eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tczew › świadczenie usług w zimowym utrzymaniu dróg powiatowych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-10-29

Tczew: świadczenie usług w zimowym utrzymaniu dróg powiatowych
Numer ogłoszenia: 190909 - 2009; data zamieszczenia: 29.10.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg w Tczewie , ul. Armii Krajowej 84, 83-110 Tczew, woj. pomorskie.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: świadczenie usług w zimowym utrzymaniu dróg powiatowych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zimowym utrzymaniu dróg powiatowych z podziałem na trzy zadania..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.21.20.00 - 90.21.20.00 .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.04.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 4.1. Zgodnie z art. 22 Ustawy, o udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 4.1.1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 4.1.2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 4.1.3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia; 4.1.4. nie podlegają wykluczeniu z Postępowania o udzielenie zamówienia. 4.2. Zamawiający ustala następujące szczegółowe warunki udziału w Postępowaniu: 4.2.1. W zakresie warunku wskazanego w punkcie 4.1.2 ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę oświadczeń, o których mowa w punkcie 5.1.1. 4.2.2. W zakresie warunku wskazanego w punkcie 4.1.3 ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w punkcie 5.1.2. 4.2.3. W zakresie warunków wskazanych w punkcie 4.1.1 i 4.1.4 ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w punkcie 5.1.3..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.1. W celu wykazania spełnienia warunków udziału w Postępowaniu, każdy z Wykonawców powinien przedłożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty: 5.1.1. Warunki szczegółowe określone w punkcie 4.2.1 SIWZ - wraz z ofertą każdy z Wykonawców powinien złożyć: - oświadczenie, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do terminowego i fachowego wykonania Zamówienia (druk oferty- załącznik nr 1, pkt 2.1 b); - uzupełniony wykaz sprzętu jakim dysponuje wykonawca - należy wskazać wszystkie samochody i sprzęt niezbędny do realizacji zadania/zadań, których dotyczy oferta - Uwaga! Składając ofertę na kilka części zamówienia należy zagwarantować oddzielny ładowacz dla każdej z nich (załącznik nr 3). 5.1.2. Warunki szczegółowe określone w punkcie 4.2.2 SIWZ - wraz z ofertą każdy z Wykonawców powinien złożyć - oświadczenie potwierdzające, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia (druk oferty-załącznik nr 1, pkt 2.1 c); - polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, lub oświadczenie, iż w przypadku wybrania jego oferty przed zawarciem umowy zobowiązuje się do zawarcia w/w ubezpieczenia. 5.1.3. Warunki szczegółowe określone w punkcie 4.2.3 SIWZ - wraz z ofertą każdy z Wykonawców powinien złożyć oświadczenie potwierdzające, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności zapewniającej wykonanie Zamówienia (jeżeli są wymagane) oraz że nie podlega wykluczeniu z Postępowania, zgodnie z art. 24 Ustawy (druk oferty-załącznik nr 1, pkt 2.1 a i pkt 2.1 d). Jednocześnie do oferty należy załączyć: - aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.powiat.tczew.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Zarząd Dróg, 83-110 Tczew, ul. Armii Krajowej 84 - sekretariat.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.11.2009 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy Zarząd Dróg, 83-110 Tczew, ul. Armii Krajowej 84 - sekretariat.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gminy Tczew.