eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jastrzębie Zdrój › Wykonanie projektu rozbudowy cmentarza komunalnego przy ul. Okrzei w Jastrzębiu-Zdroju

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2012-06-05

Jastrzębie Zdrój: Wykonanie projektu rozbudowy cmentarza komunalnego przy ul. Okrzei w Jastrzębiu-Zdroju
Numer ogłoszenia: 187794 - 2012; data zamieszczenia: 05.06.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 137150 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Jastrzębski Zakład Komunalny, ul. Dworcowa 17D, 44-330 Jastrzębie Zdrój, woj. śląskie, tel. 032 4751495, faks 032 4764793.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie projektu rozbudowy cmentarza komunalnego przy ul. Okrzei w Jastrzębiu-Zdroju.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiot zamówienia dotyczy wykonania przez Zleceniobiorcę projektu budowlanego oraz wykonawczego rozbudowy i zagospodarowania fragmentu cmentarza komunalnego przy ul. Okrzei w Jastrzębiu-Zdroju wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę. Projekt winien uwzględniać konieczność realizacji robót w dwóch etapach. Etap I dotyczy terenów, których właścicielem jest Miasto Jastrzębie-Zdrój, etap II obejmuje grunty prywatne, wskazane w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod rozbudowę i docelowe urządzenie cmentarza komunalnego. Etap I realizowany będzie bezzwłocznie po uzyskaniu pozwolenia na budowę, realizacja natomiast etapu II uzależniona będzie od decyzji władz miejskich dotyczących konieczności wykupu prywatnych działek, co biorąc pod uwagę procedury administracyjne, nie nastąpi wcześniej niż za kilka lat. W związku z powyższym dokumentacja projektowa winna być przygotowana w ten sposób, aby wraz z realizacją etapu I, cmentarz mógł w pełni funkcjonować, niezależnie od etapu II. Grunty objęte zakresem etapu I i II przedstawia załączona mapka poglądowa Rozbudowa cmentarza komunalnego przy ul. Okrzei stanowiąca integralną część niniejszej SIWZ. Dokumentacja powinna zawierać wszystkie wymagane opracowania branżowe budowlane i wykonawcze (uzgodnione z rzeczoznawcami wszystkich wymaganych branż) wraz ze szczegółowymi przedmiarami (kosztorysami ślepymi), kosztorysami inwestorskimi i specyfikacjami technicznymi. Projekt winien być opracowany wg wytycznych projektowych dla tego typu obiektów (m. in. ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych oraz rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków), obowiązującymi przepisami i normami, wiedzą techniczną, sztuką budowlaną oraz wymogami ustawy Prawo Budowlane. Przewiduje się minimum 3 spotkania robocze na etapie opracowania dokumentacji projektowej, celem przedstawienia proponowanych rozwiązań. Informacje dodatkowe dotyczące cmentarza. Cmentarz komunalny przy ul. Okrzei (dzielnica Ruptawa) jest największą jastrzębską nekropolią oddaną do użytku w sierpniu 1982 r. Zgodnie z opracowanym projektem budowy i zagospodarowania cmentarza obiekt ten od samego początku utrzymywany jest jako teren zielony o założeniu parkowym. Rzeźba terenu cmentarza charakteryzuje się dużym zróżnicowaniem wysokości. Występują tu liczne wzniesienia i doliny, przy czym różnica wysokości dochodzi nawet do kilkunastu metrów, a nachylenie skarp do kilkudziesięciu procent. Ze względu na lokalne duże różnice wysokości oraz nachylenie skarp, budowa poszczególnych kwater grzebalnych wymuszała konieczność prowadzenia szeregu robót ziemnych, które w sposób zasadniczy wpłynęły na obecną rzeźbę terenu. W wyniku tych prac pierwotna rzeźba uległa zasadniczym zmianom. Na skarpach powstały niemal poziome półki w układzie kaskadowym, które w połączeniu z ciągami komunikacyjnymi i pasami zieleni w naturalny sposób wyznaczają granice poszczególnych kwater grzebalnych. Najczęstszą formą pochówku jest pochówek w grobie ziemnym lub grobowcu murowanym. Na cmentarzu istnieje także możliwość chowania urn