eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Toruń › Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu pn. Budowa regionalnej szerokopasmowej sieci teleinformacyjnej w województwie kujawsko-pomorskim

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2007-10-11

Toruń: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu pn. Budowa regionalnej szerokopasmowej sieci teleinformacyjnej w województwie kujawsko-pomorskim
Numer ogłoszenia: 191744 - 2007; data zamieszczenia: 11.10.2007
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Kujawsko-Pomorska Sieć Informacyjna Sp. z o.o., Szosa Chełmińska 26, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-56 655 0079, fax 0-56 655 0078.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kpsi.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka z o.o. z udziałem Samorządu Województwa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu pn. Budowa regionalnej szerokopasmowej sieci teleinformacyjnej w województwie kujawsko-pomorskim.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu pn. Budowa regionalnej szerokopasmowej sieci teleinformacyjnej w województwie kujawsko-pomorskim w ramach działania 1.5 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego - Priorytet 1 - Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności regionów. W ramach budowy regionalnej, szerokopasmowej sieci teleinformatycznej w Województwie Kujawsko-Pomorskim projekt obejmował również dostawę ciemnych włókien światłowodowych. Wartości głównych kontraktów w ramach projektu: Na dzierżawę włókien światłowodowych: - NETIA S.A. - umowa z dnia 27 stycznia 2006r. - 8.940.000,00 PLN netto, - Koncern Energetyczny ENERGA S.A. - umowa z dnia 4 kwietnia 2006 r. - 6. 802 906,00 PLN netto, Na realizację projektu Budowa regionalnej szerokopasmowej sieci teleinformacyjnej w województwie kujawsko-pomorskim- konsorcjum Solidex S.A. i Ericsson Sp. z o.o. - umowa nr PO.01.2006-1 z dnia 17 października 2006r. - 42.197.323,00 PLN netto, W zakresie nadzoru nad realizacją projektu - konsorcjum Crowley Infrastructure Development Group Sp. z o.o., Mariusz Kolwas - Doradztwo, Zbigniew Jazgarski - umowa nr PO.01.2006-2 z dnia 17 października 2006r. - 285.000,00 PLN netto. Cele audytu zewnętrznego. Głównym celem audytu zewnętrznego jest uzyskanie dowodów pozwalających z dostateczną pewnością na jednoznaczną ocenę przez Wykonawcę przeprowadzającego audyt, czy realizacja projektu przebiega zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie projektu oraz umową nr Z.2.04.I.1.5.229.04.U.90.05. Efektem audytu ma być uzyskanie racjonalnego zapewnienia, że wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne, a realizowany projekt jest zgodny z umową i wnioskiem oraz wydanie opinii w tym zakresie. Audyt zewnętrzny musi prowadzić do uzyskania podstaw do potwierdzenia wiarygodności danych, zarówno liczbowych jak i opisowych, zawartych w przedstawionych przez beneficjenta dokumentach związanych z realizowanym projektem. Czynności wybranego Wykonawcy będą miały na celu sprawdzenie: - czy działania, których dotyczą poniesione wydatki rzeczywiście zostały zrealizowane, - czy wnioski o płatność są zgodne z wymaganiami zawartymi w umowie nr Z.2.04.I.1.5.229.04.U.90.05 oraz czy są poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi. Sprawdzenie to odbywać się będzie poprzez badanie w szczególności czy księgi rachunkowe (w części dotyczącej ewidencji zdarzeń gospodarczych związanych z realizacją projektu) wraz z dowodami księgowymi, stanowiącymi podstawę dokonania w nich zapisów oraz wnioski o płatność sporządzone na podstawie dokumentów potwierdzających poniesienie wydatków (faktury i lub inne dokumenty o równoważnej wartości dowodowej) i sprawozdania z realizacji projektu odpowiadają we wszystkich istotnych aspektach wymogom programu oraz prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawiają sytuację finansową i majątkową projektu według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentów. Stwierdzenie wiarygodności danych może mieć charakter bezpośredni lub pośredni, przy czym bezpośrednie sprawdzenie obejmować będzie badanie ksiąg rachunkowych, a sprawdzenie pośrednie - badanie działającego