Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-06-06
Jasień: Termomodernizację budynku szkoły podstawowej w Jasieniu
z zastosowaniem odnawialnych źródeł energii
Numer ogłoszenia: 192828 - 2014; data zamieszczenia: 06.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jasień , ul. XX-lecia 20, 68-320 Jasień, woj. lubuskie, tel. 068 4578872, faks 068 4578873.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.jasien.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Termomodernizację budynku szkoły podstawowej w Jasieniu z zastosowaniem odnawialnych źródeł energii.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie termomodernizacji budynku Szkoły Podstawowej w Jasieniu przy ul. M. Konopnickiej 10 z montażem pompy ciepła powietrze-powietrze do przygotowania ciepłej wody użytkowej oraz wymianą C.O. z piecem gazowym. Obiekt składa się z następujących budynków: - budynek główny; - sala gimnastyczna; - łącznik pomiędzy budynkiem głównym a salą gimnastyczną. Zakres robót termomodernizacyjnych przewidziany do wykonania: 1. Elewacje a) przygotowanie powierzchni ścian zewnętrznych budynku: demontaż pionowych zwodów instalacji odgromowej i demontaż rur spustowych, odkucie uszkodzonych, spękanych, słabo spójnych z podłożem fragmentów tynku, usuniecie brudu i kurzu poprzez zmycie metodą ciśnieniowo - wodną, ewentualne mechaniczne oczyszczenie podłoża i pozostawienie do wyschnięcia, w strefach ewentualnego ujawnienia objawów korozji biologicznej (glony, grzyby, mchy lub porosty) należy zneutralizować mikroorganizmy poprzez obfite nasączenie podłoża preparatem czynnym biologicznie; b) wykonanie ocieplenia elewacji budynku w bezspoinowym systemie ociepleń (styropian FS-15 o grubości 140mm) na bazie płyt styropianu fasadowego z wykończeniem elastycznym tynkiem organicznym o wysokiej odporności na wpływy mechaniczne. W pasie przyziemia, do wysokości 0,80 m ponad poziomem terenu (obecnym cokole) należy zastosować rozwiązanie o podwyższonych właściwościach odporności na wpływy mechaniczne (w tym także na wandalizm); c) wymiana stolarki otworowej - okiennej; d) wykonanie parapetów zewnętrznych; e) wykonanie instalacji odgromowej; f) montaż rur spustowych, rynien oraz ich mocowań. 2. Dach sali gimnastycznej i łącznika a) naprawa oraz przygotowanie powierzchni połaci stropodachu; zerwanie starego pokrycia z papy asfaltowej, oczyszczenie powierzchni stropodachu betonowego, rozebranie obróbek blacharskich nienadających się do użycia; b) wykonanie ocieplenia dachu płytami styropianu (styropian PS-E FS20 lub PS-E FS 30 gr. 10 cm) w okładzinach z papy termozgrzewalnej; c) wykonanie pokrycia z papy nawierzchniowe, o układzie warstw: - podkład niepalny - konstrukcja nośna dachu strop, - styropian PS-E FS20 lub PS-E FS 30 gr. 10 cm w okładzinie z papy termozgrzewalnej - papa podkładowa samoprzylepna na bazie bitumów modyfikowanych elastomerami, na osnowie z welonu szklanego o gramaturze 120 g/m2, grubości papy 3 mm, - papa nawierzchniowa PV 250 S5, termozgrzewalna na bazie bitumu modyfikowanego elastomerami, z wkładką z włókna poliestrowego o gramaturze 250 g/m2, od strony wierzchniej posypka z łupka kwarcowego; grubość papy 5,2 mm. - wykonanie nowych obróbek blacharskich oraz opierzeń. 3. Dach budynku głównego szkoły a) demontaż poziomych zwodów instalacji odgromowej i demontaż rynien; b) wycięcie otworów zasypowych w górnej części stropodachu; c) wykonanie docieplenia stropodachu granulatem na bazie wełny mineralnej gr. warstwy min 20 cm; d) wykonanie i zabezpieczenie włazów kontrolnych dla otworów zasypowych; e) wymiana obróbek blacharskich dachu; f) naprawa pokrycia dachu - usunięcie pęcherzy, zaszpachlowanie pęknięć, położenie nowej warstwy papy termozgrzewalnej; g) montaż instalacji odgromowej dachu. 4. Instalacja gazu a) przebudowa instalacji gazowej do skrzynki, w której należy dokonać rozdziału instalacji na instalację wewnętrzną gospodarczą i instalację kotłowni z dodatkowym zaworem odcinającym, gazomierzem i elektromagnetycznym zaworem awaryjnym typu MAG lub równoważnym; b) montaż aktywnego systemu ostrzegania w przypadku ulatniania się gazu. 5. Kotłownia a) remont pomieszczenia kotłowni - rozebranie czopucha po kotłach węglowych, wykonanie stalowych schodów, zdemontowanie i częściowo zamurowanie drzwi stalowych pomiędzy pomieszczeniami kotłowni i wstawienie samozamykających się drzwi otwieranyche pod naciskiem - atestowane o szerokości minimum 90cm; b) wykonanie fundamentu pod dobrany kocioł; c) przebudowanie studzienki schładzającej z pogłębieniem do 1m głębokości i zamontowanie w niej pompy zanurzeniowej do wody brudnej i gorącej; d) zdemontowanie przewodu Dn 300 obsługującego obecny kocioł; e) zamontowanie przewodu spalinowy Dn 200mm dostosowanego do kotła kondensacyjnego; f) zamontowanie okna 120 / 90 cm z doświetlaczem piwnicznym 150/120/40 do drugiego stopnia z nakładką zwiększającą wysokość; g) zdemontowanie starego kotła gazowego; h) zamontowanie kotła kondensacyjnego o mocy 186 kW z modulowaną pracą palnika; i) wykonanie urządzeń i instalacji elektrycznej zgodnie z wymaganiami o dużej wilgotności i zagrożeniu pożarowym. Kotłownie należy wyposażyć w: - oświetlenie w oprawach (IP 65), - podejścia zasilające sterowanie i urządzenia kotłowni, - gniazdko narzędziowe 220V, - uziemienie na wspólnej listwie, - wyłącznik różnicowoprądowy. Instalacje niskoprądowe należy wykonać w oparciu o wytyczne zastosowanych systemów. j) wykonanie instalacji c.w.u., obsługującej toalety szkoły, w tym: - montaż pompy ciepła powietrze-powietrze o poj. 285 dm3 w kotłowni. Pompa przystosowana do pracy samodzielnej z możliwością doładowanie jej pracy dolnym źródłem zasilania z instalacji kotłowni w okresie grzewczym, - montaż pompy ładującej pompę ciepła, - montaż pompy cyrkulacyjnej z odpowiednią armaturą, Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób jego realizacji określa: - umowa o roboty budowlane - Rozdział V SIWZ - Projekt umowy, - dokumentacja projektowa w zakresie termomodernizacji budynku szkolnego oraz przebudowy instalacji CO z wymianą pieca gazowego i montażem powietrznej pompy ciepła, - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.32.40.00 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.32.10.00 - Izolacja cieplna 45.33.11.10 - Instalowanie kotłów .