eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lipnica Ma³a › Sukcesywne dostawy lekkiego oleju opa³owego w roku 2023 dla potrzeb czê¶ci szkó³ Gminy Jab³onka"



Og³oszenie z dnia 2023-01-05


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywne dostawy lekkiego oleju opa³owego w roku 2023 dla potrzeb czê¶ci szkó³ Gminy Jab³onka"

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadz± zamawiaj±cy dzia³aj±cy wspólnie

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Szko³a Podstawowa nr 3 w Lipnicy Ma³ej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 490548190

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Lipnica Ma³a, 512

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Lipnica Ma³a

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-482

1.5.4.) Województwo: ma³opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gimlipm@poczta.onet.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: zslm.eduorawa.net

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

1.8.) Informacje o pozosta³ych zamawiaj±cych dzia³aj±cych wspólnie

Zamawiaj±cy 2

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Szko³a Podstawowa w Zubrzycy Dolnej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7352788054

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Zubrzyca Dolna 257

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Zubrzyca Górna

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-484

1.5.4.) Województwo: ma³opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: spzd@onet.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://www.spzd.edu.pl/

Zamawiaj±cy 3

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Szko³a Podstawowa nr 2 w Zubrzycy Górnej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7352788025

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Zubrzyca Górna 482

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Zubrzyca Górna

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-484

1.5.4.) Województwo: ma³opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gimzubrzyca@poczta.onet.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.sp2zg.edu.pl

Zamawiaj±cy 4

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Szko³a Podstawowa nr 1 w Lipnicy Ma³ej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 490548066

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Lipnica Ma³a 117

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Lipnica Ma³a

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-482

1.5.4.) Województwo: ma³opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bogusiaszlachta@interia.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.lipnicamala1.wixsite.com

Zamawiaj±cy 5

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Szko³a Podstawowa nr 1 w Zubrzycy Górnej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 490548847

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Zubrzyca Górna 43

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Zubrzyca Górna

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-484

1.5.4.) Województwo: ma³opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sp1.zubrzyca@wp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.sp1zg.edu.pl

1.9.) Podzia³ obowi±zków – zamówienie wspólne

1. Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ Publicznych (Dz.U. z 2022r. poz. 1710 z
pó¼n. zm.). strony wyznaczaj± spo¶ród siebie Szko³ê Podstawow± nr 3 w Lipnicy Ma³ej, jako Zamawiaj±cego upowa¿nionego do
przeprowadzenia postêpowania na sukcesywne dostawy lekkiego oleju opa³owego w roku 2023 dla potrzeb czê¶ci szkó³ Gminy
Jab³onka.
2. Po wyborze najkorzystniejszej oferty i udzieleniu zamówienia w prowadzonym wspólnie postêpowaniu w trybie
podstawowym na dostawê lekkiego oleju opa³owego, o którym mowa w pkt 1, ka¿da ze Stron samodzielnie zawrze odrêbn±
umowê na dostawê lekkiego oleju opa³owego z wy³onionym w postêpowaniu Wykonawc±.

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Sukcesywne dostawy lekkiego oleju opa³owego w roku 2023 dla potrzeb czê¶ci szkó³ Gminy Jab³onka"

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-cab32f2c-8c31-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00010447

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-01-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cab32f2c-8c31-11ed-94da-6ae0fe5e7159

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy
Zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
4. Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania (link prowadz±cy
bezpo¶rednio do widoku postêpowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-cab32f2c-8c31-11ed-94da-6ae0fe5e7159
5. Identyfikator (ID) postêpowania na Platformie e-Zamówienia:
ocds-148610-cab32f2c-8c31-11ed-94da-6ae0fe5e7159

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która
jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
4. Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania (link prowadz±cy
bezpo¶rednio do widoku postêpowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-cab32f2c-8c31-11ed-94da-6ae0fe5e7159
5. Identyfikator (ID) postêpowania na Platformie e-Zamówienia:
ocds-148610-cab32f2c-8c31-11ed-94da-6ae0fe5e7159
6. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci
zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa
Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych.
7. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla
dokumentów elektronicznych, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach
rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i
przekazuje siê jako za³±czniki.
W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania.
8. Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
wymagañ dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
a. w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci (i
przekazuje siê jako za³±cznik), lub
b. jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci
wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
9. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, odbywa siê
drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do
komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ,
zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej
wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
10. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta
„Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do
komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
11. Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie
postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
12. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy
plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
13. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
14. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê wykonawcy i Zamawiaj±cego za po¶rednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail:
gimlipm@poczta.onet.pl (nie dotyczy sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu).