u Zamawiającego systemu kontroli wewnętrznej. Celem nadrzędnym przeprowadzenia audytu zewnętrznego jest zwiększenie pewności Zamawiającego i instytucji wypłacającej środki na sfinansowanie projektu, że projekt jest realizowany prawidłowo. Wytyczne do sposobu realizacji audytu zewnętrznego. Audyt powinien obejmować przede wszystkim analizę dokumentacji oraz stosowanych procedur kontroli wewnętrznej w odniesieniu do przekazywania i rozliczania otrzymanych środków, procedur akceptacji wydatków kwalifikowalnych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania oraz sprawozdawania realizacji projektu ze szczególnym uwzględnieniem realizacji przyjętych celów projektu i realizacji postanowień umowy o dofinansowanie projektu. Minimalny wymagany zakres audytu to: - sprawdzenie, czy Zamawiający realizuje projekt zgodnie z umową o dofinansowanie i obowiązującymi przepisami prawa, - - sprawdzenie prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej, - audyt poprawności księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu, oceny kwalifikowalności kosztów, sposobu ich dokumentowania i prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej, - analizę terminowości uzyskiwania środków na realizację projektu, - sprawdzenie wniosków Zamawiającego o płatność z księgami rachunkowymi Zamawiającego w części dotyczącej projektu, - sprawdzenie wiarygodności sprawozdań z realizacji projektu przekazywanych przez Zamawiającego, - weryfikacja sposobu monitorowania projektu (osiągania celu projektu), - sprawdzenie sposobu archiwizacji dokumentacji z realizowanym projektem, - sprawdzenie, czy Zamawiający wdrożył zalecenia przeprowadzonych kontroli oraz usunął nieprawidłowości, jeśli takie zostały wykryte, - weryfikacja zastosowania zasad dotyczących promocji i reklamy projektu. W celu stwierdzenia, czy projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie projektu, a wydatki są kwalifikowalne, Wykonawca w szczególności sprawdza: 1. Dokumentację dotyczącą projektu; 2. Czy działania przewidziane we wniosku o dofinansowanie realizacji projektu zostały rzeczywiście podjęte; 3. Sposób archiwizacji dokumentów, który pozwala prześledzić ścieżkę wydatku od przedłożenia wniosku o płatność do poszczególnych faktur; 4. Czy wydatki wykazane w dokumentach zostały rzeczywiście poniesione; 5. Kwalifikowalność poniesionych wydatków, sposób ich dokumentowania i ujęcia na rachunku bankowym wyszczególnionym w planie kont Zamawiającego; zgodność kwot wynikających z wniosków o płatność z zapisami księgowymi, w rozbiciu na poszczególne kwoty kwalifikowalne; 6. Wiarygodność sprawozdań z realizacji projektu przekazywanych przez beneficjenta, poprzez weryfikację i potwierdzenie wykonania prac, istnienia zakupionych towarów oraz wykonania usług zamówionych w ramach projektu; 7. Zasady dotyczące promocji i reklamy projektu; 8. Sposób monitorowania projektu (osiągania celu projektu), raportowania o postępach wdrażania projektu oraz dotrzymanie harmonogramu realizacji zadań i podzadań projektu. 9. Poprawność stosowanych procedur przetargowych. Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana próbka ogółem poniesionych wydatków, pozwalająca wydać audytorowi wiążącą opinię i sporządzić sprawozdanie w tym zakresie. Opinia i sprawozdanie powinny wskazywać próg istotności i poziom ufności zgodny z międzynarodowymi standardami. Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z powszechnie uznawanymi polskimi oraz międzynarodowymi standardami audytu. Wykonawcy zostaną przekazane następujące materiały źródłowe: 1. umowa o dofinansowanie projektu, 2. wniosek o dofinansowanie realizacji projektu, 3. okresowe, roczne i końcowe sprawozdania z realizacji projektu, 4. wnioski o płatność. Wymagane rezultaty przeprowadzonego audytu. Po przeprowadzeniu audytu, Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania opinii i sprawozdania z audytu. Sprawozdanie powinno zawierać co najmniej: - opis metodyki audytu opisem sposobu obliczania poziomu ufności i istotności, - wykaz wszystkich przebadanych elementów próby, - deklaracja zgodności ze standardami międzynarodowymi lub też ewentualnie, który standard został nie zachowany i dlaczego, - opis metody próbkowania, - opis metody oceny ryzyk, - wskazanie i klasyfikacja ryzyk zidentyfikowanych w badaniu audytorskim, - komplet dowodów audytu. Zamawiający będzie miał prawo do odniesienia się do opinii i sprawozdania z audytu. Opinia wraz ze sprawozdaniem z audytu, a także stanowisko Zamawiającego będą przekazywane do instytucji odpowiedzialnej za przeprowadzenie kontroli na zakończenie audytowanego projektu. Metodologia audytu. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia harmonogramu audytu. Metodologia przeprowadzenia audytu musi pozwalać na stwierdzenie wiarygodności danych zarówno liczbowych, jak i słownych, zawartych w przedstawionych dokumentach związanych z realizowaniem projektem. Metodologia w części dotyczącej próbkowania musi zawierać próg istotności na poziomie 1% i poziom ufności na poziomie co najmniej 95 %. Dobór próby należy dokonać metodami statystycznymi. Próba w audycie finansowym dobrana metodą MUS o wartości nie mniejszej niż 10 % łącznej wartości projektu. Podczas audytu powinna zostać zweryfikowana próbka ogółem poniesionych wydatków, pozwalająca wydać audytorowi wiążącą opinię i sporządzić raport w tym zakresie. Raport powinien wskazywać próg istotności i poziom ufności zgodny z międzynarodowymi standardami oraz wskazywać jaka metodą ustalono poziom ufności. Audyt powinien być przeprowadzony zgodnie z powszechnymi uznanymi międzynarodowymi standardami audytu (np. standardy IIA). Metodologia musi uwzględniać w szczególności następujące metody badawcze: 1. badania typu desk reserch - analiza dokumentów i sprawozdań, 2. indywidualne wywiady pogłębione (IDI) z osobami zarządzającymi projektem (w Kujawsko-Pomorskiej Sieci Informacyjnej w Toruniu) i wykonawcami projektu, 3. wywiady (telefoniczne i lub bezpośrednie) na reprezentatywnej próbie beneficjentów ostatecznych projektu, przy czym za próbę reprezentatywną przyjmuje się minimum 10 % beneficjentów. 6. Opis audytowanego projektu. Projekt realizowany w ramach działania 1.5 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (Priorytet 1 - Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności regionów). Projekt budowy regionalnej sieci informacyjnej ma na celu podniesienie technologicznego poziomu rozwoju regionu kujawsko-pomorskiego, co przyczyni się do jego prężnego rozwoju. Przedsięwzięcie ma charakter non-profit, co pozwoliło uzyskać dofinansowanie z przyznanych Polsce funduszy unijnych. Użytkownikami regionalnej sieci będą Jednostki Samorządu Terytorialnego, placówki oświatowe, urzędy administracji państwowej, placówki medyczne, biblioteki itp. Budowa tego typu sieci jest dedykowana na zaspokojenie specyficznych potrzeb teleinformatycznych wymienionych jednostek. Dalszym naturalnym etapem rozwoju sieci będzie jej otwarcie dla szerszego grona abonentów, co umożliwi dalszy rozwój oraz spełnianie nowych oczekiwań i oferowanie nowych usług nie definiowanych jeszcze w chwili obecnej. Harmonogram prac związanych z budową sieci K-PSI II kwartał 2006r. - skonfigurowanie szkieletu sieci K-PSI - pozyskanie włókien światłowodowych tworzących część pasywną sieci. IV kwartał 2006r. - zakończenie prac projektowych sieci K-PSI. Umowa zawarta z konsorcjum Solidex S.A. i Ericsson Sp. z o.o. obejmowała budowę regionalnej sieci teletransmisyjnej w formule Zaprojektuj i Wybuduj, co oznacza, że dla każdego obszaru funkcjonalnego został stworzony Projekt Rozwiązania podlegający akceptacji Klienta, a następnie w oparciu o ten projekt zbudowane zostało całościowe rozwiązanie. Wyróżnione zostały następujące obszary funkcjonalne: 1) Wykonanie projektu oraz budowy optycznej sieci transportowej, Projektowane rozwiązanie ma na celu zbudowanie wydajnego, skalowanego modelu sieci bazującego na zwielokrotnieniu falowym kanałów transmisyjnych. Optyczna sieć transportowa bazuje na założeniu, że K-PSI pozyskała zgodnie z zasadą IRU (Indefeasible Right of Use) od operatorów pary łączy światłowodowych obejmujące relacje powiatowe w obrębie całego województwa kujawsko-pomorskiego. Na podstawie przeprowadzonej analizy ustalono, że optymalny model sieci optycznej oparty zostanie o technologię DWDM a w celu jej realizacji zostaną wykorzystane urządzenia Cisco z serii ONS 15454 