eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sobótka › Zaciągnięcie kredytu długoterminowego przeznaczonego na dofinansowanie trzech zadań inwestycyjnych



Ogłoszenie z dnia 2024-01-02


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego przeznaczonego na dofinansowanie trzech zadań inwestycyjnych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Sobótka

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931935112

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 1

1.5.2.) Miejscowość: Sobótka

1.5.3.) Kod pocztowy: 55-050

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@sobotka.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.sobotka.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_sobotka

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaciągnięcie kredytu długoterminowego przeznaczonego na dofinansowanie trzech zadań inwestycyjnych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e4932a7a-9276-11ee-9ee7-e2087ac16d09

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00001210

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00014541/17/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.10 Zaciągnięcie kredytu długoterminowego przeznaczonego na dofinansowanie trzech zadań inwestycyjnych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00528673

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RIGKiP.271.21.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 462601,63 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Sobótka kredytu długoterminowego w wysokości 1.885.000,00 zł (słownie: jeden milion osiemset osiemdziesiąt pięć tysięcy złotych) na dofinansowanie zadań inwestycyjnych pn. „Rozbudowa Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rogowie Sobóckim”, „Poprawa efektywności energetycznej w budynkach szkolnych na terenie Gminy Sobótka” oraz „Pierwsze wyposażenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rogowie Sobóckim”.
1. Szczegółowy opis warunków udzielania kredytu:
1. Waluta kredytu: złoty polski (PLN);
2. Udzielenie kredytu w 2023 roku w wysokości 1.220.000,00zł w 1 transzy w terminie do 27 grudnia 2023 roku oraz w 2024 roku w wysokości 665.000,-zł w jednej transzy w terminie do 20.02.2024 r.
3. Określenie terminu postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego nastąpi poprzez złożenie przez Zamawiającego pisemnego zapotrzebowania na środki. Transza kredytu zostanie przelana przez Bank na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w umowie kredytowej w terminie 3 dni od dnia otrzymania pisemnego zapotrzebowania na środki.
4. Za niewykorzystanie kredytu w pełnej wysokości oraz za wcześniejszą spłatę kredytu Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów.
5. Formę zabezpieczenia kredytu stanowić będzie weksel własny „in blanco” wraz z deklaracją wekslowa.
6. Jedynym kosztem kredytu będzie jego oprocentowanie, a Zamawiający nie zostanie z tytułu udzielonego kredytu obciążony innymi kosztami i dodatkowymi prowizjami
7. Oprocentowanie kredytu liczone według zmiennej stawki WIBOR dla depozytów trzymiesięcznych (WIBOR 3M), ustalone na ostatni dzień roboczy miesiąca poprzedzającego kwartał kalendarzowy, powiększonej o stałą marżę banku wyrażoną w punktach procentowych, ewentualnie pomniejszonej o bonifikatę wyrażoną w punktach procentowych.
8. O wysokości oprocentowania w każdym kolejnym okresie odsetkowym Bank będzie informował Kredytobiorcę na piśmie.
9. Doliczona do stawki WIBOR 3M marża banku liczona w % od kwoty faktycznie udzielonego kredytu obejmująca wszystkie koszty związane z uruchomieniem, zabezpieczeniem spłaty i obsługa kredytu nie może ulec zwiększeniu w trakcie trwania umowy kredytowej.
10. Odjęta ewentualnie od stawki WIBOR 3M i stałej marży banku bonifikata nie może ulec pomniejszeniu w trakcie trwania umowy kredytowej.
11. Należne odsetki naliczane będą za każdy dzień korzystania z kredytu, licząc od dnia jego udzielenia. Naliczanie odsetek dokonuje się w kwartalnych okresach i o ich wysokości należy poinformować Kredytobiorcę.
12. Kredyt spłacany będzie w ratach, a odsetki liczone będą od salda kredytu.
13. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą płatne w ostatnim dniu miesiąca kończącego kwartał, na podstawie noty obciążeniowej (informacji) o wysokości naliczonych odsetek, przy czym:
1) pierwszy okres obrachunkowy liczony będzie od dnia wypłaty kredytu i kończy się 31 grudnia 2023 roku,
2) kolejne kwartalne okresy obrachunkowe liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego,
3) ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu.
14. Ostatnia rata odsetek będzie płatna w terminie spłaty ostatniej raty kredytu.
15. Za spłatę odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy. Jeżeli termin płatności przypada na sobotę lub dzień uznany za ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po sobocie lub dniu ustawowo wolnym od pracy.
16. Odsetki od całego okresu kredytowania powinny być liczone metodą oparta na rzeczywistej liczbie dni w poszczególnych miesiącach i rzeczywistej liczbie dni w roku tj. 365 lub 366.
17. Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane.
18. Karencja w spłacie kredytu – do 26.03.2025 roku.
19. Spłata rat kredytu dokonywana będzie w kwartalnych ratach w następujących terminach
i kwotach:
Spłata rat kapitałowych dokonywana będzie kwartalnych ratach do 27 dnia ostatniego miesiąca kwartału (27-ego marca, 27-ego czerwca, 27-ego września, 27-ego grudnia), w następujących terminach i kwotach:
• do 27 grudnia 2025 roku w kwocie 200.000,-zł (4 raty od stycznia do grudnia 2025 roku w wysokości 50.000,-zł);
• do 27 grudnia 2026 roku w kwocie 100.000,-zł ( 4 raty od stycznia do grudnia 2026 roku w wysokości 25.000,-zł);
• do 27 grudnia 2027 roku w kwocie 185.000,-zł ( 4 raty od stycznia do grudnia 2027 roku w wysokości 46.250,-zł);
• do 27 grudnia 2028 roku w kwocie 200.000,-zł ( 4 raty od stycznia do grudnia 2028 roku w wysokości 50.000,-zł);
