eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › Budowa trzech wielorodzinnych budynków mieszkalnych z wbudowanymi usługami i parkingiem podziemnym oraz sieciami, przyłączami, ulicami, chodnikami, parkingami, małą architekturą, zielenią, oświetleniem zewnętrznym i monitoringiem terenu przy ul. Grunwaldzkiej 64, 66 oraz Placu Chełmińskim 7 w Bydgoszczy

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-07-08

Bydgoszcz: Budowa trzech wielorodzinnych budynków mieszkalnych z wbudowanymi usługami i parkingiem podziemnym oraz sieciami, przyłączami, ulicami, chodnikami, parkingami, małą architekturą, zielenią, oświetleniem zewnętrznym i monitoringiem terenu przy ul. Grunwaldzkiej 64, 66 oraz Placu Chełmińskim 7 w Bydgoszczy
Numer ogłoszenia: 190600 - 2011; data zamieszczenia: 08.07.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Bydgoskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. , ul. Gackowskiego 1B, 85-137 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3201410, faks 052 3201420.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.btbs.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: spółka komunalna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa trzech wielorodzinnych budynków mieszkalnych z wbudowanymi usługami i parkingiem podziemnym oraz sieciami, przyłączami, ulicami, chodnikami, parkingami, małą architekturą, zielenią, oświetleniem zewnętrznym i monitoringiem terenu przy ul. Grunwaldzkiej 64, 66 oraz Placu Chełmińskim 7 w Bydgoszczy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa trzech budynków (65 mieszkań, lokale użytkowe, parking podziemny) zakres określony w SIWZ oraz dokumentacji projektowej.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.21.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego i domów jednorodzinnych 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: wymagane wadium : 420.000,00 PLN

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia Zamawiający żąda wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - o łącznej kubaturze co najmniej 26.000 m3, przy jednoczesnym wykonaniu co najmniej jednego zadania o kubaturze co najmniej 10.000 m3, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty te wykonane zostały zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Za roboty potwierdzające spełnianie warunku wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna wyłącznie wykonanie przez składającego ofertę, jako głównego wykonawcę, nowych obiektów budowlanych z wielostanowiskowym parkingiem podziemnym, takich jak: budynki mieszkalne wielorodzinne, hotele, banki, szkoły, biurowce, szpitale - wszystkie w technologii tradycyjnej (stropy żelbetowe, ściany murowane) o minimum trzech kondygnacjach nadziemnych;

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • o udzielenie zamówienia ubiegać mogą się wykonawcy, którzy dysponujący odpowiednim potencjałem technicznym

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Uwzględniając przedmiot zamówienia, Wykonawca musi dysponować osobami legitymującymi się doświadczeniem i kwalifikacjami odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi w ofercie kandydatów na każdą funkcję wymienioną poniżej, które spełniają następujące wymagania: - jedna osoba na stanowisko kierownika budowy - legitymująca się uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, z minimum 3-letnim doświadczeniem na stanowisku kierownika budowy, w tym doświadczeniem w zakresie budowy podziemnego parkingu wielostanowiskowego, - jedna osoba na stanowisko kierownika robót elektrycznych legitymująca się odpowiednimi uprawnieniami, z minimum 3-letnim doświadczeniem na stanowisku kierownika robót elektrycznych, - jedna osoba na stanowisko kierownika robót branży wodno-kanalizacyjnej i centralnego ogrzewania legitymująca się uprawnieniami do kierowania robotami w tej specjalności z minimum 3-letnim doświadczeniem na stanowisku kierownika robót tej branży , - jedna osoba na stanowisko kierownika robót branży wentylacji mechanicznej, legitymująca się uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i mechanicznych urządzeń wentylacyjnych z minimum 3-letnim doświadczeniem na stanowisku kierownika robót tej branży , Jedna osoba na stanowisku kierownika robót może legitymować się większą liczbą uprawnień. Przez minimalne doświadczenie dla stanowisk, gdzie wymagane są uprawnienia budowlane rozumie się lata czynne zawodowo od daty uzyskania uprawnień budowlanych w realizacji budynków mieszkalnych wielorodzinnych lub obiektów wskazanych w ust. 4 pkt 1. Dla wykazania doświadczenia zawodowego, nie można sumować okresów zatrudnienia danej osoby na kilku budowach w tym samym czasie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów : - sprawozdania finansowego, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku Wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. Zamawiający uzna, że Wykonawca może ubiegać się o wykonanie zamówienia, jeżeli wykaże się obrotami po 15.000.000,00 PLN odpowiednio w 2008, 2009 i 2010 roku lub proporcjonalnymi w przypadku Wykonawcy działającego krócej, - opłaconej polisy a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na co najmniej kwotę 6.000.000,00 PLN - aktualnej na dzień składania ofert i realizacji umowy. W przypadku upływu ważności polisy przed zakończeniem umowy, Wykonawca zobowiązany będzie do odnowienia polisy na co najmniej tych samych warunkach, - informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy nie mniejszą niż 6.000.000,00 PLN. Informacja musi być wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wykonawca polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów, Zamawiający wymaga przedłożenia informacji dotyczącej tych podmiotów.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

9. Zgodnie z art. 144 ust.1 Prawa zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza zmiany umowy wyłącznie w następującym zakresie i na następujących warunkach : 1) zmiana terminu realizacji umowy w przypadkach uzasadnionych okolicznościami, których nie można było przewidzieć, w szczególności warunki pogodowe lub w następstwie zawarcia umowy o roboty dodatkowe, na żądanie Zamawiającego, 2) uzasadniona zmiana w zakresie zastosowanych materiałów lub technologii - w szczególności może dotyczyć dostosowania obiektów i mieszkań do potrzeb osób niepełnosprawnych, 3) zmiana w zakresie robót wykończeniowych w lokalach usługowych, 4) zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT) - w tym przypadku zmianie może ulec wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę wynikającą ze zmienionych stawek ww. podatku obowiązujących w dacie powstania obowiązku podatkowego w czasie trwania umowy, 5) zmiany wynagrodzenia w następstwie zmniejszenia wartości lub zakresu robót, wprowadzenia robót zamiennych, 6) modyfikacje przyjętych harmonogramów

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.btbs.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 85-137 Bydgoszcz, ul. Gackowskiego 1B.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.08.2011 godzina 10:00, miejsce: 85-137 Bydgoszcz, ul. Gackowskiego 1B, Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest finansowane ze środków własnych będących w dyspozycji Zamawiającego oraz z kredytu Banku Gospodarstwa Krajowego. Zamawiającemu udzielono promesy kredytu. Warunkiem złożenia przez Zamawiającego wniosku o kredyt, jest uprzednie wyłonienie Wykonawcy w trybie Prawa zamówień publicznych, jednak Zamawiający uwzględniając procedury stosowane przez Bank Gospodarstwa Krajowego, nie ma gwarancji przyznania kredytu na warunkach określonych w promesie. Dlatego : 1) przekazanie terenu budowy Wykonawcy może nastąpić dopiero po zawarciu umowy o kredyt z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, 2) Zamawiającego nie mogą obciążać następstwa i skutki dla Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana w niniejszym postępowaniu, mogące wyniknąć z odmowy przyznania Zamawiającemu kredytu, co musiałoby skutkować odstąpieniem od realizacji inwestycji i od umowy o roboty budowlane zawartej z Wykonawcą, 3) Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty faktur przejściowych wystawianych za okresy dwumiesięczne, za roboty finansowane ze środków Banku Gospodarstwa Krajowego, w ciągu 10 dni roboczych licząc od dnia wpływu tych środków na rachunek bankowy Zamawiającego..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.