eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Aleksandrów Łódzki › Zaprojektowanie i wykonanie termomodernizacji obiektów edukacyjno-kulturalnych w Gminie Aleksandrów Łódzki

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-06-12

Aleksandrów Łódzki: Zaprojektowanie i wykonanie termomodernizacji obiektów edukacyjno-kulturalnych w Gminie Aleksandrów Łódzki
Numer ogłoszenia: 199726 - 2014; data zamieszczenia: 12.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Gminy Aleksandrów Łódzki , Pl. Kościuszki 2, 95-070 Aleksandrów Łódzki, woj. łódzkie, tel. 042 7121018, 7121620, faks 042 7121780.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.aleksandrow-lodzki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wykonanie termomodernizacji obiektów edukacyjno-kulturalnych w Gminie Aleksandrów Łódzki.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest Zaprojektowanie i wykonanie termomodernizacji obiektów edukacyjno-kulturalnych w Gminie Aleksandrów Łódzki. 2. Przedmiotowe zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013, Oś priorytetowa II: Ochrona Środowiska, zapobieganie zagrożeniom i energetyka, Działanie II.6: Ochrona powietrza, zgodnie z umową o dofinansowanie projektu Nr UDA-RPLD.02.06.00-00-063/09-00 z dnia 28.02.2014 r. 3. Obiekty i zakres prac termomodernizacyjnych stanowiących przedmiot zamówienia: 1) Miejskie Przedszkole Nr 2 w Aleksandrowie Łódzkim, ul. Łęczycka 4, 95-070 Aleksandrów Łódzki: - ocieplenie stropodachu (magazyny), pow. 36 m2, - ocieplenie ścian magazynów, pow. 271 m2, - ocieplenie stropodachu (magazyny nad pomieszczeniami), pow. 447 m2, - ocieplenie ścian zewnętrznych budynku głównego, pow. 1143 m2, - montaż i uruchomienie wraz z regulacją pompy ciepła, - wymiana tradycyjnych żarówek na energooszczędne; 2) Miejskie Przedszkole Nr 3 w Aleksandrowie Łódzkim, ul. Ściegiennego 6, 95-070 Aleksandrów Łódzki: - ocieplenie dachu styropianem, pow. 604 m2, - ocieplenie ścian zewnętrznych, pow. 671 m2, - montaż i uruchomienie wraz z regulacją pompy ciepła, - montaż układu solarnego na potrzeby cwu, - montaż lamp hybrydowych o mocy równoważnej 230W, 3 komplety, - wymiana tradycyjnych żarówek na energooszczędne; 3) Miejski Zespół Szkół w Aleksandrowie Łódzkim, ul Waryńskiego 22, 95-070 Aleksandrów Łódzki, - ocieplenie ścian zewnętrznych, pow. 45720 m2, - ocieplenie dachu, pow. 4090 m2, - kompleksowa wymiana instalacji co, - montaż układu solarnego na potrzeby cwu, - montaż lamp hybrydowych o mocy równoważnej 230W, 8 kompletów, - wymiana tradycyjnych żarówek na energooszczędne; 4) Szkoła Podstawowa Nr 4 w Aleksandrowie Łódzkim, ul. Wyzwolenia 4, 95-070 Aleksandrów Łódzki, - ocieplenie dachu, pow. 865,5 m2, - ocieplenie ścian zewnętrznych, pow. 1515 m2, - instalacja solarna na potrzeby cwu, - montaż i uruchomienie wraz z regulacją pompy ciepła, kompleksowa wymiana instalacji co, - montaż lamp hybrydowych o mocy równoważnej 230W, 4 komplety, - wymiana tradycyjnych żarówek na energooszczędne; 5) Szkoła Podstawowa w Rudzie Bugaj, Ruda Bugaj 54, 95-070 Aleksandrów Łódzki: - ocieplenie dachu, pow. 763 m2, - ocieplenie ścian zewnętrznych, pow. 697 m2, - montaż i uruchomienie wraz z regulacją pompy ciepła, - instalacja solarna na potrzeby cwu, - montaż lamp hybrydowych o mocy równoważnej 230W, 4 komplety, - wymiana tradycyjnych żarówek na energooszczędne; 6) Młodzieżowy Dom Kultury w Aleksandrowie Łódzkim, ul. 1-go Maja 17/19, 95-070 Aleksandrów Łódzki: - ocieplenie ścian zewnętrznych, pow. 775 m2, - ocieplenie stropodachu (część nowa), pow. 638 m2, - ocieplenie stropodachu (część stara), pow. 144 m2, - wymiana drzwi wejściowych, pow. 28 m2, - kompleksowa wymiana instalacji co, - montaż układu solarnego na potrzeby cwu, - wymiana tradycyjnych żarówek na energooszczędne; 7) Szkoła Podstawowa w Bełdowie, Bełdów 37, 95-070 Aleksandrów Łódzki: - ocieplenie dachu, pow. 973 m2, - ocieplenie stropów i ścian wewnętrznych poddasza, pow. 1020 m2, - ocieplenie ścian zewnętrznych, pow. 629,68 m2, - montaż i uruchomienie wraz z regulacją pompy ciepła, - kompleksowa wymiana instalacji co, - wymiana okien, pow. 100 m2, - montaż układu solarnego na potrzeby cwu, - montaż lamp hybrydowych o mocy równoważnej 230W, 4 komplety, - wymiana tradycyjnych żarówek na energooszczędne; 8) Szkoła Podstawowa w Rąbieniu, ul. Słowiańska 5, 95-070 Aleksandrów Łódzki: - ocieplenie dachu, pow. 744 m2, - ocieplenie ścian zewnętrznych, 961,89 m2, - montaż i uruchomienie wraz z regulacją pompy ciepła, - montaż układu solarnego na potrzeby cwu, - wymiana okien, pow. 18 m2, - montaż lamp hybrydowych o mocy równoważnej 230W, 4 komplety, - wymiana tradycyjnych żarówek na energooszczędne; 4. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) opracowanie dokumentacji projektowej dla wyżej wymienionych obiektów w tym: - projektów budowlanych i/lub wykonawczych dla w branżach objętych przedmiotem zamówienia, - projektów kolorystyki elewacji, - inwentaryzacji do celów projektowych obejmujących wszystkie elewacje i charakterystyczne przekroje, - wykonania niezbędnych badań geotechnicznych. 2) wykonanie pełnych zakresów robót w oparciu o powyższe projekty, wraz z uzyskaniem niezbędnych do prawidłowego użytkowania decyzji i pozwoleń odpowiednich instytucji i organów, w tym Urzędu Dozoru Technicznego, 3) pełnienie nadzoru autorskiego podczas prowadzenia robót budowlanych związanych z realizacją przedmiotowego projektu i wprowadzenie niezbędnych zmian, w czasie realizacji budowy, koniecznych do prawidłowego wykonania robót budowlanych, 4) obliczenie w ramach gwarancji, z uwzględnieniem efektów uzyskanych w wyniku realizacji umowy w wyżej wymienionych obiektach, wskaźników rezultatu w postaci: a) zmiany emisji głównych zanieczyszczeń powietrza: dwutlenek siarki, tlenki azotu, pyły, dwutlenek węgla: wartość bazowa (2009 r.): 1507,03175 (ton/rok); wartość docelowa (2016 r.): 483,38567 (ton/rok). Z różnicy wartości wskaźników w latach 2009- 2016 wynika, że w wyniku realizacji projektu emisja głównych zanieczyszczeń powietrza zmniejszy się o 1023,64608 ton. Termin osiągnięcia wskaźnika: 30.08.2016 r. b) powierzchni budynków objęta termomodernizacją: 16 671,70 m2. Termin osiągnięcia wskaźnika: 30.08.2015 r. c) ilości zaoszczędzonej energii w wyniku realizacji projektu: 33454,36 MWh/rok. Termin osiągnięcia wskaźnika: 30.08.2016 r. 5) monitorowanie wskaźników rezultatu i przekazywanie Zamawiającemu corocznych raportów w okresie trwałości przedsięwzięcia, wynoszącym 5 lat od dnia odbioru końcowego przedmiotu umowy. 5. Szczegółowy zakres rzeczowy oraz sposób realizacji przedmiotu umowy określają Program funkcjonalno-użytkowy wraz z audytami energetycznymi dla każdego z 8 obiektów, stanowiące Załącznik nr 7 do SIWZ.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy. a. Przedmiotem ewentualnych zamówień uzupełniających będzie wykonanie prac objętych przedmiotem zamówienia, Wartość robót uzupełniających nie może przekroczyć 1.000.000,00 zł, b. Zamówienia uzupełniające mogą być udzielone wyłonionemu Wykonawcy w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.26.10.00 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45.26.21.00 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.31.23.10 - Ochrona odgromowa 45.31.56.00 - Instalacje niskiego napięcia 45.31.61.00 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego 45.32.10.00 - Izolacja cieplna 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.45.00.00 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe 71.00.00.00 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.08.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 50.000,00zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych), 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Aleksandrowie Łódzkim: numer 37 8780 0007 0000 0231 1000 0009 z adnotacją Zaprojektowanie i wykonanie termomodernizacji obiektów edukacyjno-kulturalnych w Gminie Aleksandrów Łódzki, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - gwarantowane na okres minimum 30 dni licząc od ostatecznego terminu składania ofert, - gwarancjach bankowych - gwarantowane na okres minimum 30 dni licząc od ostatecznego terminu składania ofert, - gwarancjach ubezpieczeniowych - gwarantowane na okres minimum 30 dni licząc od ostatecznego terminu składania ofert, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 4. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości należy załączyć w formie oryginału do oferty. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 6. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie z postępowania wykluczony, a jego oferta uznana za odrzuconą. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 12. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 7, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: - Odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - Zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie tego warunku wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył, co najmniej: a) dwie roboty budowlane, z których każda musi przynajmniej obejmować następujący zakres: ocieplenie ścian zewnętrznych, dachów lub stropodachów budynków użyteczności publicznej lub mieszkalnych wielorodzinnych lub zamieszkania zbiorowego. Wartość brutto każdej wykazanej roboty budowlanej musi wynosić co najmniej 1.000.000,00 zł; b) jedną robotę budowlaną, która musi przynajmniej obejmować następujący zakres: rozbudowę lub przebudowę istniejącego źródła ciepła z zastosowaniem gruntowej pompy ciepła w budynkach użyteczności publicznej lub mieszkalnych wielorodzinnych lub zamieszkania zbiorowego. Wartość brutto wykazanej roboty budowlanej musi wynosić co najmniej 1.000.000,00 zł. Stosownie do art. 26 ust. 