eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Suwałki › Zadanie 1 - Wybudowanie instalacji do suszenia osadów ściekowych. Zadanie 2 - Hermetyzacja i dezodoryzacja obiektów oczyszczalni ścieków.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-02-09

Suwałki: Zadanie 1 - Wybudowanie instalacji do suszenia osadów ściekowych. Zadanie 2 - Hermetyzacja i dezodoryzacja obiektów oczyszczalni ścieków.
Numer ogłoszenia: 18878 - 2011; data zamieszczenia: 09.02.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji , ul. Gen. Wł. Sikorskiego 14, 16-400 Suwałki, woj. podlaskie, tel. 087 5676053, faks 087 5675022.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pwik.suwalki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka Prawa Handlowego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zadanie 1 - Wybudowanie instalacji do suszenia osadów ściekowych. Zadanie 2 - Hermetyzacja i dezodoryzacja obiektów oczyszczalni ścieków..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem niniejszego zamówienia są roboty z projektowaniem na wykonanie dwóch zadań: Zadanie 1: zaprojektowanie i wybudowanie instalacji suszenia (ISuO) dla potrzeb gospodarki osadowej na oczyszczalni ścieków w Suwałkach. Zadanie 2: zaprojektowanie i wybudowanie instalacji hermetyzacji i dezodoryzacji obiektów oczyszczalni ścieków w Suwałkach. Opis przedmiotu zamówienia dla zadania 1. W instalacji suszone będą osady pofermentacyjne. Wydajność ISuO dla uwodnienia 80% - 13 000 Mg/rok, przyjęty czas pracy instalacji w roku - 7200 godzin, wydajność godzinowa suszarki - 1805 kg/h osadu o zawartości suchej masy około 20%, efekt suszenia - 90% suchej masy. Inwestycja składać się będzie z następujących integralnych instalacji i obiektów: a. Instalacji odwadniania osadów. b. Instalacji suszenia osadów. c. Urządzeń do dezodoryzacji powietrza po suszeniu. d. Budynku, w którym te instalacje będą zamontowane. e. Dwóch wiat. f. Zewnętrznych rurociągów: wody pitnej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, ciepłowniczych, ścieków oczyszczonych wraz przepompownią do ich tłoczenia. g. Rurociągów gazu propan-butan i zbiorników na gaz. h. Rurociągów biogazu. i. Linii kablowych NN, j. Lub linii kablowej SN wraz z trafostacją na potrzeby tej inwestycji. k. Systemu monitoringu i sterowania wraz z instalacją do radiowego przesyłu danych do dyspozytorni. l. Innych urządzeń i obiektów niezbędnych do poprawnego funkcjonowania przedmiotowej inwestycji. m. Lokalnych dróg, chodników i placów. Zakres prac Kontraktowych obejmuje: - Wykonanie projektu budowlanego, a po uzyskaniu pozwolenia na budowę także projektów wykonawczych wraz z niezbędnymi rysunkami szczegółowymi we wszystkich branżach. Projekty powinny uwzględniać wszystkie wymagania zawarte w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji. - Sporządzenie drugiego Raportu Oddziaływania na Środowisko (ROŚ), jeżeli wymagać będzie tego organ przed wydaniem pozwolenia na budowę oraz uczestniczenie w procedurach oceny oddziaływania na środowisko zaprojektowanych instalacji. - Uzyskania pozwolenia na budowę - Przeprowadzenie prób testowych na przewoźnych wirówkach i innych urządzeniach do odwadniania osadów celem sprawdzenia możliwości poprawienia skuteczności odwadniania osadu i doboru właściwych urządzeń do odwadniania. - Jeżeli w ocenie Wykonawcy są niezbędne - wykonanie badań właściwości fizycznych i składu chemicznego osadów niezbędnych do właściwego doboru procesu suszenia. - Wykonanie pełnego zakresu robót budowlano-montażowych ujętych w projektach wraz z dostawą urządzeń i ich montażem. - Wykonanie niezbędnych robót towarzyszących (np. zorganizowanie placu budowy, rozebrania istniejących obiektów np. powierzchni betonowej istniejącej w miejscu przeznaczonym na budynek, zorganizowanie biura budowy i zaplecza budowy, uporządkowania terenu po pracach itp.). - Uruchomienie, wykonanie rozruchu (tzw. Próby Końcowe) i eksploatacji wstępnej, a następnie przekazanie do użytkowania. - Badanie skuteczności działania urządzeń usuwających odory z powietrza wypuszczonego do atmosfery po suszeniu - analiza chemiczna próbek na zawartość amoniaku i siarkowodoru. - Zbadanie i udokumentowanie faktycznej energochłonności procesu suszenia w zakresie zużywania energii cieplnej