniegu powyżej 15 cm grubości pokrywy, a także skażeń uniemożliwiających kontynuowanie umowy na przewidzianych w niej warunkach, w okresie dłuższym niż 5 następujących po sobie dni kalendarzowych, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o tyle dni, przez ile występowały opisane warunki atmosferyczne powodujące ich wstrzymanie z tym, że każda okoliczność wymaga pisemnego potwierdzenia przez inspektora nadzoru (nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w okresie realizacji robót, które Wykonawca winien wziąć pod uwagę przy składaniu oferty –cykl pór roku).
b) wystąpienie okoliczności siły wyższej – jako siłę wyższą należy rozumieć nadzwyczajne wydarzenia i okoliczności, nieprzewidywalne, niezależne od dobrej woli i intencji którejkolwiek ze stron umowy, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiły po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski żywiołowe, epidemie, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej,
c) wystąpienie wykopalisk archeologicznych uniemożliwiających powadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, Pozostałe zakres zmian w SWZ
5) Pozostałe zmiany(Klauzula waloryzacyjna)
a) zmiana obowiązującej stawki VAT powodująca zmianę wynagrodzenia Wykonawcy Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę równa różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę,
b) zmiana zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenia zdrowotne,
c) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dni 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych( Dz. U. poz. 2215 oraz 2019r. poz.1074 i 1572).
d) zmiana w finansowaniu robót w poszczególnych okresach związana ze zmianą budżetu, otrzymaną dotacją, pożyczką lub innymi środkami z zewnątrz,
e) zmiana harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji stanowiącego załącznik do niniejszej umowy
( jeżeli wymaga się )
f) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wysokości należnego Wykonawcy wynagrodzenia (zmniejszenie, zwiększenie) w przypadku zaistnienia sytuacji nadzwyczajnej i nieprzewidywalnej za którą należy uznać nagły i znaczący wzrost cen materiałów i usług budowlanych, których nie można było przewidzieć w normalnych okolicznościach(obiektywnie) i uwzględnić w wysokości wynagrodzenia wskazanego w ofercie w ramach zwykłego ryzyka kontraktowego pod warunkiem, że Wykonawca wykaże wpływ w/w zmian na koszty wykonania zamówienia opartych o wiarygodne np. urzędowe dane (GUS) -wskaźnik (roczny lub kwartalny) ogłaszany w Dzienniku Urzędowym przez Prezesa GUS, który oznacza wskaźnik cen dóbr inwestycyjnych lub wskaźnik zmian cen produkcji budowlano – montażowej lub w oparciu o indywidualne badanie statystyczne dla poszczególnych dóbr w trybie ustawy o statystyce publicznej z dnia 29 czerwca 1995 roku.
Pierwsza waloryzacja wynagrodzenia Wykonawcy może nastąpić po upływie roku obowiązywania umowy – na pisemny wniosek Wykonawcy, nie więcej niż o wskaźnik za rok ubiegły. Naliczenie waloryzacji nastąpi na podstawie w/w wskaźników ogłaszanych odpowiednio w roku 2022.
Maksymalne wynagrodzenie wynikające ze wzrostu kosztów (maksymalna wysokość waloryzacji) nie może przekroczyć 4% ustalonego w umowie wynagrodzenia netto. Pozostały zakres zmiany Umowy w SWZ

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.