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnego doświadczenia na okres korzystania z niego przy wykonywaniu zamówienia. W przypadku składania oferty wspólnej warunek zostanie uznany przez Zamawiającego za spełniony, jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w punkcie III.4. Postanowienie o weryfikacji wykazu wiedzy i doświadczenia stosuje się odpowiednio do innego podmiotu udostępniającego wiedzę i doświadczenie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie tego warunku wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, iż dysponuje lub będzie dysponował na czas realizacji zamówienia osobą lub osobami zdolną/ymi do wykonania zamówienia tj. posiadającą/ymi prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w następującym zakresie: a) uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności: - konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, - instalacyjnej, w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, - instalacyjnej, w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zrzeszoną/ymi we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budowlanych oraz urbanistów (Dz. U. z 2013 r., poz. 932 z późn.zm.) lub spełniającą/ymi warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) tj. osoba/y której/ych odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniającą/ymi wymogi o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (świadczenie usług transgranicznych); b) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: - konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, - instalacyjnej, w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, - instalacyjnej, w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zrzeszoną/ymi we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budowlanych oraz urbanistów (Dz. U. z 2013 r., poz. 932 z późn. zm.) lub spełniającą/ymi warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) tj. osoba/y której/ych odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniającą/ymi wymogi o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (świadczenie usług transgranicznych). Zamawiający dopuszcza wskazanie tych samych osób na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami w zakresie projektowania, jak i kierowania robotami budowlanymi, jeżeli legitymują się jednocześnie posiadaniem uprawnień budowlanych do projektowania, jak i uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi. Stosownie do art. 26 ust. 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji osób zdolnych do wykonania zamówienia na okres korzystania z nich przy wykonywania zamówienia. W przypadku składania oferty wspólnej warunek zostanie uznany przez Zamawiającego za spełniony, jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w punkcie III.4.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    a) roboty budowlane z zakresu ocieplenia ścian zewnętrznych, dachów lub stropodachów budynków użyteczności publicznej lub mieszkalnych wielorodzinnych lub zamieszkania zbiorowego o wartości brutto co najmniej 1.000.000,00 zł; b) roboty budowlane z zakresu rozbudowy lub przebudowy istniejącego źródła ciepła z zastosowaniem gruntowej pompy ciepła w budynkach użyteczności publicznej lub mieszkalnych wielorodzinnych lub zamieszkania zbiorowego. Wartość brutto wykazanej roboty budowlanej musi wynosić co najmniej 1.000.000,00 zł.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (o ile dotyczy). Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących w szczególności: a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wykonawca, który przedstawił najkorzystniejszą ofertę, będzie zobowiązany do podpisania umowy zgodnej z opracowanym wzorem umowy - załącznik Nr 8 do SIWZ. 2. Zamawiający określa, zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp, następujące warunki dokonania zmiany umowy: 2.1. Zamawiający dopuszcza zmianę terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku: 2.1.1. Wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu realizacji zamówienia określonego w umowie ze względu na: - brak możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunków klimatycznych (o czas, w którym - na skutek tych zdarzeń - nie było możliwe wykonanie umowy i na który - w ich wyniku - jej wykonanie zostało przerwane) lub - działanie siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego (o czas niezbędny do wykonania zamówienia) lub - wstrzymanie prac budowlanych przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę (o czas, w którym - na skutek tych zdarzeń - nie było możliwe wykonanie umowy i na który - w ich wyniku - jej wykonanie zostało przerwane) lub - opóźnienie związane z uzyskaniem przez Wykonawcę niezbędnych w myśl ustawy Prawo budowlane dokumentów (o czas niezbędny na uzyskanie tych dokumentów) lub - przedłużenie procedury udzielenia zamówienia np. odwołanie (o czas przedłużenia procedury). 