eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Legnica › Dostawa na potrzeby LPGK Sp. z o. o. samochodu ciężarowego z zabudową bramową



Ogłoszenie z dnia 2022-01-11

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa na potrzeby LPGK Sp. z o. o. samochodu ciężarowego z zabudową bramową

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Legnickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390081536

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Nowodworska 60

1.5.2.) Miejscowość: Legnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-220

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski

1.5.7.) Numer telefonu: 768566350

1.5.8.) Numer faksu: 768566355

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@lpgk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lpgk.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

www.lpgk.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Gospodarka komunalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa na potrzeby LPGK Sp. z o. o. samochodu ciężarowego z zabudową bramową

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dd126b77-5dad-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00011072

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Świadczenie usług zimowego utrzymania dróg wiąże się z koniecznością dysponowania przystosowanymi do tego celu pojazdami. Spółka dysponowała wystarczającą flotą pojazdów kiedy składała oferty na świadczenie w sezonie 2021/2022 usług zimowego utrzymania dróg zlokalizowanych na terenie miasta Legnica, Gminy Ruja oraz Powiatu Legnickiego. Jednakże jeden z pojazdów ciężarowych z zabudową bramową (wyposażony w piaskarkę) uległ awarii w październiku, czasowo zmniejszając flotę pojazdów Spółki. Pojazd ten jest już wyeksploatowany i podatny na częste awarie, więc z tego powodu traktowany jest jako pojazd zapasowy, który ma być kierowany do świadczenia usług w sytuacji wystąpienia takiej potrzeby (gdy z powodu intensywnych opadów śniegu i oblodzenia pozostałe pojazdy Spółki będą potrzebowały wsparcia). W dniu 10.11.2021r. Starostwo Powiatowe w Legnicy zaprosiło Spółkę do negocjacji w celu udzielenia zamówienia na świadczenie przedmiotowych usług na terenie Legnickiego Pola.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: NZP/TO/6/2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 385700,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego samochodu ciężarowego z zabudową bramową na podstawie umowy sprzedaży. 2.Wykonawca dostarczy Zamawiającemu zakupiony pojazd do Zakładu Oczyszczania Miasta, ul. Nowodworska 48, 59-220 Legnica. Pojazd dostarczony Zamawiającemu winien być sprawny technicznie. 3.W dniu dostawy pojazdu Wykonawca winien przekazać Zamawiającemu odpowiednią dokumentację dotyczącą tego pojazdu, tj.: 1)Dokumentację techniczną w języku polskim dla kompletnego pojazdu, 2)Instrukcję obsługi w języku polskim dla kompletnego pojazdu, 3)Książkę gwarancyjno-serwisową w języku polskim (potwierdzenie oferowanej gwarancji). Wykonawca jest zobowiązany do podania w Książce gwarancyjno-serwisowej, w szczególności: nazwy, marki, typu, parametrów i Producenta oferowanego pojazdu oraz nazwy i siedziby serwisu autoryzowanego przez Producenta pojazdu, a także informacji potrzebnych do wykonywania uprawnień z gwarancji, o których mowa w art. 577¹ §2 Kodeksu cywilnego. 4)Pełną dokumentację pozwalającą na rejestrację kompletnego pojazdu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (w tym świadectwo zgodności WE albo świadectwo zgodności wraz z oświadczeniem zawierającym dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji i ewidencji pojazdu oraz kartę pojazdu), 5)Katalog stosowanych części zamiennych, 6)Dokumentację UDT. 4.Charakterystyka pojazdu stanowiącego przedmiot zamówienia. 