i elektrycznej oraz zużywania paliwa do suszenia. - Wykonanie pomiarów hałasu emitowanego przez suszarnię. - Dokonanie przeszkolenia personelu Zamawiającego w zakresie niezbędnym do poprawnej eksploatacji wybudowanych instalacji i obiektów. - Sporządzenie instrukcji obsługi (eksploatacji) z uwzględnieniem procedur rozruchu i zatrzymania. - Uzyskanie dokumentów UDT i dopuszczenia do użytkowania dla urządzeń, które podlegają pod Dozór Techniczny. - Doprowadzenie do uzyskania pozwolenia na eksploatację wydawanego przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. - Sporządzenie operatu, wymaganego przez ustawę Prawo Ochrony Środowiska, niezbędnego do uzyskania pozwolenia na eksploatację wybudowanych instalacji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został Części III 3.1 niniejszej SIWZ - Program Funkcjonalno-Użytkowy. Opis przedmiotu zamówienia dla zadania 2. Hermetyzacja i dezodoryzacja obejmuje następujące obiekty: przepompownię główną ścieków, budynek separatora piasku, piaskownik, koryto ścieków za piaskownikiem, komora rozdziału ścieków przed osadnikami wstępnymi, trzy osadniki wstępne, komory defosfatacji osadu, zbiornik (zagęszczacza) osadu pofermentacyjnego, budynek wirówek. Zakres robót obejmuje wykonanie m.in: a) wykonanie dokumentacji wg pkt. 1.4.1.1 PFU oraz Warunków Kontraktu wraz z wykonaniem dokumentacji konstrukcyjnej dla przekryć w przypadku gdy jest to wyrób jednostkowy; b) przykrycie kopułami wykonanymi z laminatów następujących obiektów: trzech osadników wstępnych, komory rozdziału, komory defosfatacji, grawitacyjnego zagęszczacza osadu, piaskownika wraz z korytem odpływowym ścieków za wiatą piaskownika; c) przebudowę i zaadaptowanie do potrzeb hermetyzacji istniejących instalacji wentylacji w budynkach: przepompowni głównej ścieków, separatora piasku i wirówek, d) dostarczenie i zamontowanie biofiltrów (z biomasą) wraz z fundamentami oraz ze wszelkimi urządzeniami towarzyszącymi typu: wentylatory, nawilżacze powietrza, rozdzielnice elektryczne, miejscowe wskaźniki kontroli pracy itp , e) wykonanie kanałów wentylacyjnych do transportu powietrza pomiędzy hermetyzowanymi obiektami i biofiltrami, f) zainstalowanie mat żelowych w wybranych pomieszczeniach, g) wykonanie dróg dojazdowych oraz dojść i dojazdów do biofiltrów, h) wykonanie niezbędnych przyłączy wodociągowo-kanalizacyjnych i elektrycznych, w tym rurociągów wód technologicznych do biofiltrów i rurociągu obiegowego piaskownika, i) wykonanie prac demontażowych: zgarniacza piaskownika, torowiska wózka piasku, zgarniaczy w osadnikach, koryt przelewowych osadnika wstępnego, koryta w zagęszczaczu osadu, zwężki w korycie za piaskownikiem, zbędnych barierek przekrywanych obiektów, j) wykonanie izolacji chemoodpornej ścian betonowych powyżej lustra ścieków w przekrywanych obiektach kubaturowych, k) dostawę i montaż nowych zgarniaczy osadu do trzech osadników wstępnych, l) wymianę skorodowanych koryt przelewowych osadników i wzmocnienie kolumn centralnych, wykonanie krat (kierownic wlotowych) w kolumnach centralnych, wykonanie zrzutników części pływających, wymiana krat w kolumnach centralnych. m) wymianę zgarniacza piasku na piaskowniku, n) wykonanie systemu przemiennego samoczynnego zamykania koryt w piaskowniku za pomocą zastawek, w zależności od ilości przepływających ścieków. Dopuszcza się zastosowanie innego niż ww. systemu regulacji, pod warunkiem, że poprawi skuteczność usuwania zawiesin organicznych z piasku. Ze względu na LKT nie może to być system napowietrzania piaskownika, o) wykonanie niezbędnych robót towarzyszących (np. zorganizowanie placu budowy, rozebrania istniejących obiektów, zorganizowanie biura budowy i zaplecza budowy, rozebrania elementów istniejących obiektów, przebudowy instalacji wentylacji w budynkach, uporządkowania terenu po pracach itp.), p) wykonanie systemu monitoringu i sterowania lokalnego biofiltrów z przystosowaniem do przesyłu radiowego. q) wykonanie prac remontowych wiaty piaskownika, r) uzupełnienie ubytków powierzchni betonowych przekrywanych obiektów, s) uruchomienie, wykonanie prób i prób końcowych a następnie przeprowadzenie eksploatacji wstępnej- zgarniaczy i instalacji dezodoryzacji. t) odtworzenie uszkodzonych nawierzchni dróg i trawników . u) badanie skuteczności działania biofiltrów i pozostałych urządzeń do dezodoracji - analiza chemiczna próbek powietrza na zawartość: związków siarkowodoru, amoniaku. v) szkolenie personelu Zamawiającego w zakresie niezbędnym do poprawnej eksploatacji wybudowanych instalacji i obiektów, w) odbudowa uszkodzonych dróg i chodników. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Programie Funkcjonalno-Użytkowym - Części III 3.2 niniejszej SIWZ. Niniejsze zamówienie (Zad. 1 i Zad. 2) jest współfinansowane w 70,37% ze środków UE w ramach POIiŚ, oś priorytetowa I, działanie 1.1 - projekt: Modernizacja oczyszczalni ścieków i rozwój infrastruktury wodno-kanalizacyjnej w Suwałkach - etap II.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż: Dla Zadania 1 - 10 % wartości zamówienia podstawowego Dla Zadania 2 - 10 % wartości zamówienia podstawowego polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju robót budowlanych jak w przedmiocie zamówienia określonym w Części III SIWZ - dotyczy obu zadań. Zamówienia uzupełniające zostaną udzielone po zaistnieniu następujących okoliczności: będą to roboty tego samego rodzaju, a uzupełnienie to dotyczy przedmiotu zamówienia i polegać będzie na wykonaniu robót niezbędnych do poprawnego funkcjonowania przedmiotu zamówienia. Robotami uzupełniającymi będą m.in.: roboty polegające na wzmocnieniu konstrukcji osadników wstępnych lub ich części, a także wykonaniu niezależnych fundamentów pod przekrycia obiektów, jeżeli konstrukcja tych obiektów będzie tego wymagała oraz wymiana rurociągów ciepłowniczych w celu poprawienia bilansu cieplnego instalacji suszenia osadu.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.21-2, 45.25.21.40-1, 42.51.43.10-8, 45.10.00.00-8, 45.11.12.00-0, 45.20.00.00-9, 45.21.00.00-2, 45.23.10.00-5, 45.30.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.35.10.00-2, 45.40.00.00-1, 45.41.00.00-4, 45.42.00.00-7, 45.43.00.00-0, 45.44.00.00-3, 74.23.20.00-4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: tak.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Dla zadania 1: 200 000,00 PLN Dla zadania 2: 100 000,00 PLN Dla obu zadań razem: 300 000,00 PLN.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia: Dla zadania 1: posiadać wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, doświadczenie w pełnym wymaganym zakresie powinien wykazać co najmniej jeden z członków Konsorcjum, nie dopuszcza się sumowania doświadczenia): - wykonać w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jedną robotę, której przedmiotem było wykonanie instalacji do suszenia osadów o wydajności nie mniejszej niż 250 kg smo/h (1250 kg/h osadów o uwodnieniu 20%) lub wybudowanie kotłowni o mocy nie mniejszej niż 1,0 MW opalanej gazem, olejem opałowym lub biomasą, lub budowa, przebudowa, rozbudowa (modernizacja) jednej oczyszczalni ścieków o przepustowości nie mniejszej niż 8 000 m3/d, lub przynajmniej jednego ciągu technologicznego na oczyszczalni ścieków o przepustowości nie mniejszej niż 8 000 m3/d. - Wykazać, że oferowany typ suszarki zainstalowany jest i pracuje co najmniej na trzech oczyszczalniach ścieków miejskich. Nie będą uznawane suszarki pracujące na osadach ze ścieków przemysłowych. Dla zadnia 2: posiadać wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, doświadczenie w wymaganym zakresie powinien wykazać co najmniej jeden z członków Konsorcjum, nie dopuszcza się sumowania doświadczenia, za wyjątkiem dostaw zgarniaczy): - w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonanie przykrycia dwóch okrągłych zbiorników, w tym jednego o średnicy nie mniejszej niż 24 m lub jednego obiektu prostokątnego i jednego okrągłego o wymiarach nie mniejszych niż: obiekt okrągły 24 m, obiekt prostokątny 20 x 20 m oraz zainstalowanie dwóch biofiltrów, każdy o przepustowości nie mniejszej niż 1 000 m3/h. Urządzenia te powinny być zainstalowane na oczyszczalniach ścieków lub przepompowniach ścieków, lub innych obiektach przemysłowych. Wartość wykonanych robót powinna być nie niższa niż 2 000 000 zł (netto). A także zrealizować jedną robotę, która polegała na dostarczeniu i zainstalowaniu przynajmniej jednego zgarniacza: do osadników radialnych na oczyszczalni ścieków. Dopuszcza się, aby ww. prace wykonywane były w ramach oddzielnych