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Szko³y Podstawowej nr 3 w Lipnicy Ma³ej, 34-482 Lipnica Ma³a 512;
• Kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych w Szkole Podstawowej nr 3 w Lipnicy Ma³ej , kontakt: e-mail:rafal.czajkowski@trzypszczoly.home.pl;
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego /dane identyfikuj±ce postêpowanie,
np. nazwa, numer/ prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji nr SP3LM.26/01/2023„Sukcesywne dostawy lekkiego oleju opa³owego w roku 2023 dla potrzeb czê¶ci szkó³ Gminy Jab³onka”.
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie
dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. –
Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986), dalej „ustawa Pzp”;
• Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4
lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy
przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy lub d³u¿szym, je¿eli
wynika to z odrêbnych przepisów;
• obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest
wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z
ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przys³uguje Wykonawcy:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿
podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SP3LM.26/01/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia s± sukcesywne dostawy lekkiego oleju opa³owego w ilo¶ci szacunkowej 120000 litrów w roku 2023 dla potrzeb czê¶ci szkó³ Gminy Jab³onka,
2. Przedmiot umowy powinien odpowiadaæ parametrom zgodnym z normami i przepisami obowi±zuj±cymi przy zakupie oleju opa³owego Wykonawca zobowi±zuje siê na dostarczenie przedmiotu zamówienia w³asnym transportem i na swój koszt do nastêpuj±cych szkó³, tj.:
1) Szko³y Podstawowej Nr 1 w Lipnicy Ma³ej,
2) Szko³a Podstawowa nr 3 w Lipnicy Ma³ej,
3) Szko³a Podstawowa w Zubrzycy Dolnej,
4) Szko³a Podstawowa nr 1 w Zubrzycy Górnej
5) Szko³a Podstawowa nr 2 w Zubrzycy Górnej
3. Szko³a Podstawowa nr 1 w Lipnicy Ma³ej oraz jednostki wymienione w za³. nr 9 do SWZ zawr± odrêbne umowy wynikaj±ce z niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego podstawowym (zgodnie z art. 275 pkt 1) ustawy Pzp NA SUKCESYWNE DOSTAWY LEKKIEGO OLEJU OPA£OWEGO W ROKU 2023 DLA POTRZEB CZʦCI SZKÓ£ GMINY JAB£ONKA.
4. Zamawiaj±cy, dzia³a w imieniu w³asnym oraz na podstawie podpisanego Porozumienia (Porozumienie do wgl±du w siedzibie Zamawiaj±cego), w imieniu jednostek wymienionych w pkt 2 (wskazane zosta³y w za³. nr 9 do SWZ).
5. Umowy dostawy oleju opa³owego zawarte na okres do dnia 31 grudnia 2023 roku.
6. Lekki olej opa³owy musi charakteryzowaæ siê nastêpuj±cymi parametrami fizyko-chemicznymi:
 gêsto¶æ w temperaturze 15 C, nie wy¿sza ni¿ 0,860 g/ml
 temperatura zap³onu, nie ni¿sza ni¿ 56 o C
 lepko¶æ kinematyczna w temperaturze 20oC, nie wiêksza ni¿ 6,00 mm2/s
 sk³ad frakcyjny:
- do 250oC destyluje nie wiêcej ni¿ 65%/V/V
- do 350oC destyluje nie mniej ni¿ 85%/V/V
 zawarto¶æ siarki nie wiêcej ni¿ 0,10%/m/m
 pozosta³o¶æ po koksowaniu w 10% pozosta³o¶ci
destylacyjnej, nie wiêksza ni¿ 0,3%/m/m
 pozosta³o¶æ po spopieleniu nie wiêksza ni¿ 0,01%/m/m
 zawarto¶æ wody nie wiêksza ni¿ 200 mg/kg
 zawarto¶æ sta³ych cia³ obcych nie wiêksza ni¿ 24 mg/kg]
 warto¶æ opa³owa nie ni¿sza ni¿ 42,6 MJ/kg
 temperatura p³yniêcia nie wy¿sza ni¿ -20oC

