Ogłoszenie z dnia 2023-01-03
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00486471/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-12-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usługi sprzątania czterech budynków dydaktycznych Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Nysie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Nysie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 532192677
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Armii Krajowej 7
1.5.2.) Miejscowość: Nysa
1.5.3.) Kod pocztowy: 48-300
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.7.) Numer telefonu: +48774484715
1.5.8.) Numer faksu: +48774352989
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@pans.nysa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pans.nysa.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://bip.pans.nysa.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi sprzątania czterech budynków dydaktycznych Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Nysie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e8c19f55-7791-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00003656
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00041120/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usługi sprzątania czterech budynków dydaktycznych PANS w Nysie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00486471
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP10/2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 – budynek „E” Collegium Philologicum, ul. Armii Krajowej 19.Zakres prac objętych przedmiotem zamówienia i częstotliwość ich wykonania oraz zestawienie powierzchni pomieszczeń objętych przedmiotem zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SWZ – Szczegółowy opis i warunki wykonania przedmiotu zamówienia.
Wykonawca zobowiązuje się wykonywać usługę sprzątania przy użyciu własnych narzędzi i urządzeń służących do utrzymania porządku oraz własnych środków czystości.
Wszystkie stosowane środki chemiczne muszą posiadać karty charakterystyki.
W trakcie trwania umowy, na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca będzie musiał przedstawić ww. dokumenty.
Wykonanie usługi sprzątania musi odbywać się z zachowaniem reżimów sanitarnych, zgodnie z obowiązującymi technologiami i przepisami.
Na uczelni obowiązuje segregacja śmieci z podziałem na następujące frakcje: odpady zmieszane, tworzywa sztuczne i metale, szkło, papier.
Artykuły higieniczne, dezynfekujące, materiały eksploatacyjne do toalet (papier toaletowy, mydło w płynie, ręczniki papierowe, płyn i gąbki do mycia naczyń, kostki WC, odświeżacze powietrza, worki na odpady komunalne w koszach na śmieci oraz pojemnikach) – przeznaczone do realizacji przedmiotu zamówienia są dostarczane przez Zamawiającego i stanowią jego własność.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90900000-6 - Usługi w zakresie sprzątania i odkażania
90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
90911300-9 - Usługi czyszczenia okien
90919200-4 - Usługi sprzątania biur
4.5.5.) Wartość części: 48075,61 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 – budynek „F” Collegium Philologicum, ul. Armii Krajowej 21.Zakres prac objętych przedmiotem zamówienia i częstotliwość ich wykonania oraz zestawienie powierzchni pomieszczeń objętych przedmiotem zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SWZ – Szczegółowy opis i warunki wykonania przedmiotu zamówienia.
Wykonawca zobowiązuje się wykonywać usługę sprzątania przy użyciu własnych narzędzi i urządzeń służących do utrzymania porządku oraz własnych środków czystości.
Wszystkie stosowane środki chemiczne muszą posiadać karty charakterystyki.
W trakcie trwania umowy, na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca będzie musiał przedstawić ww. dokumenty.
Wykonanie usługi sprzątania musi odbywać się z zachowaniem reżimów sanitarnych, zgodnie z obowiązującymi technologiami i przepisami.
Na uczelni obowiązuje segregacja śmieci z podziałem na następujące frakcje: odpady zmieszane, tworzywa sztuczne i metale, szkło, papier.
Artykuły higieniczne, dezynfekujące, materiały eksploatacyjne do toalet (papier toaletowy, mydło w płynie, ręczniki papierowe, płyn i gąbki do mycia naczyń, kostki WC, odświeżacze powietrza, worki na odpady komunalne w koszach na śmieci oraz pojemnikach) – przeznaczone do realizacji przedmiotu zamówienia są dostarczane przez Zamawiającego i stanowią jego własność.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90900000-6 - Usługi w zakresie sprzątania i odkażania
90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
90911300-9 - Usługi czyszczenia okien
90919200-4 - Usługi sprzątania biur
4.5.5.) Wartość części: 67798,38 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3 – budynek „H” Collegium Civitas, ul. Marcinkowskiego 6-8.Zakres prac objętych przedmiotem zamówienia i częstotliwość ich wykonania oraz zestawienie powierzchni pomieszczeń objętych przedmiotem zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SWZ – Szczegółowy opis i warunki wykonania przedmiotu zamówienia.
Wykonawca zobowiązuje się wykonywać usługę sprzątania przy użyciu własnych narzędzi i urządzeń służących do utrzymania porządku oraz własnych środków czystości.
Wszystkie stosowane środki chemiczne muszą posiadać karty charakterystyki.
W trakcie trwania umowy, na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca będzie musiał przedstawić ww. dokumenty.
Wykonanie usługi sprzątania musi odbywać się z zachowaniem reżimów sanitarnych, zgodnie z obowiązującymi technologiami i przepisami.
Na uczelni obowiązuje segregacja śmieci z podziałem na następujące frakcje: odpady zmieszane, tworzywa sztuczne i metale, szkło, papier.