kontraktów. a) W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót budowlanych, odpowiednich do zadania 1, 2 lub 1 i 2, w zakresie budowy ww. obiektów i zainstalowanych suszarek sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszej IDW oraz dokumenty (referencje) potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Przedkładane dokumenty (referencje) potwierdzające muszą zawierać między innymi: a) wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował roboty, których dokumenty dotyczą, b) wskazanie podmiotu na rzecz, którego realizowane były roboty, c) wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia), d) wskazanie miejsca wykonania, e) rodzaju i wartości robót f) opinię podmiotu wskazanego powyżej w pkt. b stwierdzającą, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, przedstawia pisemne zobowiązanie (lub inny dokument) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ze zobowiązania tego powinno jednoznacznie wynikać wola udzielenia wykonawcy odpowiedniego zasobu - wskazywać jego rodzaj, czas udzielenia i inne istotne okoliczności.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - dla każdego zadania: W szczególności Wykonawca powinien dysponować (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał kadrowy): - kierownikiem robót budowlanych - jedna osoba, wykształcenie średnie techniczne lub wyższe techniczne. Proponowany kierownik robót powinien posiadać uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanych bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz. 578) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Dopuszcza się osoby posiadające równoważne uprawnienia wydane w innych krajach, zgodnie z dyrektywą 2005/36/WE z dnia 7 września 2005 r. w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych. Ww. osoba wskazana do wykonania zamówienia musi władać językiem polskim (w innym przypadku Wykonawca musi zapewnić w ramach zatrudnionego przez niego personelu stałą obsługę tłumacza). a) W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, odpowiednio dla zadania 1 i zadania 2, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia , a także zakresu wykonywanych przez nich czynności wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami, sporządzony według wzoru stanowiącego - załącznik nr 6. b) W celu potwierdzenia, że osoby , które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia Wykonawca składa stosowane oświadczenie - załącznik nr 6. Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, przedstawia pisemne zobowiązanie (lub inny dokument) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ze zobowiązania tego powinno jednoznacznie wynikać wola udzielenia wykonawcy odpowiedniego zasobu - wskazywać jego rodzaj, czas udzielenia i inne istotne okoliczności.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku): a) posiadać środki finansowe w wysokości co najmniej 1 000 000 PLN lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1 000 000 PLN w przypadku składnia oferty na jedno zadanie oddzielnie lub odpowiednio 2 000 000 PLN lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2 000 000 PLN w przypadku składnia oferty na dwa zadania razem. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w którym posiadają rachunek, potwierdzające posiadanie środków finansowych w wymaganej wysokości lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej w wymaganej wysokości. Informacja ta powinna zawierać kwoty. Nie dopuszcza się określenia typu: stan konta określa kwota siedmiocyfrowa. b) jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, przedstawia pisemne zobowiązanie (lub inny dokument) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ze zobowiązania tego powinno jednoznacznie wynikać wola udzielenia wykonawcy odpowiedniego zasobu - wskazywać jego rodzaj, czas udzielenia i inne istotne okoliczności. a) jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków o których mowa w pk. 9.1.3) SIWZ polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych przedkłada informację o której mowa w pkt. 9.1.3)a) powyżej, dotyczącej tych podmiotów. b) jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków o których mowa w pkt. 9.1. 1) - 3) SIWZ polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia dołącza do oferty w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt. 9.5) a) - f) poniżej.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

