eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bytom › Wycena nieruchomości

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-06-16

Bytom: Wycena nieruchomości
Numer ogłoszenia: 193396 - 2009; data zamieszczenia: 16.06.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bytom reprezentowana przez Prezydenta Miasta , ul. Parkowa 2, 41-902 Bytom, woj. śląskie, tel. 032 2836301, faks 032 2836344.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.bytom.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wycena nieruchomości.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest wycena nieruchomości stanowiących mienie Skarbu Państwa, gminy, powiatu oraz innych osób prawnych i osób fizycznych, a także jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej w następującym zakresie: 1)nieruchomości gruntowe przeznaczone do zabudowy, składające się z jednej lub kilku działek: a)o łącznej powierzchni do 1.000 m2, b)o łącznej powierzchni od 1.000 do 5.000 m2, c)o łącznej powierzchni powyżej 5.000 m2. 2) nieruchomości zabudowane, niezależnie od liczby zabudowań i powierzchni działki (budynek/budynki wraz z wartością gruntu): a)o łącznej kubaturze do 1.000 m3, b)o łącznej kubaturze powyżej 1.000 m3. 3)nieruchomości lokalowe (wraz z pomieszczeniami przynależnymi oraz z wartością ułamkowej części gruntu): a)mieszkalne, b)użytkowe. 4)garaże a)garaże wraz z wartością gruntu, b)wartość 1m2 gruntu pod garażem. 5) aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntu. 6) wycena nieruchomości - dla potrzeb ustalania opłat adiacenckich (przed wybudowaniem urządzeń infrastruktury technicznej lub dokonaniem podziału geodezyjnego jak i po jego przeprowadzeniu i wybudowaniu infrastruktury) i renty planistycznej określającej wzrost lub spadek wartości nieruchomości, o której mowa w art. 36 i art. 37 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003r. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.) 7)wycena nieruchomości dla potrzeb zwrotu nieruchomości według stanu na dzień wywłaszczenia i na dzień zwrotu. 8) wycena ograniczonych praw rzeczowych. 9) ustalenie wynagrodzenia za składnik budowlany w związku z wygaśnięciem prawa użytkowania wieczystego. 2. Wycena nieruchomości oraz operat szacunkowy powinny być sporządzone zgodnie z treścią ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity z 2004r. Dz.U. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.) i Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (Dz. U. z 2004 r., Nr 207, poz. 2109 z późn. zm.). 3. Operat szacunkowy powinien być sporządzony w 2 egzemplarzach. Oprócz wymogów zawartych w ww. rozporządzeniu operat winien zawierać następujące informacje: 1) szczegółowy opis nieruchomości (sporządzony bezwzględnie na podstawie dokonanej wizji w terenie) uwzględniający: a)dla działki gruntowej, m.in. położenie, powierzchnię, kształt, rodzaj i stan powierzchni terenu, zieleń, ogrodzenia, infrastruktura techniczna, inne obiekty znajdujące się na działce oraz jej skomunikowanie; b)dla budynku, m.in. położenie, wiek, rok budowy, liczba kondygnacji, wysokość, rodzaj konstrukcji (strop, dach, ściany), stan techniczny, rodzaj instalacji, wyposażenie, powierzchnię użytkową (budynku, lokali mieszkalnych, lokali użytkowych, piwnic, strychu itp.); c)dla lokalu mieszkalnego, m.in. położenie w budynku, powierzchnia pomieszczeń, rodzaj instalacji, rodzaj ogrzewania; 2) oraz następujące załączniki: a)wycena nieruchomości niezabudowanej: aa)sprzedawanej w trybie bezprzetargowym: mapa terenu, ab)sprzedawanej w trybie przetargu: mapa terenu i zdjęcia nieruchomości, b) wycena nieruchomości zabudowanej: ba) sprzedawanej w trybie bezprzetargowym: mapa terenu i zdjęcia nieruchomości, bb)sprzedawanej w trybie przetargu: mapa terenu, zdjęcia budynku (wew. i zew.) oraz zdjęcia części zabytkowych budynku, bc) celem ustanowienia trwałego zarządu: mapa terenu, zdjęcia budynku (wew. i zew.) oraz protokół z oględzin stanu technicznego nieruchomości podpisany przez przedstawiciela jednostki organizacyjnej, c) wycena nieruchomości lokalowych: ca) mieszkalnych w trybie bezprzetargowym: rzut mieszkania cb) mieszkalnych w trybie przetargu: rzut mieszkania, zdjęcia lokalu mieszkalnego oraz zdjęcia części zabytkowych lokalu mieszkalnego, cc)użytkowych w trybie bezprzetargowym: rzut lokalu, zdjęcia lokalu użytkowego oraz protokół z wizji w lokalu podpisany przez najemcę lokalu, cd) użytkowych w trybie przetargu: rzut lokalu, zdjęcia lokalu użytkowego, d) wycena garaży: da) celem sprzedaży w trybie bezprzetargowym: mapa terenu, db) celem sprzedaży w trybie przetargu: mapa terenu, zdjęcia