Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-09-18
Warszawa: Dystrybucja energii elektrycznej na lata 2014-2016 do siedziby Urzędu Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy przy ul. Żeromskiego 29
Numer ogłoszenia: 198629 - 2014; data zamieszczenia: 18.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Stołeczne Warszawa - Dzielnica Bielany, ul. Żeromskiego 29, 01-882 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 37 33 333, faks 022 37 33 382 , strona internetowa www.bielany.waw.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dystrybucja energii elektrycznej na lata 2014-2016 do siedziby Urzędu Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy przy ul. Żeromskiego 29.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dystrybucja energii elektrycznej na lata 2014-2016 do siedziby Urzędu Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy przy ul. Żeromskiego 29. Usługa dystrybucji energii elektrycznej odbywać się będzie na potrzeby Urzędu Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy. Szczegółowy zakres zamówienia został zawarty w Załącznik nr 1 do zaproszenia - Opis przedmiotu zamówienia. Rozliczenie dystrybucji odbywać się będzie na podstawie faktycznego zużycia energii elektrycznej, ustalonego w oparciu o odczyty wskazań układów pomiarowych, po cenie za 1 kWh zgodnie z obowiązującą taryfą. Szacunkowe zapotrzebowanie w okresie realizacji zamówienia zostało określone w Załączniku nr 1 do Zaproszenia.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 65.31.00.00 - Przesył energii elektrycznej .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Uzasadnienie prawne: Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 1 a) ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej. Po uwolnieniu rynku energii elektrycznej umożliwiono odbiorcy energii elektrycznej dokonanie swobodnego wyboru sprzedawcy. Realizacja tego uprawienia koresponduje z obowiązkiem przedsiębiorstwa energetycznego do zapewnienia wszystkim odbiorcom oraz przedsiębiorstwom zajmującym się sprzedażą energii, na zasadzie równoprawnego traktowania, świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji energii, na zasadach i w zakresie określonym w ustawie zgodnie z przepisem art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne. Świadczenie usług dystrybucji odbywa się na podstawie stosownej umowy. Przedsiębiorstwo zajmujące się świadczeniem usług dystrybucji energii elektrycznej zwane dalej OSD jest właścicielem sieci. Zgodnie z art. 4. ust. 1 ustawy Prawo energetyczne ma ono obowiązek utrzymywania zdolności urządzeń, instalacji i sieci do realizacji zaopatrzenia w energię w sposób ciągły i niezawodny, przy zachowaniu obowiązujących wymagań jakościowych. Dostawa energii elektrycznej odbywa się poprzez uprzednie przyłączenie do sieci. W myśl art. 7 ust. 1 Prawo energetyczne przedsiębiorstwo energetyczne zajmujące się przesyłaniem lub dystrybucją energii jest obowiązane do zawarcia umowy o przyłączenie do sieci z podmiotami ubiegającymi się o przyłączenie do sieci, na zasadzie równoprawnego traktowania, jeżeli istnieją techniczne i ekonomiczne warunki przyłączenia do sieci i dostarczania energii, a żądający zawarcia umowy spełnia warunki przyłączenia do sieci i odbioru. W przypadku odmowy zawarcia umowy o przyłączenie do sieci przedsiębiorstwo energetyczne jest obowiązane niezwłocznie pisemnie powiadomić Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki i zainteresowany podmiot, podając przyczyny odmowy. Celem ustawodawcy, nakładając na OSD obowiązek udostępnienia swoich sieci każdemu podmiotowi dostarczającemu energię elektryczną na równych zasadach pozbawionych dyskryminacji, było złagodzenie istnienia monopolu naturalnego na rynku usług dystrybucyjnych energii elektrycznej. Monopol naturalny przejawia się w istnieniu odpowiedniej infrastruktury i posiadania tzw. urządzeń i instalacji kluczowych, tj.: elementów infrastruktury, których konkurenci nie mogą w sposób dowolny powielić, duplikacja ich wiąże się z niewspółmiernie wysokimi kosztami, długim okresem zwrotu, wręcz brakiem