• do 27 grudnia 2029 roku w kwocie 500.000,-zł ( 4 raty od stycznia do grudnia 2029 roku w wysokości 125.000,-zł);
• do 27 grudnia 2030 roku w kwocie 500.000,-zł ( 4 raty od stycznia do grudnia 2030 roku w wysokości 125.000,-zł);
• do 27 grudnia 2031 roku w kwocie 200.000,-zł ( 4 raty od stycznia do grudnia 2031 roku w wysokości 50.000,-zł);
20. W sytuacji gdy termin spłaty raty kapitału przypadnie na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy ostatnim dniem terminu płatności raty kapitału będzie pierwszy dzień roboczy po wyznaczonych spłatach raty kapitałowej.
21. W celu dokonania analizy finansowej Gminy Sobótka, Zamawiający udostępni poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie http://bip.sobotka.pl/ następujące informacje:
1) Sprawozdanie RB-NDS o nadwyżce/deficycie Gminy Sobótka za 2022 rok i za pierwsze III kwartały 2023 roku,
2) Sprawozdanie Rb-27S o dochodach Gminy Sobótka za 2022 rok oraz za okres od początku roku do 30 września 2023 roku,
3) Sprawozdanie Rb-28S o wydatkach Gminy Sobótka za 2022 rok oraz za okres od początku roku do 30 września 2023 roku,
4) Sprawozdanie Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych według stanu na koniec IV kwartału 2022 roku oraz według stanu na koniec III kwartału 2023 roku,
5) Sprawozdanie Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń według stanu na koniec IV kwartału 2022 roku oraz według stanu na koniec III kwartału 2023 roku,
6) Bilans z wykonania budżetu Gminy sobótka sporządzony na dzień 31 grudnia 2022 roku,
7) Uchwałę Nr V/106/2022 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 6 grudnia 2022 r. w sprawie opinii o przedłożonym projekcie uchwały budżetowej Miasta i Gminy Sobótka na 2023 rok,
8) Uchwałę Nr V/107/2022 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 6 grudnia 2022 r. w sprawie opinii możliwości sfinansowania deficytu Gminy Sobótka przedstawionego w projekcie uchwały budżetowej na 2023 rok,
9) Uchwałę nr V/26/2022 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 2 lutego 2022 r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w uchwale Rady Miejskiej w Sobótce nr XLI/386/21 z dnia 30 grudnia 2021 r. w sprawie budżetu Miasta i Gminy Sobótka
10) Uchwałę nr V/108/2022 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 6 grudnia 2022 roku w sprawie opinii o projekcie uchwały w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Sobótka na lata 2023-2035 przedstawionym wraz z projektem uchwały budżetowej na rok 2023,
11) Uchwałę nr V/26/2023 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 2 lutego 2023 r. w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu przedstawionego w uchwale Rady Miejskiej w Sobótce nr LXI/494/22 z dnia 29 grudnia 2022 r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Sobótka oraz nr LIX/495/22 z dnia 29 grudnia 2022 r. w sprawie budżetu Miasta i Gminy Sobótka na 2023 rok.
12) Uchwałę nr V/90/2023 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 14 listopada 2023 roku w sprawie opinii o możliwości spłaty przez Gminę Sobótka kredytu długoterminowego w kwocie 1.885.000,00 zł na dofinansowanie zadań inwestycyjnych pn. „Rozbudowa Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rogowie Sobóckim”, „Poprawa efektywności energetycznej w budynkach szkolnych na terenie Gminy Sobótka” oraz „Pierwsze wyposażenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rogowie Sobóckim zaciągniętego w transzach: 1.220.000 zł w 2023 r. i 665.000 zł w 2024 r.
13) Zarządzenie Nr 76.2023 Burmistrza Miasta i Gminy Sobótka z dnia 31 marca 2023 roku w sprawie przedstawienia Radzie Miejskiej w Sobótce oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej we Wrocławiu sprawozdania z wykonania budżetu gminy Sobótka za 2022 rok,
14) Uchwałę nr V/70/2023 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 2 czerwca 2023 r. w sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Sobótce o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Sobótka za 2022 rok,
15) Uchwała nr V/52/2023 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 27 kwietnia 2023 r. w sprawie opinii o przedłożonym przez Burmistrza Miasta i Gminy Sobótka sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy Sobótka za 2022 rok,
16) Uchwałę nr LXVII/542/23 Rady Miejskiej w Sobótce z dnia 28 czerwca 2023 r. w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2022 wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu,
17) Uchwałę nr LXVII/543/23 Rady Miejskiej w Sobótce z dnia 28 czerwca 2023 r. w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Sobótka absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2022,
18) Uchwałę nr LIX/494/22 Rady Miejskiej w Sobótce z dnia 29 grudnia 2022 r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Sobótka na lata 2023 - 2035
19) Uchwałę nr LIX/495/22 Rady Miejskiej w Sobótce z dnia 29 grudnia 2022 r. w sprawie budżetu Miasta i Gminy Sobótka na 2023 rok,
20) Uchwałę nr LXXI/569/23 Rady Miejskiej w Sobótce z dnia 26 października 2023 roku w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Sobótka na lata 2023 – 2035,
21) Uchwała nr LXXI/570/23 Rady Miejskiej w Sobótce z dnia 26 października 2023 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Sobótka na 2023 rok.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 638553,48 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 638553,48 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 638553,48 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Kątach Wrocławskich

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 91300004136

7.3.3) Ulica: ul. Rynek 1

7.3.4) Miejscowość: Kąty Wrocławskie

7.3.5) Kod pocztowy: 55-080

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-21

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 638553,48 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2024-02-20 do 2031-12-27

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.