MSTP. Zadaniem sieci optycznej będzie połączenie 19 miejscowości w regionie Kujawsko-Pomorskim (siedziby powiatów) w celu realizacji kanałów optycznych GigabitEthernet i 10Gigabit Ethernet wymaganych do świadczenia usług szerokopasmowych przez K-PSI. Dodatkowo system będzie zapewniał możliwość elastycznej rekonfiguracji i rozbudowy o kolejne kanały optyczne. Sieć optyczna K-PSI zaprojektowana została z wykorzystaniem urządzeń Cisco ONS 15454 MSTP, które tworzą szkielet sieci DWDM. Sieć ta obejmuje 19 węzłów z czego 4 węzły pełnią funkcję węzłów głównych agregujących ruch z pozostałych węzłów powiatowych. Szkielet połączeń międzywęzłowych został zaprojektowany z wykorzystaniem światłowodów jednomodowych G652 pozyskanych przez K-PSI od dwóch różnych operatorów (Netia i Energa). W każdym przypadku pomiędzy dwoma dowolnymi węzłami dostępna jest wyłącznie pojedyncza para ciemnych włókien światłowodowych. Na bazie istniejących traktów kablowych zaprojektowano cały szereg kanałów optycznych łączących węzły w sposób zgodny z zapotrzebowaniem. Dzięki technologii zwielokrotnienia w dziedzinie długości fali po tej samej parze włókien światłowodowych przesyłanych jest jednocześnie do 16 odrębnych kanałów optycznych. Kanały te służą do transportu łączy Gigabit Ethernet oraz 10Gigabit Ethernet jakie przewidziane zostały przez Odbiorcę pomiędzy poszczególnymi węzłami sieci. Wyprowadzone z DWDM połączenia Gigabit i 10Gigabit Ethernet są terminowane na urządzeniach rdzeniowych warstw wyższych (routery Cisco 7600), tworząc w ten sposób wydajny rdzeń sieci transportowej. 2) Wykonanie projektu oraz budowy warstwy usługowej IP MPLS wykorzystującej optyczną sieć transportową jako warstwę fizyczną, Ponad infrastrukturą światłowodową i siecią optyczną DWDM, zbudowana została sieć logiczna IP MPLS mająca na celu połączenie wszystkich planowanych węzłów sieci w województwie i zapewnienie logicznej warstwy transmisyjnej dla usług oferowanych przez K-PSI potencjalnym klientom. Sieć składa się z następujących rodzajów węzłów: - Węzły rdzeniowe w Toruniu i Bydgoszczy - Węzły dystrybucyjne w pozostałych powiatach województwa - Węzły dostępowe w gminach Te ostatnie dołączane są do sieci rdzeniowej z wykorzystaniem łączy radiowych. Warstwa usługowa oparta jest na urządzeniach Cisco 7609 wyposażonych w mechanizmy nadmiarowości, niezawodności i bezpieczeństwa. Ich celem jest zapewnienie warstwy transportowej oraz logiki sterowania ruchem Klientów sieci, zarządczym i monitorującym oraz technicznym. Stosowana technologia MPLS, będąca w istocie szeroko uznaną i stosowaną w świecie technologią klasy operatorskiej, pozwala na budowanie logicznych wirtualnych sieci prywatnych (VPN) dla poszczególnych klientów, niezależnie od stosowanych przez nich rozwiązań, a nawet adresacji IP, co stanowi znakomite, skalowalne rozwiązanie biznesowe pozwalające na niemal nieograniczone świadczenie usług dla klientów końcowych przez K-PSI. 3) Wykonanie projektu oraz budowy sieci telefonii IP dla komunikacji głosowej administratorów węzłów sieci IP MPLS, Projektowane rozwiązanie ma na celu zbudowanie skalowanego modelu systemu telefonii IP. Podstawowym celem stworzenia systemu telefonii IP jest zapewnienie łączności służbowej w celu administracji siecią K-PSI, natomiast docelowo system powinien oferować możliwość świadczenia usług telefonii IP dla klientów sieci K-PSI. W związku powyższym projekt uwzględnia możliwość świadczenia usług głosowych i opisuje sposób obsługi przykładowych klientów systemu telefonii IP. Na podstawie przeprowadzonej analizy ustalono, że optymalny model systemu telefonii IP oparty zostanie o technologię Cisco a do jego realizacji zostaną wykorzystane urządzenia Cisco z serii CallManager oraz telefony IP z linii 79xx. 4) Wykonanie projektu oraz budowy radiowej warstwy dostępowej wraz z urządzeniami sieciowymi instalowanymi u użytkowników, Projektowana sieć teleinformatyczna ma na celu pokrycie swoim zakresem obszaru całego województwa kujawsko-pomorskiego. Sieć rdzeniowa, oparta na łączach światłowodowych, obejmuje miasta powiatowe. Dla dołączenia węzłów gminnych zastosowana jest sieć radiowa stanowiąca warstwę transmisyjną dla sieci dostępowej obejmującej