eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rzepin › Konserwacja dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Rzepin



Ogłoszenie z dnia 2024-01-03


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Konserwacja dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Rzepin

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Nadleśnictwo Rzepin

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 810539278

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Puszczy Rzepińskiej 11

1.5.2.) Miejscowość: Rzepin

1.5.3.) Kod pocztowy: 69-110

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: rzepin@szczecin.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.rzepin.szczecin.lasy.gov.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-73e2ecb3-89ed-11ee-b55a-a22b2d7f700e

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Gospodarka leśna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Konserwacja dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Rzepin

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-73e2ecb3-89ed-11ee-b55a-a22b2d7f700e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00003309

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00510233

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SA.270.4.3.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 487300,49 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część I – Konserwacja drogi leśnej w Leśnictwie Kunowice – odcinek 2851 mb.

Droga przeznaczona do konserwacji zaczyna się w drodze wojewódzkiej nr 137 relacji Słubice – Ośno Lubuskie, a kończy przy skrzyżowaniu z drogą gminną nr 004509F. Długość drogi przeznaczonej do konserwacji wynosi 2 851,00 m.
Konserwacja drogi leśnej poprawi jej nośność i płynność ruchu.
Dane techniczne.
- klasa techniczna D,
- prędkość projektowa 30 km/h
- szerokość jezdni 3.5 m,
- szerokość poboczy 2 x 0,75 m,
- kategoria ruchu KR1,
- obciążenie 100 kN/oś,
- nawierzchnia drogi z kruszywa łamanego 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie,

Konserwacja drogi składa się z następujących czynności:
- Mechaniczne spólchnienie równiarką na śr. gł. 10 cm,
- Rozścielenie warstwy klińca 0/31,5 mm o gr. 10 cm, C90/3, oraz lokalnie „łatanie" wybojów i nierówności,
- Profilowanie nawierzchni drogi równiarką z nadaniem spadków poprzecznych daszkowych o wartości 4%,
- Wałowanie nawierzchni drogi leśnej z kruszywa łamanego walcem wibracyjnym o masie 9-111.,
- Mlałowanle nawierzchni miałem kamiennym 0/2 mm o gr. 7 mm,
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią:
- Opis techniczny – załącznik nr 1.1.1 do SWZ.
- Plan orientacyjny – załącznik nr 1.1.2 do SWZ.
- Przedmiar robót – załącznik nr 1.1.3 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

4.5.5.) Wartość części: 185174,98 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część II – Konserwacja drogi leśnej w Leśnictwie Drzecin – odcinek 390 mb.

Droga przeznaczona do konserwacji zaczyna się w drodze gminnej przy wale przeciwpowodziowym a kończy na skrzyżowaniu z drogą leśną (dz. nr 75/7). Długość drogi przeznaczonej do konserwacji wynosi 390,00 m.

Dane techniczne.
- klasa techniczna D,
- prędkość projektowa 30 km/h
- szerokość jezdni 3.5 m,
- szerokość poboczy 2 x 0,75 m,
- kategoria ruchu KR1,
- obciążenie 100 kN/oś,
- nawierzchnia drogi z kruszywa łamanego 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie,

Konserwacja drogi składa się z następujących czynności:

- Mechaniczne korytowanie równiarką na śr. gł. 10 cm,
- Rozłożenie warstwy podbudowy z mieszanki niezwiązanej 0/63mm o gr. 17cm,
- Ułożenie geotkaniny o wytrzymałości min. 50 kN,
- Rozścielenie warstwy klińca 0/31,5 mm o gr. 8 cm, C90/3,
- Profilowanie nawierzchni drogi równiarką z nadaniem spadków poprzecznych daszkowych o wartości 4%,
- Wałowanie nawierzchni drogi leśnej z kruszywa łamanego walcem wibracyjnym o masie 9-11 t.,
- Miałowanie nawierzchni miałem kamiennym 0/2 mm o gr. 7 mm,
- Wykonanie poboczy z gruntu z korytowania z zagęszczeniem

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią:
- Opis techniczny – załącznik nr 1.2.1 do SWZ.
- Plan orientacyjny – załącznik nr 1.2.2 do SWZ.
- Przedmiar robót – załącznik nr 1.2.3 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

4.5.5.) Wartość części: 173624,63 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część III – Konserwacja drogi leśnej w Leśnictwie Biskupice – odcinek 364 mb.