w kolumbariach oraz w niszach murowanych ulokowanych w centralnej części cmentarza w obrębie jednej z kwater grzebalnych. Rocznie na terenie cmentarza odbywa się średnio około 360 pogrzebów. Cmentarz komunalny jest obiektem w pełni uzbrojonym, posiada niezbędną do jego funkcjonowania infrastrukturę techniczną. Teren cmentarz jest oświetlony, do każdej z kwater doprowadzona jest bieżąca woda, ścieki deszczowe odprowadzane są zarówno powierzchniowo, jak i siecią kanalizacyjną do pobliskiego potoku Gmyrdek. Na cmentarzu funkcjonuje kontenerowy szalet publiczny. Zgodnie z obowiązującymi przepisami cmentarz otoczony jest strefą ochrony sanitarnej, z czego dużą część stanowi przyległy las liściasty. Dojazd do cmentarza odbywa się od strony głównego wejścia przy ul. Okrzei na wysokości domu przedpogrzebowego Kalia, a także od strony ul. Podhalańskiej oraz od strony ul. Młyńskiej. Obiekt posiada w swym obrębie trzy parkingi na około 120 samochodów łącznie, tj. a) parking za domem przedpogrzebowym z płyt ażurowych, b) parking asfaltowy przed bramą cmentarza (przy budynku magazynowym), c) parking przy wjeździe od strony ul. Młyńskiej częściowo wyłożony kostką betonową o pow. ok. 100 m2, w pozostałej części nawierzchnia żwirowa. Dodatkowo w obrębie cmentarza od kilku lat funkcjonuje nieformalny parking od strony wjazdu na cmentarz z ulicy Młyńskiej, powstały w wyniku zasypywania pobliskiego jaru. Główne ciągi komunikacyjne cmentarza to drogi biegnące przez całą długość nekropolii. Na większym odcinku swojej długości mają one szerokość 4,5 m, a na pozostałych odcinkach szerokość nie przekracza 3,0 m. Większość dróg przystosowanych do ruchu kołowego posiada nawierzchnię z wibroprasowanej kostki betonowej grubości 8 cm. Odstępstwem od tej reguły są drogi biegnące przez starą część cmentarza, których nawierzchnia wykonana jest z mieszanki asfaltowej. Od dróg przejazdowych rozchodzą się (w większości pod kątem prostym) poszczególne chodniki obsługujące poszczególne kwatery grzebalne. Chodniki stanowiące dojście do grobów przystosowane są wyłącznie do ruchu pieszego i mają szerokość nie przekraczającą 1,5 m. Nawierzchnia chodników wykonana jest, podobnie jak w przypadku dróg, z kostki betonowej oraz z płyt chodnikowych 50x50 cm (głównie stara część cmentarza). Jak już wyżej wspomniano projekt budowy i zagospodarowania cmentarza zakładał, iż obiekt ten będzie utrzymywany jako teren zielony o założeniu parkowym. Zieleń nasadzana jest przede wszystkim wzdłuż ciągów komunikacyjnych, na granicy kolejnych kwater grzebalnych oraz pomiędzy kolejnymi rzędami grobów wewnątrz kwater. Każda kwatera oddzielona jest od pozostałych murem zieleni wysokiej (żywotnik zachodni, świerk srebrny, liguster), przez co uzyskano ciekawy efekt polegający na tym, że poszczególne kwatery grzebalne wydają się być osobnymi, małymi (można powiedzieć kameralnymi) cmentarzami, stwarzającymi odwiedzającym groby poczucie intymności. Na cmentarzu rośnie także zieleń niska, która występuje na kilku założonych i stale utrzymywanych kwietnikach, dwóch skwerach utworzonych wokół dużych drewnianych krzyży ustawionych na starej części cmentarza i na tzw. rondzie centralnym. Krzewami obsadzone są także wszystkie punkty składowania śmieci (kontenery). Wszystkie występujące skarpy oraz tereny jeszcze niezagospodarowane obsadzone są systematycznie koszoną trawą. Program użytkowy. W opracowanym projekcie należy przewidzieć wykonanie: 1. Kwater grzebalnych (należy uwzględnić możliwość dokonywania pochówków w następujących rodzajach mogił: groby ziemne, grobowce murowane, nisze ziemne dla pochówków urnowych, kolumbarium) przy założeniu maksymalnego wykorzystania dostępnego terenu. Z uwagi na ukształtowanie terenu budowa nowych kwater wiązać się będzie z koniecznością niwelacji dużej części terenu i budowy skarp, przy czym Zamawiający preferuje rozwiązania ograniczające konieczność budowy murów oporowych całkowicie lub do niezbędnego minimum. 