relacje pomiędzy powiatami i gminami. Dla każdego z 19 powiatów budowana jest odrębna sieć radiowa. Każda z budowanych sieci powiatowych posiadać będzie topologię gwiazdy, z węzłem centralnym w mieście powiatowym i ramionach w węzłach gminnych. Dopuszcza się sytuację, że gminy podłączone są do innego węzła powiatowego niż macierzysty, wynikający z podziału administracyjnego. Sytuacje takie są powodowane uwarunkowaniami geograficznymi, takimi jak odległości, ukształtowanie terenu, zbiorniki wodne, duże obszary leśne i inne przeszkody terenowe. Do każdego radiowego węzła centralnego przyłączone zostaną węzły dostępowe gminne i powiatowe, na etapie budowy sieci po 1 węźle dostępowym w każdej gminie oraz po 1 węźle dostępowym w mieście powiatowym. Sieć radiowa oparta jest na rozwiązaniach pracujących w paśmie otwartym (nielicencjonowanym) 5,4-5,7 GHz w technologii Punkt-Punkt. Jako linki radiowe wykorzystane zostały bezprzewodowe mosty Ethernet Os-Gemini i OS-Spectra firmy Motorola (d. Orthogon Systems) stanowiące wiodące rozwiązanie wśród dostępnych na rynku. Dla celów budowy sieci radiowej przeprowadzone zostało szczegółowe planowanie radiowe dla każdej relacji. Celem planowania radiowego był dobór sprzętu i anten w taki sposób, aby zapewnić możliwość realizacji połączenia radiowego punkt-punkt między punktem zbiorczym i każdym z węzłów dostępowych. Budowa radiowej warstwy dostępowej wiąże się z koniecznością uzyskania pozwoleń administracyjnych, budowlanych i środowiskowych dla konkretnych węzłów budowanej sieci. Ze względu na zakres i specyfikę rozwiązania, do jego budowy wykorzystane zostały firmy podwykonawcze mające siedzibę bądź główny zakres działalności operacyjnej w regionie, dzięki czemu jako dodatkowa korzyść osiągnięte zostanie stymulowanie rozwoju i zatrudnienia w województwie kujawsko-pomorskim. 5) Wykonanie projektu oraz budowy dwóch Centrów Zarządzania urządzeniami wszystkich warstw sieci, systemami bezpieczeństwa sieci oraz usługami i zasobami oferowanymi w sieci oraz serwerów usług umieszczonych w tych Centrach. Dla sieci teleinformatycznej dużej skali mającej na celu oferowanie usług takich jak dostęp do Internetu, czy udostępnianie zasobów serwerowych i aplikacyjnych (tzw. hosting), konieczna była budowa dwóch ośrodków klasy DataCenter na potrzeby monitorowania oraz zarządzania siecią, a także środowiska do przechowywania aplikacji i danych biznesowych wykorzystywanych w budowanej infrastrukturze. Każde DataCenter tworzone jest przez szereg współpracujących podsystemów spełniających określone zadania, w ramach pojedynczego podsystemu można wyróżnić pewne grupy elementów powiązanych funkcjonalnie ze sobą. Każde DataCenter tworzone jest przez następujące podsystemy: - Centrum Przetwarzania Danych obejmujące serwery aplikacyjne i bazodanowe, podsystem serwerów WWW oraz balansowania ruchu oraz podsystem sieciowej pamięci masowej (SAN) - Centrum Zarządzania Siecią składające się z serwerów i stacji zarządzających z odpowiednimi aplikacjami monitorującymi poszczególne urządzenia i systemy pracujące w sieci - Infrastruktura Data Center obejmująca infrastrukturę sieciową zarówno rdzeniową (przełączniki, routery, sondy IPS), jak i brzegową (zapory sieciowe, routery brzegowe DataCenter), serwery usługowe np. DNS, poczty elektronicznej oraz podsystem telefonii IP - Podsystem sterowania przechowywaniem danych w celach archiwizacji i kopii zapasowych (Backupu) Ośrodki DataCenter znajdują się w głównych węzłach rdzeniowych - w Toruniu w siedzibie K-PSI oraz w Bydgoszczy na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym. 6) Wykonanie projektu oraz budowy dwóch punktów styku zapewniających dostęp do ogólnoświatowej (globalnej) sieci Internet oraz punktów styku z sieciami BYDMAN i TORMAN, Jednym z głównych celów budowanej sieci teleinformatycznej jest zapewnienie powszechnego dostępu do zasobów globalnej sieci Internet dla mieszkańców regionu kujawsko-pomorskiego. Z tego powodu budowana sieć, będąca de facto siecią operatorską, posiada dwa niezależne punkty styku z globalną siecią Internet. Punkty te są umieszczone w głównych węzłach sieci, to jest w Toruniu w węźle rdzeniowym przy ul. Łódzkiej oraz w