eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Przebudowa instalacji centralnego ogrzewania - wymiennikowni c.o. i c.w. i remont części instalacji c.o.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-22

Katowice: Przebudowa instalacji centralnego ogrzewania - wymiennikowni c.o. i c.w. i remont części instalacji c.o.
Numer ogłoszenia: 199444 - 2013; data zamieszczenia: 22.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji , Aleja Korfantego 35, 40-005 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 258 53 55, 253 87 33, faks 32 253 87 33.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.katowice.pl/jednostki/mosir

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka budżetowa miasta Katowice nie posiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa instalacji centralnego ogrzewania - wymiennikowni c.o. i c.w. i remont części instalacji c.o..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia stanowi (z uwzględnieniem postanowień art. 30 Ustawy) przebudowa instalacji centralnego ogrzewania - wymiennikowni c.o. i c.w. i remont części instalacji c.o. Przedmiot zamówienia obejmuje Przebudowę kotłowni gazowej, która będzie pracować jako awaryjne źródło ciepła dla potrzeb przygotowania c.w.u. i podgrzewania wody basenowej. Głównym źródłem zasilania w ciepło obu obiegów jest sieć ciepłownicza TAURON Ciepło S.A. W przypadku występowania braku dostaw ciepła z sieci ciepłowniczej (planowane remonty lub awaria) ciepło dostarczane będzie z modernizowanej kotłowni gazowej. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został przedstawiony w kosztorysie zerowym, opracowaniu pn. Przebudowa instalacji centralnego ogrzewania - wymiennikowni c.o. i c.w. i remont części instalacji c.o. i opisie technicznym w skład którego wchodzą projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany (załączniki do SIWZ). Zakres zamówienia obejmuje: 1. Urządzenia kotłowni 2. Armaturę odcinającą, zabezpieczającą, zwrotną 3. Aparaturę kontrolno pomiarową 4. Rurociągi i kształtki 5. Zabezpieczenie antykorozyjne rurociągów grzewczych 6. Izolację termiczną rurociągów grzewczych 7. Instalację gazową 8. Komin spalinowy 9. Wentylację nawiewną i wywiewną 10. Próby i uruchomienia kotłowni oraz szkolenia 11. Demontaż elementów kotłowni 12. Roboty elektryczne 13. Roboty budowlane 1.Urządzenia kotłowni Kubatura kotłowni V=3,3 x 4,1 x 5,1 = 69m3. Zainstalowane kotły JUBAM (2 x 220kW) wraz przynależnym orurowaniem i oprzyrządowaniem należy zdemontować. Z uwagi na małą kubaturę kotłowni należy zabudować kotły z zamkniętą komorą spalania. Zaprojektowana została kaskada 4 szt. kotłów o sumarycznej wydajności Q= 400 kW. Każdy z kotłów wyposażony powinien być w pompę obiegową, układ zaworów odcinających, zwrotnych i bezpieczeństwa, układy zabezpieczeń przed przekroczeniem dopuszczalnych parametrów i swój regulator. Kaskadę kotłów należy zabudować na ramie teleskopowej. Kotły należy połączyć poprzez modułowy układ kolektorów. Połączenie z instalacją wewnętrzną zaprojektowano poprzez sprzęgło hydrauliczne. Kotłownia pracować powinna ze stałą temperaturą na wyjściu t=70oC. Wyposażenie kotła w układy kontrolno-pomiarowe pozwalające na pracę bez stałego nadzoru. Kotły bez ograniczenia, co do minimalnej temperatury na powrocie. Przewidziano dwa obiegi grzewcze: Obieg przygotowania c.w.u. Obieg wody wymuszać będzie pompa o parametrach: - wydajność 13,8 m3/h - wysokość podnoszenia 6,0mSW - moc silnika 880W - napięcie 3 x 400V Pompa sterowana będzie z regulatora kotłowego w funkcji temperatury c.w.u. Obieg przygotowania wody basenowej. Obieg wody wymuszać będzie pompa o parametrach: - wydajność 5,4 m3/h - wysokość podnoszenia 9,0 mSW - moc silnika 585W - napięcie 3 x 400V Pompa sterowana z regulatora kotłowego. Przyrost objętości zładu przejmować będzie przeponowe naczynie wzbiorcze typ 50NG podpięte do kolektora powrotnego z instalacji. Wstępne ciśnienie w zbiorniku p=1,2bar. Napełnianie i uzupełnianie zładu odbywać się będzie wodą uzdatnioną w SUW o wydajności 1,2 m3/h. Dopuszczalne ciśnienie wody dla stacji 8bar (min 2bar). Praca stacji w pełni automatyczna. Zużycie soli na regenerację 2,5kg, zużycie wody na regenerację 80l. Wodę zimną należy doprowadzić z pomieszczenia podgrzewaczy c.w.u. Na rurociągu doprowadzającym należy zabudować zawór odcinający, zwrotny, zawór antyskażeniowy typ BA, wodomierz typ JS-1,5 oraz manometr. 