eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bolesław › Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla inwestycji pod nazwąBudowa Instalacji Mechaniczno-Biologicznego Przetwarzania Zmieszanych Odpadów Komunalnych w Gminie Bolesław. Nr postępowania JRP-2/ZP/2014

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-01-29

Bolesław: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla inwestycji pod nazwą: Budowa Instalacji Mechaniczno-Biologicznego Przetwarzania Zmieszanych Odpadów Komunalnych w Gminie Bolesław. Nr postępowania JRP-2/ZP/2014
Numer ogłoszenia: 18837 - 2014; data zamieszczenia: 29.01.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Gospodarki Komunalnej "Bolesław" Sp. z o.o. , ul. Osadowa 1, 32-329 Bolesław, woj. małopolskie, tel. 032 6461148, faks 032 6461148.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgkboleslaw.com

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla inwestycji pod nazwą: Budowa Instalacji Mechaniczno-Biologicznego Przetwarzania Zmieszanych Odpadów Komunalnych w Gminie Bolesław. Nr postępowania JRP-2/ZP/2014.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia są Usługi - Inżyniera Kontraktu pełnione przez Wykonawcę wyłonionego w niniejszym postępowaniu przetargowym, związane z inwestycją pod nazwą: Budowa Instalacji Mechaniczno-Biologicznego Przetwarzania Zmieszanych Odpadów Komunalnych w Gminie Bolesław. Inwestycja będzie realizowana w ramach niniejszego Kontraktu przez Wykonawcę wyłonionego w ramach niniejszego postępowania przetargowego oraz wykonawców wyłonionych dla niżej wymienionych kontraktów na roboty, dostawy oraz usługi: 1) Projektowanie i budowa Instalacji Mechaniczno - Biologicznego Przetwarzania Zmieszanych Odpadów Komunalnych w Gminie Bolesław. 2) Zaprojektowanie, wykonanie, dostawa i montaż linii technologicznych do sortowania i kompostowania odpadów komunalnych dla Instalacji Mechaniczno - Biologicznego Przetwarzania Zmieszanych Odpadów Komunalnych w Gminie Bolesław. 3) Dostawa maszyn i urządzeń mobilnych dla Instalacji Mechaniczno - Biologicznego Przetwarzania Zmieszanych Odpadów Komunalnych w Gminie Bolesław. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia przedstawiony został w załączniku nr 6 do SIWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.30.00.00 - Usługi inżynieryjne 71.31.00.00 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi 71.24.80.00 - Nadzór nad projektem i dokumentacją .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: VIII. Wadium 1. Wysokość wadium. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: WADIUM:10.000,-słownie: dziesięć tysięcy złotych 00100. 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji (powinien odpowiadać co najmniej terminowi związania ofertą), e) zobowiązanie gwaranta do: bezwarunkowego i nieodwołalnego zapłacenia (bez jakichkolwiek zastrzeżeń gwaranta, z wyjątkiem zaleceń organizacyjnych) kwoty gwarancji, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zawierające oświadczenie, iż: Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, oraz gdy Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 3)Wskazane powyżej postanowienia dotyczące gwarancji odnoszą się również do wadium składanego w formie poręczeń. 4)W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wadium wnoszone w formach innych niż pieniężna musi obejmować swym zakresem związane z postępowaniem działania lub zaniechania każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 3.Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1)Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek bankowy Zamawiającego o numerze: ING Bank Śląski S.A. 37 1050 1445 1000 0022 9428 6253 z dopiskiem Wadium- przetarg nieograniczony na Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla inwestycji pod nazwą: Budowa Instalacji Mechaniczno-Biologicznego Przetwarzania Zmieszanych Odpadów Komunalnych w Gminie Bolesław. 2) Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, zaleca się aby Wykonawca dołączył do oferty kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem potwierdzenia dokonanego przelewu oraz podał numer rachunku bankowego, na jakie wadium należy zwrócić. 3)Wadium wnoszone w innych formach należy złożyć w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego 32-329 Bolesław, ul. Osadowa 1. Do oferty zaleca się dołączyć kopię złożonego wadium umożliwiającą udokumentowanie zabezpieczenia oferty wadium. 4.Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 5. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 Ustawy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22ust.1 Ustawy - wg załącznika nr 2 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22ust.1 Ustawy - wg załącznika nr 2 do SIWZ posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie - tj.: - w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej dwie usługi, których przedmiotem było pełnienie na etapie budowy, funkcji Inżyniera Kontraktu przy inwestycji o wartości co najmniej 18 000 000 PLN brutto, polegające na budowie instalacji zagospodarowania odpadów komunalnych lub odpadów z instalacji i urządzeń służących zagospodarowaniu odpadów, z oczyszczalni ścieków oraz z uzdatniania wody pitnej i wody do celów przemysłowych. Przez wykonanie usługi rozumie się uzyskanie przez obiekt decyzji o pozwoleniu na użytkowanie stosownie do ustawy Prawo budowlane lub wystawienie Świadectwa Wykonania lub innego dokumentu równoważnego do powyższych [jako dokument równoważny rozumie się zezwolenie na użytkowanie obiektu wydane zgodnie z przepisami obowiązującymi w jego lokalizacji lub wystawienie Końcowego Świadectwa Płatności]; Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia Wykonawca udowodni Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia, spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 Ustawy, których opis sposobu dokonania oceny spełniania został zamieszczony w ust. 1 pkt. 2) SIWZ, wykazują łącznie. Żaden z Wykonawców ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Ustawy.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22ust.1 Ustawy - wg załącznika nr 2 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22ust.1 Ustawy - wg załącznika nr 2 do SIWZ. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami: 1 Inżynier rezydent - 1 osoba: - biegła znajomość języka polskiego, - co najmniej 10-letnie doświadczenie pracy przy zarządzaniu lub nadzorowaniu realizacji inwestycji budowlanych, - co najmniej 5 lat z powyższego doświadczenia dotyczyć musi całościowego zarządzania z upoważnienia Inżyniera (w rozumieniu warunków kontraktowych FIDIC) lub z upoważnienia podmiotu równoważnego do Inżyniera (na gruncie warunków kontraktowych równoważnych do FIDIC), inwestycją o wartości co najmniej 15 000 000 PLN brutto, realizowaną w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne [przez warunki kontraktowe równoważne do FIDIC na gruncie niniejszej SIWZ rozumie się w szczególności warunki powstałe poprzez dostosowanie warunków kontraktowych FIDIC do prawa lokalnego krajów Unii Europejskiej np. warunki kontraktowe UAV, UAV-GC (Holandia), FABI-KVV (Belgia), VOB (Niemcy), JCT lub GMB (Wielka Brytania)], - członek zespołu Inżyniera Kontraktu przy realizacji co najmniej 3 inwestycji w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne [przez warunki kontraktowe równoważne do FIDIC na gruncie niniejszej SIWZ rozumie się w szczególności warunki powstałe poprzez dostosowanie warunków kontraktowych FIDIC do prawa lokalnego krajów Unii Europejskiej np. warunki kontraktowe UAV, UAV-GC (Holandia), FABI-KVV (Belgia), VOB (Niemcy), JCT lub GMB (Wielka Brytania)] o wartości co najmniej 15 000 000 PLN brutto każda. 2 Inspektor nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych - 1 osoba: - biegła znajomość języka polskiego, - co najmniej 5-letnie doświadczenie pracy na stanowisku kierownika budowy robót konstrukcyjno-budowlanych lub inspektora nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych, obiektów kubaturowych /infrastrukturalnych, - pełnienie w/w funkcji przy realizacji co najmniej 1 inwestycji o wartości co najmniej 3 000 000 PLN brutto, - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010, Nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83, poz. 578 ze. zm.) lub aktualne uprawnienia równoważne do powyższych (w szczególności wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub wydawane obywatelom innych państw, a uznane w Polsce). 3 Inspektor nadzoru robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - 1 osoba: - biegła znajomość języka polskiego, - co najmniej 5-letnie doświadczenie pracy na stanowisku kierownika budowy w zakresie robót instalacyjnych lub inspektora nadzoru w zakresie robót instalacyjnych (sanitarnych), - pełnienie w/w funkcji przy realizacji co najmniej 1 inwestycji o wartości co najmniej 3 000 000 PLN brutto, - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010, Nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83, poz. 578 ze. zm.) lub aktualne uprawnienia równoważne do powyższych (w szczególności wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub wydawane obywatelom innych państw, a uznane w Polsce). 4 Inspektor nadzoru robót instalacyjnych w zakresie instalacji elektrycznych - 1 osoba: - biegła znajomość języka polskiego, - co najmniej 5 lat doświadczenia pracy na stanowisku kierownika budowy w zakresie robót instalacyjnych (elektrycznych), lub na stanowisku inspektora nadzoru w zakresie robót instalacyjnych (elektrycznych), - pełnienie w/w funkcji przy realizacji co najmniej 1 inwestycji o wartości co najmniej 3 000 000 PLN brutto, - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010, Nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83, poz. 578 ze. zm.) lub aktualne uprawnienia równoważne do powyższych (w szczególności wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub wydawane obywatelom innych państw, a uznane w Polsce). 