eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Świadczenie usług w zakresie przycinania, usuwania drzew, krzewów i bylin oraz nasadzeń drzew, krzewów i bylin



Ogłoszenie z dnia 2023-01-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług w zakresie przycinania, usuwania drzew, krzewów i bylin
oraz nasadzeń drzew, krzewów i bylin

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMUNALNY ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W KATOWICACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 241031620

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Michała Grażyńskiego 5

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-126

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kzgm.katowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kzgm.katowice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/kzgm_katowice

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług w zakresie przycinania, usuwania drzew, krzewów i bylin
oraz nasadzeń drzew, krzewów i bylin

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d34f3647-79f7-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00023791

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00030796/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.15 Świadczenie usług w zakresie przycinania, usuwania drzew i krzewów

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00493461

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: NZ.231.086.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 210172,50 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie przycinania, usuwania drzew krzewów i bylin oraz nasadzeń drzew, krzewów i bylin na terenie miasta Katowice, w obrębie Oddziałów Eksploatacji Budynków (OEB) zarządzanych przez Zamawiającego.
Usługi dotyczyć będą w szczególności:
1) cięć sanitarno-formujących oraz cięć technicznych drzew (o trzech stopniach trudności w zależności od wysokości danego drzewa) – tj. obcięcia gałęzi lub konarów oraz zabezpieczenia powstałych ran, a także dokładnego uprzątnięcia terenu prac i wywozu powstałych odpadów na miejsce prawem dopuszczone;
2) wycinki drzew (o trzech stopniach trudności w zależności od wysokości danego drzewa) – tj. ścięcia drzewa co najmniej 15 cm pod powierzchnią gruntu, zasypania powstałego wykopu ziemią do poziomu terenu, podcięcia pnia i konarów, dokładnego uprzątnięcia terenu prac i wywozu gałęzi i pni wyciętych drzew oraz odpadów, na miejsce prawem dopuszczone;
3) usuwania wiatrołomów, złomów i wywrotów - tj. usunięcia ich co najmniej 15 cm pod powierzchnią gruntu, zasypania powstałego wykopu ziemią do poziomu terenu, dokładnego uprzątnięcia terenu prac i wywozu gałęzi i pni oraz powstałych odpadów na miejsce prawem dopuszczone;
4) karczowania – tj. wykopania i usunięcia korzeni drzewa, zasypania powstałego wykopu ziemią do poziomu terenu, dokładnego uprzątnięcia terenu prac i wywozu karpy oraz powstałych odpadów na miejsce prawem dopuszczone;
5) frezowania - tj. mechaniczne usunięcie pozostałości korzeni i pnia, zasypania powstałego wykopu ziemią do poziomu terenu, dokładnego uprzątnięcia terenu prac i wywozu karpy oraz powstałych odpadów na miejsce prawem dopuszczone,
6) usuwaniu krzewów i bylin – tj. wykopania i usunięcia krzewów i bylin wraz z korzeniami, zasypania powstałego wykopu ziemią do poziomu terenu, zebrania gałęzi, dokładnego uprzątnięcia terenu prac i wywozu powstałych odpadów na miejsce prawem dopuszczone;
7) nasadzeń drzew, krzewów i bylin – tj. dokonania zakupu sadzonek oraz ich transportu na miejsce prac (z wyłączeniem §3¹ ust.1 lit. b projektowanych postanowień umowy), przygotowania gruntu, wykonania nasadzeń oraz zabezpieczenia ich przed zniszczeniem;
8) pielęgnowania nasadzonych sadzonek, tj. doraźnego uzupełniania skradzionych i zdewastowanych palików, zabezpieczenia roślin, pielenia, usuwania odrośli w celu wyprowadzenia właściwej korony, podlewania sadzonek z częstotliwością dostosowaną do warunków atmosferycznych, w razie zaistnienia potrzeby ochrony przed chorobami i szkodnikami (opryski owadobójcze), nawożenia oraz wymiany obumarłego materiału roślinnego, przez okres 12 miesięcy od posadzenia roślin;
9) wydawania opinii dendrologicznych tj. oceny stanu faktycznego zdrowia drzewa, zarówno poprzez zewnętrzne oględziny tj. metodą wizualną (VTA) jak i badanie wnętrza drzewa, badanie pnia za pomocą metody nieinwazyjnej przy użyciu tomografu akustycznego.
2. W zależności od wysokości drzewa (w przypadku wycinki) oraz wysokości, na której wykonywane są prace (w przypadku cięć), przypisuje się następujące stopnie trudności wykonania:
a) I stopień trudności:
- drzewa o wysokości nieprzekraczającej 5 m (w przypadku wycinki),
- prace wykonywane na wysokości nieprzekraczającej 5 m (w przypadku cięć sanitarno-formujących oraz cięć technicznych drzew),
b) II stopień trudności:
- drzewa o wysokości ponad 5 m do 10 m (w przypadku wycinki),
- prace wykonywane na wysokości ponad 5 m do 10 m (w przypadku cięć sanitarno-formujących oraz cięć technicznych drzew)
