eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Zakup akcesoriów komputerowych, akcesoriów teleinformatycznych, drukarek, urządzeń kserograficznych UPS, oprogramowania i urządzeń audio, RTV, tablic interaktywnych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-06-12

Poznań: Zakup akcesoriów komputerowych, akcesoriów teleinformatycznych, drukarek, urządzeń kserograficznych UPS, oprogramowania i urządzeń audio, RTV, tablic interaktywnych
Numer ogłoszenia: 198750 - 2014; data zamieszczenia: 12.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: 14 Wojskowy Oddział Gospodarczy , ul. Bukowska 34, 60-811 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 857 48 02, faks 61 857 72 04.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.14wog.wp.mil.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Wojskowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup akcesoriów komputerowych, akcesoriów teleinformatycznych, drukarek, urządzeń kserograficznych UPS, oprogramowania i urządzeń audio, RTV, tablic interaktywnych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa akcesoriów komputerowych, akcesoriów teleinformatycznych, drukarek, urządzeń kserograficznych UPS, oprogramowania i urządzeń audio, RTV, tablic interaktywnych dla 14 Wojskowego Oddziału Gospodarczego w Poznaniu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zestawienie asortymentowo - ilościowe określa: formularz cenowy załącznik nr 5 (5/1-zadanie 1; 5/2-zadanie 2; 5/3-zadanie 3; 5/4-zadanie 4; 5/5-zadanie 5; 5/6-zadanie 6; 5/7-zadanie 7; 5/8-zadanie 8; 5/9-zadanie 9 do SIWZ), wymagania techniczne dla zadania nr 1, 2 i 3 (załącznik nr 6.1 - dla zadania nr 1; 6.2 - dla zadania nr 2; 6.3 - dla zadania nr 3) do SIWZ oraz w projekt umowy -część III SIWZ. Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia ilości asortymentu będącego przedmiotem zamówienia (umowy) w poszczególnych zadaniach w ramach prawa opcji według poniższego opisu: a) zadanie nr 1 o kwotę: 5 700,00 zł brutto, b) zadanie nr 2 o kwotę: 10 000,00 zł brutto, c) zadanie nr 3 o kwotę: 38 000,00 zł brutto, d) zadanie nr 4 o kwotę: 11 300,00 zł brutto, e) zadanie nr 5 o kwotę:6 000,00 zł brutto, f) zadanie nr 6 o kwotę: 20 000,00 zł brutto, g) zadanie nr 7 o kwotę: 2 000,00 zł brutto, h) zadanie nr 9 o kwotę:10 000,00 zł brutto.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.21.10-8, 30.23.00.00-0, 30.23.70.00-9, 30.23.72.50-6, 32.41.31.00-2, 34.42.20.00-7, 32.42.00.00-3, 32.42.10.00-0, 30.21.32.00-7, 32.32.46.00-6, 32.34.42.80-2, 38.65.31.00-1, 32.33.00.00-6, 31.15.80.00-8, 32.34.20.00-2, 32.34.00.00-8, 32.35.10.00-8, 32.32.12.00-1, 30.12.11.00-4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 9.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w tym zakresie Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia zgodnie z zał. nr 2 do SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w tym zakresie Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia zgodnie z zał. nr 2 do SIWZ

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w tym zakresie Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia zgodnie z zał. nr 2 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w tym zakresie Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia zgodnie z zał. nr 2 do SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w tym zakresie Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia zgodnie z zał. nr 2 do SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;
  • zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;
  • inne dokumenty

    Dokumenty dotyczące przedmiotu zamówienia, które trzeba załączyć do oferty:A.dotyczy zadania 1. 1)Certyfikat ISO 9001: 2008 producenta oferowanych drukarek, 2)Certyfikat ISO 14001:2004 producenta oferowanych drukarek, 3)Certyfikat ISO 9001 przyznany podmiotowi serwisującemu drukarki, 4)Oświadczenie Wykonawcy, że zapewnia serwis drukarek oraz UPS przez serwis posiadający autoryzacje producentów urządzeń. 5)Certyfikat ISO 9001:2008 dla Producentów oferowanych UPS obejmujący proces projektowania, produkcji i serwisowania. 6)Deklaracja CE Producentów oferowanych UPS wraz z raportami bezpieczeństwa użytkowania wykonanymi przez Akredytowaną i Notyfikowaną jednostkę badawczą w Polsce. 7)Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu minimalnych wymaganych parametrów specyfikacji oferowanych UPS oraz o możliwości udostępnienia przed dostawą 1 sztuki UPS na testy w ciągu 3 dni roboczych od wezwania przez Zamawiającego. 8)Karta katalogowe Producentów oferowanych UPS w języku polskim wraz ze zdjęciami oraz rysunkami technicznymi przodu i tyłu oferowanego sprzętu. B.dotyczy zadania 3. Wykonawca na potwierdzenie jakości kabli teleinformatycznych wyszczególnionych w poz. 13-14 dostarczy następujące dokumenty: 1)Certyfikat lub dokument potwierdzający zgodność z normami dla kabla kat 5e ISO/IEC 11801, EN-50 173 wystawiony przez niezależny podmiot lub deklaracje zgodności wystawioną przez producenta (dokumenty dostępne na stronach internetowych producentów należy wydrukować i potwierdzić za zgodność z oryginałem, dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być przetłumaczone na język polski przez Wykonawcę i poświadczone za zgodność z oryginałem), 2)Certyfikat lub dokument potwierdzający zgodność z normami dla kabla kat 6 ISO/IEC 11801, EN-50 173 wystawiony przez niezależny podmiot lub deklaracje zgodności wystawioną przez producenta (dokumenty dostępne na stronach internetowych producentów należy wydrukować i potwierdzić za zgodność z oryginałem, dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być przetłumaczone na język polski przez Wykonawcę i poświadczone za zgodność z oryginałem). C.dotyczy zadania 2 i 3. W przypadku oferowania produktów równoważnych w wymaganych pozycjach kolumny 3 zaciemnionych kolorem żółtym (bez znaków X)formularza cenowego dla zadania nr 2 i 3 Wykonawca zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy zobowiązany jest wykazać że oferowana dostawa spełnia wymogi Zamawiającego poprzez dołączenie do oferty dokumentów potwierdzających równoważność (np. wydruk ze stron internetowych, na których w sposób jednoznaczny określono specyfikacje techniczną danego produktu lub ścieżkę dostępu do takiej strony).