5 Inżynier technolog w zakresie instalacji i urządzeń do mechanicznego i biologicznego przetwarzania odpadów - 1 osoba: - biegła znajomość języka polskiego, - co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w zakresie projektowania PFU, projektowania, nadzorowania montażu instalacji do mechanicznego i biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych o wartości co najmniej 10 000 000 PLN brutto, o wydajności rocznej co najmniej 25 000Mg, - pełnienie w/w funkcji przy realizacji co najmniej 1 instalacji do mechanicznego i biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych której realizacja oparta była o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne [przez warunki kontraktowe równoważne do FIDIC na gruncie niniejszej SIWZ rozumie się w szczególności warunki powstałe poprzez dostosowanie warunków kontraktowych FIDIC do prawa lokalnego krajów Unii Europejskiej np. warunki kontraktowe UAV, UAV-GC (Holandia), FABI-KVV (Belgia), VOB (Niemcy), JCT lub GMB (Wielka Brytania)] . 6 Specjalista ds. rozliczeń - 1 osoba: - znajomość języka polskiego, - co najmniej 5 lat doświadczenia w pracy obmiarowca przy kontrakcie o wartości brutto robót nadzorowanych co najmniej 10 000 000 PLN, - członek zespołu Inżyniera Kontraktu ds. rozliczeń przy realizacji co najmniej 1 inwestycji opartej o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne [przez warunki kontraktowe równoważne do FIDIC na gruncie niniejszej SIWZ rozumie się w szczególności warunki powstałe poprzez dostosowanie warunków kontraktowych FIDIC do prawa lokalnego krajów Unii Europejskiej np. warunki kontraktowe UAV, UAV-GC (Holandia), FABI-KVV (Belgia), VOB (Niemcy), JCT lub GMB (Wielka Brytania)] i co najmniej 1 inwestycji współfinansowanej ze środków UE o wartości brutto robót nadzorowanych co najmniej 10 000 000 PLN. 7 Kontroler dokumentacji - 1 osoba: - znajomość języka polskiego, - co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego przy pracach związanych z kontrolą, nadzorowaniem dokumentów. Powyższy personel musi posiadać biegłą znajomość języka polskiego lub zapewnić tłumacza na okres i potrzeby realizacji umowy. Zamawiający dopuszcza łączenie ww. funkcji. Jedna osoba może łączyć w sobie maksymalnie dwie funkcje. Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia Wykonawca udowodni Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia, spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 Ustawy, których opis sposobu dokonania oceny spełniania został zamieszczony w ust. 1 pkt. 2) SIWZ, wykazują łącznie. Żaden z Wykonawców ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Ustawy.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22ust.1 Ustawy - wg załącznika nr 2 do SIWZ. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, że: a) posiada środki finansowe albo zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 150 000.PLN (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych); b) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę ubezpieczeniową nie niższą niż 500 000 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych). Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunku dotyczącego zdolności ekonomicznej i finansowej, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 4 Ustawy, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, wymaga się przedłożenia informacji o której mowa w rozdz. VII ust. 1 lit. k, l SIWZ dotyczącej tych podmiotów.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Ponadto do oferty należy załączyć: - pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym zamówieniu, jeżeli umocowanie do reprezentacji nie wynika z odpisu z właściwego rejestru lub ewidencji działalności gospodarczej; - pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego, o którym mowa w art. 23 Ustawy, - wypełniony formularz oferty - wg załącznika 1; - Metodykę realizacji usługi; Zamawiający zaleca załączyć do oferty dowód wniesienia wadium;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - Metodyka realizacji usługi - 30

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian w zawartej umowie w sprawie zamówienia publicznego w toku jej realizacji, w razie zajścia jednego z poniższych przypadków: 1) terminu realizacji niniejszej umowy: a) z przyczyn określonych w Kontraktach wymienionych w § 1 ust 1 lit. a-c Umowy i powodujących konieczność przedłużenia terminu ich realizacji, b) z przyczyn niezależnych od Inżyniera nie można wykonać niniejszej Umowy w wyznaczonym terminie. 2) zmian zakresu obowiązków Inżyniera: a) bez wprowadzonej zmiany, z przyczyn niezależnych od Inżyniera, Projekt nie zostałoby efektywnie ukończony, b) nastąpiła zmiana przepisów prawnych lub zmiana wymagań Instytucji Zarządzającej, Pośredniczącej lub Instytucji Wdrażającej/Pośredniczącej w stosunku do tych obowiązujących w dniu złożenia oferty, powodująca zmianę zakresu Usług świadczonych przez Inżyniera. 3) zmian wysokości wynagrodzenia wynikających: a) ze zmniejszenia zakresu rzeczowego zadania, b) zmiany stawki podatku VAT. 4) zmiana sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu; 5) zmian osób pełniących funkcje określone w Opisie Przedmiotu Zamówienia na inne legitymujące się, co najmniej równoważnymi uprawnieniami na zasadach określonych w umowie, 6) w przypadku zaistnienia okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia, co spowoduje rezygnację z części pracy oraz związane z tym obniżenie wynagrodzenia, 7) innych, których nie można przewidzieć w dniu zawarcia Umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zgkboleslaw.com
