eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rogowo › Budowa kanalizacji ściekowej z przykanalikami, kolektorami tłocznymi i przepompowniami ścieków w miejscowości Grochowiska Księże

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-09-04

Rogowo: Budowa kanalizacji ściekowej z przykanalikami, kolektorami tłocznymi i przepompowniami ścieków w miejscowości Grochowiska Księże
Numer ogłoszenia: 189933 - 2012; data zamieszczenia: 04.09.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Rogowo , ul. Kościelna 8, 88-420 Rogowo, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 3024053, faks 52 3024275.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://rogowo.bip.net.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji ściekowej z przykanalikami, kolektorami tłocznymi i przepompowniami ścieków w miejscowości Grochowiska Księże.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się wykonanie budowy kanalizacji ściekowej z przykanalikami, kolektorami tłocznymi i przepompowniami ścieków w miejscowości Grochowiska Księże w szczególności: 1)budowa kanalizacji ściekowej grawitacyjnej O 200 mm o łącznej długości 2 414,00 mb w tym: a) O 200 z rur PCV litych o długości 2 382,00 mb; b) O 200 z rur PETS o długości 32,0 mb; 2) budowa przykanalików O 200 i O 160 z rur litych PCV szt 53 o łącznej długości 502,0 mb z wejściem 1,0 mb na teren poszczególnych nieruchomości zakończonych studnią PCV O 425 w tym: a) odcinki przykanalików od kanału głównego do granicy działki z rur litych PCV o łącznej długości 411,0 mb w tym: O 200 dł. 13,0 mb i O 160 o dł. 398 mb; b) odcinki przykanalików od granicy działki do pierwszej studzienki na posesji z rur litych PCV o łącznej dł. 91,0 mb w tym: O 200 dł. 2,0 mb i O 160 dł. 89,0 mb; 3) budowa studni rewizyjnych żelbetowych na rurociągu tłocznym O 1200 mm - 2 szt; 4) budowa studni odpowietrzająco - napowietrzających i płuczących O 1200 mm - 2 szt; 5) budowa studni odwodnieniowej z rewizją O 1200 mm - 1 szt; 6) budowa studni rozprężnej O 1200 mm - 1 szt; 7) budowa studni rewizyjnych O 1200 mm na kanałach grawitacyjnych głównych - 32 szt; 8) budowa studni rewizyjnych O 425 mm na kanałach grawitacyjnych głównych - 42 szt; 9) budowa rurociągu tłocznego: z przepompowni PS-1 z włączeniem do istniejącej studni połączeniowej z rur PE 100 PN10 SDR17 O 110 mm oraz z przepompowni PS-2 z rur PE 100 PN10 SDR17 O 90 mm (włączenie do studni rozprężnej) o łącznej długości 2 100,0 mb w tym: a) O 90 mm PE 100 PN 10 SDR 17 o długości 135,0 mb; b) O 110 mm PE 100 PN 10 SDR 17 o długości 1 965,0 mb; 10) budowa przepompowni ścieków PS-1 z polimerobetonu o średnicy 1 500 mm wraz z: a)montażem kompletnej przepompowni ścieków PS-1 (wraz z rozdzielnicą R-1 oprócz wyposażenia standardowego w torach zasilania pompy - zastosować należy urządzenia łagodnego ruchu i hamowania, zabezpieczenie przeciwprzepięciowe - ochronnik typu C, wyłącznik zmierzchowy oraz zabezpieczenie oświetlenia zewnętrznego - 6A, modem umożliwiający powiadomienie o awarii w systemie GSM-PLUS) 1 kpl - (dodatkowo 1 pompa rezerwowa); b)utwardzeniem terenu przepompowni kostka betonową o grubości 8 cm na podbudowie betonowej o powierzchni 38,0 m2; c)utwardzenie wjazdu kostką betonową o gr. 8 cm na podbudowie betonowej o powierzchni 38,0 m2; d)teren przepompowni wygrodzić ogrodzeniem z siatki stalowej ocynkowanej powlekanej PCV na słupkach stalowych rurowych o wysokości 1,50 m i cokoliku betonowym długość ogrodzenia 35,10 mb w tym brama i furtka (3,0+1,0 m); e) doprowadzeniem wody z rur PE O 63 o długości 5,0 m z montażem studzienki wodomierzowej O 1000 mm z wodomierzem JS130-10 O 40 mm i hydrantem ogrodowym O 50; f)wykonaniem zasilania energetycznego przepompowni i oświetlenia zewnętrznego z montażem lampy oświetleniowej na słupie stalowym ocynkowanym (załączanie oświetlenia przekaźnikiem zmierzchowym); g)wykonaniem ramy stalowej pod wysięgnik do pompy - 1 szt; h)oznakowaniem tablicą opisową 60x40 cm na słupku z rury typ S przepompowni - 1 szt; i)dokonaniem nasadzeń krzewów iglastych (żywotnik