eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Włodawa › Długoterminowy kredyt bankowy dla Gminy Włodawa w 2022 roku w wysokości 500 000,00 zł. z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów



Ogłoszenie z dnia 2023-01-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Długoterminowy kredyt bankowy dla Gminy Włodawa w 2022 roku
w wysokości 500 000,00 zł. z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Włodawa

1.3.) Oddział zamawiającego: Al. Jana Pawła II 22

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 110197865

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Al. Jana Pawła

1.5.2.) Miejscowość: Włodawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 22-200

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski

1.5.7.) Numer telefonu: (0-82) 5 721 234

1.5.8.) Numer faksu: (0-82) 5 721 234

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@gmina-wlodawa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-wlodawa.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ugwlodawa.bip.lubelskie.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Długoterminowy kredyt bankowy dla Gminy Włodawa w 2022 roku
w wysokości 500 000,00 zł. z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fd12facb-7c5f-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00010500

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00002210/14/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Długoterminowy kredyt bankowy dla Gminy Włodawa w 2022 roku w wysokości 500 000,00 zł. z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00497882

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IK.271.17.2022.MZ

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 290876,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego
w kwocie 500 000,00 zł (słownie: Pięćset tysięcy złotych zero groszy) dla Gminy Włodawa z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.
2. Kredyt w kwocie 500 000,00 zł (słownie: Pięćset tysięcy złotych zero groszy) postawiony do dyspozycji Zamawiającego przeznaczony będzie na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.
3. Uruchomienie kredytu nastąpi w oparciu o pisemną dyspozycję, która zostanie złożona Wykonawcy. Dopuszcza się złożenie dyspozycji za pośrednictwem faksu lub drogą elektroniczną na numer faksu lub adres e-mail wskazany w umowie lub w inny sposób.
4. Uruchomienie kredytu musi nastąpić nie później niż w następnym dniu roboczym po dniu, w którym zostanie złożona dyspozycja o uruchomienie kredytu i przekazane środki przez Wykonawcę na rachunek Zamawiającego wskazany w umowie.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od wykorzystania kwoty kredytu lub jej części określonej w pkt 2.
6.1. Zamawiający zobowiązuje się spłacać kapitał kredytu i odsetki według załączonego harmonogramu: w latach 2022-2032 w terminach 31.01, 30.04, 31.07, 31.10, tj. 16 rat x 5 000,00 zł., 21 raty x 20 000,00 zł., przedstawia się następująco:
 2022 r. – odsetki,
 2023 r.- 10 000,00 zł. łącznie raty kredytu + odsetki,
 2024 r. - 20 000,00 zł. łącznie raty kredytu + odsetki,
 2025 r. - 20 000,00 zł. łącznie raty kredytu + odsetki,
 2026 r. - 20 000,00 zł. łącznie raty kredytu + odsetki,
 2027 r. - 50 000,00 zł. łącznie raty kredytu + odsetki,
 2028 r. - 80 000,00 zł. łącznie raty kredytu + odsetki,
 2029 r. – 80 000,00 zł. łącznie raty kredytu + odsetki,
 2030 r. – 80 000,00 zł. łącznie raty kredytu + odsetki,
 2031r. – 80 000,00 zł. łącznie raty kredytu + odsetki,
 2032 r. – 60 000,00 zł. łącznie raty kredytu + odsetki;
6.2. Odsetki banku płatne w okresach miesięcznych naliczonych od dnia uruchomienia kredytu poczynając od miesiąca stycznia 2023r. do 15 dnia każdego miesiąca. Do wyliczenia odsetek od kredytu należy zastosować kalendarz rzeczywisty.
6.3. Ostatnia płatność odsetek przypisanych na dzień 31.07.2032 r. - do 15.08.2032r.
