eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Komorniki › Budowa kompleksu szkolnego w Plewiskach - Roboty energetyczno-elektryczne związane ze stacją transformatorową (roboty dodatkowe nr 2)

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2016-08-25

Komorniki: Budowa kompleksu szkolnego w Plewiskach - Roboty energetyczno-elektryczne związane ze stacją transformatorową (roboty dodatkowe nr 2)
Numer ogłoszenia: 188537 - 2016; data zamieszczenia: 25.08.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 125455 - 2016r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Komorniki, ul. Stawna 1, 62-052 Komorniki, woj. wielkopolskie, tel. 061 8107751, faks 061 8107985.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kompleksu szkolnego w Plewiskach - Roboty energetyczno-elektryczne związane ze stacją transformatorową (roboty dodatkowe nr 2).

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Roboty energetyczno-elektryczne związane ze stacją transformatorową.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45.31.72.00 - Instalowanie transformatorów elektrycznych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 20.07.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Budimex S.A., ul.Stawki 40, Warszawa, kraj/woj. Polska.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 228913,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 267484,84

  • Oferta z najniższą ceną: 267484,84 / Oferta z najwyższą ceną: 267484,84

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienie podstawowe na Budowę kompleksu szkolnego w Plewiskach zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego (numer umowy WI.272.1.8.2015 z dnia 15.09.2015r.). W trakcie realizacji zadania Wykonawca zamówienia podstawowego zgłosił konieczność wykonania następujących robót budowlano-montażowych:Roboty energetyczno-elektryczne związane ze stacją transformatorową. W związku ze zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Uchwała Nr XIV/141/2015 Rady Gminy Komorniki z dnia 19 listopada 2015r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Plewiska w rejonie ulic: Kolejowej, Zielarskiej i Strażewicza) Gmina Komorniki zleciła wykonanie projektu zamiennego kompleksu szkolnego w Plewiskach.W pierwotnym projekcie budowlanym trafostacja zlokalizowana została w pom. 117 (w segmencie C). Zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Uchwala Nr XIV/141/2015 Rady Gminy Komorniki z dnia 19 listopada 2015r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Plewiska w rejonie ulic: Kolejowej, Zielarskiej i Strażewicza) pozwoliła na przeniesienie trafostacji poza teren kompleksu szkolnego. W związku z powyższym w projekcie zamiennym przeniesiono trafostację poza teren kompleksu szkolnego. Nowy plan zagospodarowania przestrzennego zwiększył teren zabudowy usługowej oznaczonej U w stosunku do pierwotnego planu - oznaczonej 2U. Dzięki wyprowadzeniu stacji możliwe będzie w przyszłości dodatkowe podłączenie nowych obiektów zlokalizowanych na terenie działki gminnej nr 918/96 obejmujących teren U bez ingerencji w pomieszczenia budowanej szkoły. Przez usługi rozumie się działalność związaną z zaspokojeniem podstawowych potrzeb mieszkańców, takich jak usługi kultury, nauki i oświaty, służby zdrowia, opieki społecznej i socjalnej, administracji w tym pocztowe lub bankowe, biurowe i konferencyjne, zakwaterowania turystycznego i rekreacyjnego, sportu i rekreacji, usługi handlu o powierzchni sprzedaży do 100 m2, gastronomii. W dniu 21 stycznia 2016 r. Gmina Komorniki zleciła wykonanie dokumentacji projektowej dla zasilania kompleksu szkolnego w energię elektryczną oraz przyłączenie do sieci ENEA Operator Panu Markowi Piwarskiemu prowadzącemu działalność gospodarczą pod firmą MAPEN Marek Piwarski z siedzibą w Swarzędzu. Generalny Wykonawca inwestycji, po otrzymaniu wskazanych w zdaniu poprzednim projektów przedstawił Zamawiającemu - Gminie Komorniki ofertę cenową na zmieniony zakres. Oferta cenowa została zweryfikowana i zatwierdzona przez inspektora nadzoru branży elektrycznej. Z uwagi na konieczność zapewnienia dostawy do budowanego kompleksu szkolnego energii elektrycznej zachodzi konieczność wykonania zewnętrznej stacji transformatorowej zamiast wewnętrznej: - celem zmniejszenia zagrożenia pożarowego poprzez zamontowanie transformatora, rozdzielnicy SN poza budynkiem i terenem szkoły, - celem zwiększenia powierzchni magazynu konserwatora pom. 118 o powierzchnię pomieszczenia 117a pierwotnie przeznaczonego na rozdzielnicę średniego i niskiego napięcia - w związku ze zwiększeniem mocy zapotrzebowanej, a tym samym mocy transformatora z 250 [kVA] na 400 [kVA] a co za tym idzie jego wymiarów. - panele fotowoltaiczne, które zamontowane zostaną na dachu budynku szkoły podłączone będą do rozdzielnicy niskiego napięcia w zewnętrznej stacji transformatorowej (ułatwi to eksploatację tej instalacji bez konieczności ingerencji obsługi w rozdzielnicę główną RG szkoły). Korzyści płynące z powyższego rozwiązania: - eliminacja zagrożenia porażenia poprzez oddalenie transformatora od budynku szkoły, - zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych związanych z utrzymaniem technicznym pomieszczeń w budynku przeznaczonych dla stacji transformatorowej, - eliminacja konieczność utrzymania stałego dostępu dla służb energetycznych do stacji transformatorowej. - eliminacja kosztów związanych z ewentualną rozbudową stacji i wynikającymi z tego kosztami modernizacji terenu przy budynku szkoły. Z przyczyn technicznych oraz użytkowych zachodzi konieczność wykonania tego zakresu robót. W przypadku nie wykonania tego zadania w zamówieniu podstawowym skutkować to będzie nie oddaniem budynku do użytkowania i poniesieniem niewspółmiernych kosztów. Szacunkowy koszt wykonania zakresu prac: 288 913,00 zł netto. Gmina Komorniki zamierza kontynuować budowę kompleksu szkolnego w Plewiskach i ukończyć zadanie w terminie określonym w umowie podstawowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. Jednak jest to możliwe po wykonaniu wszystkich wymienionych robót. W związku z powyższym wykonanie zamówienia podstawowego jest ściśle uzależnione od wykonania powyższego zakresu robót. Niewykonanie w/w prac może skutkować brakiem uzyskania odbioru przez służby - Sanepid i PSP, a w konsekwencji braku pozwolenia na użytkowanie z PINB. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a i b ustawy Prawo zamówień publicznych w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nie przekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia, wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki. Wartość zamówienia podstawowego: 21 693 316,51 zł brutto. Szacunkowa wartość zamówienia dodatkowego: 228 913,00 zł netto, co stanowi 1,30% wartości realizowanego zamówienia. Do rozmów w sprawie wykonania zamówienia dodatkowego zaproszono dotychczasowego wykonawcę: Budimex S.A. ul. Stawki 40, Warszawa. Na podstawie przeprowadzonych negocjacji określających zakres robót dodatkowych wykonawca przygotował kosztorys ofertowy, który po weryfikacji przez inspektora nadzoru został zaakceptowany. Zamawiający zamierza zlecić powyższy zakres Wykonawcy, który realizuje zakres podstawowy objęty kontraktem a zamówienia dodatkowego nie można oddzielić od zamówienia podstawowego i dlatego opisany powyżej zakres zostanie zlecony firmie Budimex S.A. Zamawiający przeprowadził negocjacje z Wykonawcą robót na powyższy zakres.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.