eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zamość › Świadczenie usługi w zakresie całorocznego utrzymania terenów zieleni, placów zabaw i obiektów rekreacyjno - sportowych w Zamościu w 2024 r.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-01-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usługi w zakresie całorocznego utrzymania terenów zieleni, placów zabaw i obiektów rekreacyjno – sportowych w Zamościu w 2024 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO ZAMOŚĆ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368747

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Rynek Wielki 13

1.5.2.) Miejscowość: Zamość

1.5.3.) Kod pocztowy: 22-400

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski

1.5.7.) Numer telefonu: 84 677-23-37

1.5.8.) Numer faksu: 84 639-30-54

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zamosc.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umzamosc.bip.lubelskie.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://umzamosc.bip.lubelskie.pl/index.php?id=71

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usługi w zakresie całorocznego utrzymania terenów zieleni, placów zabaw i obiektów rekreacyjno – sportowych w Zamościu w 2024 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-16b002fc-8e91-11ee-9fb5-3edbb70f45bd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00008508

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00050559/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Świadczenie usług w zakresie całorocznego utrzymania terenów zieleni, placów zabaw i obiektów rekreacyjno - sportowych w Zamościu w 2024 r.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00520575

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IM-ZP.272.56.2023.MS

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1018518,52 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie całorocznego utrzymania terenów zieleni, placów zabaw i obiektów rekreacyjno – sportowych w Zamościu o łącznej pow. 84,66 ha.
1.1. Zamówienie obejmuje 5 zadań:
1. Zadanie nr 1 o ogólnej powierzchni 19,4 ha, obejmujące Park Miejski oraz zieleń w obrębie Zespołu Staromiejskiego:
1) Park Miejski w Zamościu przy ul. Akademickiej wraz ze stawem parkowym i przyległym terenem w granicach: ul. Piłsudskiego, ul. Studziennej, ul. Sadowej o ogólnej pow. 16,3 ha,
2) zieleń w obrębie Zespołu Staromiejskiego: Rynek Wodny z fontanną, Rynek Solny, donice, skrzynie, rabaty kwiatowe, konstrukcje kwietnikowe, zieleniec przy ul. Akademickiej w granicach: ul. Królowej Jadwigi i ul. Zamkowej, trawniki przy ul. Bazyliańskiej o pow. 3,1 ha.
2. Zadanie nr 2 o powierzchni 17,1 ha, obejmujące Planty w granicach: ul. Piłsudskiego – ul. Łukasińskiego - ul. Peowiaków - ul. Partyzantów - ul. Okopowa.
3. Zadanie nr 3 o pow. 14,6 ha, obejmujące teren zieleni w granicach: Okopowa - Droga Męczenników Rotundy - ul. Szczebrzeska - ul. Podgroble - ul. Kr. Jadwigi - ul. Zamkowa.
4. Zadanie nr 4 o powierzchni 19,6 ha, obejmujące teren wzdłuż rzeki Łabuńki, teren wzdłuż rzeki Topornicy:
1) teren wzdłuż rzeki Łabuńki na odcinku od ul.1-wszego Maja do ul.Weteranów o pow.17,4 ha,
2) teren wzdłuż rzeki Topornicy od ul. Promiennej do budynków TBS o pow. 2,2 ha.
5. Zadanie nr 5 o powierzchni 13,96 ha, obejmujące place zabaw i obiekty rekreacyjno-sportowe oraz tereny zieleni osiedlowej zlokalizowane w różnych rejonach miasta.
Tereny objęte Zadaniem od nr 1 do nr 3 są objęte ochroną konserwatorską poprzez wpis do rejestru zabytków województwa lubelskiego.
1.2. Zakres usługi obejmuje następujące rodzaje prac:
1) pielęgnacja trawników (grabienie trawników, wygrabienie liści, koszenie trawników, obcinanie darni, usuwanie chwastów, podlewanie, nawożenie, renowacja),
2) pielęgnacja drzew i krzewów oraz pnączy (cięcia pielęgnacyjne, sadzenie, usuwanie drzew i krzewów obumarłych, zagrażających bezpieczeństwu dla mienia i ludzi, ściółkowanie krzewów, formowanie żywopłotów, podlewanie, nawożenie, pielenie itd.),