a) Dopuszcza się możliwość zmiany ceny w zakresie podatku VAT w przypadku, jeżeli zostanie zmienione prawo dotyczące tego podatku po terminie składania ofert. W takim przypadku wynagrodzenie zostanie odpowiednio skorygowane przez strony kontraktu. b) Dopuszcza się możliwość zmiany ceny w sytuacji gdy zmienione zostanie prawo dotyczące opłat celnych i importowych. c) Cena będzie zmniejszona w przypadku gdy zbędne będzie wykonanie dokumentacji wymienionej w Wykazie Płatności w pozycjach: 2 i 3 (Zad 1). d) Cena będzie zmieniona w zależności od rzeczywiście wykonanego zakresu robót wymienionego w Wykazie Płatności w pozycji 26 (Zad. 1). e) Dopuszcza się zmianę umowy w przypadku zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, f) Dopuszcza się zmianę umowy w przypadku opóźnienia dostawy i montażu oraz robót nie wynikających z winy Wykonawcy np. wystąpienie siły wyższej, strajków, długotrwałej odprawy celnej, długotrwałej choroby, wyjątkowo ostrej zimy itp. g) Dopuszcza się zmianę umowy w przypadku opóźnienia dostawy urządzeń przez ich producenta, spowodowane: strajkami (także strajkami firm przewozowych lub kierowców), opóźnieniami w dostawie surowców do produkcji, przerw w dostawie energii do zakładu, w którym urządzania są produkowane i innymi zdarzeniami niezależnymi od producenta, a także z powodu utrudnień komunikacyjnych wywołanych zjawiskami atmosferycznymi. h) Dopuszcza się zmiany w zakresie nieistotnych odstępstw. i) Dopuszcza się zmiany umowy w zakresie terminu realizacji w przypadku niepowodzenia prób przeprowadzonych w ramach eksploatacji wstępnej, jeżeli konieczność ta wynika z przedłużenia czasu przeznaczonego na wpracowanie złoża (Zad.2). j) Dopuszcza się zmianę terminu umowy w sytuacji, gdy mimo pisemnego wniosku Wykonawcy, Zamawiający nie udostępnił mu obiektów do prowadzenia robót, argumentując to względami technologicznymi pracy oczyszczalni ścieków i wyznaczył inny termin ich udostępnienia, dłuższy niż 10 dni. k) Dopuszcza się zmianę terminu umowy w sytuacji spowodowanej wystąpieniem robót uzupełniających i/lub dodatkowych, których wykonanie decyduje o wykonywaniu robót zasadniczych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pwik.suwalki.pl - BIP - Menu przedmiotowe - Przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Suwałkach Spółka z o.o., ul. Gen. W. Sikorskiego 14, 16 - 400 Suwałki.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.04.2011 godzina 11:00, miejsce: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Suwałkach Spółka z o.o., ul. Gen. W. Sikorskiego 14, 16 - 400 Suwałki.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Niniejsze zamówienie (Zad. 1 i Zad. 2) jest współfinansowane w 70,37% ze środków UE w ramach POIiŚ, oś priorytetowa I, działanie 1.1 - projekt: Modernizacja oczyszczalni ścieków i rozwój infrastruktury wodno-kanalizacyjnej w Suwałkach - etap II.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 1 - Wybudowanie instalacji do suszenia osadów ściekowych..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych dla Zadania 1. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00-9, 42.51.43.10-8, 45.10.00.00-8, 45.11.12.00-0, 45.21.00.00-2, 45.23.10.00-5, 45.30.00.00-0, 45.33.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.35.10.00-2, 71.32.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 36.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 60
    • 2. Koszty eksploatacji - 40

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie 2 - Hermetyzacja i dezodoryzacja obiektów oczyszczalni ścieków..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zamawiający dopuszcza składanie ofert wariantowych do Zadania 2. Wariantowość ofert polega na zastosowaniu we wskazanych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym obiektach mat żelowych. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00-9, 45.10.00.00-8, 45.11.12.00-0, 45.21.00.00-2, 45.23.10.00-5, 45.30.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.34.10.00-2, 74.23.20.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 30.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.