2. Dróg i chodników w powiązaniu z istniejącymi ciągami komunikacyjnymi. 3. Parkingu na co najmniej 100 samochodów zlokalizowanego najlepiej w obszarze strefy ochronnej cmentarza (z wjazdem od strony ul. Młyńskiej). 4. Placu (w okolicach wejścia na cmentarz od strony ul. Młyńskiej powstałego w wyniku wyburzenie istniejącej zabudowy mieszczącej się przy ul. Okrzei 5a) umożliwiającego usytuowanie od dwóch do pięciu punktów handlowo-usługowych o powierzchni od 30 do 50 m2 każdy, z przyłączami do sieci wodociągowej (nieczystości płynne odprowadzane będą do zbiorników bezodpływowych) i energetycznej. 5. Oświetlenia terenu cmentarza. 6. Systemu odprowadzania wód opadowych (koryta, drenaż, kanalizacja). 7. Wodociągu i ujęć wody. 8. Zieleni o charakterze izolacyjnym (strefa ochrony sanitarnej) i dekoracyjnym. 9. Małej architektury. Szczegółowy zakres opracowania. 1. Wystąpienie o wypis z miejscowego planu zagospodarowania terenu oraz o warunki przyłączeniowe do właścicieli mediów (energia elektryczna, woda, kanalizacja). 2. Pozyskanie map do celów projektowych. 3. Sporządzenie dokumentacji hydrogeologicznej na potrzeby rozbudowy cmentarza celem ustalenia m.in. poziomu wód gruntowych. (Uwaga. Uzyskanie pozytywnych wyników badań co do występującego poziomu wód gruntowych odpowiedniego dla celów grzebalnictwa warunkuje przystąpienie Wykonawcy do dalszych prac projektowych). 4. Wykonanie projektu budowlanego zawierającego: A. Projekt zagospodarowania terenu, na który składa się: - Część opisowa: 1) przedmiot inwestycji, zakres całego zamierzenia oraz kolejność realizacji obiektów; 2) istniejący stan zagospodarowania terenu z omówieniem przewidywanych w nim zmian; 3) projektowane zagospodarowanie terenu, w tym rozmieszczenie poszczególnych kwater grzebalnych (należy uwzględnić możliwość dokonywania pochówków w następujących rodzajach mogił: grób ziemny, grobowiec murowany, nisza ziemna na urny, kolumbarium), układ komunikacyjny, sieci uzbrojenia terenu, ukształtowanie terenu i zieleni, mała architektura, place, parkingi, oświetlenie itd. w zakresie niezbędnym do uzupełnienia części rysunkowej projektu zagospodarowania terenu; 4) zestawienie powierzchni poszczególnych części zagospodarowania terenu (powierzchnia dróg, parkingów i chodników, powierzchnia zieleni oraz innych części terenu niezbędnych do sprawdzenia zgodności z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego), 5) dane informujące, czy teren, na którym projektowana jest rozbudowa cmentarza, podlega ochronie na podstawie ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego; 6) dane określające wpływ eksploatacji górniczej na teren objęty projektem, 7) informację i dane o charakterze i cechach istniejących oraz przewidywanych zagrożeń dla środowiska, higieny i zdrowia użytkowników projektowanego cmentarza i jego otoczenia w zakresie zgodnym z przepisami odrębnymi. 8) wyniki badań hydrogeologicznych gruntu. - Część rysunkowa: 1) orientację położenia terenu w stosunku do sąsiednich terenów i stron świata; 2) granice terenu, usytuowanie, obrys i układ istniejących i projektowanych obiektów budowlanych, w tym urządzeń budowlanych z nimi związanych, charakterystycznych rzędnych, wymiarów i wzajemnych odległości projektowanych obiektów budowlanych i urządzeń budowlanych oraz ich przeznaczenia, w nawiązaniu do istniejącej zabudowy terenów sąsiednich, rodzaj i zasięg uciążliwości, układ komunikacji przedstawiony w powiązaniu z istniejącą i projektowaną komunikacją, określający układ dróg wewnętrznych, parkingu, placów i chodników, 3) ukształtowanie terenu, z oznaczeniem zmian w stosunku do stanu istniejącego, charakterystyczne rzędne i przekroje pionowe terenu; 4) ukształtowanie zieleni, z oznaczeniem istniejącego zadrzewienia podlegającego adaptacji lub likwidacji, oraz układ projektowanej zieleni wysokiej i niskiej, a w razie potrzeby charakterystyczne rzędne i przekroje pionowe terenu; 5) małą architekturę, 6) układ sieci wodociągowej, przedstawiony z przyłączami do zewnętrznej lub wewnętrznej sieci wod.