1)charakterystyka podwozia: a)podwozie 2-osiowe o DMC min. 12.000 kg, b)rok produkcji min. 2020, c)silnik wysokoprężny spełniający normę min. EURO 6, d)silnik o pojemności 4-12 litrów, e)skrzynia biegów automatyczna lub manualna, lub zautomatyzowana, f)kabina posiadająca min. 2 miejsca, g)gniazdo 12V + 24V na desce rozdzielczej, h)kierownica regulowana, i)brzęczyk biegu wstecznego, j)czołownica uniwersalna; 2)charakterystyka zabudowy: a)zabudowa bramowa z urządzeniem załadowczym tylnym, przeznaczona do podnoszenia odpadów gromadzonych w kontenerach, b)ograniczniki ustawienia kontenera, c)zabezpieczenie kabiny przez zderzeniem, d)zabudowa bramowa bez belki poprzecznej, e)haki do wywrotu kontenerów; 3)wymogi techniczne w zakresie zużycia energii, emisji dwutlenku węgla oraz emisji zanieczyszczeń tlenków azotu, cząstek stałych i węglowodorów: a)wielkość zużycia energii - max. 12,60 MJ/km, b)wielkość emisji dwutlenku węgla (CO2) - max. 910 g/km, c)wielkość emisji zanieczyszczeń tj. suma wielkości emisji tlenków azotu (NOX), cząstek stałych (PM) oraz węglowodorów (THC) - max. 0,63 g/kWh. 5.Warunki gwarancji i serwisu pojazdu: 1)Okres gwarancji na pojazd (podwozie i zabudowę) jakiej Wykonawca zobowiązany jest udzielić Zamawiającemu wynosi 24 miesiące, za wyjątkiem okresu gwarancji na elementy hydrauliki siłowej, który wynosi 12 miesięcy. Okres gwarancji rozpoczyna się od dnia wydania pojazdu i podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego przez Strony. 2)Wykonawca zapewni bezpłatny serwis gwarancyjny w okresie obowiązywania gwarancji. Przeglądy gwarancyjne oraz naprawy odbywać się będą na zasadzie serwisu mobilnego (tj. na terenie Zamawiającego). Naprawa pojazdu może zostać dokonana w serwisie stacjonarnym (tj. w serwisie autoryzowanym przez Producenta) tylko w sytuacji gdy serwis mobilny nie będzie w stanie jej dokonać. 3)Zamawiający będzie miał możliwość zgłoszenia awarii (wady) we wszystkie dni robocze w godz. od 07.00 do 15.00 za pośrednictwem poczty elektronicznej. Czas reakcji serwisu mobilnego od momentu zgłoszenia awarii (wady) przez Zamawiającego nie powinien być dłuższy niż 48 godzin (przy obliczaniu tego terminu pomija się soboty, niedziele i święta). 6.Jeżeli w Opisie przedmiotu zamówienia wskazano znaki towarowe, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, to Zamawiający dopuszcza w stosunku do nich rozwiązania równoważne. Wszelkie produkty określone w niniejszym Opisie przedmiotu zamówienia (OPZ) pochodzące od konkretnych Wykonawców, określają jedynie minimalne parametry techniczne, jakościowe i użytkowe, jakim muszą one odpowiadać, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Wykonawca może zaoferować inny model produktu, ale musi on być równoważny jakościowo do określonego w OPZ. Oznacza to, że Wykonawca może zaoferować produkty o właściwościach takich samych lub zbliżonych do tych, które posiadają konkretne produkty wskazane w OPZ, lecz oznaczone innym znakiem towarowym, patentem, pochodzeniem, źródłem lub charakteryzujące się innym szczególnym procesem. Za produkt równoważny uznaje się produkt, który będzie miał te same cechy funkcjonalne, wizualne, materiałowe i techniczne co konkretny produkt wskazany w OPZ, lecz jest oznaczony innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Jakość równoważnego produktu nie może być gorsza od jakości określonej w OPZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w OPZ, zobowiązany jest wykazać, że oferowany przez niego pojazd spełnia wymagania określone przez Zamawiającego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 34143000-1 - Pojazdy do utrzymania dróg w okresie zimy

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

34144510-6 - Pojazdy do transportu odpadów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 487941,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 487941,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 487941,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: HEWEA Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 932638592

7.3.3) Ulica: Przemysłowa 1, Byków

7.3.4) Miejscowość: Mirków

7.3.5) Kod pocztowy: 55-095

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 487941,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2022-01-21

