Kraków: Budowa ogrodzenia Budynku Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie od strony ul. Rajskiej - Etap II od wejścia głównego do wjazdu na zaplecze
Numer ogłoszenia: 187928 - 2015; data zamieszczenia: 23.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie , ul. Rajska 1, 31-124 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6332210.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Samorządowa Instytucja Kultury.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa ogrodzenia Budynku Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie od strony ul. Rajskiej - Etap II od wejścia głównego do wjazdu na zaplecze.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty przy budowie ogrodzenia budynku Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie od strony ul. Rajskiej na odcinku od wejścia głównego do wjazdu na zaplecze budynku wraz z bramą przesuwną i dwoma furtkami; 2. Zakres robót: rozebranie i demontaż istniejącej bramy wjazdowej z furtką; wykonanie tyczenia przebiegu trasy ogrodzenia przez uprawnionego geodetę; budowa nowego ogrodzenia, dwóch furtek i bramy przesuwnej wg. wskazanych: projektów, nadzorów autorskich, przedmiarów, pozwoleń budowlanych i konserwatorskich oraz notatek służbowych; montaż zasilania elektrycznego bramy przesuwnej; montaż instalacji sterowania napędem bramy przesuwnej oraz domofonowej pomiędzy bramą a pomieszczeniem ochrony w budynku WBP; podczas prowadzenia robót ziemnych należy zapewnić nadzór archeologiczny; po ukończeniu prac należy wykonać dokumentacją powykonawczą wraz z geodezyjną inwentaryzacją zbudowanego ogrodzenia; 3. 3. Budynek Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie wraz z otoczeniem w granicach działki nr 125/12 obręb nr 60 Śródmieście jest wpisany do rejestru zabytków prowadzonego przez Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pod nr A-1418/M, wcześniej nr A-960. Przebieg prac budowlanych musi być zrealizowany w całości przy zastosowaniu technologii i materiałów zaakceptowanych przez nadzór autorski, inwestorski, konserwatorski oraz budowlany. 4. Teren WBP w Krakowie wraz z ul. Rajską jest w ciągłej intensywnej eksploatacji. Wykonywane prace nie mogą powodować wyłączenia budynku ani terenu do niego przyległego, poza bezpośrednim terenem placu budowy, z istniejącego sposobu użytkowania. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót budowlanych opracuje w porozumieniu z Zamawiającym organizację przemieszczania się osób przybywających na teren wokół i do Biblioteki a także sposób parkowania samochodów służbowych i pracowniczych. Sposób prowadzenia prac musi zapewniać bezpieczeństwo oraz odpowiednią ochronę pracowników i użytkowników WBP. Budynek Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie znajduje się w zwartej zabudowie miejskiej przy ul. Rajskiej od drugiej strony teren Biblioteki otoczony jest utwardzonym parkingiem dla samochodów. Teren wokół budynku jest ogrodzony i oświetlony. Dla potrzeb budowy Zamawiający udostępni Wykonawcy fragment terenu wzdłuż podłużnej osi budynku z przeznaczeniem na urządzenie placu budowy i zaplecza. Oprócz wskazanego wyżej terenu i obszaru wykonywania robót budowlanych Zamawiający nie przewiduje przekazania innych terenów i pomieszczeń dla Wykonawcy zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz budynku. 5. Ponadto przedmiotem zamówienia są objęte poniższe obowiązki Wykonawcy: urządzenie zaplecza budowy, urządzenie placu budowy, zasilanie placu budowy w energię elektryczną i w wodę. Zamawiający wskaże punkty poboru mediów dla potrzeb placu budowy, zaplecza i prowadzenia robót. Koszt pobranej energii elektrycznej i wody obciąży Wykonawcę, sporządzenie projektu organizacji placu budowy i organizacji robót, uzgodnienie ich z Zamawiającym i przedłożenie Zamawiającemu - przed rozpoczęciem robót budowlanych, sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - zgodnie z art. 21a Prawa Budowlanego, prowadzenie dziennika budowy, przywrócenie do stanu pierwotnego zajętych dla realizacji przedmiotu zamówienia terenów, zabezpieczenie robót pod względem bhp i ppoż., zabezpieczenie terenu budowy, opracowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, oznakowanie placu budowy, tablicami - informacyjną, bhp i ppoż., zapewnienie sprzętu bhp i ppoż. na placu budowy, zgłoszenie do odbioru technicznego urządzeń podlegających takiemu odbiorowi, sporządzenie dokumentacji technicznej powykonawczej przedmiotu zamówienia w trzech egzemplarzach, z czego dwa dla Zamawiającego a jeden egzemplarz dla Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków do celów archiwalnych. Czynności wykonawcy wymienione w ust. 5 w punktach a) do n) niniejszego rozdziału SIWZ winny być wykonane staraniem Wykonawcy i uwzględnione tylko w kosztach pośrednich Wykonawcy. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest zawarty w załącznikach do SIWZ.