2.Armatura odcinająca, zabezpieczająca, zwrotna. 3.Aparatura kontrolno-pomiarowa 4.Rurociągi i kształtki Do pomieszczenia kotłowni należy doprowadzić rurociąg wody zimnej DN25 dla potrzeb napełniania i uzupełniania zładu. Zaprojektowana kotłownia jest kotłownią bezobsługową, a w sąsiednim pomieszczeniu wymiennikowni należy zabudować zlew z punktem czerpalnym - w pomieszczeniu kotłowni nie planuje się zabudowy umywalki. Odwodnienie pomieszczenia odbywać się będzie poprzez studzienkę schładzającą. Pojemność wodna urządzeń zabudowanych w pomieszczeniu kotłowni wynosi ok. 60dm3. W kotłowni należy zabudować studzienkę o pojemności 120dm3 (0,5x0,5x0,5m). Woda ze studzienki wypompowywana będzie przez pompę zatapialną o parametrach: - wydajność 0,5 m3/h - wysokość podnoszenia 7,5mSW - moc silnika 380W - napięcie 1 x 230V (podłączona do gniazdka) - ilość 1 szt. Praca pompy sterowana od pływaka. Wodę ze studzienki odprowadzić do najbliższego pionu kanalizacyjnego. 5.Zabezpieczenie antykorozyjne rurociągów grzewczych 6.Izolacja termiczna rurociągów grzewczych 7.Instalacja gazowa Kotły wyposażone w palniki z pracą modulowaną. Palnik zasilany gazem ziemnym o max ciśnieniu p = 25mbar. Zużycie gazu godzinowe: max 42 Nm3/h min 2,5 Nm3/h W sąsiednim pomieszczeniu zabudowany jest gazomierz miechowy G250 z rurą doprowadzającą gaz do kotłowni Dn100. Z uwagi na zły stan techniczny instalacji gazowej należy ją zdemontować. Przy tarasie zewnętrznym zabudowana jest skrzynka z zaworem głównym. Należy zabudować: - w sąsiedztwie zaworu głównego skrzynkę z zaworem szybkozamykającym DN80 PN 16 systemu bezpieczeństwa gazowego. - gazomierz miechowy z nadajnikiem impulsów i rejestratorem. Przepływ min 0,4m3/h, przepływ max 65m3/h. - przed gazomierzem - filtr gazowy. Przed i za gazomierzem zabudować zawory odcinające. Rurociągiem DN80 należy podejść pod kotły. Do samych kotłów zaprojektowano połączenie DN25. Łączne obciążenie cieplne kotłowni od urządzeń gazowych przekracza 60kW. W kotłowni należy zabudować system bezpieczeństwa gazowego. Detektory gazu zabudować w najwyższym punkcie kotłowni nad kotłami. Moduł alarmowy, zabudować na ścianie wewnętrznej, w pobliżu wejścia. Moduł alarmowy świetno-dźwiękowy zainstalować w pomieszczeniu ochrony. Przy przekroczeniu 40% DGW układ wyłączy dopływ gazu poprzez zamknięcie zaworu z głowicą szybkozamykającą. Sygnał alarmowy świetno-dźwiękowy zabudować w portierni. Gazociąg prowadzić naściennie, mocować za pomocą typowych zawieszeń lub podparć. Gazociąg wykonać z rur stalowych bez szwu, łączonych przez spawanie, armatura kołnierzowa. Rurociągi prowadzić ze spadkiem 0,4% w kierunku palnika. W przypadku krzyżowania się gazociągu z innymi rurociągami zachować odległość min 2,0 cm między nimi, natomiast poziome równoległe odcinki instalacji gazowej zachować powinny odległość min. 10 cm. Przejścia przez przegrody budowlane wykonać w rurach ochronnych. Gazociąg poddać próbie szczelności przy użyciu powietrza pod ciśnieniem 0,6 MPa przez 0,5 godz. Szczegółowe zasady prowadzenia próby szczelności reguluje norma PN-92/M-34503. Po wykonaniu próby szczelności rurociągi zabezpieczyć antykorozyjnie, a następnie pomalować na kolor żółty. 8.Komin spalinowy Odprowadzenie spalin przewidziano w systemie zamkniętym. Należy zastosować system modułowy D225/320 ze stali nierdzewnej dwuściankowy z systemem kontroli zaniku spalin. Spaliny na zewnątrz odprowadzane będą poprzez wkład ze stali nierdzewnej o250 zabudowany w istniejącym kominie murowanym wyłożonym blachą o wymiarach 450x450mm. Jest to komin wolnostojący o wysokości 10m nad poziomem terenu. Pobór powietrza do spalania pobierany będzie poprzez szacht kominowy. 