Bydgoszczy na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym. Punkty styku zapewniają łączność z operatorami nadrzędnymi (tzw. upstream providers), za pośrednictwem których sieć K-PSI połączona jest z całym Internetem. Wybrano dwóch niezależnych operatorów nadrzędnych tak aby zapewnić maksymalny poziom niezawodności dostępu do zasobów globalnej sieci. K-PSI wystąpiła o rejestrowany status dostawcy internetowego (tzw. LIR) w instytucji odpowiedzialnej za globalną administrację dostawców internetowych w obrębie całej Europy - RIPE z siedzibą we Francji. Jako zarejestrowany dostawca internetowy K-PSI dysponować będzie własną przestrzenią adresową do wykorzystania na potrzeby swoich klientów jak i własne. Węzły styku budowane są w oparciu o technologie firmy Cisco Systems z wykorzystaniem m.in. wysokowydajnych routerów brzegowych, systemów firewall oraz zapobiegania atakom sieciowym, systemu gromadzenia i przechowywania treści (tzw. content engine). Zastosowane zostały rozwiązania o podwyższonej nadmiarowości, niezawodności i bezpieczeństwie w celu zapewnienia ochrony inwestycji. 7) Wykonanie projektu oraz budowy odcinka światłowodowego łączącego miasta: Chełmno i Świecie wraz z zamknięciem pierścieni światłowodowych. Realizacja światłowodu ma na celu umożliwienie zamknięcia pierścieni światłowodowych stanowiących medium transmisyjne dla budowanej sieci teleinformatycznej K-PSI. Z tego powodu punkty zakończenia budowanego światłowodu zostały dobrane w taki sposób, aby z jednej strony znajdowały się w pobliżu planowanych miejsc doprowadzenia światłowodów od innych dostawców, z którymi K-PSI posiada podpisane stosowne umowy, a z drugiej strony były możliwe do realizacji technicznie, co jest utrudnione ze względu na fakt, że pomiędzy Chełmnem a Świeciem znajduje się dolina Wisły i nie ma dostępnych odpowiednich traktów komunikacyjnych. Z uwagi na powyższe uwarunkowania, przyjęte zostały założenia, że światłowód będzie budowany na liniach energetycznych pomiędzy placówkami Zakładów Energetycznych w Chełmnie i Świeciu, metodą napowietrzną. Zostanie zbudowany światłowód jednomodowy (singlemode) o 24 włóknach. Szczegółowy projekt obejmujący dokumentację techniczną, kosztową i formalno-prawną wymagał wykonania szeregu uzgodnień i uzyskania szeregu pozwoleń i zgód administracyjnych oraz budowlanych. Całość inwestycji wykonywać będą podwykonawcy dysponujący odpowiednim potencjałem organizacyjnym oraz technicznym w zakresie prac budowlanych na traktach energetycznych. Dla każdego zadania wyróżnione zostały etapy obejmujące: - Stworzenie projektu technicznego - Akceptację projektu technicznego inicjującą etap wdrożeniowy - Dostawy sprzętu będącego przedmiotem etapu - Uruchomienie serwisu sprzętowego i lub oprogramowania urządzeń - Wdrożenie, podzielone dalej na następujące podetapy: 1. montaż i lub instalacja fizyczna 2. konfiguracja logiczna zgodnie z projektem 3. testy akceptacyjne rozwiązania 4. odbiór wstępny i przekazanie do eksploatacji I kwartał 2007r. - zakończenie budowy części optycznej sieci K-PSI - instalacja urządzeń aktywnych DWDM w 19 powiatowych węzłach dystrybucyjnych II kwartał 2007r. - zakończenie prac projektowych części radiowej sieci K-PSI III kwartał 2007r. - 30.09.2007r. - instalacja węzłów dostępowych w gminach województwa Kujawsko-Pomorskiego. IV kwartał 2007r. - integracja sieci I kwartał 2008 r. - rozpoczęcie eksploatacji próbnej i świadczenia usług dla klientów sieci K-PSI. Postępowanie prowadzone jest w reżimie prawmym postępowań o wartości do 137 tys. euro

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.12.12.00 - Usługi audytu Kod CPV wg słownika 2008: 79.21.20.00 - Usługi audytu .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 29.02.2008.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 5.000,00 zł. Wadium musi być wniesione przez Wykonawców, z którymi Zamawiający przeprowadzi negocjacje do upływu terminu na złożenie ofert. Wadium może być wnoszone w następujących formach: a. pieniądzu, b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c. poręczeniach bankowych; d. gwarancjach bankowych; e. gwarancjach ubezpieczeniowych; f. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.)..