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 1 - zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gminy Tczew polegające na odśnieżaniu dróg i posypywaniu ich materiałem uszarstniającym (łączna długość 54,755 km) 1. Zamawiający zapewnia: 1.1. piaskarkę 1.2. pług 1.3. mieszankę 1.4. miejsce mogące służyć za składowisko mieszanki i punkt załadowczy (warunkowo dopuszcza się składowanie mieszanki u wykonawcy) 2. Wykonawca musi zapewnić: 2.1. samochód nie starszy niż 20 lat, o ładowności minimum 8 ton umożliwiający zamontowanie i właściwą pracę piaskarki P-1 z pługiem, 2.2. samochód rezerwowy do świadczenia usług w przypadku awarii pojazdu podstawowego, 2.3. sprzęt załadowczy umożliwiający każdorazowy załadunek mieszanki na samochody, 2.4. kierowcę wyposażonego w telefon komórkowy (kontakt całodobowy), 3. Orientacyjna wielkość przedmiotu zamówienia W sezonie zimowym 2008/2009 zlecono ok. 100 rg zwalczania śliskości materiałami uszarstniającymi, ok. 140 rg odśnieżania z jednoczesnym zwalczaniem śliskości materiałami uszarstniającymi oraz ok. 3.360 godz. dyżuru domowego. Podane ilości należy traktować jedynie jako pomoc w określeniu orientacyjnej wielkości przedmiotu zamówienia - nie mogą one stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń wykonawcy wobec zamawiającego. Są to jedynie prognozowane ilości na sezon 2009/2010 - rzeczywiste ilości będą zależne od warunków pogodowych. 4. Zakres i sposób świadczenia usług Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z zakresem i kolejnością zimowego utrzymania określonymi w załączniku do specyfikacji. Łączna długość dróg powiatowych w gminie Tczew objętych zimowym utrzymaniem wynosi 54,755 km. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu świadczonych usług. W przypadku ogłoszenia I fazy zimowego utrzymania dróg wykonawca jest obowiązany posiadać w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godzin cały sprzęt jakim dysponuje. I faza prowadzenia zimowego utrzymania oznacza warunki zagrożenia i zmiennych stanów pogodowych. Będzie ona ogłaszana przez dyżurującego przedstawiciela zamawiającego. II faza prowadzenia zimowego utrzymania oznacza rozpoczęcie pracy sprzętu - odśnieżanie i/lub posypywanie materiałem uszarstniającym. Będzie ona ogłaszana przez przedstawiciela zamawiającego lub przez wykonawcę po uzgodnieniu tego z zamawiającym. 5. Wynagrodzenie Wykonawcy w trakcie trwania umowy będzie obliczane w następujący sposób: 5.1. za roboczogodzinę zwalczania śliskości materiałami uszarstniającymi w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godzin od zgłoszenia 5.2. za roboczogodzinę odśnieżania z jednoczesnym zwalczaniem śliskości materiałami uszarstniającymi w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godzin od zgłoszenia. Wynagrodzenie określone w pkt 5.1. i 5.2. musi uwzględniać wszelkie koszty i materiały konieczne do prowadzenia akcji (poza materiałami do zwalczania śliskości zimowej i uszarstniania nawierzchni), tj.: a)montaż pługa i piaskarki na samochód Wykonawcy oraz demontaż sprzętu po zakończeniu sezonu, b)posiadanie lamp sygnalizacyjnych koloru pomarańczowego, c)posiadanie dodatkowych lamp reflektorowych (szperacz), d)wyposażenie kierowców w telefony komórkowe, e)każdorazowy załadunek samochodów, f)paliwo i inne bieżące materiały eksploatacyjne, g)dojazd do miejsca wezwania, h)zabezpieczenie materiałów do zwalczania śliskości i uszarstniania przed wpływem warunków atmosferycznych, i)zmianowość sprzętu, j)obowiązek w przypadku awarii zastąpienia sprzętem tego samego typu, k)po zakończeniu sezonu zimowego nastąpi przegląd sprzętu (pługi, piaskarki). Za ewentualne uszkodzenia zostanie obciążony Wykonawca i będzie płacone za fizycznie wykonane godziny pracy. Za czas prowadzenia zimowego utrzymania dróg przez dany samochód nie będzie płacony dyżur domowy kierowcy. 5.3. za dyżur domowy kierowcy oraz operatora ładowarki po ogłoszeniu I fazy zimowego utrzymania w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godz od zgłoszenia - Zamawiający ustala stałą stawkę w wysokości 2,00 zł brutto (słownie: dwa zł) za godzinę. UWAGA! Na potrzeby porównania i oceny ofert Wykonawca obliczy łączną cenę ofertową na podstawie prognozowanych ilości godzin dla poszczególnych rodzajów usług (zgodnie z formularzem cenowym). Ma to jedynie charakter pomocniczy i teoretyczny a rozliczenie będzie następowało w oparciu o rzeczywiste wykonanie czynności na podstawie stawek zawartych w formularzu ofertowym oraz umowie..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.21.20.00-6.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.04.2010.