eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wojaszówka › Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4 091 495,64 zł.



Ogłoszenie z dnia 2022-01-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4 091 495,64 zł.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WOJASZÓWKA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440608

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 115

1.5.2.) Miejscowość: Wojaszówka

1.5.3.) Kod pocztowy: 38-471

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński

1.5.7.) Numer telefonu: 134385016

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@wojaszowka.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wojaszowka.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/wojaszowka

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4 091 495,64 zł.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d4966eee-4081-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00018983

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00011602/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4 091 495,64 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00260833/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IŚ: 271.12.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest:
Kredyt długoterminowy w kwocie 4 091 495,64 zł (słownie: cztery miliony dziewięćdziesiąt jeden tysięcy czterysta dziewięćdziesiąt pięć złotych 64/100), w tym:
a) na pokrycie planowanego deficytu budżetu w kwocie 2 873 882,64 zł w tym na wyprzedzające finansowanie przedsięwzięć realizowanych przy współudziale środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 458 960,74 zł,
w tym:
- Zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego na wyposażenie OSP w Bratkówce w kwocie 244 298,91 zł,
- Poprawa jakości powietrza w gminie Wojaszówka – montaż ekologicznych kotłów CO-gazowe w kwocie 82 548,88 zł,
- Redukcja emisji w gminie-montaż ekologicznych kotłów CO-Eco Groszek w kwocie 132 112,95 zł,
- Spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w kwocie 1 217 613,00 zł.

1) Kredyt zostanie zaciągnięty na okres od 30.11.2021 do 31.12.2030 r., z uwzględnieniem karencji w spłacie kapitału do 30.03.2022 roku.
2) Wyżej wymieniona kwota kredytu zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego w okresie od 1 dnia do max 3 dnia po dniu zawarciu umowy kredytowej do dnia 31 grudnia 2021 r.
Wykonawca powinien skalkulować koszty przedmiotu zamówienia (oprocentowanie plus marża banku) na dzień:
- I transza w dniu 1.12.2021 r w kwocie 2 000 000,00 zł
- II transza w dniu 31.12.2021 r. w kwocie 2 091 495,64 zł
Do ustalenia oprocentowania należy przyjąć stawkę WIBOR 1M na dzień 28.10.2021 r.
Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a wybranym Wykonawcą dokonywane będą w złotych polskich.

3) Przewidywany harmonogram spłaty kredytu:
Spłata kredytu będzie realizowana od 31.03.2022 r. do 31.12.2030 roku w 36 ratach w następujący sposób:
- I rata do dnia 31.03.2022r w kwocie 2 500,00 zł
- II rata do dnia 30.06.2022r w kwocie 461 460,74 zł
- III rata do dnia 30.09.2022r w kwocie 2 500,00 zł
- IV rata do dnia 31.12.2022r w kwocie 2 500,00 zł
- V rata do dnia 31.03.2023r w kwocie 10 000,00 zł
- VI rata do dnia 30.06.2023r w kwocie 10 000,00 zł
- VII rata do dnia 30.09.2023r w kwocie 10 000,00 zł
- VIII rata do dnia 31.12.2023r w kwocie 10 000,00 zł
- IX rata do dnia 31.03.2024r w kwocie 100 000,00 zł
- X rata do dnia 30.06.2024r w kwocie 100 000,00 zł
- XI rata do dnia 30.09.2024r w kwocie 100 000,00 zł
- XII rata do dnia 31.12.2024r w kwocie 100 000,00 zł
- XIII rata do dnia 31.03.2025r w kwocie 112 500,00 zł
- XIV rata do dnia 30.06.2025r w kwocie 112 500,00 zł
- XV rata do dnia 30.09.2025r w kwocie 112 500,00 zł
- XVI rata do dnia 31.12.2025r w kwocie 112 500,00 zł
- XVII rata do dnia 31.03.2026r w kwocie 125 000,00 zł
- XVIII rata do dnia 30.06.2026r w kwocie 125 000,00 zł
- XIX rata do dnia 30.09.2026r w kwocie 125 000,00 zł
- XX rata do dnia 31.12.2026r w kwocie 125 000,00 zł
- XXI rata do dnia 31.03.2027r w kwocie 142 500,00 zł
- XXII rata do dnia 30.06.2027r w kwocie 142 500,00 zł
- XXIII rata do dnia 30.09.2027r w kwocie 142 500,00 zł
- XXIV rata do dnia 31.12.2027r w kwocie 142 500,00 zł
- XXV rata do dnia 31.03.2028r w kwocie 142 500,00 zł
- XXVI rata do dnia 30.06.2028r w kwocie 142 500,00 zł
- XXVII rata do dnia 30.09.2028r w kwocie 142 500,00 zł
- XXVIII rata do dnia 31.12.2028r w kwocie 142 500,00 zł
- XXIX rata do dnia 31.03.2029r w kwocie 142 500,00 zł
- XXX rata do dnia 30.06.2029 w kwocie 142 500,00 zł
- XXXI rata do dnia 30.09.2029 w kwocie 142 500,00 zł
- XXXII rata do dnia 31.12.2029 w kwocie 142 500,00 zł
- XXXIII rata do dnia 31.03.2030 w kwocie 130 600,00 zł
- XXXIV rata do dnia 30.06.2030 w kwocie 130 600,00 zł
-XXXV rata do dnia 30.09.2030 w kwocie 130 600,00 zł
-XXXVI rata do dnia 31.12.2030 w kwocie 130 734,90 zł

4) Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania zmniejszania kwoty kredytu bez prowizji i opłat.
Zamawiającemu będzie przysługiwać prawo do wcześniejszej spłaty kredytu ( w tym w przypadku otrzymania wcześniejszego dofinansowania przedsięwzięć realizowanych z udziałem środków z UE) bez dodatkowych opłat i prowizji.
Zamawiającemu będzie przysługiwać prawo do wcześniejszej spłaty całej lub części kredytu ( w przypadku pozyskania dodatkowych źródeł dochodów lub zmniejszenia planu wydatków) bez dodatkowych opłat i prowizji.
W przypadku spłaty kredytu lub jego części we wcześniejszym terminie, odsetki będą naliczane od kwoty faktycznego zadłużenia.
5) Wykorzystanie kredytu następować będzie bez prowizji i opłat.
6) Kwota zaciągniętego kredytu podlega oprocentowaniu w stosunku rocznym wg zmiennej stopy procentowej oprocentowania środków bankowych w oparciu o stawkę WIBOR 1M plus marża banku (do dwóch miejsc po przecinku). Wysokość marży będzie stała w całym okresie obowiązywania umowy.
7) Stawka WIBOR 1 M zmienia się w cyklu kalendarzowym kwartalnym i dla potrzeb realizacji zamówienia będzie przyjmowana wartość z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego kolejny okres.
8) Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytów lub kredytu przy założeniu, że rok liczy 365/366 dni, od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonych kredytów lub kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie.
9) Spłata kapitału kredytu w ratach kapitałowych (zgodnie z harmonogramem) - płatnych na koniec każdego kwartału.
10) Spłata rat kapitałowych rozpocznie się od 31.03.2022 r.
Spłata odsetek następować będzie w okresach kwartalnych począwszy od kwartału, w którym zostanie uruchomiony kredyt.
11) Kredyt będzie płatny w 36 ratach kwartalnych płatnych w okresie od 31.03.2022 do 31.12.2030.
12) Do wyliczenia kosztów kredytu należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w miesiącu.
13) Za spłatę odsetek należy przyjąć dzień wpływu należności na rachunek Wykonawcy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy.
14) W przypadku likwidacji stawki WIBOR 1M zostanie ona, za porozumieniem Stron, zamieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 1M, albo na stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 1M, bez kosztów obciążających Zamawiającego.
15) Za spłatę kredytu lub ich rat przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy. Jeżeli termin płatności rat kredytowych przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy - spłata rat następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy.
16) Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty kredytu przed terminem bez żadnych opłat i prowizji.
17) Wykonawca wyznaczy pracownika upoważnionego do kontaktów z Zamawiającym w sprawach związanych z wykorzystywaniem kredytu.
18) Wykonawca nie będzie naliczał i pobierał jakichkolwiek prowizji i opłat.
19) Pierwsza płatność odsetek nastąpi do dnia 31.12.2021 r.
20) Bank będzie każdorazowo, najpóźniej 3 dni robocze przed datą spłaty odsetek, informował faksem/mailem Zamawiającego o wysokości odsetek do spłaty.
21) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu złożył w terminie do 3 dni od dnia zawiadomienia o wyborze oferty projekt umowy kredytowej oraz Harmonogram spłaty kredytu, która będzie uwzględniała wszystkie warunki określone w SIWZ.
22) Zamawiający nie będzie związany przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy kredytowej i zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do projektu przed podpisaniem umowy w wersji ostatecznej. Ewentualne zmiany do projektu umowy winny być zaakceptowane przez strony.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 274575,78 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 334173,58 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 274575,78 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Gospodarstwa Krajowego

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 000017319

7.3.3) Ulica: Al. Jerozolimskie 7

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 00-955

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 274575,78 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2030-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.