2.1.2. Wystąpienia robót dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: - z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, lub - wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, a wykonanie zamówienia dodatkowego uniemożliwia wykonanie zamówienia podstawowego w terminie umownym, 2.1.3. opóźnień Zamawiającego w przekazaniu Wykonawcy dokumentów wymaganych przepisami, do których przekazania Zamawiający był zobowiązany, 2.1.4. wstrzymania przez Zamawiającego wykonywania robót. We wszystkich przypadkach określonych w punktach od 2.1.1 do 2.1.4, termin realizacji może ulec przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o czas trwania okoliczności. 2.2. Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia w przypadku zmniejszenia zakresu robót. Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie odpowiednio pomniejszone o wartość robót, o które pomniejszono zakres przedmiotu Umowy. Wartość tych robót zostanie wyliczona na podstawie informacji o stawkach robocizny kosztorysowej oraz o cenach pracy sprzętu budowlanego i materiałów budowlanych. 2.3. Zmiany członka zespołu projektowego/kierownika budowy/robót (jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego) na wniosek Wykonawcy w przypadku: 2.3.1. choroby lub innych zdarzeń losowych dotyczących członka zespołu projektowego/kierownika budowy/robót, 2.3.2. nie wywiązywania się członka zespołu projektowego/kierownika budowy/robót z obowiązków wynikających z umowy, 2.3.3. jeżeli zmiana członka zespołu projektowego/kierownika budowy/robót stanie się konieczna z jakichkolwiek przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji), 2.4. Zmiany członka zespołu projektowego/kierownika budowy/robót na wniosek Zamawiającego w przypadku, gdy nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca zobowiązany jest zmienić członka zespołu projektowego/ kierownika budowy/robót zgodnie z żądaniem Zamawiającego we wskazanym przez Zamawiającego terminie. W przypadku zmiany członka zespołu projektowego/kierownika budowy/robót - nowy członek zespołu projektowego/kierownik budowy/robót musi spełniać wymagania określone w SIWZ dla danego specjalisty. 2.5. Zmiany podwykonawców: w przypadku wprowadzenia podwykonawcy, wprowadzenia nowego (kolejnego) podwykonawcy, rezygnacji podwykonawcy, zmiany wartości lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawcę, Zamawiający może wyrazić zgodę na powyższe po zaakceptowaniu umowy Wykonawcy z podwykonawcą wraz z częścią dokumentacji dot. wykonania robót określonych w umowie, w terminie 14 dni od przekazania umowy przez Wykonawcę. 2.5.1. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 2.6. W zakresie zmian na skutek wydanych decyzji, uzgodnień, faktycznych uwarunkowań technicznych, terenowych i gruntowych, powodujących konieczność modyfikacji rozwiązań, z zastrzeżeniem, że zmiany te nie mogą mieć wpływu na wynagrodzenie Wykonawcy. 2.7. Innych sytuacji, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i mających charakter zmian nieistotnych tj. nie odnoszących się do kwestii, które podlegały ocenie podczas wyboru Wykonawcy i takich, które gdyby były znane w momencie wszczęcia procedury mającej na celu wybór Wykonawcy, nie miałyby wpływu na udział większej ilości podmiotów zainteresowanych tą procedurą. 2.8. Zmiany sposobu wykonania robót lub ich zakresu, jeżeli w trakcie realizacji pojawią się okoliczności uzasadniające powyższe, a wynikające z uzyskanych uzgodnień i opinii, uwarunkowań technicznych, gruntowych lub dokumentacyjnych. 3. Okoliczności przewidziane powyżej w punktach od 2.1 do 2.8 stanowiące podstawę zmiany umowy stanowią uprawnienie Zamawiającego, a nie jego obowiązek. Wykonawca nie będzie miał prawa do przedłużenia terminu zakończenia umowy jeśli przedłużenie terminu wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach (notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności, itp.). W rezultacie dokonania czynności opisanych powyżej może dojść do podpisania przez strony aneksu do umowy. Projekt aneksu przygotuje Zamawiający

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.aleksandrow-lodzki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim, Plac T. Kościuszki 2, 95-070 Aleksandrów Łódzki, Wydział Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.06.2014 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim, Plac T. Kościuszki 2, 95-070 Aleksandrów Łódzki, Biuro Podawcze.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiotowe zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013, Oś priorytetowa II: Ochrona Środowiska, zapobieganie zagrożeniom i energetyka, Działanie II.6: Ochrona powietrza, zgodnie z umową o dofinansowanie projektu Nr UDA-RPLD.02.06.00-00-063/09-00 z dnia 28.02.2014 r.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.