9.Wentylacja nawiewna i wywiewna W pomieszczeniu kotłowni przewidziano wentylację grawitacyjną. Powietrze do spalania ma być podawane do komory paleniskowej poprzez kanał koncentryczny wspólny z przewodem spalinowym. Kubatura kotłowni V=69m3. Przyjęto 2-krotną wymianę powietrza. Nawiew realizowany będzie poprzez kanał wentylacyjny Z-towy o wymiarach 250 x 300mm z wlotem w ścianie zewnętrznej budynku i wylotem na poz. 30cm nad posadzką. Wywiew realizowany będzie poprzez kratkę wentylacyjną 250x300mm zabudowaną pod stropem i kanałem 250x300mm doprowadzony do istniejącego murowanego komina wentylacyjnego 450x200mm. W pomieszczeniu gazomierzy przewidziano wentylację grawitacyjną. Kubatura pomieszczenia V=2,1x3,0x3,2=20m3. Przyjęto 5-krotną wymianę powietrza. Nawiew realizowany będzie poprzez kanał wentylacyjny Z-towy o wymiarach 400 x 250mm z wlotem w ścianie zewnętrznej budynku i wylotem na poz. 30cm nad posadzką. Wywiew realizowany będzie poprzez kratkę wentylacyjną 450x200mm zabudowaną pod stropem i kanałem 450x200mm doprowadzony do istniejącego murowanego komina wentylacyjnego 450x200mm. W pomieszczeniu kuchni istnieje wentylacja grawitacyjna. Należy dodatkowo zamontować wentylację mechaniczną połączoną z okapem kuchennym. 10.Próby i uruchomienia kotłowni oraz szkolenia 11.Demontaż elementów kotłowni 12.Roboty elektryczne W pomieszczeniu kotłowni zainstalować rozdzielnię kotłowni RK - stopień IP65. Przed drzwiami kotłowni zainstalować główny awaryjny wyłącznik p.poż odcinający zasilanie urządzeń kotłowni. Wyłącznik zainstalować w skrzynce IP 65. W pomieszczeniu kotłowni zabudować gniazdko robocze. Dla Stacji Uzdatniania Wody zabudować gniazdko 230V. Zapewnić wymagane przepisami oświetlenie. Wykonać instalację uziemienia urządzeń. Moc zainstalowana wynosi: sumarycznie 2,6kW. Zasilanie Całość instalacji zasilana będzie z rozdzielni głównej obiektu przy pomocy przewodu YDYżo 5 x 6 Przewód należy wyprowadzić z wolnego odpływu i zabezpieczyć wkładkami bezpiecznikowymi 35 A o charakterystyce gL. Przewód prowadzić w kanale kablowym, kanale solnym oraz na murze węzła przygotowania c.w.u. Przejścia przez przegrody pomiędzy poszczególnymi kanałami i pomieszczeniami zabezpieczyć przeciwpożarowo. W pomieszczeniu przygotowania c.w.u. zainstalować należy nową tablicę rozdzielczą RB 230/400 V poprzez którą przeprowadzić przelotowo projektowany przewód i poprzez klatkę schodową wprowadzić do nowo projektowanej tablicy rozdzielniczej RKG 230/400 V. Istniejącą rozdzielnice w pomieszczeniu przygotowania c.w.u. zlikwidować, a istniejące obwody włączyć do nowo projektowanej rozdzielnicy RB 230/400 V. Tablice rozdzielcze Elektryczne tablice rozdzielcze przewiduje się jako tablice natynkowe w II klasie izolacji o stopniu ochrony IP 65 przystosowane do zainstalowania modułowego osprzętu rozdzielczego. Lokalizację poszczególnych rozdzielnic pokazano na rys. nr E-04/13/1 i E-04/13/3 a wyposażenie i gabaryty rozdzielnic na rys. E-04/13/04 i E-04/13/05. Instalacja oświetleniowa Plan instalacji oświetleniowej pokazano na rys. n E-04/13/02. Instalację wykonać przewodem YDYżo 3 x 1.5 prowadzonym w projektowanym korytku i w rurce elektroinstalacyjnej. Obliczenia natężenia oświetlenia dokonano komputerowo posługując się programem dostarczyciela opraw. W pomieszczeniu gazomierzy instalacja oświetleniowa spełnia wymagania - pozostaje bez zmian. Instalacja siłowa Plan instalacji siłowej pokazano na rys. nr E-04/13/02 i E-04/13/03. Instalację siłową wykonać przewodami opisanymi na schemacie zasadniczym zasilania. Przewody prowadzić w korytkach elektroinstalacyjnych na wysokości 4,5 m. Zejścia do poszczególnych odbiorów wykonać w profilu mocowanym do ściany lub konstrukcji. Dla umożliwienia podłączenia pompy zatapialnej studzienki na ścianie przewidziano zestaw składający się z gniazdka i wyłącznika 16 A. Instalacja słaboprądowa Instalację słaboprądową wykonać analogicznie jak instalację siłową. Wyłącznik przeciwpożarowy Przed wejściem do pomieszczenia kotłowni gazowej zainstalować wyłącznik przeciwpożarowy wyłączający całość instalacji spod napięcia. System sieci Całość instalacji będzie pracowała na napięciu 400/230 VAC w systemie sieci TN-C-S. Ochrona przeciwporażeniowa Ochronę przeciwporażeniową stanowi szybkie wyłączenie sieci spod napięcia realizowane przez wyłączniki różnicowoprądowe współpracujące z wyłącznikami nadprądowymi. Zgodnie z normą zastosowano samoczynne odłączenia sieci dla układu sieci TN-C-S. W instalacji odbiorczej zastosowano wyłączniki ochronne o prądzie różnicowym 30mA. Należy wykonać połączenia wyrównawcze z wszystkimi częściami metalowymi nie będącymi w normalnych warunkach pod napięciem. Korytka łączyć metalicznie przewodem LgYżo 4. Ochrona przepięciowa W celu ochrony urządzeń elektrycznych przed skutkami przepięć łączeniowych i