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gminy Subkowy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 2 - zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gminy Subkowy polegające na odśnieżaniu dróg i posypywaniu ich materiałem uszarstniającym (łączna długość 37,927 km) 1. Zamawiający zapewnia: 1.1. piaskarkę 1.2. pług 1.3. mieszankę 1.4. miejsce mogące służyć za składowisko mieszanki i punkt załadowczy (warunkowo dopuszcza się składowanie mieszanki u wykonawcy) 2. Wykonawca musi zapewnić: 2.1. samochód nie starszy niż 20 lat, o ładowności minimum 8 ton umożliwiający zamontowanie i właściwą pracę piaskarki P-1 z pługiem, 2.2. samochód rezerwowy do świadczenia usług w przypadku awarii pojazdu podstawowego, 2.3. sprzęt załadowczy umożliwiający każdorazowy załadunek mieszanki na samochody, 2.4. kierowcę wyposażonego w telefon komórkowy (kontakt całodobowy), 3. Orientacyjna wielkość przedmiotu zamówienia W sezonie zimowym 2008/2009 zlecono ok. 75 rg zwalczania śliskości materiałami uszarstniającymi, ok. 126 rg odśnieżania z jednoczesnym zwalczaniem śliskości materiałami uszarstniającymi oraz ok. 1370 godz. dyżuru domowego. Podane ilości należy traktować jedynie jako pomoc w określeniu orientacyjnej wielkości przedmiotu zamówienia - nie mogą one stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń wykonawcy wobec zamawiającego. Są to jedynie prognozowane ilości na sezon 2009/2010 - rzeczywiste ilości będą zależne od warunków pogodowych. 4. Zakres i sposób świadczenia usług Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z zakresem i kolejnością zimowego utrzymania określonymi w załączniku do specyfikacji. Łączna długość dróg powiatowych w gminie Subkowy objętych zimowym utrzymaniem wynosi 37,927 km. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu świadczonych usług. W przypadku ogłoszenia I fazy zimowego utrzymania dróg wykonawca jest obowiązany posiadać w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godzin cały sprzęt jakim dysponuje. I faza prowadzenia zimowego utrzymania oznacza warunki zagrożenia i zmiennych stanów pogodowych. Będzie ona ogłaszana przez dyżurującego przedstawiciela zamawiającego. II faza prowadzenia zimowego utrzymania oznacza rozpoczęcie pracy sprzętu - odśnieżanie i/lub posypywanie materiałem uszarstniającym. Będzie ona ogłaszana przez przedstawiciela zamawiającego lub przez wykonawcę po uzgodnieniu tego z zamawiającym. 5. Wynagrodzenie Wykonawcy w trakcie trwania umowy będzie obliczane w następujący sposób: 5.1. za roboczogodzinę zwalczania śliskości materiałami uszarstniającymi w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godzin od zgłoszenia 5.2. za roboczogodzinę odśnieżania z jednoczesnym zwalczaniem śliskości materiałami uszarstniającymi w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godzin od zgłoszenia. Wynagrodzenie określone w pkt 5.1. i 5.2. musi uwzględniać wszelkie koszty i materiały konieczne do prowadzenia akcji (poza materiałami do zwalczania śliskości zimowej i uszarstniania nawierzchni), tj.: a)montaż pługa i piaskarki na samochód Wykonawcy oraz demontaż sprzętu po zakończeniu sezonu, b)posiadanie lamp sygnalizacyjnych koloru pomarańczowego, c)posiadanie dodatkowych lamp reflektorowych (szperacz), d)wyposażenie kierowców w telefony komórkowe, e)każdorazowy załadunek samochodów, f)paliwo i inne bieżące materiały eksploatacyjne, g)dojazd do miejsca wezwania, h)zabezpieczenie materiałów do zwalczania śliskości i uszarstniania przed wpływem warunków atmosferycznych, i)zmianowość sprzętu, j)obowiązek w przypadku awarii zastąpienia sprzętem tego samego typu, k)po zakończeniu sezonu zimowego nastąpi przegląd sprzętu (pługi, piaskarki). Za ewentualne uszkodzenia zostanie obciążony Wykonawca i będzie płacone za fizycznie wykonane godziny pracy. Za czas prowadzenia zimowego utrzymania dróg przez dany samochód nie będzie płacony dyżur domowy kierowcy. 5.3. za dyżur domowy kierowcy oraz operatora ładowarki po ogłoszeniu I fazy zimowego utrzymania w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godz od zgłoszenia - Zamawiający ustala stałą stawkę w wysokości 2,00 zł brutto (słownie: dwa zł) za godzinę. UWAGA! Na potrzeby porównania i oceny ofert Wykonawca obliczy łączną cenę ofertową na podstawie prognozowanych ilości godzin dla poszczególnych rodzajów usług (zgodnie z formularzem cenowym). Ma to jedynie charakter pomocniczy i teoretyczny a rozliczenie będzie następowało w oparciu o rzeczywiste wykonanie czynności na podstawie stawek zawartych w formularzu ofertowym oraz umowie..