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Gospodarki Komunalnej Bolesław Sp. z o.o. ul. Osadowa 1 32-329 Bolesław.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.02.2014 godzina 11:00, miejsce: Zakład Gospodarki Komunalnej Bolesław Sp. z o.o. ul. Osadowa 1 32-329 Bolesław, pokój nr 5 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Funduszu Spójności Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko w ramach Priorytetu II Gospodarka Odpadami i Ochrona Powierzchni Ziemi, działanie 2.1 Kompleksowe przedsięwzięcie z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi ze szczególnym uwzględnieniem odpadów niebezpiecznych. - projekt Budowa Instalacji Mechaniczni-Biologicznego Przetwarzania Zmieszanych Odpadów Komunalnych w Gminie Bolesław. 2. Istotne dla Stron postanowienia zostały zawarte we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją wszystkich warunków zawartych we wzorze umowy. 3. Płatności dokonywane będą w PLN. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy 1. Informacje ogólne. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. 2. Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 1) Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 10% ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie. 2) Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania przed podpisaniem umowy. 3. Forma zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 1) Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 2) Za zgodą Zamawiającego zabezpieczenie może być wnoszone również: a) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, b) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego, c) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów. 3) Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaci przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr ING Bank Śląski S.A. 37 1050 1445 1000 0022 9428 6253. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 4) Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. 5) Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w postaci gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji (powinien uwzględniać terminy zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy przewidziane we wzorze umowy), e) zobowiązanie do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano nie wykonał umowy lub nienależycie wykonał umowę. 6) Wskazane powyżej postanowienia dotyczące gwarancji odnoszą się również do zabezpieczenia składanego w formie poręczeń. 7) Do zmiany formy zabezpieczenia umowy w trakcie realizacji umowy stosuje się art. 149 Ustawy. 4. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Szczegółowe warunki zwrotu zabezpieczenia uregulowano we Wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 SIWZ . Wyjaśnianie i zmiany w treści SIWZ i ogłoszenia 1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany niezwłocznie udzielić wyjaśnień, chyba że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynął do niego później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. W takim przypadku Zamawiający może pozostawić wniosek bez rozpoznania. 2. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 6 dni przed upływem terminu składnia ofert. 3. Zamawiający jednocześnie przekaże treść wyjaśnienia wszystkim Wykonawcom, którym doręczono SIWZ oraz zamieści je na stronie internetowej na której zamieszczono SIWZ. Udzielając wyjaśnień Zamawiający nie ujawni źródła zapytania. Zebranie Wykonawców Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwołania zebrania wszystkich Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści niniejszej SIWZ. Zamawiający sporządzi informację zawierającą zgłoszone na zebraniu zapytania o wyjaśnienie treści niniejszej SIWZ oraz odpowiedzi na nie, bez wskazywania źródeł zapytań. Informację z zebrania Zamawiający doręczy niezwłocznie Wykonawcom, którym przekazano niniejszą SIWZ oraz zamieści ją na stronie internetowej. Zamawiający zastrzega sobie prawo zorganizowania wizji lokalnej związanej z przedmiotem niniejszego postępowania. Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami Osobami upoważnionymi przez Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami są: - Agnieszka Wadas w zakresie procedury, - Łukasz Bazan, Adam Muchajer w zakresie przedmiotu zamówienia. Opis sposobu obliczenia ceny 1. Podana w ofercie cena musi być wyrażona w złotych polskich. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszej SIWZ i jej załączników oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. 2. Wykonawca powinien uwzględnić w cenie oferty wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia publicznego. Zamawiający nie będzie uznawał jakichkolwiek roszczeń dot. podwyższenia wynagrodzenia wynikających z powyższej przesłanki. 