rentowności. Świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej w warunkach monopolu naturalnego zostało również potwierdzone we wspólnym stanowisku Prezesa URE i Prezesa UZP z 24 kwietnia 2008 r. w sprawie stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych w zakresie dostaw energii elektrycznej, zgodnie z którym wskazać również należy, że o ile istnieje możliwość wyboru sprzedawcy energii brak jest możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji bądź przesyłania energii elektrycznej. Przedsiębiorstwa te działają w obszarze monopolu naturalnego. Monopol ten ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny wynikający z uprawnień właścicielskich przedsiębiorstwa dystrybucyjnego, pomimo wprowadzenia jego pewnych ograniczeń w myśl realizacji zasady TPA (dostęp stron trzecich), w celu zagwarantowania odbiorcy końcowemu swobodnego wyboru sprzedawcy energii elektrycznej jak i jego zmiany. Monopol dotyczy posiadania niezbędnej infrastruktury przesyłowej (urządzeń i sieci), wobec czego ma wybitnie techniczny charakter. W związku z powyższym zaistniały przesłanki opisane w przepisie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp dopuszczające udzielenie zamówienia Wykonawcy w trybie zamówienia z wolnej ręki. Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający nie ma możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji, w konkurencyjnym trybie zamówień publicznych, ponieważ świadczenie ww. usługi do obiektu zamawiającego możliwe jest do zrealizowania przez jednego wykonawcę będącego właścicielem lokalnej sieci energetycznej do której przyłączona jest nieruchomość Zamawiającego, działającym w warunkach monopolu naturalnego którym jest RWE Stoen Operator Sp. z o.o. ul. Piękna 46, 00-672 Warszawa. (wyznaczonego przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na okres od 1 lipca 2007 r. do 31 grudnia 2025 r.) Obszar działania Operatora Systemu Dystrybucyjnego wynika z udzielonej danemu przedsiębiorcy koncesji na dystrybucję energii. Monopol naturalny przejawia się w istnieniu odpowiedniej infrastruktury i posiadania tzw. urządzeń i instalacji kluczowych, tj.: elementów infrastruktury, których konkurenci nie mogą w sposób dowolny powielić, a duplikacja ich wiąże się z niewspółmiernie wysokimi kosztami, długim okresem zwrotu, wręcz brakiem rentowności. Monopol ten ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny wynikający z uprawnień właścicielskich przedsiębiorstwa dystrybucyjnego. Spełnione zostały przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a ustawy Pzp. i w żadnej mierze, zastosowanie tego trybu, nie narusza zasad udzielania zamówień publicznych.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
RWE Stoen Operator Sp. z o.o., ul. Piękna 46, 00-672 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa narzędzi chirurgicznych na potrzeby Szpitala Czerniakowskiego sp. z o.o.
- "Modernizacja systemu monitoringu m.st. Warszawy tj. wymiana 17 analogowych punktów kamerowych na cyfrowe Full HD wraz z modernizacją szafek"
- Zakup usługi dostępu do platformy e-learningowej wraz z elektronizacją treści
- Remont pięciu lokali mieszkalnych - pustostanów na terenie Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
- Usługa serwisu serwerowni kontenerowej (kontenery i całe wyposażenie techniczne) oraz wydłużenia gwarancji producenta urządzeń znajdujących się w serwerowni IFPS
- Kompleksowa obsługa zakupu biletów lotniczych
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa energii elektrycznej do mieszkaniowego zasobu gminy Siemianowice Śląskie
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji w okresie od 01.07.2024 r. do 31.12.2025 r. do obiektów i lokali w Gminie Kobylnica posiadających instalacje PV
- Dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby Gminy Lubiewo
- DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZNEJ ORAZ ŚWIADCZENIE USŁUGI DYSTRYBUCJI
- Dostawa i przesył energii elektrycznej dla potrzeb Tramwajów Warszawskich Sp. z o.o.
więcej: Przesył energii elektrycznej »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.