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.21.20.00-6.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.04.2010.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: zimowe utrzymanie mostu drogowego przez rzekę Wisłę oraz wiaduktu 02 łączącego ul. 1 Maja z ul. Kolejową w Tczewie.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 3 - zimowe utrzymanie mostu drogowego przez rzekę Wisłę oraz wiaduktu 02 łączącego ul. 1 Maja z ul. Kolejową w Tczewie polegające na odśnieżaniu i posypywaniu materiałem uszarstniającym (łączna długość 1,211 km) 1. Wykonawca musi zapewnić: 1.1. pojazd przystosowany do odśnieżania oraz posypywania piaskiem o łącznym ciężarze do 3,5 t oraz wysokości całkowitej do 2,5 m, 1.2. samochód rezerwowy do świadczenia usług w przypadku awarii pojazdu podstawowego, 1.3. sprzęt załadowczy umożliwiający każdorazowy załadunek piasku na samochód, 1.4. kierowcę wyposażonego w telefon komórkowy (kontakt całodobowy), 1.5. miejsce mogące służyć za składowisko piasku i punkt załadowczy. 3. Orientacyjna wielkość przedmiotu zamówienia W sezonie zimowym 2008/2009 zlecono ok. 8 rg zwalczania śliskości materiałami uszarstniającymi, ok. 20 rg odśnieżania z jednoczesnym zwalczaniem śliskości materiałami uszarstniającymi. Podane ilości należy traktować jedynie jako pomoc w określeniu orientacyjnej wielkości przedmiotu zamówienia - nie mogą one stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń wykonawcy wobec zamawiającego. Są to jedynie prognozowane ilości na sezon 2009/2010 - rzeczywiste ilości będą zależne od warunków pogodowych. 4. Zakres i sposób świadczenia usług Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia zakresu świadczonych usług. W przypadku ogłoszenia I fazy zimowego utrzymania dróg wykonawca jest obowiązany posiadać w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godzin cały sprzęt jakim dysponuje. I faza prowadzenia zimowego utrzymania oznacza warunki zagrożenia i zmiennych stanów pogodowych. II faza prowadzenia zimowego utrzymania oznacza rozpoczęcie pracy sprzętu - odśnieżanie i/lub posypywanie materiałem uszarstniającym. Będzie ona ogłaszana przez przedstawiciela zamawiającego lub przez wykonawcę po uzgodnieniu tego z zamawiającym. 5. Wynagrodzenie Wykonawcy w trakcie trwania umowy będzie obliczane w następujący sposób: 5.1. za roboczogodzinę zwalczania śliskości materiałami uszarstniającymi w gotowości wyjazdu w ciągu 1,5 godziny od wystąpienia warunków atmosferycznych utrudniających ruch 5.2. za roboczogodzinę odśnieżania z jednoczesnym zwalczaniem śliskości materiałami uszarstniającymi w gotowości wyjazdu w ciągu 1,5 godziny od wystąpienia warunków atmosferycznych utrudniających ruch. Wynagrodzenie określone w pkt 5.1. i 5.2. musi uwzględniać wszelkie koszty i materiały konieczne do prowadzenia akcji (poza materiałami do zwalczania śliskości zimowej i uszarstniania nawierzchni), tj.: a) montaż pługa na samochód Wykonawcy oraz demontaż sprzętu po zakończeniu sezonu, b) posiadanie lamp sygnalizacyjnych koloru pomarańczowego, c) posiadanie dodatkowych lamp reflektorowych (szperacz), d) wyposażenie kierowców w telefony komórkowe, e) każdorazowy załadunek samochodów, f) paliwo i inne bieżące materiały eksploatacyjne, g) dojazd do miejsca wezwania, h) zabezpieczenie materiałów do zwalczania śliskości i uszarstniania przed wpływem warunków atmosferycznych, i) zmianowość sprzętu, j) obowiązek w przypadku awarii zastąpienia sprzętem tego samego typu, i będzie płacone za fizycznie wykonane godziny pracy. UWAGA! Na potrzeby porównania i oceny ofert Wykonawca obliczy łączną cenę ofertową na podstawie prognozowanych ilości godzin dla poszczególnych rodzajów usług (zgodnie z formularzem cenowym). Ma to jedynie charakter pomocniczy i teoretyczny a rozliczenie będzie następowało w oparciu o rzeczywiste wykonanie czynności na podstawie stawek zawartych w formularzu ofertowym oraz umowie..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.21.20.00-6.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.04.2010.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.