7. G³ówny przedmiot
- CPV-09135100-5 Olej opa³owy
8. Zapotrzebowanie na olej opa³owy przedstawia siê nastêpuj±co (harmonogram dostaw):
Lp. Nazwa jednostki ilo¶æ termin dostawy
w miesi±cach
1. Szko³a Podstawowa nr 3 w Lipnicy Ma³ej
Zbiornik 8000 litrów
Razem: 21000 litrów 6000 l
5000 l
4000 l
6000 l styczeñ
kwiecieñ
pa¼dziernik
grudzieñ
2. Szko³a Podstawowa w Zubrzycy Dolnej
Zbiornik 15000 litrów
Razem: 25000 litrów 15000 l

10000 l styczeñ-kwiecieñ
pa¼dziernik-grudzieñ
3. Szko³a Podstawowa nr 2 w Zubrzycy Górnej
Zbiornik 16000 litrów
Razem: 32000 litrów 15 000 l
17 000 l styczeñ
pa¼dziernik
4. Szko³a Podstawowa Nr 1 w Lipnicy Ma³ej
Zbiornik 10000 litrów
Razem: 24000 litrów 12000 l

12000 l luty

pa¼dziernik
5. Szko³a Podstawowa Nr 1 w Zubrzyca Górnej
Zbiornik 5000 litrów
Razem: 18000 litrów
18000 l Styczeñ-grudzieñ
Razem: 120000 l oleju opa³owego

