eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Roboty dodatkowe w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa mostu w ciągu drogi krajowej nr 5 km 311+097 km Borki



Ogłoszenie z dnia 2010-06-30

Wrocław: Roboty dodatkowe w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa mostu w ciągu drogi krajowej nr 5 km 311+097 km Borki
Numer ogłoszenia: 188318 - 2010; data zamieszczenia: 30.06.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu, ul. Powstańców Śląskich 186, 53-139 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3347370, faks 071 334 73 63, 367 17 69.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty dodatkowe w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa mostu w ciągu drogi krajowej nr 5 km 311+097 km Borki.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Wykonania dodatkowych robót budowlanych w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa mostu w ciągu drogi krajowej nr 5 km 311+097 km Borki, polegających na wzmocnieniu podłoża gruntowego pod objazd tymczasowy..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.23.33.20 - Fundamentowanie dróg .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23.06.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • MOTA - ENGIL CENTRAL EUROPE S.A., ul. Wadowicka 8W, 30-415 Kraków, 30-415 Kraków, kraj/woj. małopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 762185,21 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 909097,03

  • Oferta z najniższą ceną: 909097,03 / Oferta z najwyższą ceną: 909097,03

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. art. 67 ust. 1 pkt 5 b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W wyniku rozstrzygniętego przetargu nieograniczonego - Przebudowa mostu w ciągu drogi krajowej nr 5 km 311+097 k/m Borki, GDDKiA Oddział Wrocław zawarł z Mota - Engil Central Europe S.A., ul. Wadowicka 8 W, 30-415 Kraków, umowę nr GDDKiA O/WR 11/PN/R/R-2/2010 na realizację przedmiotowego zadania. Wartość umowy podstawowej wynosi: 1 899 649,52 zł netto; 2 317 572,41 zł brutto. Zakres przedmiotowy umowy obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie mostu w ciągu drogi krajowej nr 5 w okolicy miejscowości Borki. Przebudowa mostu wymaga wyłączenia obiektu z ruchu pojazdów i przeniesienia ruchu na tymczasowy most i tymczasową drogę. Na etapie przygotowania projektu przebudowy obiektu (lata 2008-2009), wykonano dokumentację geotechniczną, opracowaną na podstawie wierceń i sondowań wykonanych w lutym 2008.r. (z 2 otworami badawczymi do 17,5m ppt i sondowaniem CPT do głębokości 10,6m ppt). Na podstawie badań stwierdzono, że warstwy gruntu ze względu na ich stan i skład traktować należy jako słabonośne. Wyniki badań stanowiły podstawę przyjęcia przez Projektanta następujących założeń w zakresie posadowienia obiektów: 1. Dla obiektu stałego zaprojektowano wykonanie fundamentów na palach wierconych. Dodatkowo, ze względu na poziom wody gruntowej, zaprojektowano wykonanie fundamentów w ściankach szczelnych pozostawianych jako osłona przed rozmywaniem. 2. Dla zabezpieczenia stateczności podpór mostu tymczasowego zaprojektowano wykonanie ścianek szczelnych. 3. Pod nasyp drogi tymczasowej nie przewidziano wzmocnienia podłoża, zakładając, że dla warunków gruntowych stwierdzonych badaniami w lutym 2008 r., przyjęta wysokość nasypu (1m) pozwoli na poprawne funkcjonowanie objazdu tymczasowego w okresie do 4 miesięcy, potrzebnych na wykonanie przebudowy obiektu stałego. W tym zakresie dokumentacja projektowa przewiduje do wykonania: zdjęcie warstwy humusu, uformowanie i zagęszczenie nasypu , wykonanie podbudowy drogi tymczasowej z kruszywa łamanego o grubości warstwy 20 cm, wykonanie nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznych , grysowo - żwirowych o grubości warstwy ścieralnej 8 cm. Autor projektu oraz sprawdzający wraz z przekazaną Zamawiającemu dokumentacją projektową złożyli oświadczenie o wykonaniu dokumentacji projektowej zgodnie z umową, o jej sprawdzeniu i uznaniu za prawidłowo sporządzoną, o wykonaniu dokumentacji zgodnie z przepisami techniczno - budowlanymi, normami i wytycznymi oraz o kompletności dokumentacji z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Umowa na realizację przedmiotowego zadania zawarta została w kwietniu bieżącego roku. Zamawiający przekazał Wykonawcy plac budowy, na którym, w momencie przekazania, w części przeznaczonej na objazd drogi zalegały, po ciężkiej i obfitej w opady zimie, wody roztopowe. Po rozpoczęciu robót, po zdjęciu warstwy humusu, Wykonawca poinformował Zamawiającego o konieczności wzmocnienia podłoża pod nasyp drogi tymczasowej. Długotrwałe zaleganie wody roztopowej i obfite opady deszczu w miesiącu kwietniu i maju 2010 r. spowodowały nawodnienie słabych warstw podłoża, zalegających pod zdjętym humusem, i znaczne pogorszenie ich właściwości. Wykonano uzupełniające badania geotechnicznych, w celu dokładnego ustalenia stanu podłoża. Wyniki uzupełniających badań, potwierdziły potrzebę wzmocnienia podłoża. Ponieważ stabilność podłoża jest niezbędna dla zachowania stateczności nasypu i dojazdów do mostu tymczasowego, a tym samym bezpieczeństwa i płynności ruchu w trakcie przebudowy obiektu, Zamawiający polecił Projektantowi przygotowanie propozycji rozwiązań w zakresie wzmocnienia gruntu. Projektant przedstawił propozycje 2 wariantów wzmocnienia podłoża: wariant I - zakłada wymiana gruntu wykonaną w komorze ze ścianek szczelnych na całej długości drogi objazdowej, wariant II - zakłada wzmocnienie podłoża kolumnami żwirowymi z materacem. Do realizacji Zamawiający wybrał wariant II ze względu na znikomą ingerencję w środowisko i mniejsze koszty wykonania. Zakres wzmocnienia podłoża nasypu wg preferowanego wariantu (II) obejmuje: 1. wykonanie kolumn żwirowych na odcinku przebiegu drogi tymczasowej; na długości 110 m i szerokości 10 m, w ilości i na głębokość wg projektu technologicznego Wykonawcy, zapewniającą uzyskanie, po ułożeniu materaca określonego w punkcie poniżej, wskaźnika zagęszczenia Is=0,97 zgodnie z SST D.02.03.01. oraz uzyskanie modułu odkształcalności podłoża wymaganego normą PN-S-02205:1998, w wysokości E2 co najmniej 120 MPa. na podbudowie pomocniczej z tłucznia kamiennego (pod nawierzchnią bitumiczną). 2. wykonanie (materaca) grubości 30cm z geowłókniną separacyjno-filtracyjną i georusztem, wypełnionego kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie. Roboty dodatkowe polegające na wzmocnieniu podłoża gruntowego pod objazd tymczasowy są niezbędne do prawidłowego wykonania zadania podstawowego i nie mogły być przewidziane na etapie opracowania dokumentacji projektowej - przyczyny uzasadniające udzielenie zamówienia dodatkowego zaistniały po opracowaniu dokumentacji projektowej i podpisaniu umowy na roboty podstawowe. Wykonanie dodatkowych robót warunkuje wykonanie robót objętych zakresem umowy podstawowej - bez ich wykonania nie jest możliwe zrealizowanie robót polegających na budowie drogi tymczasowej, a tym samym polegających na przebudowie mostu. Szacunkowa wartość zamówienia dodatkowego wynosi 762 185,21 PLN - ustalona przez Zamawiającego na podstawie kosztorysu inwestorskiego, co stanowi 32,89 % wartości brutto realizowanego zadania - umowy podstawowej. Uzasadnienie prawne Podstawę prawną w powyższym zakresie stanowi przepis art. 67 ust. 1 pkt.5 lit. b) ustawy Pzp - udzielenie dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczającym łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.