7. Bank zobowiązany jest do wyliczania odsetek za każdy miesiąc i przekazania bez wezwania obciążenia Zamawiającemu do 10 dnia każdego miesiąca, drogą elektroniczną, na adres e-mail wskazany w umowie lub w inny sposób.
8. Oprocentowanie kredytu zmienne w stosunku rocznym oparte o zmienną stawkę WIBOR 1M (obowiązującą na ostatni dzień roboczy miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty) powiększone o stałą marżę Banku. Nie przewiduje się prowizji i opłat przygotowawczych za uruchomienie kredytu.
9. Zamawiający przewiduje możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu.
10. Zamawiający zakłada możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek dodatkowych kosztów rekompensacyjnych.
11. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania.
12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z uruchomienia kredytu lub jego części i oczekuje, że bank nie będzie pobierał żadnych opłat od wartości, z których Zamawiający zrezygnował.
13. Jeżeli termin spłaty upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy spłata kredytu może nastąpić w pierwszym dniu roboczym po tym dniu.
14. Koszt kredytu na dzień składania ofert stanowić będzie:
14.1. odsetki od wykorzystanego (zgodnie z § 4 SWZ) kredytu naliczone miesięcznie, stanowiące sumę stałej marży banku i zmiennej stopy procentowej opartej
o WIBOR 1M (obowiązującą na dzień 09.12.2022r. tj 6,99 %).
14.2 dla porównywalności złożonych Ofert wyliczenie to należy przygotować na załączniku Nr 5 przyjmując uruchomienie kredytu jednorazowo w kwocie 500 000,00 zł. w dniu 29 grudnia 2022 r.
15. Bank nie będzie pobierał odsetek i innych opłat za spłatę kredytu przed terminem.
16. Zabezpieczenie udzielonego kredytu: weksel własny in blanco wystawiony przez Gminę wraz z deklaracją wekslową. Na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika.
17. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez Kredytodawcę Zamawiający dołącza do Specyfikacji następujące dokumenty finansowe, które stanowią Załącznik Nr 4 do SWZ:
17.1. sprawozdanie typu Rb:
a) za rok 2019,
b) za rok 2020,
c) za rok 2021
d) za III kwartał 2022 roku,
17.2. skonsolidowany bilans Gminy Włodawa za 2021r.
17.3. opinia RIO o przedłożonym przez Wójta Gminy sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy za 2021r.,
17.4. informacja dotycząca zobowiązań finansowych z tytułu zaciągniętych kredytów
i pożyczek wg stanu na dzień 30.11.2022r.,
17.5. uchwała Rady Gminy Włodawa Nr XLIX/336/2022 z dnia 20 czerwca 2022 r.
w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego oraz uchwała Nr LIV/365/2022 Rady Gminy Włodawa z dnia 28 października 2022 r. zmieniająca uchwałę w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego,
17.6. opinia RIO o możliwości spłaty kredytu długoterminowego zaciągniętego przez Gminę Włodawa,
17.7. opinia RIO o przedłożonym projekcie budżetu Gminy Włodawa na rok 2023,
17.8. opinia RIO o planowanej kwocie długu Gminy Włodawa na 2023r.,
17.9. opinia RIO o przedłożonym projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Włodawa,
17.10. opinia regionalnej izby obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu za I półrocze 2022 r.
17.11.pozycje 17.1 zamieszczone są na stronie biuletynu informacji publicznej Gminy Włodawa www.ugwlodawa.bip.lubelskie.pl w zakładce Prawo miejscowe/Budżet i uchwały okołobudżetowe,
17.12. uchwała budżetowa na 2022 rok wraz ze zmianami określająca wysokość sumy do której Wójt Gminy może samodzielnie zaciągać zobowiązania, Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Włodawa na lata 2022-2025 wraz ze zmianami, a także uchwała
w sprawie opinii dotycząca przedłożenia przez Wójta Gminy Włodawa rocznego sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2019, 2020 i 2021