c) III stopień trudności:
- drzewa o wysokości ponad 10 m (w przypadku wycinki),
- prace wykonywane na wysokości ponad 10 m (w przypadku cięć sanitarno-formujących oraz cięć technicznych drzew)
3. W zależności od lokalizacji i dostępu do drzewa/drzew Zamawiający przewiduje dodatkowe wynagrodzenie w przypadku wystąpienia następujących utrudnień w wykonaniu czynności, o których mowa w § 1 ust. 2 lit. a i b) projektowanych postanowień umowy
a) konieczność realizacji zadania metodą alpinistyczną (niezależnie od wysokości drzewa i wykonywanych prac);
W przypadku wykonywania zadania metodą alpinistyczną dodatkowe wynagrodzenie naliczane jest dla każdego drzewa osobno.
b) konieczność czasowego wyłączenia linii energetycznej (niezależnie od wysokości drzewa i wykonywanych prac).
W przypadku konieczności czasowego wyłączenia linii energetycznej dodatkowe wynagrodzenie naliczane jest jednorazowo bez względu na ilość drzew wykazanych w zleceniu na danym obszarze/ulicy.
4. Wykonawca będzie wykonywał umowę w zakresie nasadzeń drzew, krzewów i bylin zgodnie z „Wytycznymi dotyczącymi dokonywania nasadzeń drzew”, ujętymi w Załączniku nr 1 do projektowanych postanowień umowy oraz „Wytycznymi dotyczącymi dokonywania nasadzeń krzewów i bylin”, ujętymi w Załączniku nr 1a do projektowanych postanowień umowy.
5. Usługi będą realizowane w zależności od potrzeb Zamawiającego, każdorazowo na podstawie zlecenia, poprzedzonego wizją w terenie, przekazanego Wykonawcy zgodnie z § 5 projektowanych postanowień umowy, w terminie wskazanym w zleceniu. W przypadku zagrożenia życia, zdrowia lub mienia ludzkiego, czy też sytuacji awaryjnej, której nie można było wcześniej przewidzieć, Wykonawca wykona wskazane zlecenie po telefonicznym zgłoszeniu, a rozpoczęcie tych prac nastąpi w trybie bezzwłocznym, nie dłuższym niż 4 godziny od otrzymania zgłoszenia. Zamawiający przewiduje, że w okresie realizacji przedmiotu zamówienia może być do trzech zleceń do realizacji w trybie bezzwłocznym.
6. Wykonawca zobowiązuje się do aktywnego uczestnictwa w wizjach w terenie mających na celu ocenę stanu fitosanitarnego drzew, krzewów i bylin zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem, jednakże nie częściej niż 2 razy w miesiącu. Zamawiający powiadomi e-mailowo Wykonawcę o planowej wizji w terenie z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem. Przez „aktywne uczestnictwo” Zamawiający rozumie opiniowanie oceny stanu fitosanitarnego drzew, krzewów i bylin.
7. Materiał drzewny pozyskany w wyniku cięć, karczowań, frezowań, wycinki drzew, usuwania złomów, wywrotów i krzewów, gałęzie, pnie i inne odpady Wykonawca wywiezie na miejsce prawem dopuszczone.
8. Wykonawca zobowiązuje się wykonać usługę z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi zasadami współczesnej wiedzy przyrodniczej, przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zagwarantować bezpieczeństwo osób trzecich w pobliżu prowadzonych prac.
9. Sprzęt (tj. m.in. pojazd transportowy, pojazd z wysięgnikiem, piły, frezerka, tomograf akustyczny) i materiały (tj. m.in. woda, nawozy, ziemia, kora, zrębki) niezbędne do realizacji zamówienia Wykonawca zapewni własnym staraniem i na własny koszt.

10. Informacje o nazwie usługi/gatunku rośliny, jednostce miary i ilościach zawiera - Rozdz. III, pkt. 11 SWZ (tabela).

11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wszelkie obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia, sposób rozliczania zawierają projektowane postanowienia umowy wraz z załącznikami stanowiące załącznik nr 4 do SWZ.
12. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę
Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę został określony w § 3 projektowanych postanowień umowy (Załącznik nr 4 do SWZ).
13. Przedmiotowe środki dowodowe. Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia.
14. Wymóg spełniania wymagań określonych przez przepisy ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. 2022 poz. 1083 z późn. zm.) został określony w § 3 projektowanych postanowień umowy (Załącznik nr 4 do SWZ).
15. Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne (przewidział wymóg zatrudnienia na podstawie stosunku pracy).

4.5.3.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew

77211600-8 - Sadzenie drzew

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 173019,24 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 206194,68 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 173019,24 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Agro-Mar Zakład Projektowania, Urządzania i Utrzymania Terenów Zieleni Marek Trzcionka

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6351027275

7.3.3) Ulica: Jagodowa

7.3.4) Miejscowość: Mikołów

7.3.5) Kod pocztowy: 43-190

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-01-05

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 173019,24 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.