eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowy Dwór Gdański › Wykonanie projektów graficznych oraz elementów promocyjnych w ramach partnerskiego projektu Kampania Promocyjna Żuław

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-07-23

Nowy Dwór Gdański: Wykonanie projektów graficznych oraz elementów promocyjnych w ramach partnerskiego projektu Kampania Promocyjna Żuław
Numer ogłoszenia: 198261 - 2010; data zamieszczenia: 23.07.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Nowy Dwór Gdański , ul. Wejhera 3, 82-100 Nowy Dwór Gdański, woj. pomorskie, tel. 055 2472401, faks 055 2472405.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.miastonowydwor.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie projektów graficznych oraz elementów promocyjnych w ramach partnerskiego projektu Kampania Promocyjna Żuław.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia, obejmuje przygotowanie projektów graficznych, hasła promocyjnego oraz części elementów promocyjnych dla 6 gmin - partnerów projektu Kampania Promocyjna Żuław, tj.: Gminy Nowy Dwór Gdański, Gminy Cedry Wielkie, Gminy Nowy Staw, Gminy Stare Pole, Gminy Stegna, Gminy Suchy Dąb: 1) Roll-up double: 1 projekt graficzny - wspólny dla wszystkich gmin oraz wykonanie 6 szt.; 2) Roll-up double: 6 projektów graficznych oraz wykonanie 6 szt.; 3) Folder: 1 projekt graficzny oraz wykonanie 6 000 szt.; 4) Album: 1 projekt graficzny oraz wykonanie 1 800 szt.; 5) Przewodnik turystyczny: 1 projekt graficzny oraz wykonanie 2 400 szt.; 6) Gadżety tematyczne: a) Kalendarz trójdzielny (na lata 2011 - 2013 w jednym) - 1 projekt graficzny oraz wykonanie 600 szt.; b) Długopis - 1 projekt oraz wykonanie 2 400 szt.; c) Torba ekologiczna - 1 projekt oraz wykonanie 1 200 szt.; d) Breloki - 1 projekt oraz wykonanie 1 200 szt.; 7) Projekty graficzne (same) dla: a) Tablic informacyjnych - 41 szt.; b) Dwustronnych witaczy wjazdowych - 5 szt.; c) Drogowskazów - 55 szt.; d) Tablicy wjazdowej do Nowego Dworu Gdańskiego - 1 szt. 2. Wszystkie opracowane projekty graficzne oraz wykonane elementy w ramach niniejszego zamówienia muszą być w stałym układzie kompozycyjnym i kolorystycznym oraz muszą być spójne z logo opracowanym dla projektu Kampania Promocyjna Żuław. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) wkomponowania ww. logo we wszystkich reklamowych projektach; 2) opracowania hasła promującego Żuławy; 3) uzyskania akceptacji opracowanego hasła przez wszystkich partnerów projektu; 4) użycia nowego hasła w części opracowywanych projektach graficznych. 3. W zakres zamówienia wchodzą: 1) przygotowanie projektów graficznych elementów wymienionych w pkt 1 ppkt 1-7; 2) w oparciu o zaakceptowane przez Zamawiającego projekty - wykonanie, sprzedaż i dostarczenie elementów wymienionych w pkt 1 ppkt 1-6; - dla każdej z 6 gmin, zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 79.80.00.00-2, 22.46.20.00-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 2.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy zapewnią realizację zamówienia w oparciu o wiedzę i doświadczenie wynikające z należytego wykonania w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: 1) co najmniej trzech zamówień dla odbiorców z sektora finansów publicznych (każde zamówienie dla innego odbiorcy), polegających na przygotowaniu projektów graficznych takich, jak np.: rollup-y, kalendarze, tablice promocyjne, reklamowe, loga dla gmin, witacze, drogowskazy, długopisy, torby, breloki, o łącznej wartości zamówień minimum 10 000,00 zł; 2) co najmniej trzech zamówień dla odbiorców z sektora finansów publicznych (każde zamówienie dla innego odbiorcy), polegających na dostawie materiałów promocyjnych takich, jak np.: rollup-y, kalendarze, tablice promocyjne, reklamowe, długopisy, torby, breloki, o łącznej wartości zamówień minimum 20 000,00 zł; 3) co najmniej dwóch zamówień dla odbiorców z sektora finansów publicznych (każde zamówienie dla innego odbiorcy), polegających na przygotowaniu projektu graficznego, składzie i dostawie wydawnictw