zamieszczone są na stronie biuletynu informacji publicznej Gminy Włodawa https://ugwlodawa.bip.lubelskie.pl w zakładce Prawo miejscowe/Budżet i uchwały okołobudżetowe,
18. Przed podpisaniem umowy Zamawiający zobowiązuje się dostarczyć:
18.1. zaświadczenie o nadaniu NIP i REGON,
18.2. dokumenty wyboru Wójta i powołania Skarbnika.
19. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 § 1 pkt. 4 i 5 kpc.
20. Ostateczny termin wykorzystania kredytu: 31.12.2022r.
21. Informacje Gminy Włodawa o zobowiązaniach finansowych jednostki samorządu terytorialnego innych niż kredyt, pożyczka, dłużne papiery wartościowe, przyjęty depozyt tzn.:
1) ujmowanych od 2022 r. w sprawozdaniach finansowych jako zobowiązania o charakterze kredytu i pożyczki: - nie występują:
a) umowach o partnerstwie publiczno-prywatnym, które wpływają na poziom długu publicznego,
b) papierach wartościowych, których zbywalność jest ograniczona,
c) umowach sprzedaży, w których cena jest płatna w ratach, w tym sprzedaży zwrotnej składników majątku komunalnego,
d) umowach leasingu zawartych z producentem lub finansujących, w których ryzyko i korzyści z tytułu własności są przeniesione na korzystającego z rzeczy, w tym leasingu zwrotnego składników majątku komunalnego,
e) umowach nienazwanych o terminie zapłaty dłuższym niż rok, związanych z finansowaniem usług, dostaw, robót budowlanych, które wywołują skutki ekonomiczne podobne do umowy pożyczki lub kredytu,
2) innych zobowiązaniach (niezależnie od tego, czy są odrębnie ujęte w sprawozdaniach finansowych), które wynikają z:
a) umów (w tym również deklaracji, oświadczeń, listów wspierających itp.) które określają formę wsparcia finansowego udzielonego spółkom komunalnym (np. poprzez dopłaty do kapitału, podwyższenie kapitału, odkup akcji albo udziałów, przekazanie dotacji, udzielenie rekompensaty za świadczone usługi) w związku z realizowanymi przez te spółki przedsięwzięciami inwestycyjnymi, wraz z informacją o tych przedsięwzięciach - ujęte w budżecie na 2022r. dopłaty do spółki WP3,
b) spłaty wierzyciela jednostki samorządu terytorialnego dokonanej przez osobę trzecią w trybie określonym w art. 518 ustawy – KC (tzw. subrogacji) wraz z restrukturyzacją zadłużenia. - nie występują;
22. Informacje na temat jednostki samorządu terytorialnego, w szczególności dotyczących:
1) posiadanych udziałów lub akcji spółek prawa handlowego:
- 100% w spółce prawa handlowego GZK Sp. z o.o. we Włodawie wartość udziałów 1 356 000,00 zł., w tym odpisy aktualizujące 299 016,05 zł.
- 5832,00 udziałów w Spółce WP3 Spółka z o.o. w Łęcznej w łącznej wysokości 291 600,00 zł. /wartość udziału – 50,00 zł./
2) udzielonych poręczeń i gwarancji - nie występują,
3) realizowanych inwestycji finansowanych lub współfinansowanych ze środków UE – zgodnie z załącznikiem Nr 6 do uchwały budżetowej na 2022r.
4) Gmina Włodawa nie posiada zaległości w uiszczaniu podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne oraz nie posiada zaległości w regulowaniu zobowiązań wobec banków/instytucji finansowych.
5) należności i zobowiązania wymagalne – zgodnie ze sprawozdaniami Rb N i Z.
6) zobowiązania z tytułu poręczeń i gwarancji: - nie występują;
Z uwagi na ograniczoną ilość znaków pozostałe przesłanki zawarte są w Rozdziale 4 SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 243604,42 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 269764,55 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 243604,42 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Parczewie

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5390002563

7.3.3) Ulica: Kościelna 27

7.3.4) Miejscowość: Parczew

7.3.5) Kod pocztowy: 21-200

7.3.6.) Województwo: lubelskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 243604,42 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2032-07-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.