9. Ca³kowita dostawa szacowana jest na 120000 litrów oleju opa³owego lekkiego. Okre¶lona przez Zamawiaj±cego ilo¶æ oleju opa³owego jest warto¶ci± szacunkow± ustalon± dla okresu obowi±zywania umowy wg zu¿ycia opa³u w poprzednim roku bud¿etowym i zg³oszonym zapotrzebowaniem jednostek. Okre¶lenie powy¿szej ilo¶ci oleju s± szacunkowe. Zamawiaj±cy bêdzie ka¿dorazowo okre¶la³ wielko¶ci danej partii materia³u. Zamawiaj±cy ma prawo zmieniæ ilo¶ci oleju w stosunku do ilo¶ci okre¶lonych w postêpowaniu przetargowym. Faktyczna ilo¶æ zakupionego oleju bêdzie uzale¿niona od rzeczywistych potrzeb Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ zmniejszenia lub zwiêkszenia zakresu ilo¶ciowego dostaw oleju w granicach 20 % w stosunku do ilo¶ci wykazanej w rozdziale 1 niniejszej SWZ (dla ka¿dej jednostki odrêbnie). Nie mo¿e to stanowiæ podstawy do wnoszenia przez Wykonawcê jakichkolwiek roszczeñ. Zamawiaj±cy dopuszcza w sytuacji zmiany ¼ród³a ogrzewania (przej¶cie na ogrzewanie gazowe) niewykonanie zamówienia do 80% ilo¶ci wskazanych powy¿ej w rozdziale 1 niniejszej SWZ. W przypadku nie wykorzystania w okresie trwania umowy ilo¶ci towaru okre¶lonego w rozdziale 1 niniejszej SWZ Wykonawcy nie przys³uguj± ¿adne roszczenia z tego tytu³u
10. Dostawa oleju opa³owego lekkiego podzielona bêdzie na sukcesywne dostawy wed³ug potrzeb Zamawiaj±cych w okresie od dnia podpisania umowy do 31.12.2023;
11. Wykonawca wraz z dostaw± przed³o¿y dokument potwierdzaj±cy pochodzenie i jako¶æ dostarczonego oleju opa³owego. Olej opa³owy lekki musi spe³niaæ wymagania jako¶ciowe dot. zawarto¶ci siarki dla olejów oraz rodzajów instalacji i warunków, w których bêd± stosowane ciê¿kie oleje opa³owe okre¶lone w Rozporz±dzeniu Ministra Gospodarki z dnia 1 grudnia 2016 roku (Dz. U. z 2016 r., poz. 2008) oraz odpowiednio normy PN-C-96024:2011. Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ za szkody wynik³e z dostarczenia produktu niezgodnego z obowi±zuj±ca Polsk± Norm±.
12. Dostarczony olej opa³owy musi posiadaæ ¶wiadectwo jako¶ci i musi posiadaæ parametry nie gorsze ni¿ wskazane w ustawie Prawo energetyczne z dnia 20 stycznia 2017 r. (tj. Dz. U. 2021 poz. 716 z pó¼n. Zm.) i przepisach wykonawczych wydanych na jej podstawie (m.in. Rozporz±dzenia Ministra Gospodarki z dnia 9 pa¼dziernika 2015 r. w sprawie wymagañ jako¶ciowych dla paliw ciek³ych (Dz. U. z 2015 r. poz.1680.). Parametry jako¶ciowe zgodne z norm± PN-C-96024:2011w temperaturze referencyjnej 15oC. Stosownie do rozporz±dzenia Ministra Energii z dnia 15 grudnia 2016 roku w sprawie szczegó³owego wykazu paliw ciek³ych, których wytwarzanie, magazynowanie lub prze³adunek, przesy³anie lub dystrybucja, obrót, w tym obrót z zagranic±, wymaga koncesji oraz których przywóz wymaga wpisu do rejestru podmiotów przywo¿±cych (Dz. U. z 2016, poz. 2039) kody CN dla lekkiego oleju opa³owego: 2710 19 46, 2710 19 47, 2710 20 15, 2710 20 17.
13. Stosowne o¶wiadczenia o przeznaczeniu oleju opa³owego do celów grzewczych, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 06.12.2008 r. o podatku akcyzowym (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 722 z pó¼n. zm.), bêd± przekazywane Wykonawcy przez Zamawiaj±cego, najpó¼niej w dniu dostawy i odbioru paliwa. O¶wiadczenia te sk³adane bêd± przez osoby wskazane w umowie.
14. Wykonawca dostarczaæ bêdzie olej opa³owy, w temperaturze rzeczywistej, autocystern± wyposa¿on± w urz±dzenie do pomiaru paliw z aktualnym ¶wiadectwem legalizacji urz±dzenia pomiarowego. Dostarczanie oleju opa³owego powinno odbywaæ siê zgodnie z przepisami ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opa³owymi (Dz. U. z 2021 r., poz. 1857).
15. W przypadku w±tpliwo¶ci co do jako¶ci oleju opa³owego Zamawiaj±cy zleci wykonanie badañ oleju w uprawnionym laboratorium. W razie stwierdzenia niezgodno¶ci z obowi±zuj±cymi normami kosztami badania laboratoryjnego zostanie obci±¿ony Wykonawca dostawy oleju opa³owego.
16. Wobec stwierdzenia powy¿szego Wykonawca pokryje równie¿ koszty zwi±zane z usuniêciem ewentualnej awarii systemu ogrzewania zasilanego tym olejem opa³owym.
17. W przypadku stwierdzenia niew³a¶ciwej jako¶ci paliwa Wykonawca pokryje koszty zwi±zane z oczyszczeniem systemu ogrzewania.
18. Dostawa oleju opa³owego do szkó³ odbywaæ siê bêdzie ka¿dorazowo na podstawie pisemnych, elektronicznych lub telefaksowych zamówieñ sk³adanych przez dyrektorów szkó³. Ilo¶æ oleju jest ilo¶ci± szacunkow± i mo¿e ulec zmniejszeniu lub zwiêkszeniu ze wzglêdu na potrzeby Zamawiaj±cego.
19. Faktury za dostawê oleju lekkiego do poszczególnych jednostek wystawiane bêd± zgodnie z Zarz±dzeniem nr OA.0050.25.2016 Wójta Gminy Jab³onka z dnia 03.06.2016 roku. w sprawie wprowadzenia zasad centralizacji rozliczeñ podatku od towarów i us³ug w Gminie Jab³onka.
Faktury na ilo¶æ dostarczonego oleju opa³owego bêd± wystawiane oddzielnie na ka¿d± jednostkê objêt± dostaw±. Dane do faktury zawiera za³±cznik nr 9 do SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09135100-5 - Olej opa³owy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy przy wyborze najkorzystniejszej oferty bêdzie kierowa³ siê
nastêpuj±cymi kryteriami:
a) Cena (Kc) – 60 pkt
b) Termin dostawy (Kt) – 40 pkt