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.45.31.00 - Roboty renowacyjne 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.26.25.12 - Kamieniarskie roboty wykończeniowe 45.31.53.00 - Instalacje zasilania elektrycznego 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 3.500,00 PLN (słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść do upływu terminu składania ofert oznaczonego datą i godziną. Niewniesienie wadium do upływu terminu składania ofert oznaczonego datą i godziną skutkuje wykluczeniem wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 Ustawy. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Pekao SA 04 1240 4722 1111 0000 4859 7867. Tytuł przelewu winien umożliwić identyfikację przetargu, którego dotyczy wadium, oraz określać podmiot w którego imieniu jest wpłacane - w przypadku jeśli przelewu nie dokonuje Wykonawca składający ofertę. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu rozumie się gdy w oznaczonym terminie, tj. do upływu terminu składania ofert (oznaczonego datą i godziną) nastąpi uznanie kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu (pozycje 2,3,4,5), wymagane jest złożenie oryginalnego dokumentu gwarancji/poręczenia. Oryginał gwarancji/poręczenia powinien być dostarczony w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z Ustawą (np. w osobnej kopercie) w Kasie Zamawiającego przy ul. Rajskiej 1, pokój 208, nie później niż do upływu terminu składania ofert. Prosimy nie załączać do oferty oryginału gwarancji/poręczenia. Oprócz oryginału dokumentu Wykonawca winien przedłożyć kopię gwarancji/poręczenia potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osobę (osoby) upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Kopię należy dołączyć do oferty. 5. Oryginały przedmiotowych dokumentów zostaną zwrócone Wykonawcom w terminach wynikających z Ustawy. 6. Wadium w formie poręczenia lub gwarancji musi obejmować cały okres związania ofertą, a beneficjentem takich dokumentów musi być Zamawiający. 7. Gwarancja/poręczenie musi być podpisana przez upełnomocnionego przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być złożony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji /poręczenia winno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu, na jego pierwsze żądanie, pełnej kwoty wadium we wszystkich okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy. 8. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadku gdy: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Ponadto Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy lub pełnomocnictwa, chyba, ze udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub po unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, kiedy wykonawca złoży oświadczenie o którym mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał się wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej trzema robotami budowlanymi w zakresie branży budowlanej odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia. Wartość netto każdej z robót musi wynosić przynajmniej 100 000 zł
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, kiedy wykonawca złoży oświadczenie o którym mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi dysponować osobą, która podejmie się pełnienia funkcji kierownika budowy - osoba ta musi posiadać uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane zgodnie ustawą z dnia 7.7.1994r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) w specjalności ogólnobudowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Wskazana osoba musi należeć do właściwego samorządu zawodowego. Wskazana osoba musi posiadać udokumentowane doświadczenie w kierowaniu lub prowadzeniu prac budowlanych przy zabytkach nieruchomych
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 100.000 zł
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wypełniony formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ), 2. Opcjonalnie, jeśli występuje pełnomocnik - pełnomocnictwo (w oryginale lub notarialnie potwierdzonej kopii) dla osoby reprezentującej w niniejszym postępowaniu Wykonawcę lub pełnomocnictwo dla osoby lub podmiotu reprezentującego kilku Wykonawców składających ofertę wspólną. 3. Pisemne zobowiązanie podmiotu(ów) do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia- w przypadku gdy wykonawca będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. (załącznik nr 5 do SIWZ).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Okres gwarancji - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rajska.info
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie, ul. Rajska 1, 31-124 Kraków.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.08.2015 godzina 12:00, miejsce: Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie, ul. Rajska 1, 31-124 Kraków, sekretariat pokój 200, II piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Dostawa wyrobów medycznych do zabiegów kardiochirurgicznych
- Wykonanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych w ramach projektu pn. "Utworzenie i wsparcie funkcjonowania branżowego centrum umiejętności (BCU) [...]
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla IFJ PAN (DZP.260.9.2024)
- "Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Małopolskiego Oddziału Regionalnego ARiMR i Biur Powiatowych ARiMR w województwie małopolskim"
- PRZEBUDOWA I MODERNIZACJA INFRASTRUKTURY NA CMENTARZU PODGÓRZE W KRAKOWIE - CZĘŚĆ 8 (modernizacja alejki leżącej między kwaterą IVa i Va oraz Va i Vb, Vc wraz z budową kanalizacji)
- Dostawa mebli dla IFJ PAN w Krakowie (DZP.260.8.2024)
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa układu komunikacyjnego na terenie Zespołu Szkół im. Marii Konopnickiej w Pyskowicach, 44-120 Pyskowice, ul. Kard. Wyszyńskiego 37
- Termomodernizacja budynku Publicznego Przedszkola Samorządowego (PPS) w Łuszczanowicach
- Utworzenie centrum wypoczynku i rekreacji dla mieszkańców wsi Księżpol
- Budowa placu zabaw przy szkole w Grojcu - etap II
- Rozbudowa i przebudowa ulicy Hołcyna w Brennej
- Termomodernizacja budynku administracyjnego Nadleśnictwa Choszczno
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.