zachodni) - 28 szt; j)wykonaniem trawnika na powierzchni - 34,45 m2; 11)budowa przepompowni ścieków PS-2 z polimerobetonu o średnicy 1 200 mm wraz z: a)montażem kompletnej przepompowni ścieków PS-2 (wraz z rozdzielnicą R-2 oprócz wyposażenia standardowego w torach zasilania pompy - zastosować należy urządzenia łagodnego ruchu i hamowania, zabezpieczenie przeciwprzepięciowe - ochronnik typu C, wyłącznik zmierzchowy oraz zabezpieczenie oświetlenia zewnętrznego - 6A, modem umożliwiający powiadomienie o awarii w systemie GSM - PLUS) - 1 kpl (dodatkowo 1 pompa rezerwowa); b)utwardzeniem terenu przepompowni kostka betonową o grubości 8 cm na podbudowie betonowej o powierzchni - 42,0 m2; c)utwardzenie wjazdu kostką betonową o gr. 8 cm na podbudowie betonowej o powierzchni - 52,0 m2; d)teren przepompowni wygrodzić ogrodzeniem z siatki stalowej ocynkowanej powlekanej PCV na słupkach stalowych rurowych o wysokości 1,50 m i cokoliku betonowym o długość ogrodzenia - 36,0 mb w tym: brama i furtka (3,0+1,0 m); e)doprowadzeniem wody z rur PE O 63 o długości 9,0 m z montażem studzienki wodomierzowej O 1000 mm z wodomierzem JS130-10 O 40 mm i hydrantem ogrodowym O 50; f)wykonaniem zasilania energetycznego przepompowni i oświetlenia zewnętrznego z montażem lampy oświetleniowej na słupie stalowym ocynkowanym (załączanie oświetlenia przekaźnikiem zmierzchowym); g)wykonaniem ramy stalowej pod wysięgnik do pompy - 1 szt; h)oznakowaniem tablicą opisową 60x40 cm na słupku z rury typ S przepompowni - 1 szt; i)dokonaniem nasadzeń krzewów iglastych (żywotnik zachodni) - 30 szt; j)wykonaniem trawnika na powierzchni 39,0 m2; 12) ewentualna wymiana gruntu na odcinkach gdzie występuje asfalt na szerokości i głębokości zgodnie z przedmiarem robót; 13)wykonanie 1 (jednego) przewiertu na rurociągu tłocznym rura ochronną PEHD O 200/11,4 o długości 45,0 m; 13)odbudowa wjazdów na posesje z kostki betonowej gr. 8 cm na podbudowie betonowej; 14)odbudowa istniejących nawierzchni - brukowej, z tłucznia, z żużla paleniskowego, gruntowej oraz odtworzenie nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej grysowej wraz z podbudową (wszystkie warstwy odbudowanej nawierzchni należy starannie zagęścić zgodnie z obowiązującymi normami) oraz zgodnie z przedmiarami robót; 15)skrzyżowania projektowanej kanalizacji grawitacyjnej z istniejącymi urządzeniami melioracyjnymi wykonać zgodnie z warunkami zawartymi w uzgodnieniu z Gminną Spółką Wodną w Rogowie (oznakować po obu stronach słupkami betonowymi) - 7 szt; 16)przebudowa istniejącej sieci wodociągowej z projektowaną kanalizacją - 10 miejsc; 17)Zamawiający zaleca dokonanie wizji w terenie przed przystąpieniem do przygotowania oferty; 18)Wymagania dotyczące robót: a)wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, p.poż., ochrony zdrowia i środowiska oraz zgodnie z poleceniami inspektora nadzoru; b)roboty należy prowadzić zgodnie z wymaganiami dokumentacji określającej przedmiot zamówienia, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz wymogami niniejszej SIWZ; c)użyte materiały i urządzenia powinny być fabrycznie nowe w I gatunku jakościowym i wymiarowym, mieć odpowiednie dopuszczenia do stosowania w budownictwie (normy, aktualne atesty, świadectwa, certyfikaty, gwarancje) i zapewniających sprawność eksploatacyjną. 19)Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie również: a)do formularza ofertowego załączyć kosztorys ofertowy sporządzony metodą szczegółową; b)pokrycie kosztów zajęcia pasa drogowego przy drodze krajowej Nr 5 oraz drodze powiatowej relacji Wełna - Wiewiórczyn (działka nr 94), w tym wystąpienie do GDDKiA w Bydgoszczy o zgodę na zajęcie pasa drogowego na czas wykonywania robót budowlanych oraz do Zarządu Dróg Powiatowych w Żninie z siedzibą w Podgórzynie; c)pokrycie kosztów wytyczenia obiektu oraz wykonanie inwentaryzacji powykonawczej (obsługa geodezyjna); d)odpowiedzialność za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia; e)sporządzenie planu bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (BIOZ) przez kierownika budowy (robót); f)wykonanie projektu organizacji ruchu na czas budowy; g)wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia; h)organizacja placu budowy oraz jego zabezpieczenie przed dostępem osób trzecich; i) w przypadku uszkodzenia jakiejkolwiek infrastruktury technicznej podziemnej (telekomunikacyjnej, energetycznej, sieci wodociągowej wraz z przyłączami, urządzenia melioracyjne) Wykonawca będzie zobowiązany we własnym zakresie i na własny koszt niezwłocznie je usunąć po uprzednim zawiadomieniu inwestora, gestora urządzeń; j)pokrycie kosztów zużycia energii elektrycznej i wody; k)wykonanie niezbędnych sprawdzeń, badań i pomiarów; l)po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym; m)po wykonaniu przez Wykonawcę robót przewidzianych niniejszą SIWZ Zamawiający dokona ich odbioru. Celem odbioru jest sprawdzenie należytego wykonania tych robót tzn. zgodnie z dokumentacją techniczną, Specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, przy uwzględnieniu wszystkich pozycji wynikających z przedmiaru robót; n)przed przystąpieniem do końcowego odbioru robót Wykonawca przedstawia Zamawiającemu certyfikaty lub atesty na zastosowany materiał, karty gwarancyjne, protokóły z przeprowadzonych prób ciśnieniowych sieci wodociągowej, kanalizacyjnej i prób szczelności (odbiór odcinkami), protokóły zagęszczania gruntu po trasach wybudowania kanalizacji ściekowej, kolektorów tłocznych, przykanalików oraz protokółu odbioru odcinka kolektora tłocznego pod drogą krajową Nr 5 przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy, kosztorysy szczegółowe powykonawcze - zgodnie z załączonymi przedmiarami robót, książkę obmiaru robót oraz dziennik budowy; o)spełnienie innych wymagań określonych we wzorze umowy oraz wynikających z obowiązujących przepisów prawa. 20)Możliwość zatrudnienia podwykonawców: a)Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia przez Wykonawcę wykonanie części zamówienia podwykonawcom; w takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresu), której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom; b)Zamawiający może zgodnie z art. 6471 k.c. wnieść sprzeciw lub zastrzeżenia do umowy zawartej pomiędzy Wykonawcą a podwykonawcą. 21)Zamawiający wymaga, że: a)Wykonawca udzieli min. 60 miesięcznej gwarancji liczonej od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlano - montażowych i podpisania (bez uwag) protokółu końcowego; b)na odbiór końcowy przedmiotu zamówienia Wykonawca przedłoży kosztorys powykonawczy sporządzony metodą szczegółową. Wszystkie dobrane typy materiałów i urządzeń, jakie przytoczono w projektach budowlano wykonawczych, przedmiarach robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych należy traktować jako przykładowe, mające na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia oraz określające standard techniczny i jakościowy, z możliwością zastąpienia ich zamiennie innym materiałami i urządzeniami, co najmniej równorzędnymi pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych i jakościowych oraz odpowiadają opisowi zamówienia i nie powodują naruszenia warunków na podstawie, których wydano decyzje - pozwolenia na budowę. Wszystkie zastosowane materiały muszą posiadać atesty, aprobaty techniczne, certyfikaty, świadectwa, natomiast urządzenia karty gwarancyjne oraz być zgodne z Polskimi Normami. Teren realizacji inwestycji objęty jest ochroną archeologiczną. Zamawiający zapewni: 1) nadzór inwestorski, 2) nadzór archeologiczny, oraz po przekazaniu bez wad przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę Zamawiający uzyska pozwolenie na użytkowanie w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Żninie. Koszty opłaty przyłączeniowej dla przepompowni PS-1 i PS-2 poniósł Zamawiający. Szczegółowy zakres prac precyzują: dokumentacje techniczne, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiary robót oraz dokumentacja geotechniczna, które stanowią załączniki do niniejszej SIWZ i zamieszczone są na stronie internetowej http://rogowo.bip.net.pl oraz dostępne w siedzibie Zamawiającego w godzinach urzędowania..