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oferta musi zawierać: a)formularz oferty, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ, b)formularze cenowe, stanowiące załącznik nr 5 (5/1-zadanie 1; 5/2-zadanie 2; 5/3-zadanie 3; 5/4-zadanie 4; 5/5-zadanie 5; 5/6-zadanie 6; 5/7-zadanie 7; 5/8-zadanie 8; 5/9-zadanie 9) do SIWZ; c)dokumenty i oświadczenia wymienione w rozdziale VI SIWZ, d)dokument/ty potwierdzające uprawnienie do podpisania oferty (w przypadku kserokopii potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę) lub pełnomocnictwa jeżeli uprawnienia do podpisania oferty nie wynikają z załączonych dokumentów (w przypadku kserokopii potwierdzone za zgodność z oryginałem notarialnie).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Umowa na wykonanie zamówienia sporządzona będzie zgodnie z projektem stanowiącym część III do SIWZ - Projekt umowy dla zadań od 1 do 9.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.14wog.wp.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 14 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Poznaniu ul. Bukowska 34, 60-811 Poznań - Sekcja Zamówień Publicznych (budynek nr 5, wejście C, pok. nr 6i7) w dniach od pon-pt w godz. od 8.00 do 15.00.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.06.2014 godzina 12:00, miejsce: 14 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Poznaniu ul. Bukowska 34, 60-811 Poznań- Kancelaria Jawna (budynek nr 2, pok. 17A) w dniach od pon-pt w godz. od 8.00-15.00.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie nr 1 - Zakup drukarek laserowych, skanerów, zasilaczy UPS.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zestawienie asortymentowo - ilościowe określa: formularz cenowy załącznik nr 5 (5/1-zadanie 1 do SIWZ), wymagania techniczne dla zadania nr 1 (załącznik nr 6.1 do SIWZ) oraz w projekt umowy -część III SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.21.10-8, 30.23.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 20.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie nr 2 - Zakup akcesoriów komputerowych: dysków zewnętrznych, pamięci przenośnych, nośników optycznych, środków do czyszczenia i konserwacji sprzętu, myszy, klawiatur, kabli informatycznych, baterii itp..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zestawienie asortymentowo - ilościowe określa: formularz cenowy załącznik nr 5 (5/2-zadanie 2 do SIWZ), wymagania techniczne dla zadania nr 2 (zał. 6.2 - dla zadania nr 2 do SIWZ) oraz w projekt umowy -część III SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.00.00-0, 30.23.70.00-9, 30.23.72.50-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 20.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie nr 3 - Zakup akcesoriów teleinformatycznych: zakup przełączników (switchy), routerów, modemów VDSL oraz urządzeń pasywnych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zestawienie asortymentowo - ilościowe określa: formularz cenowy załącznik nr 5 (5/3-zadanie 3 do SIWZ), wymagania techniczne dla zadania nr 3 (załącznik 6.3 - dla zadania nr 3 do SIWZ) oraz w projekt umowy -część III SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.41.31.00-2, 32.42.20.00-7, 32.42.00.00-3, 32.42.10.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 20.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zadanie nr 4 - Zakup aktualizacji oprogramowania antywirusowego do kosztorysowania, BHP, zakup oprogramowania do kosztorysowania.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zestawienie asortymentowo - ilościowe określa: formularz cenowy załącznik nr 5 (5/4-zadanie 4 do SIWZ) oraz w projekt umowy -część III SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.00.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 15.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Zadanie nr 5 - Zakup tabletów.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zestawienie asortymentowo - ilościowe określa: formularz cenowy załącznik nr 5 (5/5-zadanie 5 do SIWZ).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.32.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 26.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Zadanie nr 6 - Zakup sprzętu RTV.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zestawienie asortymentowo - ilościowe określa: formularz cenowy załącznik nr 5 (5/6-zadanie 6 do SIWZ) m.in. odbiornik tv z ekranem ciekłokrystalicznym, nagrywarka DVD, ładowarka do akumulatorków.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.46.00-6, 32.34.42.80-2, 38.65.31.00-1, 32.33.00.00-6, 31.15.80.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 26.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Zadanie nr 7 - Zakup urządzeń audio.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zestawienie asortymentowo - ilościowe określa: formularz cenowy załącznik nr 5 (5/7-zadanie 7 do SIWZ) m. in.przenośna kolumna nagłaśniająca, zestaw głośnikowy, mikrofonowy zestaw bezprzewodowy, statyw do mikrofonu stołowy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.34.20.00-2, 32.34.00.00-8, 32.35.10.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 26.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Zadanie nr 8 - zakup tablic interaktywnych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zestawienie asortymentowo - ilościowe określa: formularz cenowy załącznik nr 5 (5/8-zadanie 8 do SIWZ).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.12.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 26.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Zadanie nr 9 - zakup kserokopiarek, drukarki fotograficznej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zestawienie asortymentowo - ilościowe określa: formularz cenowy załącznik nr 5 (5/9-zadanie 9 do SIWZ).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.11.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 26.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.