Droga przeznaczona do remontu zaczyna się przy jeziorze Sułek przy leśniczówce Biskupice, a kończy na skrzyżowaniu z drogą gminną nr 004509F. Długość drogi przeznaczonej do konserwacji wynosi 364,00 m.
Konserwacja drogi leśnej poprawi jej nośność I płynność ruchu.
Dane techniczne.
- klasa techniczna D,
- prędkość projektowa 30 km/h
- szerokość jezdni 3.5 m,
- szerokość poboczy 2 x 0,75 m,
- kategoria ruchu KR1,
- obciążenie 100 kN/oś,
- nawierzchnia drogi z kruszywa łamanego 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie,


Konserwacja drogi składa się z następujących czynności:

- Mechaniczne spólchnienie równiarką na śr. gł. 10 cm,
- Rozścielenie warstwy klińca 0/31,5 mm o gr. 10 cm, C90/3, oraz lokalnie „łatanie" wybojów i nirówności,
- Profilowanie nawierzchni drogi równiarką z nadaniem spadków poprzecznych daszkowych o wartości 4%,
- Wałowanie nawierzchni drogi leśnej z kruszywa łamanego walcem wibracyjnym o masie 9-111.,
- Miałowanie nawierzchni miałem kamiennym 0/2 mm o gr. 7 mm,
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią:
- Opis techniczny – załącznik nr 1.3.1 do SWZ.
- Plan orientacyjny – załącznik nr 1.3.2 do SWZ.
- Przedmiar robót – załącznik nr 1.3.3 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

4.5.5.) Wartość części: 69124,41 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część IV – Konserwacja drogi leśnej w Leśnictwie Zielona Góra – odcinek 214 mb.

Droga przeznaczona do remontu zaczyna się w drodze leśnej na skrzyżowaniu z wyremontowaną drogą leśną a kończy przy punkcie czerpania wody. Długość drogi przeznaczonej do konserwacji wynosi 214,00 m.
Konserwacja drogi leśnej poprawi jej nośność.

Dane techniczne.
- klasa techniczna D,
- prędkość projektowa 30 km/h
- szerokość jezdni 3.5 m,
- szerokość poboczy 2 x 0,75 m,
- kategoria ruchu KR1,
- obciążenie 100 kN/oś,
- nawierzchnia drogi z kruszywa łamanego 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie,


Konserwacja drogi składa się z następujących czynności:

- Mechaniczne profilowanie równiarką na śr. gł. 10 cm,
- Rozłożenie warstwy podbudowy z gruzu betonowego 0/63mm o gr. 20cm,
- Rozścielenie warstwy klińca 0/31,5 mm o gr, 10 cm, C90/3,
- Profilowanie nawierzchni drogi równiarką z nadaniem spadków poprzecznych daszkowych o wartości 4%,
- Wałowanie nawierzchni drogi leśnej z kruszywa łamanego walcem wibracyjnym o masie 9-111.,
- Miałowanie nawierzchni miałem kamiennym 0/2 mm o gr. 7 mm,
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią:
- Opis techniczny – załącznik nr 1.4.1 do SWZ.
- Plan orientacyjny – załącznik nr 1.4.2 do SWZ.
- Przedmiar robót – załącznik nr 1.4.3 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

4.5.5.) Wartość części: 59376,47 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 170000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 171450,30 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 170000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Usługi Ziemne i Transportowe Artur Bober

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5981342859

7.3.3) Ulica: ul. Okrzei 21

7.3.4) Miejscowość: Ośno Lubuskie

7.3.5) Kod pocztowy: 69-220

7.3.6.) Województwo: lubuskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 170000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 186397,50 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 186397,50 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 186397,50 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Drogowe Bud-Dróg

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9252127822

7.3.3) Ulica: ul. Leśna 9

7.3.4) Miejscowość: Podbrzezie Dolne

7.3.5) Kod pocztowy: 67-120

7.3.6.) Województwo: lubuskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 186397,50 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 52069,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 69161,19 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 52069,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Drogowe Bud-Dróg

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9252127822

7.3.3) Ulica: ul. Leśna 9

7.3.4) Miejscowość: Podbrzezie Dolne

7.3.5) Kod pocztowy: 67-120

7.3.6.) Województwo: lubuskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 52069,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 59446,27 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 94494,50 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 59446,27 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PHU KASIO Mariola Krynicka

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5980006585

7.3.3) Ulica: ul. Elizy Orzeszkowej 52

7.3.4) Miejscowość: Rzepin

7.3.5) Kod pocztowy: 69-110

7.3.6.) Województwo: lubuskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 59446,27 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.