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Ustala się wadium w wysokości 35 000,00 zł (słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych). 2.Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium może być wniesione: 1)w pieniądzu; 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3)gwarancjach bankowych; 4)gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4.Wadium wniesione w pieniądzu Wykonawca wpłaci przelewem na konto Urzędu Gminy Rogowo BS Strzelno O/Rogowo Nr 62 8159 0003 2003 0300 0550 0002 z dopiskiem Budowa kanalizacji ściekowej z przykanalikami, kolektorami tłocznymi i przepompowniami ścieków w miejscowości Grochowiska Księże. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5.Wadium wnoszone w innej formie jak pieniądze Wykonawca składa w oryginale w Urzędzie Gminy Rogowo, pokój nr 11 lub zamieszcza w odrębnej kopercie i składa w miejscu wyznaczonym na składanie ofert w godzinach od 7:15 do 15:15. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. 6.Gwarancje ubezpieczeniowe lub gwarancje bankowe oraz poręczenia złożone jako zabezpieczenie wadium muszą posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania z ofertą oraz zawierać stwierdzenie, że na pierwsze żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkiem przetargu, następuje bezwarunkowa wpłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 7.Brak wniesienia wadium na warunkach jak wyżej spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania (art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy). 8.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 9.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11.Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy tj.: a)gdy w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie; b)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; c)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; d)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Weryfikacja tego warunku nastąpi poprzez odesłanie do odrębnych przepisów, które wskazują na obowiązek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności. Wykazaniu spełnienia tego warunku może posłużyć odpowiedni dokument koncesji, zezwolenia lub licencji Wykonawcy (ubiegającego się o zamówienie publiczne - przyszła strona umowy). Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia / nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy (załącznik nr 2 do SIWZ) potwierdzającego spełnienie tego warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie. Do weryfikacji spełnienia tego warunku posłużą odpowiednio wykazy wykonanych robót budowlanych. Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawcy udokumentują, że wykonali tj. zakończyli roboty budowlane w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonywania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykonawcy powinni udokumentować co najmniej trzy roboty budowlane w zakresie podobnych robót budowlanych polegających na budowie sieci kanalizacyjnej-załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponują potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 1)Dysponują potencjałem technicznym Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: a)dysponuje maszynami i narzędziami budowlanymi minimum: - koparko - spycharką kołową o poj. łyżki 0,25 m3- 1 szt; - koparko - ładowarką jednonaczyniową kołową 0,60 m3 - 1 szt; - koparką gąsienicową 1,0 m3- 1 szt; - spycharką gąsienicową 74 KW - 1 szt, - samochodem samowyładowczym o masie załadunku min. 5,0 ton - 3 szt, - sprzętem do zagęszczenia gruntu ubijak spalinowy 50 kg - 2 szt, -zestawem do odwodnienia liniowego (zestaw igłofiltrów z agregatem prądowym - 1 kpl; - zestawem do wykonywania przecisków (metodą sterowaną) - 1 kpl; - zagęszczarką - 1 szt. Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia / nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy (załącznik nr 2 do SIWZ) potwierdzającego spełnienie tego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi będącymi przedmiotem zamówienia o specjalnościach min. w ograniczonym zakresie: a) konstrukcyjno - budowlanej, b) sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych wodociągowych i kanalizacyjnych, c) sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, d) drogowej. Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia / nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy (załącznik nr 2 do SIWZ) potwierdzającego spełnienie tego warunku.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą się odpowiednim potencjałem ekonomicznym tj. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, poprzez posiadanie na dzień składania ofert aktualnego dokumentu potwierdzającego wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszą niż 500 000,00 zł oraz aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 zł. Jeżeli z uzasadnionych przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia / nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy (załącznik nr 2 do SIWZ) potwierdzającego spełnienie tego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Inne dokumenty nie wymienione w ust. 1-7 niniejszego rozdziału SIWZ: a)wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz oferty załącznik nr 1 do SIWZ; b)kosztorys szczegółowy należy załączyć do formularza ofertowego; c)projekt umowy (zaparafowany na każdej stronie) stanowiący załącznik nr 11 do SIWZ; d)harmonogram rzeczowo-finansowy- załącznik nr 1 do projektu umowy; e)zobowiązanie innego podmiotu załącznik nr 10 do SIWZ; f) Wykonawca winien w ofercie wskazać części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom - załącznik nr 8 do SIWZ. g) Wykonawca prowadzący działalność gospodarczą winien do oferty dołączyć dokument rejestrowy wykazujący do reprezentowania podmiotu, a w przypadku osób fizycznych wydruk z Centralnego Ewidencji I Informacji O Działalności Gospodarczej (CEIDIG) w Rzeczypospolitej Polskiej.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, a dotyczących: 1)zmiany kierownika robót bądź osób wskazanych do kontaktu w sprawach realizacji umowy w przypadku zdarzeń uniemożliwiających wykonywanie przez nich wskazanych funkcji; 2)zmiany terminu zakończenia realizacji inwestycji: a)z powodu okoliczności siły wyższej tj. klęski żywiołowej, warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych; b)w przypadku prowadzenia badań w wykopaliskach archeologicznych; 3)zmiany obowiązującej stawki podatku VAT: a)zmiana stawki VAT dotyczyć będzie ceny kontraktowej, w części jakiej dotyczą te zmiany przepisów. 4)zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu ze środków UE lub wytycznych dotyczących realizacji projektu. 5)zmiany sposobu wykonania robót budowlanych na skutek zmian technologicznych spowodowanymi następującymi okolicznościami: a)niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; b)pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót; c)pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; d)konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groził niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy; e)odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych warunki terenowe, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych; f)konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 5 możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót. Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy jest możliwa w przypadkach wskazanych wyżej, na zasadach określonych w warunkach umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://rogowo.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urzęd Gminy Rogowo ul. Kościelna 8, 88-420 Rogowo.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.09.2012 godzina 11:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w Urzędzie Gminy Rogowo ul. Kościelna 8, 88-420 Rogowo pokój nr 3 - sekretariat (parter) do dnia 20 września 2012r..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w ramach działania 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej i pożyczki zaciągniętej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.