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, udokumentowane: odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub odpisem z ewidencji działalności gospodarczej, odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego, zaświadczeniem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i naczelnika Urzędu Skarbowego, legitymują się uprawnieniami do badania sprawozdań finansowych w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z 13 października 1994 roku o biegłych rewidentach i ich samorządzie (Dz.U. z 2001 r. nr 31 poz. 359 z późn. zm.), 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonywania zamówienia, tj. wykonali w ciągu ostatnich trzech lat co najmniej dwa zamówienia polegające na przeprowadzeniu audytu realizacji inwestycji finansowanej ze środków publicznych o łącznej wartości co najmniej 20.000.000,00 zł brutto, 3) dysponują niezbędnym potencjałem technicznym do wykonywania zamówienia, 4) dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, nie mniej niż czterema audytorami, którzy legitymują się co najmniej: a) jednym z certyfikatów wskazanych poniżej: - Certified Information Systems Auditor (CISA), - Certified Internal Auditor (CIA), - Certified Government Auditing Professional (CGAP), - Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), - Certified Fraud Examiner (CFE), - Certification in Control SelfAssessment (CCSA), - Certified Financial Services Auditor (CFSA) lub Chartered Financial Analyst (CFA), b) lub dokumentem stwierdzającym ukończenie aplikacji kontrolerskiej i złożenie egzaminu kontrolerskiego z wynikiem pozytywnym przed komisją egzaminacyjną powołaną przez Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, c) lub dokumentem stwierdzającym złożenie z wynikiem pozytywnym egzaminu kwalifikacyjnego na stanowisko inspektora kontroli skarbowej, d) lub posiadają zaświadczenie o zadaniu egzaminu na audytora wewnętrznego przed komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów, oraz dysponują co najmniej jednym biegłym rewidentem posiadającym uprawnienie biegłego rewidenta, 5) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj. wykażą się obrotami w wysokości co najmniej 1.500.000,00 zł za rok obrotowy poprzedzający rok, w którym realizowany będzie audyt stanowiący przedmiot niniejszego zamówienia, 6) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych). Spełnienie warunków udziału w postępowaniu będzie oceniane na podstawie przedłożonych dokumentów wg formuły - spełnia-niespełnia. Kryteria oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu i punktacja przydzielana poszczególnym wykonawcom, którzy złożą wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 1. Doświadczenie w zakresie wykonanych audytów zewnętrznych audyty zrealizowania inwestycji finansowanych ze środków publicznych: a) wykonanie co najmniej dwóch audytów inwestycji o wartości łącznej mieszczących się w kwocie od 20.000.000,00 do 24.999.999,00 zł - 25 pkt, b) wykonanie co najmniej dwóch audytów inwestycji o wartości łącznej mieszczących się w kwocie od 25.000.000,00 do 29.999.999,00 zł - 50 pkt, c) wykonanie co najmniej dwóch audytów inwestycji o wartości łącznej mieszczących się w kwocie 30.000.000,00 i powyżej - 75 pkt, d) dodatkowa punktacja za wykonanie audytu lub audytów wskazanych w punktach poprzednich (a, b, c) inwestycji w zakresie informatycznym - 50 pkt za każdy audyt, przy czym za inwestycje w zakresie informatycznym rozumie się przedsięwzięcie obejmujące budowę sieci informatycznej, włączając w to platformy sprzętowe i programowe, infrastrukturę sieciową i telekomunikacyjną. Punkty zostaną przyznane tylko za wykonane audyty potwierdzone stosownymi np. referencjami. 2. Posiadanie certyfikatów przez audytora: 1) za posiadanie certyfikatu CISA (Certified Information Systems Auditor) - 100 pkt za każdy certyfikat, 2) za posiadanie certyfikatu CGAP (Certified Government Auditing Professional) - 75 pkt za każdy certyfikat, 3) za posiadanie certyfikatu CIA (Certified Internal Auditor) - 50 pkt za każdy certyfikat, 4) za posiadanie zaświadczenia o zadaniu egzaminu na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów - 25 pkt za każdy certyfikat. Do złożenia ofert wstępnych zostanie zaproszonych nie więcej niż 5 Wykonawców, którzy uzyskają najwiekszą liczbę punktów zgodnie z powyższymi kryteriami ocen spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału postępowaniu oferta musi zawierać następujące dokumenty: 1. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, 2. aktualne zaświadczenia z właściwego urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, 3. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, 4. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy (odpowiedzialność podmiotów zbiorowych), wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, 5. wykazu wykonanych usług w zakresie wykonania audytu w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane należycie (np. w formie referencji), 6. wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych (wskazanie certyfikatów i lub dokumentów, o których mowa w punkcie 7), doświadczenia i wykształcenia, 7. stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, tj. odpowiednio certyfikaty lub dokumenty: 1) Certified Internal Auditor (CIA), 2) Certified Government Auditing Professional (CGAP), 3) Certified Information Systems Auditor (CISA), 4) Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), 5) Certified Fraud Examiner (CFE), 6) Certification in Control SelfAssessment (CCSA), 7) Certified Financial Services Auditor (CFSA), 8) Chartered Financial Analyst (CFA), lub 9) potwierdzające ukończenie aplikacji kontrolerskiej i złożenie egzaminu kontrolerskiego z wynikiem pozytywnym przed komisją egzaminacyjną powołaną przez Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, lub 10) potwierdzające złożenie z wynikiem pozytywnym egzamin kwalifikacyjny na stanowisko inspektora kontroli skarbowej, lub 11) potwierdzające posiadanie zaświadczenie o zadaniu egzaminu na audytora wewnętrznego przed Komisja Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów, 12) potwierdzające uprawnienia biegłego rewidenta. 