eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mikołów › Przebudowa wybranych fragmentów dróg gminnych i chodników na terenie Mikołowa

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-10

Mikołów: Przebudowa wybranych fragmentów dróg gminnych i chodników na terenie Mikołowa
Numer ogłoszenia: 193147 - 2014; data zamieszczenia: 10.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Mikołów , Rynek 16, 43-190 Mikołów, woj. śląskie, tel. 32 3248500, faks 32 3248400.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa wybranych fragmentów dróg gminnych i chodników na terenie Mikołowa.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przebudowa wybranych fragmentów dróg gminnych i chodników na terenie Mikołowa: 1. Część 1: Przebudowa wybranych fragmentów dróg gminnych i chodników na terenie Mikołowa - Etap V - M. Skłodowskiej - Curie ok. 350 m od stacji paliw Niwa Zakres robót: 1) Mechaniczne rozebranie nawierzchni z tłucznia kamiennego o grubości 8 cm, zaklinowanej destruktem asfaltowym. 2) Rozebranie krawężników betonowych na podsypce cementowo-piaskowej oraz ścieków z elementów betonowych gr. 15 cm na podsypce cementowo-piaskowej. 3) Załadowanie gruzu z transportem materiałów z rozbiórki na składowisko odpadów. 4) Wzmocnienie istniejącej nawierzchni z przygotowaniem do wykorzystania jako podbudowy przy użyciu tłucznia kamiennego twardego - grubość warstwy po zagęszczeniu 8 cm. 5) Ułożenie krawężników betonowych o wymiarach 100x15x30 cm na podsypce cementowo-piaskowej i ławie betonowej z oporem. 6) Ścieki z prefabrykatów betonowych o grubości 15 cm na podsypce cementowo-piaskowej. 7) Nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych - warstwa wiążąca (wyrównawcza) asfaltowa - grubość po zagęszcz. 4 cm. 8) Nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych - warstwa ścieralna grubość po zagęszczeniu 4 cm. 9) Ułożenie progu zwalniającego z kostki betonowej gr.8 cm na podsypce cementowo-piaskowej. 10) Uzupełnienie poboczy żużlem wielkopiecowym z zaklinowaniem destruktem asfaltowym. 11) Regulacja pionowa studzienek dla włazów kanałowych. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania następujących prac towarzyszących: a) Geodezyjnej inwentaryzacji istniejącej nawierzchni asfaltowej; b) Geodezyjnej kontroli realizacji robót; c) Badania nośności i zagęszczenia podbudowy z kruszywa łamanego płytą VSS; d) Zlecenia nadzorów technicznych służbom technicznym właścicieli urządzeń kolidujących z robotami zasadniczymi. 2. Część 2: Przebudowa wybranych fragmentów dróg gminnych i chodników na terenie Mikołowa - Etap V - ul Jesionowa Zakres robót: 1) Frezowanie nawierzchni bitumicznej o gr. do 4 cm z wywozem materiału z rozbiórki na miejsce wskazane przez inwestora (do 5 km). 2) Rozebranie krawężników betonowych 15x30 cm na podsypce cementowo-piaskowej i ławie betonowej. 3) Załadowanie gruzu z transportem materiałów z rozbiórki na składowisko odpadów. 4) Wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego o gr. 25 cm na warstwie odcinającej z piasku gr. 10 cm. 5) Przestawienie krawężników betonowych wystających 15x30 cm na podsypce cementowo-piaskowej. 6) Ułożenie krawężników betonowych najazdowych o wymiarach 15x22 cm na podsypce cementowo-piaskowej i ławie betonowej z oporem. 7) Ułożenie ścieków drogowych korytkowych o gr. 20 cm na podbudowie z kruszywa łamanego. 8) Nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych - warstwa wiążąca grubość po zagęszczeniu 4 cm. 9) Nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych - warstwa ścieralna grubość po zagęszczeniu 4 cm. 10) Uzupełnienie poboczy żużlem wielkopiecowym z zaklinowaniem destruktem asfaltowym. 11) Regulacja pionowa studzienek dla włazów kanałowych. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania następujących prac towarzyszących: a) Geodezyjnej inwentaryzacji istniejącej nawierzchni; b) Geodezyjnej kontroli realizacji robót; c) Badania ekstrakcji masy asfaltobetonowej; d) Zlecenia nadzorów technicznych służbom technicznym właścicieli urządzeń kolidujących z robotami zasadniczymi. 3. Część 3: Przebudowa wybranych fragmentów dróg gminnych i chodników na terenie Mikołowa - Etap V - ul. boczna Kościuszki Zakres robót: 1) Mechaniczne rozebranie nawierzchni z tłucznia kamiennego o grubości 12 cm. 2) Ułożenie krawężników betonowych najazdowych o wymiarach 100x22x15 cm na podsypce cementowo-piaskowej. 3) Wzmocnienie istniejącej nawierzchni z przygotowaniem do wykorzystania jako podbudowy przy użyciu tłucznia kamiennego twardego - grubość warstwy po zagęszczeniu 4 cm. 4) Nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych - warstwa wiążąca grubość po zagęszczeniu 4 cm. 5) Nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych - warstwa ścieralna grubość po zagęszczeniu 4 cm. 6) Uzupełnienie poboczy żużlem wielkopiecowym z zaklinowaniem destruktem asfaltowym. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania następujących prac towarzyszących: a) Geodezyjnej inwentaryzacji istniejącej nawierzchni asfaltowej; b) Geodezyjnej kontroli realizacji robót; c) Badania nośności i zagęszczenia podbudowy z kruszywa łamanego płytą VSS; d) Zlecenia nadzorów technicznych służbom technicznym właścicieli urządzeń kolidujących z robotami zasadniczymi. 4. Część 4: Przebudowa wybranych fragmentów dróg gminnych i chodników na terenie Mikołowa - Etap V - ul. Zielona odcinek ok. 45 m od ul. Dzieńdziela Zakres robót: 1) Rozebranie nawierzchni z płyt drogowych betonowych o grubości 15 cm z wypełnieniem spoin piaskiem i transportem na odl. do 5 km. 2) Mechaniczne rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych o grubości 8 cm. 3) Wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem kamiennym sortowanym z zagęszczeniem mechanicznym - średnia grubość warstwy po zagęszczeniu ponad 10 cm. 4) Wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych - warstwa wyrównawcza asfaltowa - grubość po zagęszczeniu 4 cm 5) Ułożenie poliestrowej siatki zbrojeniowej wzmacniającej nawierzchnię asfaltobetonową typu Hatelit lub równoważnej. 6) Wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych - warstwa ścieralna asfaltowa - grubość po zagęszczeniu 6 cm. 7) Uzupełnienie poboczy żużlem wielkopiecowym z zaklinowaniem destruktem asfaltowym. 8) Grubość warstwy 10 cm, w tym żużel - 7 cm i destrukt asfaltowy - 3 cm. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania następujących prac towarzyszących: a) Geodezyjnej inwentaryzacji istniejącej nawierzchni asfaltowej; b) Geodezyjnej kontroli realizacji robót; e) Badania nośności i zagęszczenia podbudowy z kruszywa łamanego płytą VSS; f) Zlecenia nadzorów technicznych służbom technicznym właścicieli urządzeń kolidujących z robotami zasadniczymi. 5. Część 5: Przebudowa ul. Młyńskiej od nr 45a do ul. Działkowców w Mikołowie Zakres robót: 1) Frezowanie nawierzchni bitumicznej gr. 10 cm. 2) Ułożenie krawężników na ławie betonowej, 3) Regulacja wpustów ulicznych (wymiana 2 szt. na nowe), włazów kanałowych, skrzynek wodociągowych i gazowych. 4) Wzmocnienie podbudowy kruszywem łamanym gr. 10 cm. 5) Ułożenie nawierzchni bitumicznej - warstwa wiążąca gr. 5 cm. 5) Ułożenie nawierzchni bitumicznej - warstwa ścieralna gr. 5 cm. 6) Wykonanie poboczy z kruszywa łamanego lub destruktu asfaltowego gr. 5 cm..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.52 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium dla Części 5 zamówienia w wysokości: 14.000,00 zł (słownie: czternaście tysięcy złotych) nie później niż do upływu terminu składania ofert, w formach o jakich mowa w art. 45 ust. 6 ustawy. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Urzędu Miasta: Mikołowski Bank Spółdzielczy w Mikołowie Nr 65 84360003 0000 0000 0071 0042 Pozostałe formy wadium, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2-5 ustawy, należy złożyć w oryginale do depozytu w kasie Urzędu Miasta, pokój nr 1, w wysokości stanowiącej równowartość powyższej kwoty, nie później niż do upływu terminu składania ofert. Wadium w formie niepieniężnej musi zawierać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do zapłaty kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, o ile zaistnieje którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 46 ust. 4a lub ust. 5 ustawy. W przypadku załączenia oryginału wadium w postaci niepieniężnej do oferty zamawiający uzna, że termin wniesienia wadium został dotrzymany. Zamawiający nie jest zobowiązany do udowodnienia, że nieskuteczność wezwania, o którym mowa w art. 26 ust. 3 cyt. ustawy, wynikła z przyczyn leżących lub nie leżących po stronie wykonawcy. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu uważa się wadium znajdujące się /zaksięgowane/ do upływu terminu składania ofert na rachunku Zamawiającego. W przypadku uchybienia temu terminowi zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione. W treści przelewu bankowego lub gwarancji należy zamieścić informację o numerze postępowania i nazwie postępowania. O ile wnoszący wadium nie jest podmiotem, który składa ofertę należy w treści przelewu lub gwarancji wskazać na rzecz kogo wadium zostaje wniesione. W przypadku braku możliwości ustalenia, w czyim imieniu zostało wniesione wadium lub jakiego postępowania dotyczy, skutkować to będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) dla części 1: wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 1 roboty budowlanej polegającej na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni bitumicznej, o wartości min. 120 000,00 zł brutto; b) dla części 2: wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 1 roboty budowlanej polegającej na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni bitumicznej, o wartości min.30 000,00 zł brutto; c) dla części 3: wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 1 roboty budowlanej polegającej na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni bitumicznej, o wartości min. 30 000,00 zł brutto; d) dla części 4: wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 1 roboty budowlanej polegającej na wykonaniu nawierzchni bitumicznej na siatce zbrojeniowej poliestrowej lub stalowej, o wartości min. 10 000,00 zł brutto; e) dla części 5: wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 1 roboty budowlanej polegającej na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni bitumicznej, o wartości min. 200 000,00 zł brutto; O ile składając ofertę wykonawca wykaże wykonanie jednej roboty budowlanej o największej wartości (200 000,00 zł) z wymaganych dla części 1, 2, 3 i 5 zamawiający uzna spełnianie warunku wiedzy i doświadczenia w postępowaniu dla wszystkich tych części. Powyższą zasadę stosuje się odpowiednio dla wymaganego poziomu finansowego ustalonego dla danej części.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu tego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla wszystkich części zamówienia dysponowanie min. 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej. O ile wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną część zamówienia warunek ten nie ulega zmianie - wystarczy dysponowanie jedną osobą o wymaganych kwalifikacjach

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu tego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    a) dla części 1: wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 1 roboty budowlanej polegającej na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni bitumicznej, o wartości min. 120 000,00 zł brutto; b) dla części 2: wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 1 roboty budowlanej polegającej na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni bitumicznej, o wartości min.30 000,00 zł brutto; c) dla części 3: wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 1 roboty budowlanej polegającej na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni bitumicznej, o wartości min. 30 000,00 zł brutto; d) dla części 4: wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 1 roboty budowlanej polegającej na wykonaniu nawierzchni bitumicznej na siatce zbrojeniowej poliestrowej lub stalowej, o wartości min. 10 000,00 zł brutto; e) dla części 5: wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 1 roboty budowlanej polegającej na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni bitumicznej, o wartości min. 200 000,00 zł brutto; O ile składając ofertę wykonawca wykaże wykonanie jednej roboty budowlanej o największej wartości (200 000,00 zł) z wymaganych dla części 1, 2, 3 i 5 zamawiający uzna spełnianie warunku wiedzy i doświadczenia w postępowaniu dla wszystkich tych części. Powyższą zasadę stosuje się odpowiednio dla wymaganego poziomu finansowego ustalonego dla danej części.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 76
  • 2 - Termin wykonania zamówienia - 24

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mikolow.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Mikołowa, Rynek 16, 43-190 Mikołów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.09.2014 godzina 13:00, miejsce: Urząd Miasta Mikołowa, Rynek 16, 43-190 Mikołów, pokój nr.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 16. Opis kryteriów wyboru oferty oraz sposób oceny ofert: Zamawiający oceni i porówna jedynie oferty, które nie zostaną odrzucone. Kryteriami oceny ofert dla poszczególnych części zamówienia są: 16.1 Cena - 76 % 16.2 Termin wykonania - 24% Za każdy miesiąc wcześniejszego wykonania zamówienia oferta uzyskuje 4 pkt: Termin nieprzekraczalny - 30.05.2015 - 0 pkt 30.04.2015 + 4 pkt 30.03.2015 + 8 pkt 28.02.2015 + 12 pkt 30.01.2015 + 16 pkt 30.12.2014 + 20 pkt 30.11.2014 + 24 pkt 16.3. O ile wykonawca poda w ofercie datę z przedziału pomiędzy dwoma terminami określonymi w pkt 16.2 Zamawiający uzna, że deklaruje on wykonanie zamówienia w terminie odnoszącym się do końca miesiąca (np. deklarowany termin 10.03.2015, zamawiający przyzna 8 pkt jak dla terminu 30.03.2014) 16. 4. O ile wykonawca nie poda terminu wykonania zamówienia Zamawiający uzna, że deklaruje wykonanie zamówienia w terminie określonym w siwz tj. do 30.05.2015 r. Punktacja wg wzoru: CN/CO x 76 pkt + dodatkowa ilość pkt związana z deklarowanym terminem wykonania zamówienia wg zasad przedstawionych powyżej = ............... punktów * wyjaśnienia: CN - oferta z najniższą ceną CO - cena oferty badanej Oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt. ( 76 za cenę i 24 za termin wykonania) dla każdej z części zamówienia. Ilość punktów zostanie wyliczona i zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.