3) sadzenie kwiatów sezonowych i bylinowych, pielęgnacja, utrzymanie donic i skrzyń, transport donic i wież kwiatowych z magazynu na wskazane miejsca przez Zamawiającego (Zadanie nr 1), wypełnienie donic ziemią urodzajną, nawożenie nawozem wieloskładnikowym, podlewanie, przycięcie kwiatostanów, usunięcie starych kwiatów wraz z zebraniem i wywozem, przekopanie i zagrabienie kwietnika oraz wywóz zebranej masy tego samego dnia, oczyszczanie bruku wokół donic wraz z wywozem zanieczyszczeń, zabezpieczenie na zimę gałązkami z igliwia,
4) utrzymanie właściwego stanu dróg, ścieżek, alejek, urządzeń parkowych, parkingu, schodów (zamiatanie całej powierzchni wraz z wywozem zanieczyszczeń, likwidacja śliskości na nawierzchni alejek poprzez posypywanie piaskiem (bez soli) i posypką mineralną, usuwanie śniegu),
5) konserwacja elementów małej architektury: kosze i ławki parkowe, kładki i mosty, pomniki, tablice informacyjne, infomaty, bramy parkowe, ogrodzenia (mycie, oczyszczanie z brudu, malowanie, uzupełnianie elementów, zamiatanie, odśnieżanie, demontaż uszkodzonych elementów itp.),lampy (mycie lamp po wykonywanych pracach związanych z koszeniem trawników)
6) bieżące utrzymanie placów zabaw i obiektów rekreacyjno-sportowych: place zabaw, skate park, boiska sportowe, stoły do ping ponga, stoły do gry w szachy, siłownie plenerowe, fontanny (dbanie o poprawny stan techniczny urządzeń, codzienna kontrola czystości i stanu nawierzchni, konserwacja elementów, wymiana piasku w piaskownicach itp.),
7) bieżąca eksploatacja i konserwacja stawu parkowego wraz z systemem wodnym zasilającym oraz fontannami (w parku i na Rynku Wodnym - Zadanie 1),
8) sprawowanie bieżącego nadzoru nad powierzonym mieniem oraz interwencyjne, niezależnie od zakresu prac wykonanie innych czynności związanych z utrzymaniem zieleni.
2. Termin wykonania zamówienia: od dnia 01.01.2024 r. do dnia 31.12.2024 r.
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki:
Zamówienie z wolnej ręki na świadczenie usługi w zakresie całorocznego utrzymania terenów zieleni, placów zabaw i obiektów rekreacyjno – sportowych w Zamościu w 2024 r. Zamówienie zostało udzielone przez Miasto Zamość na rzecz Zakładu Usług Komunalnych Sp. z o.o. z w Zamościu z siedzibą Droga Męczenników Rotundy 2, 22-400 Zamość, na okres od dn. 1 stycznia 2024 r. do dn. 31 grudnia 2024 r. Uzasadnienie prawne: Zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) (dalej - Pzp). Zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy Prawo zamówień publicznych zamówienie udzielane jest przez Zamawiającego, o którym mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki: a) Zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez Zamawiającego w taki sam sposób, b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a, c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Uzasadnienie faktyczne: Zamówienie zostało udzielone przez Miasto Zamość na rzecz Zakładu Usług Komunalnych Spółka z o.o. w Zamościu z/s Droga Męczenników Rotundy 2, 22-400 Zamość, ponieważ zostały spełnione łącznie warunki określone w art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy Pzp. Uzasadnienie spełnienia warunków, o których mowa powyżej: 1) Miasto Zamość sprawuje nad Zakładem Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Zamościu prawną kontrolę: Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Zamościu z siedzibą Droga Męczenników Rotundy 2, 22-400 Zamość (dalej: ZUK Sp. z o.o. w Zamościu) działa na podstawie umowy Spółki, zawartej w dniu 11 lipca 2022 r., zmienionej aktem notarialnym z dnia 23 sierpnia 2022 r. (Rep. A Nr 3971/2022) oraz aktem notarialnym z dnia 28 września 2022 r. (Rep. A Nr 42410/2021). Spółka powstała w wyniku wydzielenia ze struktur Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Zamościu zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Wpis do rejestru w Krajowym Rejestrze Sądowym nastąpił w dniu 12 lipca 2022 r. pod nr 0000981635. Wpisu dokonał Sąd Rejonowy Lublin Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego. W Zakładzie Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Zamościu nie występuje jakikolwiek udział kapitału prywatnego. Kapitał zakładowy Spółki dzieli się na 21670 udziałów o łącznej wartości 2.167.000,00 złotych. Wszystkie udziały objęte są przez PGK Sp. z o.o. w Zamościu, w której to Spółce 100% udziałów objętych jest przez Miasto Zamość. Głównym przedmiotem działalności ZUK Sp. z o.o. w Zamościu jest działalność usługowa związana z zagospodarowaniem terenów zieleni. 2) Ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej (Zakładu Usług Komunalnych Sp. z o.o. z w Zamościu) dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego (Miasto Zamość), sprawującego kontrolę: Ze względu na dzień rozpoczęcia działalności przez ZUK Sp. z o.o. w Zamościu, dane dotyczące przychodu za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia są niedostępne. Z uwagi na powyższe procent działalności, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 11 lit. b ustawy Prawo zamówień publicznych został ustalony na podstawie prognoz handlowych. Punktem wyjścia do ustalenia tych prognoz są przychody uzyskane przez ZUK Sp. z o.o. w Zamościu w 2022 r. oraz w okresie od dn. 1 stycznia 2023 r. do dn. 30 września 2023 r. W 2022 r. Spółka osiągnęła przychody w wysokości 1.070.707,41 zł, z czego przychody z tytułu sprzedaży usług na rzecz Miasta Zamość wyniosły 1.054.257,67 zł, stanowiąc 98,46% ogółu przychodów osiągniętych przez Spółkę w 2022 r. Natomiast za 9 m-cy 2023 r. (w okresie 1 stycznia 2023 r. - 30 września 2023 r.) Spółka osiągnęła przychody w wysokości 3.066.991,05 zł, z czego przychody z tytułu sprzedaży usług na rzecz Miasta Zamość wyniosły 3.027.314,97 zł, co stanowi 98,71% całości przychodów uzyskanych przez Spółkę w tym okresie. W oparciu o powyższe dane uznać można, że w całym 2023 r. ponad 90% uzyskanych przez Spółkę przychodów wynikało będzie z realizacji zadań powierzonych jej przez Miasto Zamość. Tym bardziej, że większość zawartych przez ZUK Sp. z o.o. w Zamościu umów, dotyczących realizacji zadań w 2023 r., dotyczy zadań zleconych ZUK Sp. z o.o. w Zamościu przez Miasto Zamość, a usługi świadczone na rzecz pozostałych podmiotów mają charakter marginalny. 3) W Zakładzie Usług Komunalnych Sp. z o.o. z w Zamościu nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego: Kapitał zakładowy Zakładu Usług Komunalnych Sp. z o.o. z w Zamościu na dzień 6 listopada 2023 r. wynosi 2.167.000,00 zł i dzieli się na 21.670 udziałów o wartości nominalnej 100,00 zł każdy. Wszystkie udziały objęte są przez PGK Sp. z o.o. w Zamościu, w której to Spółce 100% udziałów objętych jest przez Miasto Zamość. Powyższe uzasadnia wybór trybu zamówienia z wolnej ręki, ponieważ: a) Zamawiający jest jednostką sektora finansów publicznych, b) Zamówienie jest udzielane osobie prawnej i zostały spełnione łącznie poniższe warunki: - Zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, - ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego, sprawującego kontrolę, - w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50870000-4 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji wyposażenia placów zabaw

90511000-2 - Usługi wywozu odpadów

90511300-5 - Usługi zbierania śmieci

90913100-1 - Usługi czyszczenia zbiorników

77211400-6 - Usługi wycinania drzew

77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew

77342000-9 - Przycinanie żywopłotów

50800000-3 - Różne usługi w zakresie napraw i konserwacji

77320000-9 - Usługi utrzymania terenów sportowych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Usług Komunalnych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Zamościu

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 867-225-53-02

7.3.3) Ulica: Droga Męczenników Rotundy 2

7.3.4) Miejscowość: Zamość

7.3.5) Kod pocztowy: 22-400

7.3.6.) Województwo: lubelskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1099992,96 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2024-01-01 do 2024-12-31
2024-01-04 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.