-kan. wraz z określeniem sposobu odprowadzania ścieków (wód opadowych) wraz z usytuowaniem przyłączy i urządzeń, 7) układ linii elektrycznych oraz związanych z nim urządzeń technicznych, przedstawiony w powiązaniu z istniejącą siecią wewnętrzną, 8) granice obszaru strefy ochrony sanitarnej cmentarza, 9) wizualizacje cmentarza. B. Projekt budowlany wielobranżowy, na który składa się: - Część opisowa (opis techniczny): 1) przeznaczenie i program użytkowy cmentarza, 2) formę architektoniczną i funkcję terenu objętego projektem, sposób jego dostosowania do krajobrazu i otaczającej zabudowy oraz sposób spełnienia wymagań dotyczących bezpieczeństwa ludzi i mienia, 3) rozwiązania techniczne i sposób powiązania projektowanych instalacji (woda, kanalizacja deszczowa, linia oświetlenia zewnętrznego) z sieciami istniejącymi, założenia przyjęte do obliczeń instalacji oraz podstawowe wyniki tych obliczeń, z uzasadnieniem doboru, rodzaju i wielkości urządzeń budowlanych; 4) technologię prowadzenia robót ziemnych związanych z niwelacją terenu i kształtowaniem skarp, zabezpieczeniem skarp, przemieszczeniem mas ziemnych, założenia przyjęte do obliczeń robót ziemnych oraz podstawowe wyniki tych obliczeń. 5) dane techniczne cmentarza charakteryzujące jego wpływ na środowisko i wykorzystywanie oraz na zdrowie ludzi i obiekty sąsiednie pod względem: a) zapotrzebowania wody oraz ilości, jakości i sposobu odprowadzania ścieków, b) emisji zanieczyszczeń gazowych (w tym zapachów) i płynnych, z podaniem ich rodzaju, ilości i zasięgu rozprzestrzeniania się, c) rodzaju i ilości wytwarzanych odpadów, d) wpływu rozbudowy cmentarza na istniejący drzewostan, powierzchnię ziemi, w tym glebę, wody powierzchniowe i podziemne, oraz wykazać, że przyjęte w projekcie rozwiązania przestrzenne, funkcjonalne i techniczne ograniczają lub eliminują wpływ cmentarza na środowisko przyrodnicze, zdrowie ludzi i inne obiekty budowlane, zgodnie z odrębnymi przepisami; 6) warunki ochrony przeciwpożarowej określone w odrębnych przepisach, 7) układ i rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe zasadniczych elementów składowych cmentarza nawiązujące do występujących warunków terenu, warunki i sposób ich zabezpieczenia przed wpływami eksploatacji górniczej (w przypadku ich występowania), 8) sposób zapewnienia warunków niezbędnych do korzystania z obiektu przez osoby niepełnosprawne, w szczególności poruszające się na wózkach inwalidzkich. - Część rysunkowa: 1) Projekt niwelacji (ukształtowania) terenu i prowadzenia robót ziemnych związanych z kształtowaniem terenu pod potrzeby cmentarza. 2) Projekt układu komunikacyjnego wewnątrz cmentarza(drogi, chodniki, schody terenowe itp.) oraz drogi dojazdowej (od strony ul. Młyńskiej), przekroje oraz profile elementów tego układu, charakterystyczne rzędne i wymiary; 3) Projekt sieci wod.-kan., przedstawiony z przyłączami do zewnętrznej lub wewnętrznej sieci wod.-kan. wraz z określeniem sposobu odprowadzania ścieków (wód opadowych), z podaniem niezbędnych profili podłużnych, spadków, przekrojów przewodów oraz charakterystycznych rzędnych, wymiarów i odległości, wraz z usytuowaniem przyłączy i urządzeń, 4) Projekt linii elektrycznej oświetleniowej oraz związanych z nim urządzeń technicznych, przedstawiony w powiązaniu z istniejącą siecią wewnętrzną, 5) Projekt parkingu obsługującego cmentarz wraz z organizacją ruchu, przekroje oraz profile elementów tego układu, charakterystyczne rzędne i wymiary; 6) Projekt rozbiórki obiektów budowlanych mieszczących się przy ul. Okrzei 5a 7) Projekt placu (w okolicach wejścia na cmentarz od strony ul. Młyńskiej powstałego w wyniku wyburzenie istniejącej zabudowy mieszczącej się przy ul. Okrzei 5a) umożliwiającego usytuowanie od dwóch do pięciu punktów handlowo-usługowych o powierzchni od 30 do 50 m2 każdy, z przyłączami do sieci elektrycznej i wodociągowej, zbiornikiem bezodpływowym do obsługi tych punktów, przekroje oraz profile elementów tego układu, charakterystyczne rzędne i wymiary. 