garażu (wew. i zew.), e) wycena nieruchomości celem aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntu: mapa terenu, protokół z wizji w terenie, informacja o przeznaczeniu w planie zagospodarowania przestrzennego oraz informacja o faktycznym zagospodarowaniu nieruchomości, f) wycena nieruchomości dla potrzeb ustalenia: fa) opłaty adiacenckiej: mapa terenu, protokół z wizji w terenie podpisany wraz ze stroną postępowania, zdjęcia nieruchomości oraz decyzja o podziale nieruchomości, fb) renty planistycznej: mapa terenu, protokół z wizji w terenie podpisany wraz ze stroną postępowania, zdjęcia nieruchomości oraz informację o przeznaczeniu w planie zagospodarowania przestrzennego, g) wycena nieruchomości dla potrzeb zwrotu nieruchomości: mapa terenu, zdjęcia nieruchomości i protokół z wizji, h) wycena ograniczonych praw rzeczowych: mapa terenu, i) ustalenie wynagrodzenia za składnik budowlany w związku z wygaśnięciem prawa użytkowania wieczystego: zdjęcia nieruchomości 4.Rzuty lokali, a w przypadku wyceny nieruchomości dla potrzeb ustalenia opłaty adiacenckiej - decyzję zatwierdzającą projekt podziału, będzie dostarczał Zamawiający. 5.Do operatu należy załączyć wyciąg z operatu, zgodnie z art. 158 ustawy o gospodarce nieruchomościami. 6.Szczegółowe warunki realizacji niniejszego zamówienia określają postanowienia umowne (załącznik nr 5 do specyfikacji). 7.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych i częściowych..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00 - Usługi w zakresie nieruchomości .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), tj. że: a)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; b)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; c)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; d)nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na postawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2.Warunki szczegółowe stawiane przystępującym do przetargu. 1)Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej jedną usługę obejmującą wycenę nieruchomości gruntowych zabudowanych i niezabudowanych oraz nieruchomości lokalowych o wartości usługi co najmniej 200 000,00 zł brutto oraz winien przedstawić dokument potwierdzający jej należyte wykonanie . Wyżej wymienione prace mogły/mogą być wykonane/wykonywane na podstawie odrębnych umów przy czym ich łączna wartość winna wynosić co najmniej 200 000,00 zł brutto. W przypadku usług wykonywanych, Zamawiający uzna spełnienie w/w warunku jeżeli do dnia składania ofert w w/w okresie, nastąpiła realizacja niniejszej usługi na kwotę co najmniej 200 000,00 zł brutto. 2)Wykonawca winien wykazać, iż co najmniej 2 osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia posiadają uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości nadane w trybie ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r nr 261, poz. 2603 z późn. zm.). 3.Warunki udziału w postępowaniu Wykonawca winien z zastrzeżeniem postanowień rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2006r. nr 87 poz.605 z późn.zm.) - spełniać najpóźniej na dzień, w którym upłynął termin składania ofert. 4.Zamawiający oceni spełnienie w/w warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów załączonych do oferty wg formuły spełnia- nie spełnia..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.oświadczenie potwierdzające, że wykonawca spełnia warunki określone w art.22 ust.1 pkt 1,2,3 ustawy Prawo zamówień publicznych; oraz - jeżeli dotyczy (tj. jeżeli Wykonawca przy realizacji zamówienia będzie wykorzystywał potencjał techniczny i/lub osoby zdolne do wykonania zamówienia innych podmiotów): 2.pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępniania potencjału technicznego i/lub osób zdolnych do wykonania zamówienia; a także: 3.oświadczenie potwierdzające, że wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych; 4.aktualny - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej; 5.aktualne - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 6.aktualne - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 7.dokumenty stwierdzające, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 8.wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.bytom.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Bytomiu Wydział Zamówień Publicznych (pokój nr 301) ul.Parkowa 2 41-902 Bytom.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.06.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Bytomiu Wydział Organizacyjny - Kancelaria Urzędu (pokój nr 243) ul.Parkowa 2 41-902 Bytom.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.