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 24 000,00 zł. 2) Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 3) Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto: Urząd Miejski w Jasieniu Nr rachunku: 53 1020 5460 0000 5002 0006 0475, z dopiskiem: Termomodernizacja budynku szkoły podstawowej w Jasieniu z zastosowaniem odnawialnych źródeł energii. 4) Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego, przy czym musi to nastąpić do terminu składania ofert. Kopię dowodu dokonania przelewu należy dołączyć do oferty. 5) Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniężna odpowiednie dokumenty należy złożyć w KASIE Urzędu Miejskiego w Jasieniu, ul. XX Lecia 20, 68-320 Jasień, a kserokopię dołączyć do oferty. 6) Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 PZP. 7) Dowód wniesienia wadium zgodnie z zasadami wskazanymi powyżej, należy złożyć wraz z ofertą.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada doświadczenie zawodowe, legitymując się wykonaniem (zakończone) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. wykonał co najmniej jedną inwestycję polegającą na ociepleniu budynku w technologii z użyciem styropianu i/ lub wełny mineralnej wraz z wymianą stolarki otworowej i wymianą instalacji CO, o łącznej wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto; Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazują łącznie spełnienie warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje tego warunku.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, z niezbędnymi uprawnieniami zgodnie z wymogami prawa budowlanego, które będą pełniły funkcje: - kierownika budowy - branża konstrukcyjno-budowlana, - kierownika robót elektrycznych - branża elektryczna, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazują łącznie spełnianie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. - kierownika robót sanitarnych - branża sanitarna.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 100 000,00 zł zapewniając tym zdolność do finansowania robót w trakcie realizacji pomiędzy płatnościami ze strony Zamawiającego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazują łącznie spełnianie ww. warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. ZAMAWIAJĄCY dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy dotyczących Podwykonawców, o których mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy, dotyczy podmiotu na którego zasoby WYKONAWCA powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, WYKONAWCA jest obowiązany wykazać ZAMAWIAJĄCEMU, iż proponowany inny Podwykonawca lub WYKONAWCA samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 2. ZAMAWIAJĄCY dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy dotyczących osób, którymi dysponuje WYKONAWCA na zasadach innych niż określone w ust.1. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wskazać osoby do realizacji zamówienia posiadające kwalifikacje nie niższe niż wymagane w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3. ZAMAWIAJĄCY dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie terminu wykonania zamówienia, poprzez jego wydłużenie, w przypadku: 1) działania siły wyższej, za które uważa się zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu umowy, a których Strony nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawarcia i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie przedmiotu umowy w terminie, w tym wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających lub bardzo utrudniających prowadzenie robót; 2) braku możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunków klimatycznych; 3) wstrzymania robót przez ZAMAWIAJĄCEGO lub przerw w wykonywaniu robót powstałych na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność ZAMAWIAJĄCY; 4) wstrzymania robót przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez WYKONAWCĘ; 5) wystąpienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego w rozumieniu art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), którego realizacja będzie miała wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy; 6) zaistnienia innych okoliczności, które nie powstały z winy WYKONAWCY.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.jasien.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Jasieniu
ul. XX Lecia 20
68-320 Jasień
pok. 210 a.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.06.2014 godzina 13:00, miejsce: Urząd Miejski w Jasieniu ul. XX Lecia 20 68-320 Jasień Seretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Pławniowicach.
- Wykonanie wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania wraz z wymiennikowym węzłem cieplnym w ramach przedsięwzięcia remontowego budynków wielolokalowych - II części.
- Remont elewacji i balkonów w budynku hotelowym A w Oddziale Zamiejscowym w Sulejowie Centralnego Ośrodka Szkolenia Służby Więziennej w Kulach
- Remont i konserwacja zabytkowej oficyny Edmunda Burkego przy ul. Kawęczyńskiej 26 w Dzielnicy Praga-Północ m.st Warszawy
- Budowa kancelarii Leśnictwa Łabajów wraz z towarzyszącą infrastrukturą - II Postępowanie
- Remont sanitariatów zlokalizowanych na I piętrze budynku Szkoły Podstawowej Nr 80 przy ul. Polnej 4 we Wrocławiu
więcej: Roboty izolacyjne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.