Artykuły higieniczne, dezynfekujące, materiały eksploatacyjne do toalet (papier toaletowy, mydło w płynie, ręczniki papierowe, płyn i gąbki do mycia naczyń, kostki WC, odświeżacze powietrza, worki na odpady komunalne w koszach na śmieci oraz pojemnikach) – przeznaczone do realizacji przedmiotu zamówienia są dostarczane przez Zamawiającego i stanowią jego własność.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90900000-6 - Usługi w zakresie sprzątania i odkażania
90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
90911300-9 - Usługi czyszczenia okien
90919200-4 - Usługi sprzątania biur
4.5.5.) Wartość części: 66565,85 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 4 – budynek „D” Collegium Medicum, ul. Ujejskiego 12.Zakres prac objętych przedmiotem zamówienia i częstotliwość ich wykonania oraz zestawienie powierzchni pomieszczeń objętych przedmiotem zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SWZ – Szczegółowy opis i warunki wykonania przedmiotu zamówienia.
Wykonawca zobowiązuje się wykonywać usługę sprzątania przy użyciu własnych narzędzi i urządzeń służących do utrzymania porządku oraz własnych środków czystości.
Wszystkie stosowane środki chemiczne muszą posiadać karty charakterystyki.
W trakcie trwania umowy, na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca będzie musiał przedstawić ww. dokumenty.
Wykonanie usługi sprzątania musi odbywać się z zachowaniem reżimów sanitarnych, zgodnie z obowiązującymi technologiami i przepisami.
Na uczelni obowiązuje segregacja śmieci z podziałem na następujące frakcje: odpady zmieszane, tworzywa sztuczne i metale, szkło, papier.
Artykuły higieniczne, dezynfekujące, materiały eksploatacyjne do toalet (papier toaletowy, mydło w płynie, ręczniki papierowe, płyn i gąbki do mycia naczyń, kostki WC, odświeżacze powietrza, worki na odpady komunalne w koszach na śmieci oraz pojemnikach) – przeznaczone do realizacji przedmiotu zamówienia są dostarczane przez Zamawiającego i stanowią jego własność.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90900000-6 - Usługi w zakresie sprzątania i odkażania
90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
90911300-9 - Usługi czyszczenia okien
90919200-4 - Usługi sprzątania biur
4.5.5.) Wartość części: 134364,23 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 64575,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 134100,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 64575,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Ekoenergia Sp. z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 532182265
7.3.3) Ulica: Wojska Polskiego
7.3.4) Miejscowość: Opole
7.3.5) Kod pocztowy: 45-862
7.3.6.) Województwo: opolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-01-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 64575,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2023-01-02 do 2023-12-29Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 87822,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 147000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 87822,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Ekoenergia Sp. z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 532182265
7.3.3) Ulica: Wojska Polskiego
7.3.4) Miejscowość: Opole
7.3.5) Kod pocztowy: 45-862
7.3.6.) Województwo: opolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-01-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 87822,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2023-01-02 do 2023-12-29Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 87822,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 123600,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 87822,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Ekoenergia Sp. z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 532182265
7.3.3) Ulica: Wojska Polskiego
7.3.4) Miejscowość: Opole
7.3.5) Kod pocztowy: 45-862
7.3.6.) Województwo: opolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-01-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 87822,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2023-01-02 do 2023-12-29Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 160146,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 259500,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 160146,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Ekoenergia Sp. z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 532182265
7.3.3) Ulica: Wojska Polskiego
7.3.4) Miejscowość: Opole
7.3.5) Kod pocztowy: 45-862
7.3.6.) Województwo: opolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-01-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 160146,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2023-01-02 do 2023-12-29INNE PRZETARGI Z NYSY
- Budowa monitoringu podwórka w rejonie ulic: Zjednoczenia, Mariacka, Prudnicka, Moniuszki w Nysie
- Usługi ochrony osób, budynków i mienia Sądu Rejonowego w Nysie
- Dostawa przeszkód do biegu na 3000 m z przeszkodami.
- Budowa instalacji fotowoltaicznej w Oddziale Zewnętrznym w Prudniku Zakładu Karnego w Nysie
- Dzierżawa analizatorów: parametrów krytycznych typu kasetowego, do koagulologii oraz backup i chłodziarki wraz z dostawą odczynników materiałów kontrolnych i zużywalnych
- Modernizacja nawierzchni drogi w ul. Głowackiego w Nysie
więcej: przetargi w Nysie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utrzymanie Porządku - usługi sprzątania świadczone w obiektach Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie
- Sprzątanie pomieszczeń i terenów zewnętrznych Prokuratury Okręgowej w Sieradzu i podległych prokuratur rejonowych
- Usługa sprzątania obiektów użytkowanych przez Zakład Emerytalno-Rentowy MSWiA z podziałem na 3 części
- Usługa sprzątania pomieszczeń w Z/I Gotartów i Z/I Bełchatów / 2024
- Świadczenie usług sprzątania i utrzymania czystości w Okręgowym Inspektoracie Pracy w Bydgoszczy oraz Oddziałach OIP w Grudziądzu i Włocławku
- Świadczenie kompleksowych usług utrzymania czystości i porządku w budynku MWOMP w Płocku przy ul. Kolegialnej 17 - V postępowanie.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.