3. Wynagrodzenie wynikające z realizacji umowy będzie miało charakter ryczałtowy. Sposób zapłaty i rozliczenia za realizacje niniejszego zamówienia, określone zostały we wzorze umowy stanowiącym zał. nr 7 do niniejszej SIWZ. 4. Wykonawca powinien uwzględnić w cenie oferty wszystkie posiadane informacje o przedmiocie zamówienia a szczególnie informacje, wymagania i warunki podane w niniejszej Specyfikacji i jej załącznikach pozwalające na prawidłowe wykonanie zamówienia. Żadne roszczenia Wykonawcy z tytułu zmiany ceny po zawarciu umowy nie będą uwzględniane. 5. Obliczona przez Wykonawcę cena powinna zawierać wszelkie koszty bezpośrednie i pośrednie, zysk Wykonawcy oraz wszystkie wymagane przepisami opłaty i podatki. 6. Jeżeli zostanie złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami. 7. Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określone zostały we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8. Jeżeli Wykonawca uprawniony jest do naliczania innej niż obowiązująca stawki podatku VAT, musi załączyć do oferty dokument, na podstawie którego jest do tego uprawniony, pod rygorem odrzucenia oferty. 9. Ostateczna cena zadeklarowana w ofercie musi zawierać prawidłową (-e) stawkę (-i) podatku VAT oraz musi być wyrażona w złotych z dokładnością do setnych części złotego, tj. do drugiego miejsca po przecinku. Unieważnienie postępowania 1. Zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia w sytuacjach określonych w art. 93 Ustawy. 2. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia lub złożyli oferty, odpowiednio na podstawie art. 93 ust. 3 Ustawy, podając uzasadnienie faktyczne i prawne. Środki ochrony prawnej 1. Informacje ogólne. Środki ochron prawnej są unormowane w Dziale VI ustawy PZP. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów Ustawy. 2. Odwołanie. 1) Odwołanie wnosi się w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w ciągu 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 Ustawy (czyli faksem, zgodnie z pkt XXX pkt 2 SIWZ, w związku z art. 27 ust. 1 Ustawy), albo w terminie 15 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób. 2) Odwołanie wobec treści ogłoszenia oraz SIWZ wnosi się w termonie 10 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym UE lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej. 3) Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę do jego wniesienia. 4) Jeżeli Zamawiający nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia. 5) Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. 3. Skarga do sądu. Skarga do sądu na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej przysługuje stronom i uczestnikom postępowania odwoławczego. Szczegółowo kwestie dotyczące skargi do sądu uregulowane zostały w art. 198a-198g Ustawy. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami 1. W niniejszym postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną (za wyjątkiem dokumentów, oświadczeń i pełnomocnictw uzupełnianych w trybie art. 26 ust. 3 Ustawy- składanych w formie pisemnej, zastrzeżonej dla oferty). 2. Powyższy sposób porozumiewania się dotyczy również odwołania. 3. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazuje, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub droga elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 4. Wykonawcy powinni we wszelkich kontaktach z Zamawiającym powoływać się na oznaczenie postępowania nadane przez Zamawiającego. Podwykonawstwo 1. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Wskazanie niniejszego nastąpi w Formularzu Oferty. 2. Zamawiający żąda podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy PZP, w celu wykazania spełnia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy PZP. 3. Jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust.2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy PZP, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 4. Wykonawca przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopie zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są usługi w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5 % wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50 000 zł. 5. W przypadku, o którym mowa w pkt. 4 jeżeli termin zapłaty wynagrodzenia jest dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia wykonawcy faktury lub rachunku potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy usługi, Zamawiający informuje o tym Wykonawcę i wzywa go do doprowadzenia do zmiany tej umowy pod rygorem wystąpienia o kare umowną. 6. Zapisy pkt. 4 i 5 stosuje się odpowiednio do zmian tej umowy o podwykonawstwo. 7. Zamawiający dokona bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującemu podwykonawcy, który zawarł przedłożoną zamawiającemu umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są usługi, w przypadku uchylania się od obowiązku zapłaty przez Wykonawcę. 8. Wynagrodzenie dotyczy wyłączenie należności powstałych po przedłożeniu Zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są usługi. 9. Bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie, bez odsetek należnych podwykonawcy. 10. Do sytuacji opisanej w pkt. 7 stosuje się zapisy art. 143c ust. 4-7 ustawy PZP..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.