8. sprawozdanie finansowe albo jego część, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego część, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za ostatni rok obrotowy, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, wykazujące obroty w roku obrotowym poprzedzającym rok, w którym realizowany będzie audyt zewnętrzny będący przedmiotem niniejszego zamówienia na poziomie co najmniej 1.500.000,00 zł. 9. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 50 w związku z art. 56 ust. 2 Prawa zamówień publicznych, stwierdzające, że Wykonawca: 1) posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2) posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonywania zamówienia, 3) dysponuje niezbędnym potencjałem technicznym do wykonywania zamówienia, 4) dysponuje osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, 5) znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 6) nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24 ust.1 i 2 Prawa zamówiueń publicznych). Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w niniejszym dziale w punktach 1, 2, 4 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, c. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Zamiast dokumentu, o którym mowa w punkcie 3 składa się zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówien publicznych - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o odpuszczenie do udziału w postępowaniu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się ww. dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Wymagania w zakresie terminów wydania tych dokumentów stosuje się odpowiednio.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: negocjacje z uprzednim ogłoszeniem.

IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Kujawsko-Pomorska Sieć Informatyczna Spółka z o.o., ul. Szosa Chełmińska 26, 87-100 Toruń.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.10.2007 godzina 10:00, miejsce: siedziba Zamawiającego, Toruń, ul. Szosa Chełmińska 26, III piętro, sekretariat dyrektora.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z załacznikami należy złożyć w zamkniętej kopercie w siedzibie Zamawiającego (ul. Szosa Chełmińska 26, 87-100 Toruń) w terminie najpóźniej do dnia 22 października 2007 r., do godz. 10.00. Kopertę należy zaadresować jak niżej: Kujawsko-Pomorska Sieć Informacyjna Sp. z o.o. ul. Szosa Chełmińska 262, 87-100 Toruń Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na przeprowadzenie audytu. Nie otwierać przed dniem 22 października 2007 r. przed godz. 10:00 Konsekwencje złożenia wniosku niezgodnie z w/w opisem (np. potraktowanie wniosku jako zwykłej korespondencji i nie dostarczenie jej na miejsce składania ofert po terminie określonym w niniejszym ogłoszeniu) ponosi Wykonawca. 2. Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginałów albo kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez upoważnion(ego)ych przedstawiciel(a)i Wykonawcy. 3. Poświadczenie za zgodność z oryginałem winno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem). 4. W przypadku poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osob(ę)y nie wymienion(ą)e w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem kopii. 5. W przypadku wykonawców występujących wspólnie (konsorcjów) każdy z przedsiębiorców lub podmiotów występujących wspólnie składa oddzielnie dokument wymieniony w pkt 1, 2, 3, 4 działu III.2 Informacja o oświadczeniach... niniejszego ogłoszenia. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu podpisują wszyscy wykonawcy występujący wspólnie. W przypadku spółek cywilnych każdy z członków spółki składa oddzielnie dokument wymieniony w pkt 1 i 3 działu III.2. W odniesieniu do pozostałych dokumentów wykonawcy występujący wspólnie lub spółka cywilna może złożyć jeden wspólny dokument. 6. Zamawiający może żądać, w wyznaczonym przez siebie terminie wyjaśnień dotyczących przedstawionych przez Wykonawców dokumentów. 7. Wniosek powinien być napisany w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką oraz podpisany przez osobę(y) upoważnioną do reprezentowania wykonawcy na zewnątrz. Dopuszcza się złożenie certyfikatów audytorów w języku angielkim. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jeden wniosek. 8. Zamawiający zaleca, aby wniosek wraz z załącznikami był zestawiony w sposób uniemożliwiający jego samoistną dekompletację (bez udziału osób trzecich) oraz uniemożliwiający zmianę jego zawartości bez widocznych śladów naruszenia, np. całość dokumentów Wykonawca może przesznurować, a końce sznurka trwale zabezpieczyć. 9. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty (w tym załącznikach do wniosku) muszą być parafowane (lub podpisane) własnoręcznie przez osob(ę)y podpisując(ą)e wniosek. Parafka (podpis) winna być naniesiona w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby sporządzającej parafkę) . 10. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający oraz Wykonawcy przekazują drogą faxową. Ww. dokumenty winny być kierowane na nr faxu Zamawiającego 0-56 655 00 78.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.