atmosferycznych przewidziano zabudowanie ochronników przeciwprzepięciowych klasy C. Ich zadaniem jest ograniczenie fali przepięciowej do poziomu 2,5kV. 13.Roboty budowlane W ramach adaptacji pomieszczenia kotłowni do obowiązujących przepisów należy: - zabudować drzwi 1x2m o odporności ogniowej EI 30. Drzwi powinny się otwierać na zewnątrz pod naciskiem. - zabudować dwuskrzydłowe drzwi do korytarza rewizyjnego 1,0x1,1m o odporności ogniowej EI 30; - zabudować klamry włazowe 7 szt. W rozstawie pionowym, co 30 cm - wykonać studzienkę schładzającą z blachy nierdzewnej o wymiarach 0,5x0,5x0,5m, studzienkę przykryć kratą WEMA lub równoważną - wyremontować ściany - do zbicia 25% tynku - podłogę i ściany do wysokości 2m wyłożyć płytkami ceramicznym - podłogę wykonać ze spadkiem w kierunku studzienki schładzającej - ściany powyżej i sufit pomalować 2xfarbą emulsyjną. - zabudować kanał wentylacji nawiewnej 250x300, kanał zaizolować cieplnie matami z wełny mineralnej gr. 30mm. - zabudować kanał wentylacji wywiewnej 250x300. - wymienić wrota zewnętrzne zejścia do korytarza rewizyjnego na nowe Kanały spalinowe i wentylacyjne w obrębie korytarza rewizyjnego obudować płytami gipsowo-kartonowymi o własnościach p.poż. W ramach adaptacji pomieszczenia gazowego do obowiązujących przepisów należy: - zabudować drzwi 0,9 x 2m o odporności ogniowej EI 30. - wyremontować ściany - do zbicia 25% tynku - podłogę i ściany do wysokości 2m wyłożyć płytkami ceramicznym - ściany powyżej i sufit pomalować 2 x farbą emulsyjną. - zabudować kanał wentylacji nawiewnej 400x250; kanał zaizolować cieplnie matami z wełny mineralnej gr. 30mm. - zabudować kanał wentylacji wywiewnej 400 x 200. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia w niniejszej SIWZ i załącznikach wskazane zostały symbole, nazwy producenta, normy i znaki towarowe dopuszcza się zastosowanie produktów równoważnych tj. o nie gorszych parametrach, niż opisane przez Zamawiającego. W przypadku zastosowania produktów lub rozwiązań równoważnych na Wykonawcy spoczywa obowiązek udowodnienia tej równoważności. Zamawiający wyznacza terminy wizji lokalnych na dzień 27 maja i 28 maja 2013 roku o godz. 10.00. Zbiórka przy wejściu na halę główną oś A, Al. Korfantego 35 Katowice. Koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi samodzielnie każdy Wykonawca. Każdy Wykonawca ponosi również wyłączną odpowiedzialność za treść uzyskanych informacji oraz za wszelkie straty lub szkody powstałe, jako następstwo wizji lokalnej terenu inwestycji. Zamawiający informuje, iż obiekt Spodek znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków a prace prowadzone będą w czynnym obiekcie..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.32.10.00 - Izolacja cieplna 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.11.10 - Instalowanie kotłów 45.33.22.00 - Roboty instalacyjne hydrauliczne 45.33.23.00 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne 45.33.24.00 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45.23.24.60 - Roboty sanitarne 45.33.30.00 - Roboty instalacyjne gazowe 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 3.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca winien wnieść wadium przetargowe w wysokości 10.000,00 zł przed upływem terminu składania ofert, zgodnie z art. 45.3 Ustawy. 2. Wadium może być wnoszone w formie jak określono w art. 45 ust.6 ustawy. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na niżej wymieniony rachunek bankowy zamawiającego: ING Bank Śląski S.A. Oddział Katowice nr 48 1050 1214 1000 0022 0055 0750 z dopiskiem - wadium dla zamówienia TT/R/08/05/13 -przebudowa instalacji c.o. Ksero dowodu wpłaty wadium należy załączyć do oferty. 4. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innej formie niż pieniądzu (gwarancje bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie) należy załączyć do oferty. 5. Zwrot wadium i żądanie ponownego wniesienia wadium nastąpi zgodnie z art. 46 Ustawy. 6. Na podstawie art. 46 ust. 4a i 5 ustawy zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na postawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 18 ppkt. 3 SIWZ. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunku jeśli Wykonawca wykaże, że wykonał samodzielnie lub wspólnie w rozumieniu art. 23 ustawy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: jedno zadanie polegające na wykonaniu lub remoncie kotłowni gazowej oraz poda rodzaj i wartość robót, daty i miejsca wykonania i załączy dowody dotyczące najważniejszych robót, określające czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający nie żąda złożenia informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie. Uwaga! Dowodami, o których mowa wyżej są: a) poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; b) w przypadku zamówień na roboty budowlane - inne dokumenty, - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt. a; c) w przypadku zamówień na dostawy lub usługi - oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia o którym mowa w pkt a. W okresie do 20 lutego 2014 roku w miejsce poświadczeń, o których mowa wyżej wykonawca może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie dostaw lub usług oraz wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie. W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi wskazane w wykazie o którym mowa w pkt. 17.2.2 SIWZ zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa wyżej. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na postawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 18 ppkt. 3 SIWZ. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunku jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. wykaże osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i przedstawi informację o podstawie do dysponowania tymi osobami, i tak: złoży pisemne oświadczenie, że osoby które będą wykonywać zamówienie posiadają niżej określone uprawnienia: - kierownik budowy- uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń - kierownik robót - uprawnienia budowlane w specjalności: - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadają aktualne zaświadczenia o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego w oparciu o art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów inżynierów oraz urbanistów (Dz. U. z 2001r. nr 5 poz. 42 za zm.). Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na postawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 18 ppkt. 3 SIWZ. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń na zasadzie spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Przez robotę budowlaną, o której mowa wyżej rozumie się jedno zadanie polegające na wykonaniu lub remoncie kotłowni gazowej. Zamawiający nie żąda informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oferta na formularzu oferty, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik do SIWZ. 2. Szczegółowy kosztorys ofertowy, sporządzony zgodnie z kosztorysem zerowym stanowiącym załącznik do siwz. Kosztorys musi uwzględniać wszystkie pozycje kosztorysu zerowego. 3. Oświadczenie Wykonawcy, o treści określonej w art. 22 ust. 1 - że Wykonawca może ubiegać się o udzielenie zamówienia, wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ. 4. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innej formie niż w pieniądzu (gwarancje bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie) lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem potwierdzająca wniesienie wadium przelewem na konto bankowe. 5. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie takich podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wzór zobowiązania stanowi załącznik do SIWZ. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach o kreślonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zamawiający w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do zasobów - wymaga załączenia do oferty dokumentów dotyczących w szczególności: - zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, - zakresu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia, - charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 6. Wartości podane w dokumentach dotyczących wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP (Tabela A) na dzień podpisania protokołu odbioru robót. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wraz z ofertą w/w protokół. W przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (np. spółki cywilne, konsorcja) - wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Fakt ustanowienia pełnomocnika należy udokumentować dołączeniem pełnomocnictwa podpisanego przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo winno być w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Zamawiający przy ocenie spełnienia warunków będzie rozpatrywał podane informacje łącznie z zastrzeżeniem, że dokumenty wymienione w punkcie 18 ppkt 5 litery a-d SIWZ oraz w punkcie 18 ppkt 6 litera b SIWZ muszą przedstawić dla każdego z partnerów Konsorcjum lub wspólników spółki osobno. Dokumenty załączone do oferty winne być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w przypadku: - zaistnienia nadzwyczajnej okoliczności, której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy wynikającej z potrzeby zmiany a zmiana ta jest korzystna dla Zamawiającego, - konieczności zmiany osób wskazanych, jako kierownik budowy/robót i przedstawiciel Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.katowice.pl/jednostki/mosir
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, al. Korfantego 35, 40-005 Katowice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.06.2013 godzina 09:00, miejsce: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, al. Korfantego 35, 40-005 Katowice, pokój nr 8.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zawarcie umowy: 1.Wybrany wykonawca winien w ciągu 5 dni skontaktować się z zamawiającym, w celu dokonania niezbędnych uzgodnień, w tym: - formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - przedstawienia kopii umów z podwykonawcami, zgodnie z zakresem podanym w formularzu ofertowym. 2.Wybrany wykonawca zobowiązany jest przed podpisaniem umowy do dostarczenia:- poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumentów, które potwierdzają uprawnienia osób wskazanych przez niego do wykonania umowy wraz z aktualnymi zaświadczeniami o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego w oparciu o art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów inżynierów oraz urbanistów (Dz. U. z 2001r. nr 5 poz. 42 ze zm), - poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii aktualnej polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej z dowodami jej opłacenia na dzień zawarcia umowy. Suma ubezpieczenia wykazana w polisie nie może być niższa, niż wartość brutto złożonej oferty. 3.Zawarcie umowy, nastąpi w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 Ustawy, a nie później niż przed upływem terminu związania ofertą z zastrzeżeniem art. 94 ust. 2. 4.W przypadku, gdy osoby uprawnione do zaciągania zobowiązań (podpisania umowy) w imieniu Wykonawcy są ograniczone przepisami prawa, wówczas przed podpisaniem umowy wykonawca winien przedstawić odpowiedni dokument upoważniający te osoby do zaciągania zobowiązań na kwotę co najmniej równą cenie ofertowej. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy: 1.Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% wynagrodzenia umownego. 2.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)w pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Zamawiający nie wyraża zgody na wnoszenie zabezpieczenia w formie weksli oraz ustanowienia zastawu rejestrowego. 3.Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Katowicach, w ING Bank Śląski S.A O/Katowice na nr 48 1050 1214 1000 0022 0055 0750, najpóźniej w dacie zawarcia umowy. 4.W przypadku wniesienia zabezpieczenia w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w art. 148 ust.1 pkt. 2, 3, 4, 5 dokument zabezpieczenia należy złożyć w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji Katowice w depozycie w Dziale Technicznym pokój numer 20. 5.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy będzie przechowywane zgodnie z art.148 ust. 5 Ustawy PZP. 6.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy będzie zwrócone zgodnie z art.151 ust.1 w/w Ustawy z tym, że kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady wyniesie 30% wysokości zabezpieczenia i zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady. Wzór umowy: 1.Wzór umowy określony został w załączniku do SIWZ. 2.Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy będzie płatne wykonawcy w terminie 21 dni od dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury vat do siedziby zamawiającego. 3.Zamawiający naliczy kary umowne na warunkach i w wysokościach określonych we wzorze umowy..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.