reklamowych takich, jak: foldery, albumy i przewodniki turystyczne, o łącznej wartości zamówień minimum 10 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) w przypadku, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia; 2) w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - pełnomocnictwo w oryginale lub jego odpis poświadczony notarialnie, określające jego zakres i upoważnienie do zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy oraz informację, że jest ono obowiązujące dla danego postępowania, podpisane przez osobę(-y) uprawnione do reprezentacji Wykonawcy; 3) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo w oryginale lub jego odpis poświadczony notarialnie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.miastonowydwor.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Wejhera 3, 82-100 Nowy Dwór Gdański, pokój nr 9.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.08.2010 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Wejhera 3, 82-100 Nowy Dwór Gdański, Sekretariat - pokój nr 17.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Wykonanie projektów graficznych oraz elementów promocyjnych w ramach partnerskiego projektu Kampania Promocyjna Żuław dla Gminy Nowy Dwór Gdański.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: I. Projekty graficzne i wykonanie: 1. Rollup double: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie: 1 szt.; 2. Rollup double: 1 projekt (dla Nowego Dworu Gdańskiego), wykonanie: 1 szt.; 3. Folder: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie:1 000 szt.; 4. Album: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie: 300 szt.; 5. Przewodnik turystyczny: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie: 600 szt.; 6. Gadżety tematyczne: a) Kalendarz trójdzielny (1 rodzaj dla wszystkich gmin) na lata 2011-2013 w jednym - wykonanie:100 szt.; b) Długopis - wykonanie: 400 szt.; c) Torba ekologiczna - wykonanie: 200 szt.; d) Breloki - wykonanie: 200 szt. II. Projekty graficzne (same) dla: 1. Tablic informacyjnych - 9 szt.: Cyganek, Kmiecin, Marzęcino, Nowy Dwór Gdański, Marynowy, Tuja, Stawiec, Orłowo, Lubieszewo; 2. Dwustronnych witaczy wjazdowych - 1 szt.; 3. Drogowskazów - 8 szt.; 4. Tablicy wjazdowej do Nowego Dworu Gdańskiego - 1 szt.;.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 79.80.00.00-2, 22.46.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Wykonanie projektów graficznych oraz elementów promocyjnych w ramach partnerskiego projektu Kampania Promocyjna Żuław dla Gminy Cedry Wielkie.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: I. Projekty graficzne i wykonanie: 1. Rollup double: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie: 1 szt.; 2. Rollup double: 1 projekt (dla Cedr Wielkich), wykonanie: 1 szt.; 3. Folder: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie:1 000 szt.; 4. Album: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie: 300 szt.; 5. Przewodnik turystyczny: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie: 600 szt.; 6. Gadżety tematyczne: a) Kalendarz trójdzielny (1 rodzaj dla wszystkich gmin) na lata 2011-2013 w jednym - wykonanie:100 szt.; b) Długopis - wykonanie: 400 szt.; c) Torba ekologiczna - wykonanie: 200 szt.; d) Breloki - wykonanie: 200 szt. II. Projekty graficzne (same) dla: 1. Tablic informacyjnych - 7 szt.: Cedry Wielkie, Długie Pole, Trutnowy, Cedry Małe, Błotnik, Koszwały, Leszkowy; 2. Dwustronnych witaczy wjazdowych - 1 szt.;.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 79.80.00.00-2, 22.46.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Wykonanie projektów graficznych oraz elementów promocyjnych w ramach partnerskiego projektu Kampania Promocyjna Żuław dla Gminy Nowy Staw.