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
b) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrêbnych przepisów -
Zamawiaj±cy w zakresie warunku okre¶la nastêpuj±ce minimalne poziomy zdolno¶ci.
Wykonawca spe³ni warunek je¶li wyka¿e, ¿e:
posiada aktualn± koncesjê na obrót paliwami ciek³ymi

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku
podstaw wykluczenia wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (na podstawie art. 108 i 109
ustawy Pzp), Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie
krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia
tj. (art. 274 ust. 1 ustawy Pzp):
1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3
miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji - w
celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postêpowania o udzielenie zamówienia w
okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp;
- chyba ¿e Wykonawca w Formularzu Oferty wska¿e dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów
samodzielnie przez Zamawiaj±cego, poprzez bezp³atne i ogólnodostêpne bazy danych;
Dotyczy równie¿ wszystkich wykonawców wspólnie ubiegaj±cych o zamówienie, jak równie¿ w
odniesieniu do podmiotów udostêpniaj±cych zasoby odniesieniu do podmiotów udostêpniaj±cych zasoby
1. Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
zamiast
1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Dzia³alno¶ci Gospodarczej, o którym mowa w Rozdziale 16 ust.3 pkt 1) SWZ – sk³ada dokument lub
dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e:
a) nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d,
nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje
siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach
miejsca wszczêcia tej procedury.
Dokumenty te powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
2. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w
Rozdziale 16 ust. 3 SWZ, w § 4 ust. 1 Rozp., o których mowa w art.
128 ust. 6 ustawy lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w
art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1, 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy, zastêpuje siê je
odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie
wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie
osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca
ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed
organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub
gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy. (...) CI¡G
DALSZY zawieraj± zapisy Rozdzia³u 17 SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy w celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w
postêpowaniu, wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w
wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, nastêpuj±cych podmiotowych
¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia tj. (art. 274 ust. 1 ustawy Pzp):
2.1 odpowiedniego zezwolenia, licencji, koncesji lub potwierdzenia wpisu do rejestru dzia³alno¶ci
regulowanej, je¿eli ich posiadanie jest niezbêdne do ¶wiadczenia okre¶lonych us³ug w kraju, w którym
wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. Wype³niony i podpisany FORMULARZ OFERTY
- którego wzór stanowi za³±cznik nr 1 do SWZ
2. Wype³niony i podpisany FORMULARZ CENOWY- którego wzór stanowi za³±cznik nr 1 a do
SWZ
3. O¦WIADCZENIE WSTÊPNE (art. 125 ust 1 ustawy Pzp),
- za³±cznik nr 2 do SWZ w zakresie wskazanym przez Zamawiaj±cego
- za³±cznik nr 3 do SWZ w zakresie wskazanym przez Zamawiaj±cego
- w przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie o
spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu sk³ada ich pe³nomocnik.
4. ZOBOWI¡ZANIE PODMIOTU UDOSTÊPNIAJ¡CEGO ZASOBY
Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby,
sk³ada wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do
dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny
podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie
dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów
- wzór zobowi±zania stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ.
5. O¦WIADCZENIE WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJ¡CY SIÊ O UDZELENIE
ZAMÓWIENIA (konsorcjum, spó³ka cywilna itp.)
- wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ (je¿eli dotyczy).
Uwaga: O¶wiadczenie ma byæ z³o¿one wraz z ofert± (je¿eli dotyczy). O¶wiadczenie ma byæ
podpisane przez ka¿dego z wykonawców wystêpuj±cych wspólnie.
6. PE£NOMOCNICTWA
Maj± byæ z³o¿one w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej notarialnie (je¿eli dotyczy):
a) w przypadku podpisania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z w³a¶ciwego rejestru -
pe³nomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy
b) w przypadku podmiotów wystêpuj±cych wspólnie pe³nomocnictwo podpisane przez
upowa¿nionych przedstawicieli ka¿dego z podmiotów wystêpuj±cych wspólnie, do
reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w
postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
- pe³nomocnictwo mo¿e byæ sporz±dzone wg. wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do SWZ