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Pierwotny zakres umowy zawartej w dniu 29.10.2021r. ze Starostwem Powiatowym w Legnicy obejmuje świadczenie usług zimowego utrzymania dróg powiatowych zlokalizowanych na terenie Gmin: Kunice, Ruja, Krotoszyce i Chojnów. LPGK Sp. z o. o. nie mogła przewidzieć zamiaru rozszerzenia przez Starostwo Powiatowe w Legnicy zakresu świadczonych usług na drogi powiatowe zlokalizowane na terenie Gminy Legnickie Pole, lecz wskutek tego oraz w wyniku awaryjności i wyeksploatowania jednego pojazdu zaistniała konieczność zwiększenia przez Spółkę floty pojazdów jakie mogą zostać skierowane do świadczenia usług zimowego utrzymania dróg.
Specyfika świadczenia usług zimowego utrzymania dróg wymaga od Spółki natychmiastowej reakcji, aby zapobiegać wypadkom drogowym oraz paraliżowi ruchu drogowego. Dla zapewnienia natychmiastowej reakcji przez pracowników Spółki niezbędne jest dysponowanie wystarczającą ilością pojazdów ciężarowych przystosowanych do świadczenia usług w zakresie zimowego utrzymania dróg. Planowane rozszerzenie świadczenia przez Spółkę w/w usług na drogi powiatowe zlokalizowane na terenie Gminy Legnickie Pole oraz awaria i stan techniczny w/w pojazdu spowodowały, iż konieczne stało się natychmiastowe wykonanie zamówienia na dostawę dodatkowego pojazdu, który niezwłocznie po dostawie skierowany zostanie przez Spółkę do świadczenia usług zimowego utrzymania dróg w szczególności na terenie w/w gminy. Nie jest również możliwe zachowanie terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia niż zamówienie z wolnej ręki, ponieważ w przypadku podjęcia przez Zamawiającego próby udzielenia zamówienia publicznego na dostawę pojazdu ciężarowego z zabudową bramową w trybie podstawowym można szacować, że minie ok. 37 dni od momentu wszczęcia postępowania do momentu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, co jest zbyt długim okresem, gdyż nie zabezpiecza należytego świadczenia przez Spółkę usług zimowego utrzymania dróg w grudniu 2021r. oraz w pierwszej połowie stycznia 2022r. W przypadku zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki Zamawiający spodziewa się dostawy pojazdu ciężarowego z zabudową bramową o ok. miesiąc wcześniej niż w przypadku zastosowania konkurencyjnego trybu udzielenia zamówienia (tzw. trybu podstawowego), co ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia przez Spółkę należytego świadczenia usług zimowego utrzymania dróg. W przypadku zastosowania trybu podstawowego do udzielenia zamówienia na dostawę pojazdu ciężarowego z zabudową bramową, co wiąże się z dostawą opóźnioną o ok. miesiąc, interes LPGK Sp. z o. o. może doznać uszczerbku, gdyż Spółka może zostać obarczona karami umownymi lub może dojść do rozwiązania umów na świadczenie usług zimowego utrzymania dróg, co wiązało się będzie z trudnościami w pozyskaniu takich zamówień w przyszłości ze względu na brak aktualnego doświadczenia zawodowego potwierdzonego referencjami poświadczającymi należyte wykonanie zamówienia oraz zaistnienie przesłanek wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 5 i 7 Pzp.
Jak wykazano powyżej brak jest możliwości zachowania terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia oraz zaistniała konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia na dostawę pojazdu ciężarowego z zabudową bramową, która nie wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego (decyzja Starostwa Powiatowego w Legnicy stanowi przyczynę „zewnętrzną”) oraz wynika z wyjątkowej sytuacji, której Zamawiający nie mógł przewidzieć (jednoczesne zmniejszenie floty pojazdów Spółki w związku z awarią samochodu oraz zwiększenie zapotrzebowania na pojazdy kierowane do świadczenia usług zimowego utrzymania dróg w związku z decyzją Starostwa Powiatowego w Legnicy o rozszerzeniu zakresu usług na drogi powiatowe zlokalizowane w Legnickim Polu).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.