eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Strachówka › ZACIĄGNIECIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO DO KWOTY 800 000,00 ZŁ NA FINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU W 2023 ROKU



Ogłoszenie z dnia 2024-01-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
ZACIĄGNIECIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO DO KWOTY 800 000,00 ZŁ NA FINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU W 2023 ROKU

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA STRACHÓWKA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582724

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Cypriana Kamila Norwida 6

1.5.2.) Miejscowość: Strachówka

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-282

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.7.) Numer telefonu: 257562828

1.5.8.) Numer faksu: 257562829

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@strachowka.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.strachowka.4bip.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://strachowka.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ZACIĄGNIECIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO DO KWOTY 800 000,00 ZŁ NA FINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU W 2023 ROKU

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bc9dc94a-8798-11ee-9fb5-3edbb70f45bd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00008072

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00057833/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 800000 na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00501827

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.16.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 440000 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:

1) Przedmiot zamówienia stanowi: ZACIĄGNIECIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO DO KWOTY 800 000,00 ZŁ NA FINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU W 2023 ROKU
2) Wspólny Słownik Zamówień:

Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:

1. Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie długoterminowego kredytu do wysokości
800 000,00 zł (słownie: sześćset tysięcy złotych) na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Strachówka w 2023 roku.
2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 66113000-5 – usługi udzielania kredytów.
3. Przewidywany termin uruchomienia kredytu 15.12.2023 r.
4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania kredytu w całości bez dodatkowych prowizji i opłat.
5. Okres kredytowania do 31 grudnia 2041 r.
6. Spłata kapitału następować będzie w latach 2024 -2041 w 72 ratach:
- rok 2024 – 4 raty po 10 958,00 zł każda (43 832,00 zł na rok),
- rok 2025 – 4 raty po 10 958,00 zł każda (43 832,00 zł na rok),
- rok 2026 – 4 raty po 10 958,00 zł każda (43 832,00 zł na rok),
- rok 2027 – 4 raty po 10 958,00 zł każda (43 832,00 zł na rok),
- rok 2028 – 4 raty po 10 958,00 zł każda (43 832,00 zł na rok),
- rok 2029 – 4 raty po 10 958,00 zł każda (43 832,00 zł na rok),
- rok 2030 – 4 raty po 10 958,00 zł każda (43 832,00 zł na rok),
- rok 2031 – 4 raty po 10 958,00 zł każda (43 832,00 zł na rok),
- rok 2032 – 4 raty po 10 958,00 zł każda (43 832,00 zł na rok),
- rok 2033 – 4 raty po 10 958,00 zł każda (43 832,00 zł na rok),
- rok 2034 – 4 raty po 10 958,00 zł każda (43 832,00 zł na rok),
- rok 2035 – 4 raty po 10 958,00 zł każda (43 832,00 zł na rok),
- rok 2036 – 4 raty po 10 958,00 zł każda (43 832,00 zł na rok).
- rok 2037 – 4 raty po 10 958,00 zł każda (43 832,00 zł na rok).
- rok 2038 – 4 raty po 10 958,00 zł każda (43 832,00 zł na rok).
- rok 2039 – 4 raty po 10 958,00 zł każda (43 832,00 zł na rok).
- rok 2040 – 4 raty po 10 958,00 zł każda (43 832,00 zł na rok).
- rok 2041 – 4 raty po 13.714,00 zł każda (54 856,00 zł na rok).

7. Spłata kapitału następować będzie na koniec każdego kwartału. Pierwsza rata będzie spłacona 31 marca 2024 r., a ostatnia 31 grudnia 2041 r.
8. Spłata odsetek następować będzie kwartalnie, na ostatni dzień miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy, na podstawie noty wystawionej przez wykonawcę, począwszy od
I kwartału 2024 r.
9. Odsetki od kredytu będą naliczane kwartalnie według zmiennej stawki WIBOR 3M + stała marża wykonawcy. Oprocentowanie kredytu będzie ustalone w dniu uruchomienia kredytu i będzie ulegało zmianie co 3 miesiące. Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. Do obliczeń kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku.
10. Koszty obsługi kredytu (cenę kredytu) stanowią:
- oprocentowanie kredytu: liczone od wykorzystanego kredytu według zmiennej stawki WIBOR 3 M + stała marża wykonawcy. Stopa oprocentowania kredytu ulega zmianie odpowiednio do zmian 3-miesięcznej stawki WIBOR. Sposób przyjmowania stawki WIBOR 3M w całym okresie kredytowania będzie polegał na przyjęciu stawki WIBOR 3M obowiązującej w ostatnim dniu miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy i jest aktualizowana co 3 miesiące.
Koszty związane z prowadzeniem rachunku kredytowego oraz wszelkie opłaty związane z obsługą kredytu Wykonawca jest zobowiązany wliczyć do marży w taki sposób, aby skalkulować i przedstawić jedną stawkę procentową, której wysokość jest wiążąca przez cały okres kredytowania. Nie dopuszcza się naliczania żadnych innych opłat (np. za prowadzenie rachunków, przelewy).
- prowizja: liczona jako % od wykorzystanej kwoty kredytu, płatna po uruchomieniu kredytu na podstawie noty wystawionej przez Wykonawcę, w ciągu 5 dni od otrzymania. Prowizja musi zawierać wszystkie opłaty, które są związane z uruchomieniem kredytu.
11. Zabezpieczenie kredytu -weksel in blanco z deklaracją wekslową.
12. Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat (odsetki naliczane do dnia spłaty kredytu).
13. Okres kredytowania dla potrzeb wyliczenia kosztów obsługi kredytu należy liczyć od terminu uruchomienia środków.
14. Prowizja od kredytu płatna po uruchomieniu kredytu.
15. Do wyliczenia kosztów obsługi kredytu należy przyjąć datę uruchomienia środków kredytowych oraz oprocentowanie WIBOR 3M aktualne na dzień 17.11.2023 r.
16. Bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji poza wymienionymi w SIWZ.
17. Uchwały budżetowe aktualne i z lat poprzednich oraz podstawowe informacje o Zamawiającym dostępne są na stronie internetowej: http://ugstrachowka.bip.org.pl
17. Zamawiający wyraża zgodę na złożenie pisemnego oświadczenia o poddaniu się egzekucji w świetle przepisów art. 97 ust. 1 i 2 Prawo bankowe.
18. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany kwoty i terminu uruchomienia kredytu bez dodatkowych kosztów.
19. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku nie wykorzystania pełnej kwoty kredytu lub przedterminowej spłaty części kredytu bez dodatkowych opłat.

Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 431857,89 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 431857,89 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 431857,89 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BANK SPÓŁDZIELCZY W ŁOCHOWIE

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 824000284

7.3.3) Ulica: UL. ALEJA POKOJU 54

7.3.4) Miejscowość: ŁOCHÓW

7.3.5) Kod pocztowy: 07-130

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-15

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 431857,89 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2041-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.