8) Projekt nasadzeń zieleni urządzonej i ochronnej. 9) Projekt kolumbariów przeznaczonych do pochówków urnowych. 10) Projekt murów oporowych (jeśli wystąpią). 5. Wykonanie projektu wykonawczego. Projekt wykonawczy winien uzupełniać i uszczegóławiać projekt budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiarów robót, kosztorysu inwestorskiego, przygotowania oferty przez wykonawców i realizację robót budowlanych. Rysunki projektu wykonawczego należy wykonać w skali uwzględniającej specyfikę robót. Do rysunków winny być załączone wyjaśnienia opisowe. 6. Uzgodnienie całości dokumentacji (budowlanej i wykonawczej) z rzeczoznawcami, 7. Wykonanie szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót dla każdej z branż, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 8. Wykonanie kosztorysów ślepych oraz szczegółowych przedmiarów robót w oparciu o KNR-y. 9. Wykonanie kosztorysów inwestorskich. 10. Wykonanie zbiorczego zestawienia kosztów. 11. Wykonanie wersji elektronicznej opracowania. 12. . Przygotowanie dokumentacji do złożenia przez Zamawiającego celem uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę. 13. Pełnienie (w ramach wynagrodzenia ofertowego) nadzoru autorskiego w trakcie realizacji inwestycji, obejmującego także wykonywanie (w razie zajścia takiej potrzeby) rysunków uzupełniających. Sposób sporządzenia dokumentacji. Wszystkie opracowania projektowe, specyfikacje techniczne, kosztorysy ślepe, przedmiary, kosztorysy inwestorskie należy przekazać Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej. W przypadku dokumentacji rysunkowej są to pliki z rozszerzeniem .pdf, dokumentacji opisowej (tekstowej) i specyfikacji - pliki tekstowe .doc i .pdf. Kosztorysy inwestorskie i ślepe wymagane są z uniwersalnym rozszerzeniem Athenasoft (.ath). Dokumentacja budowlana i wykonawcza winna być opracowana w 4 egz.+ kopia na nośniku elektronicznym: 1. Kosztorys ślepy i przedmiar w 2 egz. + kopia na nośniku elektronicznym w formacie .ath, 2. Kosztorys inwestorski w 2 egz. + kopia na nośniku elektronicznym w formacie .ath, 3. Dokumentacja opisowa (tekstowa) i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót w 4 egz. + kopia na nośniku elektronicznym w formacie .pdf i tekstowym, 4. Dokumentacja rysunkowa w 4 egz. + kopia na nośniku elektronicznym w formacie pdf, 5. Zbiorcze zestawienie kosztów w dwóch egz. + kopia na nośniku elektronicznym w formacie tekstowym. 6. Uzgodnienia i decyzje: Oryginały wszystkich uzgodnień i decyzji w oddzielnej teczce, a niezależnie od tego kopie w każdym egzemplarzu projektu. Obowiązki projektanta. 1. Wykonywanie obowiązków wynikających z art. 20 Prawa Budowlanego. 2. Uzyskanie uzgodnień projektu budowlanego i wykonawczego z Zamawiającym i Wydziałem Architektury UM Jastrzębie Zdrój. 3. Uzyskanie zapewnień dostaw mediów oraz map do projektowania. 4. Przygotowanie dokumentacji do złożenia przez Zamawiającego celem uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę. 5. Pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji inwestycji..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.20.00 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 71.51.00.00 - Usługi badania terenu .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28.05.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Terrabud Polska Sp. z o.o., ul.Gliwicka 228, 40-861 Katowice, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 124514,56 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 79950,00

  • Oferta z najniższą ceną: 79950,00 / Oferta z najwyższą ceną: 214635,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.