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: I. Projekty graficzne i wykonanie: 1. Rollup double: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie: 1 szt.; 2. Rollup double: 1 projekt (dla Nowego Stawu), wykonanie: 1 szt.; 3. Folder: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie:1 000 szt.; 4. Album: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie: 300 szt.; 5. Przewodnik turystyczny: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie: 600 szt.; 6. Gadżety tematyczne: a) Kalendarz trójdzielny (1 rodzaj dla wszystkich gmin) na lata 2011-2013 w jednym - wykonanie:100 szt.; b) Długopis - wykonanie: 400 szt.; c) Torba ekologiczna - wykonanie: 200 szt.; d) Breloki - wykonanie: 200 szt. II. Projekty graficzne (same) dla: 1. Tablic informacyjnych - 5 szt.: Myszewo, Chlebówka, Świerki, Tralewo, Nowy Staw; 2. Dwustronnych witaczy wjazdowych - 1 szt.; 3. Drogowskazów - 47 szt.;.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 79.80.00.00-2, 22.46.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Wykonanie projektów graficznych oraz elementów promocyjnych w ramach partnerskiego projektu Kampania Promocyjna Żuław dla Gminy Stare Pole.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: I. Projekty graficzne i wykonanie: 1. Rollup double: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie: 1 szt.; 2. Rollup double: 1 projekt (dla Starego Pola), wykonanie: 1 szt.; 3. Folder: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie:1 000 szt.; 4. Album: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie: 300 szt.; 5. Przewodnik turystyczny: nie dotyczy; 6. Gadżety tematyczne: a) Kalendarz trójdzielny (1 rodzaj dla wszystkich gmin) na lata 2011-2013 w jednym - wykonanie:100 szt.; b) Długopis - wykonanie: 400 szt.; c) Torba ekologiczna - wykonanie: 200 szt.; d) Breloki - wykonanie: 200 szt. II. Projekty graficzne (same) dla: 1. Tablic informacyjnych - 12 szt.: Janówka, Kaczynos, Klecie, Kławki, Kraszewo, Królewo, Krzyżanowo, Stare Pole, Szaleniec, Szlagnowo, Ząbrowo, Złotowo; 2. Dwustronnych witaczy wjazdowych - 1 szt.;.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 79.80.00.00-2, 22.46.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Wykonanie projektów graficznych oraz elementów promocyjnych w ramach partnerskiego projektu Kampania Promocyjna Żuław dla Gminy Stegna.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: I. Projekty graficzne i wykonanie: 1. Rollup double: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie: 1 szt.; 2. Rollup double: 1 projekt (dla Stegny), wykonanie: 1 szt.; 3. Folder: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie:1 000 szt.; 4. Album: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie: 300 szt.; 5. Przewodnik turystyczny: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie: 600 szt.; 6. Gadżety tematyczne: a) Kalendarz trójdzielny (1 rodzaj dla wszystkich gmin) na lata 2011-2013 w jednym - wykonanie:100 szt.; b) Długopis - wykonanie: 400 szt.; c) Torba ekologiczna - wykonanie: 200 szt.; d) Breloki - wykonanie: 200 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 79.80.00.00-2, 22.46.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Wykonanie projektów graficznych oraz elementów promocyjnych w ramach partnerskiego projektu Kampania Promocyjna Żuław dla Gminy Suchy Dąb.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: I. Projekty graficzne i wykonanie: 1. Rollup double: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie: 1 szt.; 2. Rollup double: 1 projekt (dla Suchego Dębu), wykonanie: 1 szt.; 3. Folder: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie:1 000 szt.; 4. Album: 1 projekt (wspólny dla wszystkich gmin), wykonanie: 300 szt.; 5. Przewodnik turystyczny: nie dotyczy; 6. Gadżety tematyczne: a) Kalendarz trójdzielny (1 rodzaj dla wszystkich gmin) na lata 2011-2013 w jednym - wykonanie:100 szt.; b) Długopis - wykonanie: 400 szt.; c) Torba ekologiczna - wykonanie: 200 szt.; d) Breloki - wykonanie: 200 szt. II. Projekty graficzne (same) dla: 1. Tablic informacyjnych - 8 szt.: Krzywe Koło, Suchy Dąb, Grabiny - Zameczek, Wróblewo, Osice, Steblewo, Koźliny, Ostrowite; 2. Dwustronnych witaczy wjazdowych - 1 szt.;.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 79.80.00.00-2, 22.46.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.