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

5. Zasady sk³adania oferty przez podmioty wystêpuj±ce wspólnie:
5.1 Wymagane o¶wiadczenia wskazane w pkt. 3.1 niniejszego Rozdzia³u SWZ powinny byæ
z³o¿one przez ka¿dego wykonawcê wspólnie ubiegaj±cego siê o zamówienie 5.2 W przypadku,
o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 stawy Pzp, wykonawcy wspólnie
ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spó³ka cywilna itp.) do³±czaj± do oferty
o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj±
poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4 ustawy Pzp) - wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr
6 do SWZ. 5.3 Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± zobowi±zani s± do ustanowienia
Pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo Pe³nomocnika do reprezentowania
ich w
postêpowaniu oraz do zawarcia umowy w sprawie zamówienia - patrz: pkt. 3.4 ppkt b) SWZ.
Dokument lub dokumenty zawieraj±cy ustanowienie Pe³nomocnika stanowi za³±cznik nr 5 do
SWZ) musi zawieraæ w szczególno¶ci: wskazanie postêpowania o zamówienie publiczne,
którego dotyczy, wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, wskazanie
ustanowionego Pe³nomocnika i zakres jego umocowania. Dokument (lub dokumenty)
zawieraj±cy ustanowienie Pe³nomocnika musi byæ podpisany w imieniu wszystkich wykonawców
ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, przez osoby uprawnione do sk³adania
o¶wiadczeñ woli, wymienione we w³a¶ciwym rejestrze lub ewidencji wykonawców. Ustanowienie
przedmiotowego Pe³nomocnika mo¿e zostaæ zawarte w umowie o
wspó³dzia³aniu z³o¿onej wraz z ofert±. Dokument (lub dokumenty) zawieraj±cy ustanowienie
Pe³nomocnika musi zostaæ z³o¿ony wraz z ofert± w formie orygina³u lub notarialnie
po¶wiadczonej kopii. Do dokumentu (lub dokumentów) zawieraj±cego ustanowienie
Pe³nomocnika nale¿y za³±czyæ dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e osoba udzielaj±ca
pe³nomocnictwa by³a upowa¿niona do reprezentowania wykonawców w chwili udzielania
pe³nomocnictwa (co mo¿na wykazaæ w szczególno¶ci przez za³±czenie odpisu z Krajowego
Rejestru S±dowego lub informacji odpowiadaj±cej odpisowi aktualnemu Rejestru
Przedsiêbiorców pobieranej na podstawie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o
Krajowym Rejestrze Sadowym (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 168, poz.1186, ze zm.) albo
za¶wiadczenie o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej
zgodnie z art. 46 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci
Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiêbiorcy (Dz.U.2020.2296). Elektroniczna kopia
pe³nomocnictwa nie mo¿e byæ uwierzytelniana przez upe³nomocnionego.
5.4 Oferta wspólna
sk³adana przez dwóch lub wiêcej wykonawców, powinna spe³niaæ nastêpuj±ce wymagania:
a) Dokumenty, dotycz±ce w³asnej firmy, takie jak np.: o¶wiadczenie o braku podstaw
wykluczenia, sk³ada ka¿dy z wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln± we w³asnym imieniu.
b) Dokumenty wspólne takie jak np.: formularz ofertowy, dokumenty podmiotowe i przedmiotowe
sk³ada pe³nomocnik wykonawców w imieniu wszystkich wykonawców sk³adaj±cych ofertê
wspóln±.
5.5 Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, o których mowa w Rozdziale
24 ust. 3 pkt 3.2 SWZ, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz
spe³niania, w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby, warunków udzia³u w postêpowaniu,
sk³ada o¶wiadczenia wskazane w Rozdziale 24 ust 3, pkt. 3.1. SWZ zawieraj±ce informacje
dotycz±ce tych podmiotów.
5.6 Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane bêd± wy³±cznie z Pe³nomocnikiem.
5.7 Wype³niaj±c formularz oferty, jak równie¿ inne dokumenty, powo³uj±c siê na wykonawcê, w
miejscu np. nazwa i adres wykonawcy, nale¿y wpisaæ dane dotycz±ce wykonawców wspólnie
ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, a nie Pe³nomocnika tych wykonawców

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia , zawiera Wzór umowy (z za³±cznikami), który stanowi
za³±cznik nr 7 do SWZ (paragraf 13 Projektu Umowy).

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-01-13 11:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Platforma e-zamowienia https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-01-13 12:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-02-11

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.